Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kelluva traktori :shock: Onko niitä :roll: On on... Pekeija Oy

Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Aikoinaan ihmettelin, miksi jokut ostavat DAFintukkiautoksi; no tässä espanjalainen Pegaso Troner DAFin hytillä 80-90-luvun taitteesta:
Kuva
http://en.wikipedia.org/wiki/Pegaso_Troner
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Helsingin Sanomat uutisoi Suomalaisesta super-rekasta ---> Klik
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Pauli Lehto kommentoi DAF:in hankkimista ----> Klik

Kuva
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Ville500 kirjoitti:Kuva

Kävin tämmöistä koittamassa. Aika kivasti men, kokonaispaino oli 47t.
Mun kohdalla karsinnat on nyt suoritettu ja seuraava etappi on välierät. Elokuussa finaali ja syyskuussa Göteborgiin kisaamaan maailman taloudellisimman kuski tittelistä. Katotaa kuin äijän käy.
Pääasia et voitin näitä ajokouluttajia jo karsinnoissa. Millasia opettajia nykyään on ku täytyy ite tulla näyttää miten ajetaan? :lol:
Eilen kävin voittamassa välierät. Olihan se kivaa piestä tamperelaiset kotikentällään. :D Porilaisia unohtamatta. Seuraavaksi onkin sitten finaali Vantaalla, jossa selvitellään kuka on suomen taloudellisin kuljettaja.
Jännitys tiivistyy. :D
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Ville500 kirjoitti:Olihan se kivaa piestä tamperelaiset kotikentällään :bondage:
Porilaisia unohtamatta :halm:
Aijaijai. Kyllä koskoo :mrgreen:

No, onneksi olokoon 8)
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

kondivo kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:Olihan se kivaa piestä tamperelaiset kotikentällään :bondage:
Porilaisia unohtamatta :halm:
Aijaijai. Kyllä koskoo :mrgreen:

No, onneksi olokoon 8)
Kiitti. :D
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

kondivo kirjoitti:Pauli Lehto kommentoi DAF:in hankkimista ----> Klik

Kuva
:shock: Ollaanko minä ja Lehdon Pave muka näin vanhoja :?: :?:

Paulin kanssa ajeltu tunneleissa, ahtaissa porttikongeissa, pirun ahtailla pihoilla ja muissa ahtaissa paikoissa nuoruudessa, yhteistyötä tehtiin aikoinaan jokapäivä, sitten paven faija möis osuutensa pavelle ja hänen nuoremmalle veljelleen ja ite jäi eläkkeelle......ainsaitusti.

Kulj.Liike lehdon edelliset 2 pienempää autoa oli ivecoja....silloin kun ne suomeen tuli, välillä saatto olla joku pienempi mersukin, mutta kun kantavuus ei mersuissa riitä vl hommiin, niin en yhtään ihmettele että siirty daffiin ivecon ym merkkien jälkeen.

Se miks autossa ja liikenneluvassa on 2 nimeä...no menkää pavelta kysymään, ihan järkeenkäypä syy moisessa.

Ollaan nuoruus vietetty samalla kylällä ja samoissa piireissä, minä vaan luovutin ja jätin pk-seudun taakseni, mutta seuraan ystävieni kautta tilanteita joka viikko :D terkkuja vaan pavelle ja kumppaneille :D

Paven faija makso mulle tuurauksista jopa palkkaakin, kun piti pavea hetki tuurailla...ja hänen pikkuveljeään...olivat kursseilla silloin :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jukka Silvastin 2636S 6x4 noutamassa uutta Scheuerle lavettia tehtaalta. Autossa koko moottori eli 18,3 litran V10.
Kuva
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
-Michelin-ukotkin alkavat olla nykyisin katoavaa kansanperinnettä. :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Pohjoinen Teollisuus -messut avasivat ovensa aamulla kello yhdeksän ja jatkuvat tänään viiteen asti. Huomenna messut ovat avoinna klo 9-16. Tervetuloa Ouluhalliin!
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Matalakoppinen "Arocs"? :idea: :?:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Lapissa saatetaan kohta kuljettaa puuta 110 tn puutavararekalla ----> Klik

Tässä kuvassa 76 tn yhdistelmä.
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

kondivo kirjoitti:Sisusta juttua Hank's Truck forum sivustolla ----> Klik


Tämä Sisu SRH 450 viisiakselinen on harvinainen yksilö. Ei ole pahemmin näkynyt tien päällä, luultavasti ollut enimmäkseen kaivos- tai monttukäytössä.

Kuva

Kilvissä kuitenkin :roll:
Tuomisto Nousiaisista oli tuollainen Sisu vl-laittein. Oliko peräti ensimmäinen tai ihan ensimmäisiä nälkäraamein liikenteessä.
Suvisella oli myös vastaavanlainen maansiirtolavalla.
Ja eikös Nohkolan Karillakin ollu Lemminkäisellä tuollainen 5-akselainen myös vl-laittein.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jo kuusi vuotta sitten, kun Mersu testasi nykyistä Actrosta tuolloin vielä raskaasti naamioituna, luvattiin huhuissa isoimmaksi moottoriksi Detroit-lohkoista 15,6-litraista R6:sta:
Kuva
http://www.commercialmotor.com/big-lorr ... rucks-well
-tuolloin arveltiin huipputehon menevän jopa 700 hv:n paremmalle puolelle. Tässä on nyt vihdoin varmuudella Actros tuolla isolohkolla 625 hv:n huipputeholla.
Kuva
Parannus on toki merkittävä edellisen sukupolven lukemaan 598 hv (612 hv - Black Edition), mutta silti malli tuntuu ainakin omasta mielestäni olevan esim. Volvon FH:hon verratuna 2002 tulleen 1. "viirusilmän" tasolla:
Kuva
-olihan tässäkin parhaimmillaan jo 660 hv. Nykyinen FH onkin aivan omassa sarjassaan erillisjousitettuine etuakselineen ja 750 hv tehoineen, mutta jonkinlaisena lohdutuksena Iveco saattaa riistää vielä tehokuninkuuden itselleen tulevalla 16-litraisellaan. :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Benzin ensimmäisessä diesel-kuorma-autossa oli 8,8-litrainen R4 (OB 2) 1923
Kuva
https://media.daimler.com/dcmedia/0-921 ... 0-0-0.html
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Laaksonen kirjoitti:Benzin ensimmäisessä diesel-kuorma-autossa oli 8,8-litrainen R4 (OB 2) 1923
Oliko tässä "penikkastartti" ? (Apumoottorikäynnistin)


Tässä lyödään tulille venäläinen pillari:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kGXe-gnjZ9o[/youtube]
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Näin tuossa perjantaina uuden FH16 Volvon, Kulhelmin, paikalliin sorakeisari. Oli 770 teholukema ovissa, ja kilvissäki luki 770, kirjaimia en muista... Mistähän moinen, eiks 750 pitäny olla tehokkain, vai onko tässä piiloteltu? ;)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jossain rekkapornolehessä oli mun mielestä mainittuna yli 750 hv Volvon kones. Tarkistan työmaalla ellei kuskit oo kahvilla ollessa kuolannu sivuja yhteen. :happy:

Mää olin muuten politrukin istuimelta ajattamassa tuota ryssän pillaria takas tohon lavitsalle... 8) Valmistusmaan tuotantoaikakaudelle varsin tyypillisesti, DT75:ssä kuskille on telttatuoli ja työtä valvovalle puoluepampulle löhösohva. :lol:

Turveurakoitsijalla piti olla viisi näitä telatraktoreita "tuottavaan työhön". Yksi suolla jumissa ja rikki, yksi matkalla pajalle, yksi pajalla, yksi matkalla pajalta suolle ja yksi varalla. :idea: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Olisko tästä Fiatista turvesuolle töihin :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n-D0iGMxqcM[/youtube]
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Kuva

Hassu moottori tuollaisessa suurimmassa fiatissa (1580-1880 ja uudemmat versiot 160-90 ja 180-90)

Sylinteriputket on kiinni vaan alapäästään, ei millään uskoisia että ne kestää nevalla sen mitä niillä yleensä tehdään eli ajetaan täydellä teholla koko ajan. Monesti ruuvattu tehotkin reilusti kahdensadan paremmalle puolelle.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Vensku_ kirjoitti:Näin tuossa perjantaina uuden FH16 Volvon, Kulhelmin, paikalliin sorakeisari. Oli 770 teholukema ovissa, ja kilvissäki luki 770, kirjaimia en muista... Mistähän moinen, eiks 750 pitäny olla tehokkain, vai onko tässä piiloteltu? ;)
Jonkun muunkin FH:ssa väitetään olevan 770 kaakkia:
Kuva
http://www.commercialmotor.com/big-lorr ... 6-crane-tr
-No katsotaan mihin tulevan Fiat/Ivecon 16-litraisen tehot yltävät. :roll:
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hyvä! Eli tuskin on mikään parin auton "juttu" toi, ehanata että Volvo vaan nostaa tehojaa! 8)
Kaanial on kohta matkaa ottaa kiinni. Tai sitte sieltä tulee joku 880... :(
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Hieno on keksintö. 8)

Mut osaako se talvella jarruttaa tarpeeksi ajoissa, tai muutenkaan 76 tonnisella? :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ei kaanialta kyllä tule enää mitään V8 rintamalla, riippuu ihan sitten mitä MANnilta alkaa tulemaan, eikös se ole kanssa ihan rivikuutosten valtakuntaa? Veikkaan, että seuraavat mallit menee rakenteiltaan suht käsikädessä ja V8:t tippuu pois kokonaan Euro VI:n ansiosta.

VO-LO-VO! :fu:

:wink:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tässä kun on veturin vaihto mielessä ja uutta tekis mieli.

Volvo on nykyaikaisin vahvin ja kallein.
Jokaiseen merkkiin liittyy puutteita. Mersussa merkkaa akseliväli saako täysilmalla tai rautaetupäällä.
Caanjalta ei saa tarjousta. Daffiin ei saa peltikattoa. Volvoon ei saa lämmitettävää tuulilasia.

Volvoon ei ole mahiksia uutena ja parhaan hyvityksen saa käytettyyn Caanjaan(ei merkkiliike)

Tarjolla olis vajaa vuoden vanha Volvo jonka hinnalla saa uuden Mersun ja pienempi koneisen Volvon. Vaihtohyvitys vielä enempi kuin siihen käytettyyn Caanjaan.
Jos olis maksukykyä, vaihto olis jo tehty :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mariini kirjoitti:Ei kaanialta kyllä tule enää mitään V8 rintamalla, riippuu ihan sitten mitä MANnilta alkaa tulemaan, eikös se ole kanssa ihan rivikuutosten valtakuntaa? Veikkaan, että seuraavat mallit menee rakenteiltaan suht käsikädessä ja V8:t tippuu pois kokonaan Euro VI:n ansiosta.

VO-LO-VO! :fu:

:wink:
Ei nyt ainakaan vielä Euro VI kanssa, johan Scanian koneet on Euro 6:ia, 730:iä myöten. Ongelmaksi tuskin tulee päästöjen saaminen kuriin, vaan hinta joilla se tehdään ja maksatetaan asiakkaalla. :?:

Kimmo, jos nykynen Volvo on kunnossa, niin ei kait sitä vielä tarvii vaihtaa. :wink:
Vaihtaa sitten kun tulee aavistus, että jotain kallista on hajoamassa, ellei sitte tee äkkihajoamista. :(
Mut eikös Scanialtakin ole kohtapuolin tulossa uusi hytti?
Tosin en tiiä vaikuttaako se hintaan ja lastentauteihin? Tekniikkaahan nyt ei periaatteessa kuorma-autoissa uudisteta "korimallin" mukaan, niinkuin monesti henkilöautoissa.

Ite kyllä ottaisin Volvon jos ois vara valita ja oisin ite yrittäjänä alalla. Pohjoismaiden 3 merkkiä + Mersu on meikäläisen kärkimerkit. Toki Man ja Daf kiinnostaa silti, ei ole ikinä kokemusta kyseisistä vehkeistä saanu, kiinnostais tietty kokeilla. :) (ja vastikään Kotkassa näin uuden Daffin, ledivalot jne, aika jännä. :) )
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”