

Tässähän tämä totuus tuli.AM kirjoitti:Parempi kun ei ole varoitusvaloja, vaihtaa silloin kun huoltoohjelma käskeekin, eipä tuo niin kallis osa ole![]()
Ohho...no perumpa sitten puheeniAri66 kirjoitti: Ootkos katsonut, kuinka usein se huolto-ohjelma käskee?
Se on nimittäin 90 000 km välein
Hyvä pointti.dealer kirjoitti: - Muuan suuri ajoneuvosuodattimien valmistaja on tehnyt jonkinaikaa erääseen automalliin 1 cm liian lyhyttä suodatinta.
Näin on ainakin S210 E 300 TDT:ssä (OM606).dealer kirjoitti: - Eräässä automallissa suodattimen kotelo on sellainen ettei se tue suodatinta hyvin; mikäli suodattimella ajetaan pitkään ja se tukkeutuu imuilma vetää sen pois paikaltaan ja moottori saa suodattamatonta ilmaa; turbo- ja moottorivaurio.
No sillä lailla sen laskeskelin kerran huolto-ohjelmasta, kun itsekin ihmettelin erään huollon jälkeen, että ei umpilikaista suodatinta oltu vaihdettuAM kirjoitti:90tkm..eikai se voi olla noin paljon..
Kiitos tiedosta.Ville S. kirjoitti:Mainittakoon tässä, että öljyttäviä suodattimia ei saa asentaa ilmamassamittarilla varustettuun autoon! Mittari kuolee varmasti viikossa.
Niissä ei niin väliä ollutkaan kunhan ei käpyjä isompia kurkkuun mennyt, toki kone kuluu jos pölyä menee.Ari66 kirjoitti: Enää ei oo suodattimet semmosia kuin ennen vanhaan, että heitetään "rinkilä" peltikoppaan ja siipiruuvi kiinni.....
jari_w123 kirjoitti:Juu tiiän kikan,kaivetaan se koko pömpeli pois sieltä konehuoneesta samalla varoen ettei se pikku nippa katkea joka on siinä haitariputkessa kiinni.Sitten se vaan otetaan kotelo syliin ja ruuvataan ruuvit ja ilmamassamittari irti ja suodatin lähtee irti.
Niinpä hondan kans on tullu muutenkin vietettyä melkoisia "h*pyhoureja Justiinsa tuommosten ratkaisujen takia mitä tuossa aikasemmin selitin.Ei ole ihme että hondat toimii niinkin hyvin koska ne laitetaan 40000km:n kohdilla uuteen uskoon koko auto.Missään muussa autossa ei varmaankaan ole yhtä perusteellista huoltoa 40000km:n välein kuin hondassaHarju kirjoitti:H*py with honda
Vähän saman tyylinen homma Avensiksessa ja Corollassa, ei tosin mene tuntia, eikä puoltakaan kun on helpommassa paikassa.jari_w123 kirjoitti:Uusissa diesel Hondissa vaihdetaa p-a suodatin vähän samaan tyyliin mutta purettavaa on vaan enemmän kun kaikki akut ja ilmansuodatin kotelot pitää purkaa pois suodattimen tieltä.Tämä toimenpide pitää tehdä aina 40000km:n välein,uskomatonta ettei tuossa kohtaa insinöörit ole ajatelleet yhtään huoltoa.Yli tunti tuhraantuu tuossa suodattimen vaihdossa kun se koko suodattimen jalka pitää loppujen lopuksi irroittaa rintapellistä ja ruuvipenkissä purkaa vielä suodattimen ympäriltä suojapeltejä että itse suodatin päästään irroittamaan,kätevää eikö![]()
.