Raskas kalusto
Olit Juvan kolarin kohdalla, kaksi traktoria lavetilla? Paavolla ajelin pari autoa taempana.Kimmo Koo kirjoitti:Kas kun jotain tuttua käsittelyssä. Lavetteja on erillaisia. "mannelavetti" on ulkona rahtikoneista pokkalavetti, jatkorekka pokalla tai ilman. Suorapohjanen ei tosin ole lavetti. Sit on kevyt lavetti ja raskaslavetteja useilla eri variaateilla. Ajosilloilla tai edestä katkeavalla kehdolla.
Ei tää homma ole rakettitiedettä. Helppoa kun tietää miten toimia. Koneiden käsittelytaito on ehdoton ja ongelmatilanteissa niiden ratkaisukyky.
Yhden koneen lavetit on raskaslavetteja. Erikois- ja kappaletavara pokkakärryt on haasteellisia kun kuskataan useimpia koneita kerralla. Niiden sovittaminen kyytiin pykälien mukaan vie joskus aikaa.
Mukavaa ja vaihtelevaa eikä tarvi maata maakunnassa odottelemas asiakkaiden 7-1600 aukioloja.
Oli juttua, olikohan Ajolinjassa vai RaskasKalusto lehdessä, maidonkeräilyssä yhdellä firmalla Tahvo, ja oliko niillä sitte Pari Scaniaa, ja vielä jotain? Niin Tahvo pelannu erittäin moitteettomasti, Kaanias kokoajan jotain vikaa...miqum_86 kirjoitti:On muute mielenkiintoinen merkki tuo Daf, tutulla runkolinjaa ajavalla firmalla auto ajaa 500-700km päivässä, eikä auto ole seissyt vielä yhtään päivää korjaamolla. Ollut jo 2 vuotta aktiiviajossa. Eikä ne ihan rumiakaan ole
Meijän firmassa ku on 2 Volvoo, FM7 ja FL7, 2546 Actrossi, ja Renault Premium 420dci. Johtaja sano tuossa ykspäivä, että kaikkien autojen huoltokuluista, puolet muodostuu pelkästään rellun huollosta. Ja sanoko se että 2 vuotta menty jo tälleen. Hyviä autoja, Renu on vielä vähiten ajettukin.
Tosin on maidonjako hommissa, eli sillä ajetaan se 150-200km päivässä ja olisko jotain 120km siirtoajoa? Ja Kotkassa ajettaessa, ei ole mitään herkkua kyllä ajaa isoa 12m jäykkää kuorma-autoa. Ja kokoajan pysähtelyä jne jne... Muut ei ehkä ihan niin kettumaisessa ajossa, Mersullakin päästellään jokapäivä se 300km siirtoa, + jako päälle... Mutta kyllä se täytyy todeta, että Renussa on pikkuvikoja aivan kokoajan ja silleesti, ärsyttävä pikku paskiainen.
Renua ennen oli 1835 Actros, sitä ekaa koppaa, 16 pykäläinen Telligent loota kytkinpolkimella. Sillä laskettiin 4-500tkm maidonjakoa, vielä rankempaa kuin nykyistä, ja sen jälkeen 900tkm asti tuota tän nykyisen mersun vastaavaa lenkkiä. Ei siinä ollu edes vikoja ikinä. (uudesta on räjähtäny jo 2 kertaa kytkin, pari suutinta menny ja jotain tälläistä "pientä"...)
Mut ei huono kyllä Renullekkaan, tai siis ZF:n As Tronic laatikolle, melkein 400tkm se kesti jakoajoa, ennenkö kytkin alko olee finaalissa, muttaku se apusylinteri hajos siitä, niin sitte tuli täysi kytkinremppa. Johtaja sanoikin, et ois pitäny jo viime vuonna vaihtaa tuo Renu, mut nyt ei taas viittis kun on paljo huoltoja tehty.. (Mut niitä saa kokoajan tehdä lisää )
Propsit tästä! Mutta ei taida iso pullo mennä mihinkään noista?Laaksonen kirjoitti:Välipalanviejä - Mercedes-Benz Antos
vihdoin riittävästi mukitelineitä:
Paitsi ehkä oveen??
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Ei mikää pöllömmän näkönen ole Hauska nimi..Laaksonen kirjoitti:Välipalanviejä - Mercedes-Benz Antos
vihdoin riittävästi mukitelineitä:
http://www.koneporssi.com/uutiset/valip ... enz-antos/
® Mesen Porkkana-klubi
Noku se on Race!!!xin811 kirjoitti:Minkätakia nykyaikana joka vehkeessä pitää noi mittarit tunkea johonkin putken sisään?
No, taitaapa vaan olla tän hetken muotia. 80 luvulla kaikki mittarit oli yhen pleksilevyn alla lätkitty tasasesti sinne..
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Olisi jo ehkä korkea aikakin hieman uudistua:Laaksonen kirjoitti:Scania saamassa kenties faceliftin:
http://www.iepieleaks.nl/iepieleaksnieu ... omming-up/
Vuosi vuodelta menee ahtaammaksi mersut. En ole tuollaises istunut ja kuvasta päätellen en haluaisikaan.Laaksonen kirjoitti: vihdoin riittävästi mukitelineitä:
http://www.koneporssi.com/uutiset/valip ... enz-antos/
Tuossa Antoksessa on vielä perinteinen moottoritunneli penkkien välissä, uutta Actrosta sen sijaan saa täysin tasalattiaisena:et kirjoitti:Vuosi vuodelta menee ahtaammaksi mersut. En ole tuollaises istunut ja kuvasta päätellen en haluaisikaan.Laaksonen kirjoitti: vihdoin riittävästi mukitelineitä:
http://www.koneporssi.com/uutiset/valip ... enz-antos/
Samaa itsekkin katoin ja ratin käyttö napit näköjään fordista peräsinkondivo kirjoitti:Sisustan muotokieli on näköjään sama kuormureissa kuin henkilöauto puolella
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Kaveri on taas päätynyt täysin Scaniaan kun huolto pelaa ainakin Oulussa niin moitteettomasti ja nopeesti. Dafiin sai oottaa tuulilasia 2kk ja se on aika paljon autolle jonka pitäis olla liikkeessä koko ajan. Mannissa samaa vikaa ainakin täällä pohjoisemmassa vaikka eihän tuo 2kk taitais toteutua Uudellamaalla sen paremminmiqum_86 kirjoitti:On muute mielenkiintoinen merkki tuo Daf, tutulla runkolinjaa ajavalla firmalla auto ajaa 500-700km päivässä, eikä auto ole seissyt vielä yhtään päivää korjaamolla.
Minkähälaisia sähkökasoja nuoki rupee olemaan, meinaan vaa että toimiiko tuo tän päivän raskas kalusto kuinka, siis toki tekniikka kestää, mutta sähköä on vain niin paljon jo niissäkin että hirvittää.
Jos nyt vertaa niihin 2 ja 3 sarjan scanian maansiirto romuihin joilla joskus ajoin, niistäki osa liikkuu yhä ja öljyä ne romut vuoti joka letkuista ja paikoista mutta aina vaan meni ja ei mitää kesyä ajoa ollut
Jos nyt vertaa niihin 2 ja 3 sarjan scanian maansiirto romuihin joilla joskus ajoin, niistäki osa liikkuu yhä ja öljyä ne romut vuoti joka letkuista ja paikoista mutta aina vaan meni ja ei mitää kesyä ajoa ollut
® Mesen Porkkana-klubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Huolesi on turha. Jos sattuu joku ohjainlaite hajoamaan, niin Kiinassa on kopiokoneet käynnissä ja vauhti vain kiihtyy. Kopiopoksia malliin kuin malliin on tarjolla samalla lailla kuin ennen sorvattiin kardaaniakselia.Jussi L. kirjoitti:Minkähälaisia sähkökasoja nuoki rupee olemaan, meinaan vaa että toimiiko tuo tän päivän raskas kalusto kuinka, siis toki tekniikka kestää, mutta sähköä on vain niin paljon jo niissäkin että hirvittää.
Tässä kun on viime päivinä siirrelly pihalla Scanioita(sattuma) ja kattonut miten niiden mittariin on kilsoja tullu. niin kyllä niillä oli 7 ja 8 ekana numerona.
Niiden kilometrisuorite on yli 100tkm joka vuosi. Henkilöauto jos olis ammattiajossa saman ajan ja tulis samat k-suoritteet. Millaista remonttia niihin tulis... raudan määrä kentien lisää kestävyyttä. Toki, mitä isompi kone niin kiertääkin vähemmän vaikka rasitukset on suuremmat.
Niiden kilometrisuorite on yli 100tkm joka vuosi. Henkilöauto jos olis ammattiajossa saman ajan ja tulis samat k-suoritteet. Millaista remonttia niihin tulis... raudan määrä kentien lisää kestävyyttä. Toki, mitä isompi kone niin kiertääkin vähemmän vaikka rasitukset on suuremmat.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Tabuli kirjoitti:Jotenki tuntuu, että k-autois panostetaan laatuun enempi ku hölöautois.
Edesmenneessä työpaikassa kerkesin scanian mittariin ajamaan 550tkm ja tänäaikana siihen vaihdettiin yksi anturi, joka vaikutti päästöihin jotenki.
Niin kyllä melkosia määriä on kyllä mittareissa, serkulla on ollut scaniaa viime vuodet valion ajossa ja on ollut todella tyytyväinen, volvomies sanoo olevansa, mutta kuulemma scanian huolto parempi ja sen takia sen valitsi ja kuulemma hyvin toiminut nykyinenki R500 jossa taitaa olla vähän yli 100tkm vuoteen tullut ajoja.. Muutenki tuota Scaniaa täälläpäin tunnutaan suosivan kovasti.
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt toista kertaa Tilastokeskus lähettää täytettäväksi kyselyn joka koskee kalustoa, -hankintaa sekä -huoltoa. Rasittava jokasuunnasta eritermein kyselyä johon ei pysty kuin korkeasti koulutetut. Eikä nekään kun eivät ole alalla.
Oletko käyttänyt, suositteletko, suosittelisitko, voitteko joskus suositella jne... Koska, mitä milloin jne. Ja sitten vaihtuu tuote ja sama rumpa taas alusta.
Siinä Catti täytti ja mä huutelin jotain vastauksia.volvoa tietty suosin mut, sen verran jarrasin kun "Rahvista" kysyttiin niin vastasin myöntävästi ja MANin kohdalla. Mutta sitten peruutin ja totesin: VASTA SITTEN KUN DIGIPIIRTURI POISTUU TAI SE MUUTETAAN OIKEUDENMUKAISEKSI(ajoaikalaki)
Mersukin vois olla harkinnan alla(kerran istunu sisällä) Koeajoa ei voi suorittaa digin vuoksi.
Oletko käyttänyt, suositteletko, suosittelisitko, voitteko joskus suositella jne... Koska, mitä milloin jne. Ja sitten vaihtuu tuote ja sama rumpa taas alusta.
Siinä Catti täytti ja mä huutelin jotain vastauksia.volvoa tietty suosin mut, sen verran jarrasin kun "Rahvista" kysyttiin niin vastasin myöntävästi ja MANin kohdalla. Mutta sitten peruutin ja totesin: VASTA SITTEN KUN DIGIPIIRTURI POISTUU TAI SE MUUTETAAN OIKEUDENMUKAISEKSI(ajoaikalaki)
Mersukin vois olla harkinnan alla(kerran istunu sisällä) Koeajoa ei voi suorittaa digin vuoksi.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Digi itsessään on hyvä mutta sen ohjelmointi ja toteutus on epäonnistunut.
Kun ajat huononee, saattaa tulla vanhaa kalustoa takaisin velattomina liikenteeseen Silloin kannattaa olla tarkkana jos työnantaja etsii vapaaehtoisia ajureita
Kun ajat huononee, saattaa tulla vanhaa kalustoa takaisin velattomina liikenteeseen Silloin kannattaa olla tarkkana jos työnantaja etsii vapaaehtoisia ajureita
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Loppu viikosta olis itse mentävä passikuviin ja konttorille täyttämään kaavake et sais sen tiki kortin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-