Raskas kalusto
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xySKQ3K0nbo[/youtube]
Aikoinaan ihmettelin, miksi jokut ostavat DAFintukkiautoksi; no tässä espanjalainen Pegaso Troner DAFin hytillä 80-90-luvun taitteesta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pegaso_Troner
http://en.wikipedia.org/wiki/Pegaso_Troner
Eilen kävin voittamassa välierät. Olihan se kivaa piestä tamperelaiset kotikentällään. Porilaisia unohtamatta. Seuraavaksi onkin sitten finaali Vantaalla, jossa selvitellään kuka on suomen taloudellisin kuljettaja.Ville500 kirjoitti:
Kävin tämmöistä koittamassa. Aika kivasti men, kokonaispaino oli 47t.
Mun kohdalla karsinnat on nyt suoritettu ja seuraava etappi on välierät. Elokuussa finaali ja syyskuussa Göteborgiin kisaamaan maailman taloudellisimman kuski tittelistä. Katotaa kuin äijän käy.
Pääasia et voitin näitä ajokouluttajia jo karsinnoissa. Millasia opettajia nykyään on ku täytyy ite tulla näyttää miten ajetaan?
Jännitys tiivistyy.
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Kiitti.kondivo kirjoitti:Aijaijai. Kyllä koskooPorilaisia unohtamattaVille500 kirjoitti:Olihan se kivaa piestä tamperelaiset kotikentällään
No, onneksi olokoon
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Herlevin uuden Doriksen ensiveto:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10203901246721448
https://www.facebook.com/photo.php?v=10203901246721448
Ollaanko minä ja Lehdon Pave muka näin vanhoja
Paulin kanssa ajeltu tunneleissa, ahtaissa porttikongeissa, pirun ahtailla pihoilla ja muissa ahtaissa paikoissa nuoruudessa, yhteistyötä tehtiin aikoinaan jokapäivä, sitten paven faija möis osuutensa pavelle ja hänen nuoremmalle veljelleen ja ite jäi eläkkeelle......ainsaitusti.
Kulj.Liike lehdon edelliset 2 pienempää autoa oli ivecoja....silloin kun ne suomeen tuli, välillä saatto olla joku pienempi mersukin, mutta kun kantavuus ei mersuissa riitä vl hommiin, niin en yhtään ihmettele että siirty daffiin ivecon ym merkkien jälkeen.
Se miks autossa ja liikenneluvassa on 2 nimeä...no menkää pavelta kysymään, ihan järkeenkäypä syy moisessa.
Ollaan nuoruus vietetty samalla kylällä ja samoissa piireissä, minä vaan luovutin ja jätin pk-seudun taakseni, mutta seuraan ystävieni kautta tilanteita joka viikko terkkuja vaan pavelle ja kumppaneille
Paven faija makso mulle tuurauksista jopa palkkaakin, kun piti pavea hetki tuurailla...ja hänen pikkuveljeään...olivat kursseilla silloin
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Jukka Silvastin 2636S 6x4 noutamassa uutta Scheuerle lavettia tehtaalta. Autossa koko moottori eli 18,3 litran V10.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
-Michelin-ukotkin alkavat olla nykyisin katoavaa kansanperinnettä.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
-Michelin-ukotkin alkavat olla nykyisin katoavaa kansanperinnettä.
Tuomisto Nousiaisista oli tuollainen Sisu vl-laittein. Oliko peräti ensimmäinen tai ihan ensimmäisiä nälkäraamein liikenteessä.kondivo kirjoitti:Sisusta juttua Hank's Truck forum sivustolla ----> Klik
Tämä Sisu SRH 450 viisiakselinen on harvinainen yksilö. Ei ole pahemmin näkynyt tien päällä, luultavasti ollut enimmäkseen kaivos- tai monttukäytössä.
Kilvissä kuitenkin
Suvisella oli myös vastaavanlainen maansiirtolavalla.
Ja eikös Nohkolan Karillakin ollu Lemminkäisellä tuollainen 5-akselainen myös vl-laittein.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Jo kuusi vuotta sitten, kun Mersu testasi nykyistä Actrosta tuolloin vielä raskaasti naamioituna, luvattiin huhuissa isoimmaksi moottoriksi Detroit-lohkoista 15,6-litraista R6:sta:
http://www.commercialmotor.com/big-lorr ... rucks-well
-tuolloin arveltiin huipputehon menevän jopa 700 hv:n paremmalle puolelle. Tässä on nyt vihdoin varmuudella Actros tuolla isolohkolla 625 hv:n huipputeholla.
Parannus on toki merkittävä edellisen sukupolven lukemaan 598 hv (612 hv - Black Edition), mutta silti malli tuntuu ainakin omasta mielestäni olevan esim. Volvon FH:hon verratuna 2002 tulleen 1. "viirusilmän" tasolla:
-olihan tässäkin parhaimmillaan jo 660 hv. Nykyinen FH onkin aivan omassa sarjassaan erillisjousitettuine etuakselineen ja 750 hv tehoineen, mutta jonkinlaisena lohdutuksena Iveco saattaa riistää vielä tehokuninkuuden itselleen tulevalla 16-litraisellaan.
http://www.commercialmotor.com/big-lorr ... rucks-well
-tuolloin arveltiin huipputehon menevän jopa 700 hv:n paremmalle puolelle. Tässä on nyt vihdoin varmuudella Actros tuolla isolohkolla 625 hv:n huipputeholla.
Parannus on toki merkittävä edellisen sukupolven lukemaan 598 hv (612 hv - Black Edition), mutta silti malli tuntuu ainakin omasta mielestäni olevan esim. Volvon FH:hon verratuna 2002 tulleen 1. "viirusilmän" tasolla:
-olihan tässäkin parhaimmillaan jo 660 hv. Nykyinen FH onkin aivan omassa sarjassaan erillisjousitettuine etuakselineen ja 750 hv tehoineen, mutta jonkinlaisena lohdutuksena Iveco saattaa riistää vielä tehokuninkuuden itselleen tulevalla 16-litraisellaan.
Benzin ensimmäisessä diesel-kuorma-autossa oli 8,8-litrainen R4 (OB 2) 1923
https://media.daimler.com/dcmedia/0-921 ... 0-0-0.html
https://media.daimler.com/dcmedia/0-921 ... 0-0-0.html
Oliko tässä "penikkastartti" ? (Apumoottorikäynnistin)Laaksonen kirjoitti:Benzin ensimmäisessä diesel-kuorma-autossa oli 8,8-litrainen R4 (OB 2) 1923
Tässä lyödään tulille venäläinen pillari:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kGXe-gnjZ9o[/youtube]
Näin tuossa perjantaina uuden FH16 Volvon, Kulhelmin, paikalliin sorakeisari. Oli 770 teholukema ovissa, ja kilvissäki luki 770, kirjaimia en muista... Mistähän moinen, eiks 750 pitäny olla tehokkain, vai onko tässä piiloteltu?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jossain rekkapornolehessä oli mun mielestä mainittuna yli 750 hv Volvon kones. Tarkistan työmaalla ellei kuskit oo kahvilla ollessa kuolannu sivuja yhteen.
Mää olin muuten politrukin istuimelta ajattamassa tuota ryssän pillaria takas tohon lavitsalle... Valmistusmaan tuotantoaikakaudelle varsin tyypillisesti, DT75:ssä kuskille on telttatuoli ja työtä valvovalle puoluepampulle löhösohva.
Turveurakoitsijalla piti olla viisi näitä telatraktoreita "tuottavaan työhön". Yksi suolla jumissa ja rikki, yksi matkalla pajalle, yksi pajalla, yksi matkalla pajalta suolle ja yksi varalla.
Mää olin muuten politrukin istuimelta ajattamassa tuota ryssän pillaria takas tohon lavitsalle... Valmistusmaan tuotantoaikakaudelle varsin tyypillisesti, DT75:ssä kuskille on telttatuoli ja työtä valvovalle puoluepampulle löhösohva.
Turveurakoitsijalla piti olla viisi näitä telatraktoreita "tuottavaan työhön". Yksi suolla jumissa ja rikki, yksi matkalla pajalle, yksi pajalla, yksi matkalla pajalta suolle ja yksi varalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Olisko tästä Fiatista turvesuolle töihin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n-D0iGMxqcM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n-D0iGMxqcM[/youtube]
Hassu moottori tuollaisessa suurimmassa fiatissa (1580-1880 ja uudemmat versiot 160-90 ja 180-90)
Sylinteriputket on kiinni vaan alapäästään, ei millään uskoisia että ne kestää nevalla sen mitä niillä yleensä tehdään eli ajetaan täydellä teholla koko ajan. Monesti ruuvattu tehotkin reilusti kahdensadan paremmalle puolelle.
Jonkun muunkin FH:ssa väitetään olevan 770 kaakkia:Vensku_ kirjoitti:Näin tuossa perjantaina uuden FH16 Volvon, Kulhelmin, paikalliin sorakeisari. Oli 770 teholukema ovissa, ja kilvissäki luki 770, kirjaimia en muista... Mistähän moinen, eiks 750 pitäny olla tehokkain, vai onko tässä piiloteltu?
http://www.commercialmotor.com/big-lorr ... 6-crane-tr
-No katsotaan mihin tulevan Fiat/Ivecon 16-litraisen tehot yltävät.
Hyvä! Eli tuskin on mikään parin auton "juttu" toi, ehanata että Volvo vaan nostaa tehojaa!
Kaanial on kohta matkaa ottaa kiinni. Tai sitte sieltä tulee joku 880...
Kaanial on kohta matkaa ottaa kiinni. Tai sitte sieltä tulee joku 880...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LWc50b1AkTU[/youtube]
Hieno on keksintö.
Mut osaako se talvella jarruttaa tarpeeksi ajoissa, tai muutenkaan 76 tonnisella?
Mut osaako se talvella jarruttaa tarpeeksi ajoissa, tai muutenkaan 76 tonnisella?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tässä kun on veturin vaihto mielessä ja uutta tekis mieli.
Volvo on nykyaikaisin vahvin ja kallein.
Jokaiseen merkkiin liittyy puutteita. Mersussa merkkaa akseliväli saako täysilmalla tai rautaetupäällä.
Caanjalta ei saa tarjousta. Daffiin ei saa peltikattoa. Volvoon ei saa lämmitettävää tuulilasia.
Volvoon ei ole mahiksia uutena ja parhaan hyvityksen saa käytettyyn Caanjaan(ei merkkiliike)
Tarjolla olis vajaa vuoden vanha Volvo jonka hinnalla saa uuden Mersun ja pienempi koneisen Volvon. Vaihtohyvitys vielä enempi kuin siihen käytettyyn Caanjaan.
Jos olis maksukykyä, vaihto olis jo tehty
Volvo on nykyaikaisin vahvin ja kallein.
Jokaiseen merkkiin liittyy puutteita. Mersussa merkkaa akseliväli saako täysilmalla tai rautaetupäällä.
Caanjalta ei saa tarjousta. Daffiin ei saa peltikattoa. Volvoon ei saa lämmitettävää tuulilasia.
Volvoon ei ole mahiksia uutena ja parhaan hyvityksen saa käytettyyn Caanjaan(ei merkkiliike)
Tarjolla olis vajaa vuoden vanha Volvo jonka hinnalla saa uuden Mersun ja pienempi koneisen Volvon. Vaihtohyvitys vielä enempi kuin siihen käytettyyn Caanjaan.
Jos olis maksukykyä, vaihto olis jo tehty
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Ei nyt ainakaan vielä Euro VI kanssa, johan Scanian koneet on Euro 6:ia, 730:iä myöten. Ongelmaksi tuskin tulee päästöjen saaminen kuriin, vaan hinta joilla se tehdään ja maksatetaan asiakkaalla.Mariini kirjoitti:Ei kaanialta kyllä tule enää mitään V8 rintamalla, riippuu ihan sitten mitä MANnilta alkaa tulemaan, eikös se ole kanssa ihan rivikuutosten valtakuntaa? Veikkaan, että seuraavat mallit menee rakenteiltaan suht käsikädessä ja V8:t tippuu pois kokonaan Euro VI:n ansiosta.
VO-LO-VO!
Kimmo, jos nykynen Volvo on kunnossa, niin ei kait sitä vielä tarvii vaihtaa.
Vaihtaa sitten kun tulee aavistus, että jotain kallista on hajoamassa, ellei sitte tee äkkihajoamista.
Mut eikös Scanialtakin ole kohtapuolin tulossa uusi hytti?
Tosin en tiiä vaikuttaako se hintaan ja lastentauteihin? Tekniikkaahan nyt ei periaatteessa kuorma-autoissa uudisteta "korimallin" mukaan, niinkuin monesti henkilöautoissa.
Ite kyllä ottaisin Volvon jos ois vara valita ja oisin ite yrittäjänä alalla. Pohjoismaiden 3 merkkiä + Mersu on meikäläisen kärkimerkit. Toki Man ja Daf kiinnostaa silti, ei ole ikinä kokemusta kyseisistä vehkeistä saanu, kiinnostais tietty kokeilla. (ja vastikään Kotkassa näin uuden Daffin, ledivalot jne, aika jännä. )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91