722.3 lootan ongelma.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

722.3 lootan ongelma.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pistetäämpä tämä tännekkin. Saattaa niitä myytinmurtajia olla täälläkin. :D

Tuossa kaverille vaihdettu 250monivena tiisseliin 300TE:n 722.3 laatikko kun alkuperäinen antautu. Laatikkoon vaihdettu tiisselin laatikon vaijeri kun bensakoneisen laatikon vaijeri oli liian lyhyt eikä yltäny paikoilleen.

Nyt on semmonen ongelma ettei laatikolle menevän vaijerin asennolla ole mitään väliä. Laatikko vaihtaa aina suurempaa pykälää 2000kierroksella. Vaikka vaijerin vetää rautalangalla tiukalle niin silti loota vaihtaa 2000kierroksella. Vaijeri on kyllä kiinni laatikon päässäkin. Jousivaste tuntuu hyvin ja vaijeri ei jumi kiinni.

Pakkovaihteilla laatikko pelaa kuin ajatus.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2299
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 16.5.2021 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: 722.3 lootan ongelma.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mika.T kirjoitti:Pistetäämpä tämä tännekkin. Saattaa niitä myytinmurtajia olla täälläkin. :D

Tuossa kaverille vaihdettu 250monivena tiisseliin 300TE:n 722.3 laatikko kun alkuperäinen antautu. Laatikkoon vaihdettu tiisselin laatikon vaijeri kun bensakoneisen laatikon vaijeri oli liian lyhyt eikä yltäny paikoilleen.

Nyt on semmonen ongelma ettei laatikolle menevän vaijerin asennolla ole mitään väliä. Laatikko vaihtaa aina suurempaa pykälää 2000kierroksella. Vaikka vaijerin vetää rautalangalla tiukalle niin silti loota vaihtaa 2000kierroksella. Vaijeri on kyllä kiinni laatikon päässäkin. Jousivaste tuntuu hyvin ja vaijeri ei jumi kiinni.

Pakkovaihteilla laatikko pelaa kuin ajatus.
tuleekos tolle kytkimelle sähkö mikä ton laatikon perässä oleva musta mötikkä

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JUu. Tuohon laatikon perään tulee kickdownin sähköt.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olekko koittanu säätää siirto tangon pituutta :?:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mites alipainehärpäkkeet, ne kun runttaa vituralleen niin saattaa ruveta vaihtamaan niinku linja-autot, ainakin minulla kerran niin teki ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Veikkaisin vaijeria tai venttiilikoneistoa :roll: Totesit tosin, että jousivaste tuntuu ihan ok:lle. Siellä venttiilikoneistossa, sen etupäässä on pikkuinen kuusiokolo, jota ruuvaamalla vaihtokierroksia voi säätää. En vaan löytänyt mistään ohjetta, että paljonko yksi kierros ruuvia nosti/laski vaihtokierroksia :oops: Kyllä minä ne joskus ylöskin kirjoitin....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei ole keretty säätelemään... jospa sitä ehkä v-loppuna mahollisesti kerkeäis.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

XUX63 kirjoitti:Veikkaisin vaijeria tai venttiilikoneistoa :roll: Totesit tosin, että jousivaste tuntuu ihan ok:lle. Siellä venttiilikoneistossa, sen etupäässä on pikkuinen kuusiokolo, jota ruuvaamalla vaihtokierroksia voi säätää. En vaan löytänyt mistään ohjetta, että paljonko yksi kierros ruuvia nosti/laski vaihtokierroksia :oops: Kyllä minä ne joskus ylöskin kirjoitin....
en huomannukkaan sellaista ruuvia vaikka purin koko venttiilikoneiston :?:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

touhottaja kirjoitti:en huomannukkaan sellaista ruuvia vaikka purin koko venttiilikoneiston :?:
Enpä oo minäkään ko ruuvia ruuvaillut - sain vaan joskus Pitäjänmäen Vehon joltain laatikkogurulta ohjeet moiseen kun meinasin pesnavehkeen askia omaani.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

XUX63 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:en huomannukkaan sellaista ruuvia vaikka purin koko venttiilikoneiston :?:
Enpä oo minäkään ko ruuvia ruuvaillut - sain vaan joskus Pitäjänmäen Vehon joltain laatikkogurulta ohjeet moiseen kun meinasin pesnavehkeen askia omaani.
Nyt Suksi etsimään ohjetta :!: Tuota tietoa on nimittäin odotettu pitkään.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”