Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Välipalanviejä - Mercedes-Benz Antos
Kuva
vihdoin riittävästi mukitelineitä:
Kuva
http://www.koneporssi.com/uutiset/valip ... enz-antos/
Kuva
thenq
Viestit: 62
Liittynyt: 14.10.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja thenq »

Kimmo Koo kirjoitti:Kas kun jotain tuttua käsittelyssä. Lavetteja on erillaisia. "mannelavetti" on ulkona rahtikoneista :D pokkalavetti, jatkorekka pokalla tai ilman. Suorapohjanen ei tosin ole lavetti. Sit on kevyt lavetti ja raskaslavetteja useilla eri variaateilla. Ajosilloilla tai edestä katkeavalla kehdolla.

Ei tää homma ole rakettitiedettä. Helppoa kun tietää miten toimia. Koneiden käsittelytaito on ehdoton ja ongelmatilanteissa niiden ratkaisukyky.
Yhden koneen lavetit on raskaslavetteja. Erikois- ja kappaletavara pokkakärryt on haasteellisia kun kuskataan useimpia koneita kerralla. Niiden sovittaminen kyytiin pykälien mukaan vie joskus aikaa.

Mukavaa ja vaihtelevaa eikä tarvi maata maakunnassa odottelemas asiakkaiden 7-1600 aukioloja.
Olit Juvan kolarin kohdalla, kaksi traktoria lavetilla? Paavolla ajelin pari autoa taempana.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

DAF XF uudistui perinteitä vaalien
Kuva
Kuva
http://www.koneporssi.com/uutiset/daf-x ... a-vaalien/
Kuva
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2095
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

On muute mielenkiintoinen merkki tuo Daf, tutulla runkolinjaa ajavalla firmalla auto ajaa 500-700km päivässä, eikä auto ole seissyt vielä yhtään päivää korjaamolla. Ollut jo 2 vuotta aktiiviajossa. Eikä ne ihan rumiakaan ole :idea:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

miqum_86 kirjoitti:On muute mielenkiintoinen merkki tuo Daf, tutulla runkolinjaa ajavalla firmalla auto ajaa 500-700km päivässä, eikä auto ole seissyt vielä yhtään päivää korjaamolla. Ollut jo 2 vuotta aktiiviajossa. Eikä ne ihan rumiakaan ole :idea:
Oli juttua, olikohan Ajolinjassa vai RaskasKalusto lehdessä, maidonkeräilyssä yhdellä firmalla Tahvo, ja oliko niillä sitte Pari Scaniaa, ja vielä jotain? Niin Tahvo pelannu erittäin moitteettomasti, Kaanias kokoajan jotain vikaa... 8)

Meijän firmassa ku on 2 Volvoo, FM7 ja FL7, 2546 Actrossi, ja Renault Premium 420dci. 8) Johtaja sano tuossa ykspäivä, että kaikkien autojen huoltokuluista, puolet muodostuu pelkästään rellun huollosta. Ja sanoko se että 2 vuotta menty jo tälleen. Hyviä autoja, Renu on vielä vähiten ajettukin. :lol:
Tosin on maidonjako hommissa, eli sillä ajetaan se 150-200km päivässä ja olisko jotain 120km siirtoajoa? Ja Kotkassa ajettaessa, ei ole mitään herkkua kyllä ajaa isoa 12m jäykkää kuorma-autoa. Ja kokoajan pysähtelyä jne jne... Muut ei ehkä ihan niin kettumaisessa ajossa, Mersullakin päästellään jokapäivä se 300km siirtoa, + jako päälle... Mutta kyllä se täytyy todeta, että Renussa on pikkuvikoja aivan kokoajan ja silleesti, ärsyttävä pikku paskiainen. 8)
Renua ennen oli 1835 Actros, sitä ekaa koppaa, 16 pykäläinen Telligent loota kytkinpolkimella. Sillä laskettiin 4-500tkm maidonjakoa, vielä rankempaa kuin nykyistä, ja sen jälkeen 900tkm asti tuota tän nykyisen mersun vastaavaa lenkkiä. Ei siinä ollu edes vikoja ikinä. 8) (uudesta on räjähtäny jo 2 kertaa kytkin, pari suutinta menny ja jotain tälläistä "pientä"...)

Mut ei huono kyllä Renullekkaan, tai siis ZF:n As Tronic laatikolle, melkein 400tkm se kesti jakoajoa, ennenkö kytkin alko olee finaalissa, muttaku se apusylinteri hajos siitä, niin sitte tuli täysi kytkinremppa. Johtaja sanoikin, et ois pitäny jo viime vuonna vaihtaa tuo Renu, mut nyt ei taas viittis kun on paljo huoltoja tehty.. (Mut niitä saa kokoajan tehdä lisää :lol: )
Laaksonen kirjoitti:Välipalanviejä - Mercedes-Benz Antos
vihdoin riittävästi mukitelineitä:
Kuva
Propsit tästä! Mutta ei taida iso pullo mennä mihinkään noista? :?
Paitsi ehkä oveen??
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Juu tällä kertaa osasivat tehdä oveen ison pullon mentävän kolon.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Laaksonen kirjoitti:Välipalanviejä - Mercedes-Benz Antos
Kuva
vihdoin riittävästi mukitelineitä:
Kuva
http://www.koneporssi.com/uutiset/valip ... enz-antos/
Ei mikää pöllömmän näkönen ole :) Hauska nimi..
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jussi L. kirjoitti:Hauska nimi..
Niinpä, toisinpäin melkein sonta (Antos - sotna). :happy:
Kuva
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Laaksonen kirjoitti:
Jussi L. kirjoitti:Hauska nimi..
Niinpä, toisinpäin melkein sonta (Antos - sotna). :happy:
Espoossa on kaupunginosa nimeltään Suna.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Minkätakia nykyaikana joka vehkeessä pitää noi mittarit tunkea johonkin putken sisään?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

xin811 kirjoitti:Minkätakia nykyaikana joka vehkeessä pitää noi mittarit tunkea johonkin putken sisään?
Noku se on Race!!! :halm: :kuski:

No, taitaapa vaan olla tän hetken muotia. 80 luvulla kaikki mittarit oli yhen pleksilevyn alla lätkitty tasasesti sinne.. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Mittarit ovat luettavissa kaikissa olosuhteissa ja eivät aiheuta heijastuksia laseille.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Scania saamassa kenties faceliftin:
Kuva
http://www.iepieleaks.nl/iepieleaksnieu ... omming-up/
Olisi jo ehkä korkea aikakin hieman uudistua:
Kuva
Kuva
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Laaksonen kirjoitti: vihdoin riittävästi mukitelineitä:
Kuva
http://www.koneporssi.com/uutiset/valip ... enz-antos/
Vuosi vuodelta menee ahtaammaksi mersut. En ole tuollaises istunut ja kuvasta päätellen en haluaisikaan.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

et kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti: vihdoin riittävästi mukitelineitä:
Kuva
http://www.koneporssi.com/uutiset/valip ... enz-antos/
Vuosi vuodelta menee ahtaammaksi mersut. En ole tuollaises istunut ja kuvasta päätellen en haluaisikaan.
Tuossa Antoksessa on vielä perinteinen moottoritunneli penkkien välissä, uutta Actrosta sen sijaan saa täysin tasalattiaisena:
Kuva
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Sisustan muotokieli on näköjään sama kuormureissa kuin henkilöauto puolella :?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

kondivo kirjoitti:Sisustan muotokieli on näköjään sama kuormureissa kuin henkilöauto puolella :?
Samaa itsekkin katoin ja ratin käyttö napit näköjään fordista peräsin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

No ei tätä uutta Volvon kabiiniakaan äkkivilkaisulta kuormuriksi tunnistaisi:
Kuva
Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

miqum_86 kirjoitti:On muute mielenkiintoinen merkki tuo Daf, tutulla runkolinjaa ajavalla firmalla auto ajaa 500-700km päivässä, eikä auto ole seissyt vielä yhtään päivää korjaamolla.
Kaveri on taas päätynyt täysin Scaniaan kun huolto pelaa ainakin Oulussa niin moitteettomasti ja nopeesti. Dafiin sai oottaa tuulilasia 2kk ja se on aika paljon autolle jonka pitäis olla liikkeessä koko ajan. Mannissa samaa vikaa ainakin täällä pohjoisemmassa vaikka eihän tuo 2kk taitais toteutua Uudellamaalla sen paremmin :roll:
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Minkähälaisia sähkökasoja nuoki rupee olemaan, meinaan vaa että toimiiko tuo tän päivän raskas kalusto kuinka, siis toki tekniikka kestää, mutta sähköä on vain niin paljon jo niissäkin että hirvittää.
Jos nyt vertaa niihin 2 ja 3 sarjan scanian maansiirto romuihin joilla joskus ajoin, niistäki osa liikkuu yhä ja öljyä ne romut vuoti joka letkuista ja paikoista mutta aina vaan meni ja ei mitää kesyä ajoa ollut :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Jotenki tuntuu, että k-autois panostetaan laatuun enempi ku hölöautois.
Edesmenneessä työpaikassa kerkesin scanian mittariin ajamaan 550tkm ja tänäaikana siihen vaihdettiin yksi anturi, joka vaikutti päästöihin jotenki.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jussi L. kirjoitti:Minkähälaisia sähkökasoja nuoki rupee olemaan, meinaan vaa että toimiiko tuo tän päivän raskas kalusto kuinka, siis toki tekniikka kestää, mutta sähköä on vain niin paljon jo niissäkin että hirvittää.
Huolesi on turha. Jos sattuu joku ohjainlaite hajoamaan, niin Kiinassa on kopiokoneet käynnissä ja vauhti vain kiihtyy. Kopiopoksia malliin kuin malliin on tarjolla samalla lailla kuin ennen sorvattiin kardaaniakselia.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tässä kun on viime päivinä siirrelly pihalla Scanioita(sattuma) ja kattonut miten niiden mittariin on kilsoja tullu. niin kyllä niillä oli 7 ja 8 ekana numerona.
Niiden kilometrisuorite on yli 100tkm joka vuosi. Henkilöauto jos olis ammattiajossa saman ajan ja tulis samat k-suoritteet. Millaista remonttia niihin tulis... :roll: raudan määrä kentien lisää kestävyyttä. Toki, mitä isompi kone niin kiertääkin vähemmän vaikka rasitukset on suuremmat.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Tabuli kirjoitti:Jotenki tuntuu, että k-autois panostetaan laatuun enempi ku hölöautois.
Edesmenneessä työpaikassa kerkesin scanian mittariin ajamaan 550tkm ja tänäaikana siihen vaihdettiin yksi anturi, joka vaikutti päästöihin jotenki.

Niin kyllä melkosia määriä on kyllä mittareissa, serkulla on ollut scaniaa viime vuodet valion ajossa ja on ollut todella tyytyväinen, volvomies sanoo olevansa, mutta kuulemma scanian huolto parempi ja sen takia sen valitsi ja kuulemma hyvin toiminut nykyinenki R500 jossa taitaa olla vähän yli 100tkm vuoteen tullut ajoja.. Muutenki tuota Scaniaa täälläpäin tunnutaan suosivan kovasti.
® Mesen Porkkana-klubi
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Nyt toista kertaa Tilastokeskus lähettää täytettäväksi kyselyn joka koskee kalustoa, -hankintaa sekä -huoltoa. Rasittava jokasuunnasta eritermein kyselyä johon ei pysty kuin korkeasti koulutetut. Eikä nekään kun eivät ole alalla.
Oletko käyttänyt, suositteletko, suosittelisitko, voitteko joskus suositella jne... Koska, mitä milloin jne. Ja sitten vaihtuu tuote ja sama rumpa taas alusta.
Siinä Catti täytti ja mä huutelin jotain vastauksia.volvoa tietty suosin mut, sen verran jarrasin kun "Rahvista" kysyttiin niin vastasin myöntävästi ja MANin kohdalla. Mutta sitten peruutin ja totesin: VASTA SITTEN KUN DIGIPIIRTURI POISTUU TAI SE MUUTETAAN OIKEUDENMUKAISEKSI(ajoaikalaki)
Mersukin vois olla harkinnan alla(kerran istunu sisällä) Koeajoa ei voi suorittaa digin vuoksi.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

On se Digi piirturi perseestä :roll:
'Voikun sai kiekko auton :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Digi itsessään on hyvä mutta sen ohjelmointi ja toteutus on epäonnistunut.

Kun ajat huononee, saattaa tulla vanhaa kalustoa takaisin velattomina liikenteeseen :D Silloin kannattaa olla tarkkana jos työnantaja etsii vapaaehtoisia ajureita :!:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Loppu viikosta olis itse mentävä passikuviin ja konttorille täyttämään kaavake et sais sen tiki kortin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei digipiirturissa, eikä työaikalaissa ole mitään ongelmaa.
Ongelma on yritysten omassa hinnoittelussa, kun jokainen kaivaa kuoppaa toisilleen ja ennen kaikkea itselleen.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

piku kirjoitti:Loppu viikosta olis itse mentävä passikuviin ja konttorille täyttämään kaavake et sais sen tiki kortin
3kk vielä ku joutuu uusii ton turhan työjarrun :opel:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”