Talvi tuli, maasturikuume iski

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Talvi tuli, maasturikuume iski

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Nii... taas kuumeessa... :kuume:

Kumpi Nettiauton laitteista parempi, vaiko kumpikaan:
1. Ajoneuvo Id: 511548
2. Ajoneuvo Id: 461698

Keemersu nyt vaan on vähän aikaa kiehtonut.
Mitähän sillä muuten saa vetää jarrullisena ja jarruttomana :?:


Edit:
Niin... kumpi parempi, lyhyt vaiko pitkä?
Onko maasto-ominaisuuksissa pohjoisilla leveyksillä oltaessa merkittäviä eroja?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei taida tietoo löytyä täältä, kohta tunti odoteltu :(

Pittääkö tässä susukia alkaa kattelemmaan....
Josko siihen löytyisi tietotaitoa.... :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Ari66 kirjoitti:Ei taida tietoo löytyä täältä, kohta tunti odoteltu :(

Pittääkö tässä susukia alkaa kattelemmaan....
Josko siihen löytyisi tietotaitoa.... :roll:
Vartuhan hetki niin päästään kaupoille ennen puoltayötä 8)

Heikki :D
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Omakohtaista tietoa ei ole mutta tosi hyvä ystävä on ajellut -03 ML 270 CDI:llä nyt vuoden.
Aiemmat vertailukulkupelit:
- 123 ruostu, laiska
- 124 viimeinen :lol: mersu
- Volvo V70 Cross Country :wackit: (tai jotain sinnepäin) vaihtoon 8kk. jälkeen. Kallein ja surkein hänen omistamansa auto.

MB ML

- vaihdelaatikko (a) sylki öljyt ulos, takuuseen (tyyppivika?)
- väylävikoja, takuuseen
- jarruvikaa, makaa päällä.

muuten OK, hyvä veturi raskaammille kuormille.

Vähän "köykkä" ajettava kuten kaikki lyhytakseliväliset.
. . .
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Naapurin ML 270 CDI:ssä vetarit on kulutustavaraa, kestävät 35-45 tkm.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

"Günther" on hankintahinnaltaan liian kallis luultavasti ja ML... Jätetään sanomatta.

Suzuki GV tai Hyundai Tucson, jälkimmäisen saa dieselillä ja automaatilla. GV melkein ennemmin V6 bensa ja automaatti, dieselissä ei ole automaattia... Tuskimpa ne kovia veroja rätkäsee "sukisukiin" jos sellasen pari vuotta vanhan uittaa tänne, niissä on vielä hyvät varusteetkin.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ostaa jompikumpi, tule tänne niin, mennään Dealerille, tehään parivertailu Susuki vs G.

Sitten lähetään meidän mökille... (jos vaikka kaivovettäkin vois juoda).

Syvä huokaus pääsee kun katselee näitä maastureita. Jotain sellaista, joka saa omistamisen halun heräämään... :kuume:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Nyrkkisääntö:

-Lyhyt maasturi on maantiellä kuin sahapukki, maastossa hyvä.

-Pitkä maasturi on maantiellä mukava, maastossa huonompi.

Minä kyllä katselisin jotain muuta kuin mersun maastureita, merkistä ei kannata maksaa. :roll:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pitkä G ilman muuta. Ja mitä siihen metsäkelpoisuuteen tulee, niin yksi tuhannesta tosissaan tarvitsee lyhyen G:n ekstraominaisuuksia umpimännikkössä. Taitavat maasturikuskit Suomessakin alkaa hissukseen käyttää spraykuraa katu-uskottavuuden nimissä. Niissä paikoissa, joissa pitkän version akseliväli kävisi esteeksi ei ilman erikoislupia saa edes ajella.

Sitten nämä VX:t, CRV:t, ML:t ja kumppanit ostetaan sen pari kertaa kesässä ajettavan pienen mökkitenpätkän takia, jos selviäisi hyvin henkilöautolla, jos viitsisi kaivaa sen ainokaisen kivenmurikan ylös siitä raiteiden välistä :lol:
Toinen järkisyy maasturin ostolle on sitten sen auravallin ylipääsy kadunvarresta :roll: .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Pitkä G ilman muuta. Ja mitä siihen metsäkelpoisuuteen tulee, niin yksi tuhannesta tosissaan tarvitsee lyhyen G:n ekstraominaisuuksia umpimännikkössä. .
Olet totuuden lähteillä loppuviestissäsi. Tavalliselle ihmiselle jonkun Suzuki Igniksen talvisuorituskyky riittää mainiosti, etenemiskyky on tuommoisessa pienipyöräisessä ja alkeellisessakin nelivedossa kuitenkin tavan etuvetoon verraten ihan eri maailmasta. Hiukan syvemmässä lumessa kahlaa neliveto-Hiluxilla tai syncro-volkkaripakulla vaivoitta. Ensimmäisen sukupolven 4maticissa taas menevät automaattilukot sun muut jollain tapaa ihan hukkaan, kun pito- ja vetokykyä olisi mutta pohja kantaa jo kohtuullisessakin kinoksessa.

Toki se pitkä G on näyttävämpi kuin lyhyt, mutta lyhykäinenkin erottuu kyllä katukuvasta -- minun mielestäni edukseen joidenkin neitimuotoiltujen ceeärveitten ja ämällien rinnalla. :twisted: Ehkä G-hingussa onkin takana jotain periaatteellista. Eipähän tartte ajaa millään merkonomin päiväuni-passatilla.

Ihan noin käytännössä jonkun arvon voisi laskea sille, miten kankea ja rujo pitkä G on kaupungissa. Ei ole pieni eikä ketterä, näet.

Noin muuten on pakko todeta että HVM on oivaltanut sahapukki-vertauksineen asian ytimen. Vanhemmillani on tätä nykyä Discovery, joka on hyvinkin tuosta pitkän ja lyhyen välimaastosta, ja siinä todella hämmästyttävästi toteutuu puolia molemmista. Auto on maantiellä kuin sahapukki, mutta maastossa vastaavasti huono. :lol:

Jos G:ta ei olisi, itse luultavasti kuolaisin jotain Toyota HJD80:aa.
Nettiautosta tarjokkaita katsomalla kyllä huomaa, että hinta tippuu suhteessa ajomääriin vielä hitaammin kuin mersussa.

EDIT. Edelleen tarjolla:
todellinen äijävaihtoehto
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

http://tinyurl.com/dpf95

Siittä vaan poijjaat auto-ostoksille :wink:

EDIT: Kylläpä sivu leveni :shock: :oops:
EDIT2: Ajoin linkkihirviön tinyurlin kautta niin sivu kapeni, Melitos
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

dry kirjoitti:
Siittä vaan poijjaat auto-ostoksille :wink:

EDIT: Kylläpä sivu leveni :shock: :oops:
Jaha. Alakerran R-kioski saa tänään vastaanottaa meikäläiselta harvinaisen mojovan määrän viiking-lotto-kuponkeja.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tässä on minun suosikki :wackit: Tuollaisen kun saisi...
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Varustuskin on hurja: ohjaustehostin :shock: :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mutta se "tyylitaju"... :twisted:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Aku P kirjoitti:EDIT. Edelleen tarjolla:
todellinen äijävaihtoehto
No kumipiä se kun tämän hoksaa. :shock:
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Äää, muokatkaa linkkiä :evil:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mitähän ne vetopainot ovat lyhyellä ja pitkällä?
Ja vaikuttaako siihen vaihteisto tai moottorin koko?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

maasturi

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mäkin olen noita maastureita vähän katsellu.Alun perin just toi hdj 80
oli mielessä. mutta kun kävin koeajamassa KIA sorrento 2.5d aut,
niin ei taida kanattaa mennä 10 vuotiaisiin Toyotiin.
Hinta tollaselle 2004 mallille Saksassa 16-17500 ja reilu kymppi
valtiolle.Niin ja takuuhan tais olla aika pitkä

Terveisin Jamppa

ps.ei vielä omaa maasturia
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29117
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Äläkää ihimeesä :shock: laittako tuommosia maastureita tänne "tarjolle". :supersad:

Ainut lohtu on se että nuo on niin kalliita ettei tarvi haaveillakaan harrasteautoksi. :protest:
wiimax.fi
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Kyllä mää nyt kumminkin suosittelisin sitä ML:lää.. 8)
Eihän G:eessäkään mitään vikaa toki, mutta se muotoilu on hieman kulmikas. Kannattaa myös huomioda G:een jälleenmyynti, jos kyse on siis uudemmasta autosta. :wink:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

J.T.S kirjoitti:Kyllä mää nyt kumminkin suosittelisin sitä ML:lää.. 8)
Mutta uskaltaako semmoisella kestopäällysteen ulkopuolelle ?

J.T.S kirjoitti:Eihän G:eessäkään mitään vikaa toki, mutta se muotoilu on hieman kulmikas.
Lue: miehekäs 8)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

No, jokos olet Ari käynny koeajamassa nuita " kyökkäjäisijä " :?:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vesqju kirjoitti:No, jokos olet Ari käynny koeajamassa nuita " kyökkäjäisijä " :?:
En. Nyt on suunnitteluvaihe.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tästä maastokelpoinen Mersu :firing:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jani kirjoitti:Tästä maastokelpoinen Mersu :firing:
Mitähän tossa on dieselvero ja liikennevakuutus... ?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari66 kirjoitti:
Jani kirjoitti:Tästä maastokelpoinen Mersu :firing:
Mitähän tossa on dieselvero ja liikennevakuutus... ?
Ei kai se kuorkissa paljoa vero ole.

Tuommoinen oli kesällä meidän mökkitien varressa usein parkissa, vissiin joku tietyöporukka jätti sen aina viikonlopuksi siihen. Äijä laite oli, ohjaamossa ei mitään ylimääräistä. Huvitti vaan, kun auton eleetön parkkipaikka oli keulan osalta ison kannon päällä ja toinen pää 1,5 m syvässä ojassa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

maasturi

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jos se dieseli vero on kynnys,niin tais olla Carlsson vai Brabus jolta löytyy
Gmalli v12myllyllä 630 kaakkia ,mitenköhän kulkupuoli,kun toi G ei ole niitä virtaviivaisinpia laitteita.tuulilasikin on aika pysty.
Mikäköhän noissa uudemmissa G malleissa maksaa,kun tuntuu olevan paljon kalliimpia kun ne ML mallit.

Terveisin Jamppa
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Re: maasturi

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jamppa kirjoitti:Jos se dieseli vero on kynnys,niin tais olla Carlsson vai Brabus jolta löytyy
Gmalli v12myllyllä 630 kaakkia ,mitenköhän kulkupuoli,kun toi G ei ole niitä virtaviivaisinpia laitteita.tuulilasikin on aika pysty.
Voimaa vastaan ei ole vielä mitään keksitty. :twisted:
Mikäköhän noissa uudemmissa G malleissa maksaa,kun tuntuu olevan paljon kalliimpia kun ne ML mallit.
No kummasta itse maksaisit suosiolla. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Niin kukaan ei sitten tiedä niistä v e t o p a i n o i s t a :?:
Se kun on nimittäin auton valinnassa tärkein kriteeri, sen jälkeen tulee vasta muut ominaisuudet.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”