PIKANEUVOJA: W124 kuinka kuuma on puhaltimen etuvastus
PIKANEUVOJA: W124 kuinka kuuma on puhaltimen etuvastus
Terve!
Tuli vaihdettua uusi puhaltimen moottori. Etuvastus oli myös sulanut huonosti pyörivän moottorin johdosta. Nyt on siis uusi moottori ja etuvastus. Kaikki pelittää hyvin, mutta etuvastus on kyllä melkoisen kuuma. Kysymys:onko etuvastus normaalistikin melko kuuma. Paikka jossa se lymyää ainakin viittaa siihen, että se vois olla normaalistikin kuuma. Eli piilossa turhilta kosketuksilta. Haluan tietää vastauksen nopsaan, sillä haluaisin laittaa etuvastuksen kiinni rintapeltiin. Mutta en laita jos sen ei kuulu olla kuuma. Sitten pitää etsiä vikaa muualta. Muuta ei tule kyllä mieleen. Lämpökatkaisin ehjä, moottori pyörii kevyesti ja etuvastus uusi. Eihän tuohon jää kuin enää johto väliin. Mites on?
Tuli vaihdettua uusi puhaltimen moottori. Etuvastus oli myös sulanut huonosti pyörivän moottorin johdosta. Nyt on siis uusi moottori ja etuvastus. Kaikki pelittää hyvin, mutta etuvastus on kyllä melkoisen kuuma. Kysymys:onko etuvastus normaalistikin melko kuuma. Paikka jossa se lymyää ainakin viittaa siihen, että se vois olla normaalistikin kuuma. Eli piilossa turhilta kosketuksilta. Haluan tietää vastauksen nopsaan, sillä haluaisin laittaa etuvastuksen kiinni rintapeltiin. Mutta en laita jos sen ei kuulu olla kuuma. Sitten pitää etsiä vikaa muualta. Muuta ei tule kyllä mieleen. Lämpökatkaisin ehjä, moottori pyörii kevyesti ja etuvastus uusi. Eihän tuohon jää kuin enää johto väliin. Mites on?
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Nyt täytyy lähteä netistä pois, mutta jätetään asia hautumaan huomiseen. Toivottavasti tulee valaisevia ehdotuksia ja tietoja. Missä vika voisi olla enää kun moottori vaihdettu puhaltimeen, etuvastus uusi, liitin uusi kun vanha suli pois, puhallinkatkaisin toimii ja moottori pyörii oikeinpäin. Voiko tähänkin asiaan liittyä jännitteensäädin-paljonko akulta pitäisi virtaa lähteä kun jännitteensäädin kunnossa?
Se vastus on varmaan sulanut siksi, koska se moottori on huonosti pyöriessään kuormittanut virtapiiriä liikaa.
Eli jos kerran moottori sekä etuvastus ovat uusia, luulisi että toimii jälleen kuten pitääkin.
Ja siksi se sijainti on tosiaan puhallinkanavassa, että se jäähtyisi. Siksi ei kannata paljoa puhallinta käytellä pienillä tehoilla jos ilmanottoaukot ovat tukossa. Suurin nopeus meneekin (ainakin japseissa) etuvastuksen ohi, suoraan moottorille.
Eli jos kerran moottori sekä etuvastus ovat uusia, luulisi että toimii jälleen kuten pitääkin.
Ja siksi se sijainti on tosiaan puhallinkanavassa, että se jäähtyisi. Siksi ei kannata paljoa puhallinta käytellä pienillä tehoilla jos ilmanottoaukot ovat tukossa. Suurin nopeus meneekin (ainakin japseissa) etuvastuksen ohi, suoraan moottorille.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-