Talvi tuli, maasturikuume iski
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Talvi tuli, maasturikuume iski
Nii... taas kuumeessa...
Kumpi Nettiauton laitteista parempi, vaiko kumpikaan:
1. Ajoneuvo Id: 511548
2. Ajoneuvo Id: 461698
Keemersu nyt vaan on vähän aikaa kiehtonut.
Mitähän sillä muuten saa vetää jarrullisena ja jarruttomana
Edit:
Niin... kumpi parempi, lyhyt vaiko pitkä?
Onko maasto-ominaisuuksissa pohjoisilla leveyksillä oltaessa merkittäviä eroja?
Kumpi Nettiauton laitteista parempi, vaiko kumpikaan:
1. Ajoneuvo Id: 511548
2. Ajoneuvo Id: 461698
Keemersu nyt vaan on vähän aikaa kiehtonut.
Mitähän sillä muuten saa vetää jarrullisena ja jarruttomana
Edit:
Niin... kumpi parempi, lyhyt vaiko pitkä?
Onko maasto-ominaisuuksissa pohjoisilla leveyksillä oltaessa merkittäviä eroja?
Omakohtaista tietoa ei ole mutta tosi hyvä ystävä on ajellut -03 ML 270 CDI:llä nyt vuoden.
Aiemmat vertailukulkupelit:
- 123 ruostu, laiska
- 124 viimeinen mersu
- Volvo V70 Cross Country :wackit: (tai jotain sinnepäin) vaihtoon 8kk. jälkeen. Kallein ja surkein hänen omistamansa auto.
MB ML
- vaihdelaatikko (a) sylki öljyt ulos, takuuseen (tyyppivika?)
- väylävikoja, takuuseen
- jarruvikaa, makaa päällä.
muuten OK, hyvä veturi raskaammille kuormille.
Vähän "köykkä" ajettava kuten kaikki lyhytakseliväliset.
Aiemmat vertailukulkupelit:
- 123 ruostu, laiska
- 124 viimeinen mersu
- Volvo V70 Cross Country :wackit: (tai jotain sinnepäin) vaihtoon 8kk. jälkeen. Kallein ja surkein hänen omistamansa auto.
MB ML
- vaihdelaatikko (a) sylki öljyt ulos, takuuseen (tyyppivika?)
- väylävikoja, takuuseen
- jarruvikaa, makaa päällä.
muuten OK, hyvä veturi raskaammille kuormille.
Vähän "köykkä" ajettava kuten kaikki lyhytakseliväliset.
. . .
"Günther" on hankintahinnaltaan liian kallis luultavasti ja ML... Jätetään sanomatta.
Suzuki GV tai Hyundai Tucson, jälkimmäisen saa dieselillä ja automaatilla. GV melkein ennemmin V6 bensa ja automaatti, dieselissä ei ole automaattia... Tuskimpa ne kovia veroja rätkäsee "sukisukiin" jos sellasen pari vuotta vanhan uittaa tänne, niissä on vielä hyvät varusteetkin.
Suzuki GV tai Hyundai Tucson, jälkimmäisen saa dieselillä ja automaatilla. GV melkein ennemmin V6 bensa ja automaatti, dieselissä ei ole automaattia... Tuskimpa ne kovia veroja rätkäsee "sukisukiin" jos sellasen pari vuotta vanhan uittaa tänne, niissä on vielä hyvät varusteetkin.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Pitkä G ilman muuta. Ja mitä siihen metsäkelpoisuuteen tulee, niin yksi tuhannesta tosissaan tarvitsee lyhyen G:n ekstraominaisuuksia umpimännikkössä. Taitavat maasturikuskit Suomessakin alkaa hissukseen käyttää spraykuraa katu-uskottavuuden nimissä. Niissä paikoissa, joissa pitkän version akseliväli kävisi esteeksi ei ilman erikoislupia saa edes ajella.
Sitten nämä VX:t, CRV:t, ML:t ja kumppanit ostetaan sen pari kertaa kesässä ajettavan pienen mökkitenpätkän takia, jos selviäisi hyvin henkilöautolla, jos viitsisi kaivaa sen ainokaisen kivenmurikan ylös siitä raiteiden välistä
Toinen järkisyy maasturin ostolle on sitten sen auravallin ylipääsy kadunvarresta .
Sitten nämä VX:t, CRV:t, ML:t ja kumppanit ostetaan sen pari kertaa kesässä ajettavan pienen mökkitenpätkän takia, jos selviäisi hyvin henkilöautolla, jos viitsisi kaivaa sen ainokaisen kivenmurikan ylös siitä raiteiden välistä
Toinen järkisyy maasturin ostolle on sitten sen auravallin ylipääsy kadunvarresta .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Olet totuuden lähteillä loppuviestissäsi. Tavalliselle ihmiselle jonkun Suzuki Igniksen talvisuorituskyky riittää mainiosti, etenemiskyky on tuommoisessa pienipyöräisessä ja alkeellisessakin nelivedossa kuitenkin tavan etuvetoon verraten ihan eri maailmasta. Hiukan syvemmässä lumessa kahlaa neliveto-Hiluxilla tai syncro-volkkaripakulla vaivoitta. Ensimmäisen sukupolven 4maticissa taas menevät automaattilukot sun muut jollain tapaa ihan hukkaan, kun pito- ja vetokykyä olisi mutta pohja kantaa jo kohtuullisessakin kinoksessa.Kaapo kirjoitti:Pitkä G ilman muuta. Ja mitä siihen metsäkelpoisuuteen tulee, niin yksi tuhannesta tosissaan tarvitsee lyhyen G:n ekstraominaisuuksia umpimännikkössä. .
Toki se pitkä G on näyttävämpi kuin lyhyt, mutta lyhykäinenkin erottuu kyllä katukuvasta -- minun mielestäni edukseen joidenkin neitimuotoiltujen ceeärveitten ja ämällien rinnalla. Ehkä G-hingussa onkin takana jotain periaatteellista. Eipähän tartte ajaa millään merkonomin päiväuni-passatilla.
Ihan noin käytännössä jonkun arvon voisi laskea sille, miten kankea ja rujo pitkä G on kaupungissa. Ei ole pieni eikä ketterä, näet.
Noin muuten on pakko todeta että HVM on oivaltanut sahapukki-vertauksineen asian ytimen. Vanhemmillani on tätä nykyä Discovery, joka on hyvinkin tuosta pitkän ja lyhyen välimaastosta, ja siinä todella hämmästyttävästi toteutuu puolia molemmista. Auto on maantiellä kuin sahapukki, mutta maastossa vastaavasti huono.
Jos G:ta ei olisi, itse luultavasti kuolaisin jotain Toyota HJD80:aa.
Nettiautosta tarjokkaita katsomalla kyllä huomaa, että hinta tippuu suhteessa ajomääriin vielä hitaammin kuin mersussa.
EDIT. Edelleen tarjolla:
todellinen äijävaihtoehto
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
http://tinyurl.com/dpf95
Siittä vaan poijjaat auto-ostoksille
EDIT: Kylläpä sivu leveni
EDIT2: Ajoin linkkihirviön tinyurlin kautta niin sivu kapeni, Melitos
Siittä vaan poijjaat auto-ostoksille
EDIT: Kylläpä sivu leveni
EDIT2: Ajoin linkkihirviön tinyurlin kautta niin sivu kapeni, Melitos
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jaha. Alakerran R-kioski saa tänään vastaanottaa meikäläiselta harvinaisen mojovan määrän viiking-lotto-kuponkeja.dry kirjoitti:
Siittä vaan poijjaat auto-ostoksille
EDIT: Kylläpä sivu leveni
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
No kumipiä se kun tämän hoksaa.Aku P kirjoitti:EDIT. Edelleen tarjolla:
todellinen äijävaihtoehto
maasturi
Mäkin olen noita maastureita vähän katsellu.Alun perin just toi hdj 80
oli mielessä. mutta kun kävin koeajamassa KIA sorrento 2.5d aut,
niin ei taida kanattaa mennä 10 vuotiaisiin Toyotiin.
Hinta tollaselle 2004 mallille Saksassa 16-17500 ja reilu kymppi
valtiolle.Niin ja takuuhan tais olla aika pitkä
Terveisin Jamppa
ps.ei vielä omaa maasturia
oli mielessä. mutta kun kävin koeajamassa KIA sorrento 2.5d aut,
niin ei taida kanattaa mennä 10 vuotiaisiin Toyotiin.
Hinta tollaselle 2004 mallille Saksassa 16-17500 ja reilu kymppi
valtiolle.Niin ja takuuhan tais olla aika pitkä
Terveisin Jamppa
ps.ei vielä omaa maasturia
Ei kai se kuorkissa paljoa vero ole.Ari66 kirjoitti:Mitähän tossa on dieselvero ja liikennevakuutus... ?Jani kirjoitti:Tästä maastokelpoinen Mersu
Tuommoinen oli kesällä meidän mökkitien varressa usein parkissa, vissiin joku tietyöporukka jätti sen aina viikonlopuksi siihen. Äijä laite oli, ohjaamossa ei mitään ylimääräistä. Huvitti vaan, kun auton eleetön parkkipaikka oli keulan osalta ison kannon päällä ja toinen pää 1,5 m syvässä ojassa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
maasturi
Jos se dieseli vero on kynnys,niin tais olla Carlsson vai Brabus jolta löytyy
Gmalli v12myllyllä 630 kaakkia ,mitenköhän kulkupuoli,kun toi G ei ole niitä virtaviivaisinpia laitteita.tuulilasikin on aika pysty.
Mikäköhän noissa uudemmissa G malleissa maksaa,kun tuntuu olevan paljon kalliimpia kun ne ML mallit.
Terveisin Jamppa
Gmalli v12myllyllä 630 kaakkia ,mitenköhän kulkupuoli,kun toi G ei ole niitä virtaviivaisinpia laitteita.tuulilasikin on aika pysty.
Mikäköhän noissa uudemmissa G malleissa maksaa,kun tuntuu olevan paljon kalliimpia kun ne ML mallit.
Terveisin Jamppa
Re: maasturi
Voimaa vastaan ei ole vielä mitään keksitty.jamppa kirjoitti:Jos se dieseli vero on kynnys,niin tais olla Carlsson vai Brabus jolta löytyy
Gmalli v12myllyllä 630 kaakkia ,mitenköhän kulkupuoli,kun toi G ei ole niitä virtaviivaisinpia laitteita.tuulilasikin on aika pysty.
No kummasta itse maksaisit suosiolla.Mikäköhän noissa uudemmissa G malleissa maksaa,kun tuntuu olevan paljon kalliimpia kun ne ML mallit.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97