Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

todellauupunut kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:missäs mersus tollain "riskin soutajan hankain" on? artturissa ainakin on ihan kiinteä tappi keskellä...
jees, varmaan tämmöinen kuten mun mersussa ?

*kuva*

.
Just tuollain. En sitte tiiä oisko uudemmas, siis siin uusimmas sitte tuollain, tai jossain pienemmäs? Tai sitte joku puhuu lööperiä. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Vensku_ kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:missäs mersus tollain "riskin soutajan hankain" on? artturissa ainakin on ihan kiinteä tappi keskellä...
jees, varmaan tämmöinen kuten mun mersussa ?

*kuva*

.
Just tuollain. En sitte tiiä oisko uudemmas, siis siin uusimmas sitte tuollain, tai jossain pienemmäs? Tai sitte joku puhuu lööperiä. :lol:
Vanhemmissa on tuommonen uusissa rahti versioissa kierettävä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

piku kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti: jees, varmaan tämmöinen kuten mun mersussa ?

*kuva*

.
Just tuollain. En sitte tiiä oisko uudemmas, siis siin uusimmas sitte tuollain, tai jossain pienemmäs? Tai sitte joku puhuu lööperiä. :lol:
Vanhemmissa on tuommonen uusissa rahti versioissa kierettävä
Kuin uusissa....toi mun on haitekkia :lol: ...1985
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

todellauupunut kirjoitti:
piku kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti: Just tuollain. En sitte tiiä oisko uudemmas, siis siin uusimmas sitte tuollain, tai jossain pienemmäs? Tai sitte joku puhuu lööperiä. :lol:
Vanhemmissa on tuommonen uusissa rahti versioissa kierettävä
Kuin uusissa....toi mun on haitekkia :lol: ...1985
2000 loppupuolen laitteissa
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

2008 mallises on vielä keskellä tappi.
Eli tän mallisis:
Kuva

Näitähän tehtiin kuitenkin yli 2010 vuoden? :wink:

(Kuka muuten tietää missä/miten tuosta löytää hinaustapin? :wink: )

Tulisko uus nyt 2012 julki? :tuumaus:

No, tuossa näkyis olevan nuo "tulpat" ajovalojen sisäpuolella, hinauslenkkienpaikat ilmeisesti tuossa?
Kuva
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Vensku_ kirjoitti:
(Kuka muuten tietää missä/miten tuosta löytää hinaustapin? :wink: )
siellä kilven allahan se on piilossa.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Taitaa Mersulla olla kaiketi Mitsubishin kautta yhteyksiä myös Hyundaihin, koska jotenkin tutunnäköinen tämä uusi Xcient:
Kuva
Moottoreina 10 l 420 hv & 12,7 l 520 hv.
Viimeksi muokannut Laaksonen, 24.6.2013 23:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hyvännäköin veturi!

hmm, 12,7 litrain, mersun moottori? :)

Tarkotit varmaan Mitsubishin kautta yhteyksiä Hyundaihin? :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Isossa fusossa on ainakin käytös tuo sama 12.7 kone kun actroksessa, ainakin oon sellasen koneen nähnyt irrallaan jossa oli fuson logo venttiilikopassa, mutta aivan erilainen turbo ja pari muuta pikkuosaa mitä mersun koneessa
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Vensku_ kirjoitti: Tarkotit varmaan Mitsubishin kautta yhteyksiä Hyundaihin? :D
Joo, tietenkin. Korjasin tekstin tuohon muotoon.
Leikittelin ajatuksella, miltä näyttäisi, jos Sisu edelleen käyttäisi ranskis-hyttejä:
Kuva :lol:
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

190dee kirjoitti:Isossa fusossa on ainakin käytös tuo sama 12.7 kone kun actroksessa, ainakin oon sellasen koneen nähnyt irrallaan jossa oli fuson logo venttiilikopassa, mutta aivan erilainen turbo ja pari muuta pikkuosaa mitä mersun koneessa
Missä Fusossa muka on 12,7 kone? :shock:
Eiks niissä ole yleensä jotain 3-6 Litrasia? :shock: :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Vensku_ kirjoitti:
190dee kirjoitti:Isossa fusossa on ainakin käytös tuo sama 12.7 kone kun actroksessa, ainakin oon sellasen koneen nähnyt irrallaan jossa oli fuson logo venttiilikopassa, mutta aivan erilainen turbo ja pari muuta pikkuosaa mitä mersun koneessa
Missä Fusossa muka on 12,7 kone? :shock:
Eiks niissä ole yleensä jotain 3-6 Litrasia? :shock: :shock:
Pullat, jääkaapit, matot, jne liikahtaa pirteästi 7 tonnin alustalla ja yli 12 litrasella koneella. Tuollaseen kehtais laittaa kunnon vetokidan ja kärryn perään.

Toista oli ennen kun Cantteri meni tyhjänä vastatuuleen vajaa 80km/h, mutta myötätuuleen yli 120km/h.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

et kirjoitti:Pullat, jääkaapit, matot, jne liikahtaa pirteästi 7 tonnin alustalla ja yli 12 litrasella koneella. Tuollaseen kehtais laittaa kunnon vetokidan ja kärryn perään.

Toista oli ennen kun Cantteri meni tyhjänä vastatuuleen vajaa 80km/h, mutta myötätuuleen yli 120km/h.
Se ois joku Evolution malli. :lol:

"Mitsubishi-Fuso Canter Evolution" :twisted:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kyse on tästä Fuso "Super-mahtavasta", johon ainakin Wikipedian mukaan on saatavana myös 26,5-litrainen V10
Kuva
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... uper_Great :shock:
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaa niin, nythän ei tosiaan ollu siis kyse enää Canterista. :D

Pah, Isuzuu saa yli 30 litrasel V10:llä. 8) :lol:
(Isuzu Giga, 10TD1 30.390cc (highest horsepower Japanese truck)) (600 heppane)

Ja Nissania, eli UD:tä:
Engine: RH10
Power: 520 PS [450 PS, 470 PS] at 2,100 rpm
Torque: 1,814 Nm at 1,200 rpm
Displacement: 26,507 cc
Cylinders: V-10 Bore x Stroke : 150 x 150 mm (square engine)
Aspiration: Naturally aspirated


Nuo on kyllä kummia, että nuo käyttää pirun isoja koneita ja vapareina? Vai onko sitten toimintavarmuus tms joku niin pakottava juttu näissä, ettei turboja käytetä, vaan vedetään tuplasti litratilavuutta ja höngitään vaparina? :shock:

Ja sitten meidän pitää perkele maksaa kaikki v**un päästöverot sun muut, ihankun tuolla nousevan auringon maissa ei sitte sitä p*skaa tulis tuutin täydeltä ton kokosista moottoreista? :evil: :evil:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Agfanistanin, Pakistanin, Intian, Japanin vuoristojen ja Tiibetin ylänköjen tiestöt vaativat isoja ahtamattomia moottoreita? Erikoiskuljetuksia unohtamattakaan!

Vai osaako tiestö vaatia? Saattaa pikemminkin olla kyse käyttäjien tarpeista ja vaatimuksista! Kyllä pienilläkin moottoreilla tullaan toimeen, mutta kun tiestön korkeus merenpinnan tasosta on +2000-4300m, niin kuorma-auto kolonnien kymmenet moottorit kuorossa huutaa hapenpuutteessa hoosiannaa jyrkissä ylämäissä ja autot matelevat etanan vauhtia muun liikenteen tukkona.

Australian infrastruktuurin tarpeet saattaa selittää osaltaan isojen ahtamattomien moottoreiden valmistamisen ja markkinoinnin. Vanhan mantereen kuorkit taitaa Australian teillä olla enemmistönä, mutta Japanin pojilla saattaa olla pyrkyä nuille markkinoille.

Toimintavarmuutta on haettu, kun ei ole asennettu turboa moottorikopan alle hohkaamaan lisää lämpöä, kun jo muutenkin aurinko porottaa +40ºc varjossa. Kun turboa ei ole, on yksi vikakohde vähempänä.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Nimenomaan vuoristoisella seudullahan turbosta olisi hyötyä, kun moottoriin saadaan enemmän ilmaa...?

Yks selitys varmasti on toimintavarmuus, mutta Kyllähän eurokuorkit on mielestäni Turbon osalta erittäin vähävikasia, kyllä ne viat muualla yleensä on. :lol:

Tarkotitko että australian road trainien veturit ois vapareita?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

täh, Mack käyttäny ainaki 30 vuotta australiassa turbokonetta moottorin mallinimellä E9. Ja onhan ne uudet Volvotkin siellä turboja...

:?:

:idea:

föönin voi tarkkasilmäinen nähdä kuvasta.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Löytyisikö totuus tuosta lauseesta:

"There is no substitute for cubic inches"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Eräänlainen kummajainen tämäkin; Mersun kilpakuormuri etutelillä:
Kuva
Kuva
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

jukkis. kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:
(Kuka muuten tietää missä/miten tuosta löytää hinaustapin? :wink: )
siellä kilven allahan se on piilossa.
Kuva

Edit: tuosta puuttuu rojua edestä ja muuta sinne tullut
Tuossa paremmin näkyy
Kuva
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti:Scania esitteli ensimmäisenä valmistajana uudenlaisen vakionopeudensäätimen:
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?4792
Mersun vastaava järjestelmä tottelee nimeä Predictive Powertrain Control
http://www.raskaskalusto.fi/3595/mb-pre ... tuntemusta
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:Eräänlainen kummajainen tämäkin; Mersun kilpakuormuri etutelillä:
Kuva
Tälläisen nähny joskus mantereella livenä. Käyttävät sitä raskaisiin maansiirto ja erikoiskuljetuksiin. Ideana on ohjauslaitteiden pienempi rasitus kun ohjaavia pyöriä on neljä.
Mantereella näkemäni oli muistaakseni kippikärryllä varustettu.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tässä toinen erikoinen akselijako:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuorma-autojen viimeinen V8-moottori:
Kuva
Uudet 520 ja 580-hevosvoimaiset Euro 6 V8-moottorit perustuvat 16,4-litraiseen 730-hevosvoimaiseen moottoriin ja tarjoavat puolestaan poikkeuksellista suorituskykyä ja luonnetta sitä haluaville. Isoin 730-hevosvoimainen V8-moottori tullaan esittelemään Euro 6 -versiona loppusyksyllä.
http://www.koneporssi.com/uutiset/scani ... ivaisempi/

Jotkin engl. kuorma-autovalmistajat (Atkinson, ERF) käyttivät aikoinaan tätä Gardnerin 14-litraista rivi-8:a
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Suomen ainoa siviili-Zetros:
Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Scania Longline-hytillä ja todella omituisella kippavalla konttivaunulla:
Kuva
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Miksei vois Suomessakin (Ja euroopassa) laki olla toisenlainen, et sais pitkiä puolikkaanvetureita! :amis_selittaa:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Sisu Magnum, hmmm...
Kuva
Kuva
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Laaksonen kirjoitti:Sisu Magnum, hmmm...
Kuva
Ensinäkemältä menisi ihan niittikopin retroversiosta :idea:
Yhtälailla kirveellä veistetyn näköinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”