Tyyppi vikahan tämä on joten tänne laitoin viestin.
Tuossa eka linkissä on mallit. Oikeus juttu siitä tuli amerikassa ainakin.
Koskee vain osaa moottoreista määrätyllä valmiste numerolla.
http://www.topclassactions.com/lawsuit- ... ass-action
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=681441
Moottori vikoja bensa moottoreissa mallia M272 ja M273
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 19.10.2010 22:54
- Paikkakunta: Tukholma
Noniin sattuipa somasti tämmönenki topik. Pitemmittä puheitta, mikä on kun ei ML350 M272 käy kunnolla? Nooh vaihetaa suuttimet yms jne. ja saahaa se pelaamaa jotenkuten.
SItten katsoin tämän kuvaamani videon ja hokasin että HEETKINEN mikäs tahra tuolla kaasuläpän vieressä oli?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wRWZd79lf4w[/youtube]
Nooh se sitte unohtu ja vehe taas nippuun Mutta ei niin ei....
Kunnes sitten otin koko imusarjan pois, niin huomasin että missä vika on Reikä.... imusarjassa.
Tuo armottoman surkea paskavalu läppämekanismi oli katkennut kahdesta kohtaa, ja tässä alkupäässä ilmeisesti värissyt niin kovasti että akseli oli syönyt itselleen seinään reijän. koko rakenne tuossa systeemissä on aivan hirvittävän paskaa tekoa, luulisi että nuo lpät olisi yhteeisellä akselilla, mutta paskanmarjat, ei ne ole, ne on toisissaan vain kiinni heppoisilla stopparivivuilla, videossa näkyy mistä ne o katkennu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=giq2svACxpY[/youtube]
Ennustan että tuo vika tulee jokaikiseen M27x moottoriin kuluvan 10v aikana.
Huono. Hyi.
SItten katsoin tämän kuvaamani videon ja hokasin että HEETKINEN mikäs tahra tuolla kaasuläpän vieressä oli?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wRWZd79lf4w[/youtube]
Nooh se sitte unohtu ja vehe taas nippuun Mutta ei niin ei....
Kunnes sitten otin koko imusarjan pois, niin huomasin että missä vika on Reikä.... imusarjassa.
Tuo armottoman surkea paskavalu läppämekanismi oli katkennut kahdesta kohtaa, ja tässä alkupäässä ilmeisesti värissyt niin kovasti että akseli oli syönyt itselleen seinään reijän. koko rakenne tuossa systeemissä on aivan hirvittävän paskaa tekoa, luulisi että nuo lpät olisi yhteeisellä akselilla, mutta paskanmarjat, ei ne ole, ne on toisissaan vain kiinni heppoisilla stopparivivuilla, videossa näkyy mistä ne o katkennu.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=giq2svACxpY[/youtube]
Ennustan että tuo vika tulee jokaikiseen M27x moottoriin kuluvan 10v aikana.
Huono. Hyi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Terve,
Vanha aihe jo, mutta itselle ajankohtainen. Kirjoitin asiasta kysymyksen myös mersuforum.net:iin.
Tuosta ko. moottorin imusarjan kestävyydestä on saanut lukea jonkun verran negatiivista viestiä, että on tosi heiveröiset ne läppien säätömekanismien muoviosat jne.
Kuka tietää onko tuon M272 -moottorin (bensa V6) elinkaaren aikana tehty mitään muutoksia tai erilaisia parannettuja kehitysversioita siihen imusarjaan? Vai onko se ollut 'samaa kuraa' koko moottorin tuotannon ajan?
Miten käy jos imusarja jotenkin hajoaa? Ilmeisesti auton moottoriin sisälle ei kuitenkaan pääse mitään irtoavia osia? Tietysti moottorin häiriövaloa pukkaa, vikakoodia varmaan tulee ja suorituskyky laskee, mutta voiko moottori pitkän ajan kuluessa vaurioitua esim. siitä että läpät ovat toiselta puolelta jumissa, ja moottorin toisen puolen kolme sylinteriä saavat eri määrän ilmaa kuin toisen puolen?
On mersukuumetta ollut pitkin syksyä, ja nyt mietin W203 C 230:n ostamista (2.5-litrainen V6). Olen tietoinen ko. moottorin erittäin ikävästä ja kalliista tyyppiviasta, tasapainoakselin ennenaikaisesta kulumisesta, joka koskee ennen tiettyä sarjanumeroa valmistettuja moottoreita. Tämä imusarja mietityttää nyt.
T. Matti
Vanha aihe jo, mutta itselle ajankohtainen. Kirjoitin asiasta kysymyksen myös mersuforum.net:iin.
Tuosta ko. moottorin imusarjan kestävyydestä on saanut lukea jonkun verran negatiivista viestiä, että on tosi heiveröiset ne läppien säätömekanismien muoviosat jne.
Kuka tietää onko tuon M272 -moottorin (bensa V6) elinkaaren aikana tehty mitään muutoksia tai erilaisia parannettuja kehitysversioita siihen imusarjaan? Vai onko se ollut 'samaa kuraa' koko moottorin tuotannon ajan?
Miten käy jos imusarja jotenkin hajoaa? Ilmeisesti auton moottoriin sisälle ei kuitenkaan pääse mitään irtoavia osia? Tietysti moottorin häiriövaloa pukkaa, vikakoodia varmaan tulee ja suorituskyky laskee, mutta voiko moottori pitkän ajan kuluessa vaurioitua esim. siitä että läpät ovat toiselta puolelta jumissa, ja moottorin toisen puolen kolme sylinteriä saavat eri määrän ilmaa kuin toisen puolen?
On mersukuumetta ollut pitkin syksyä, ja nyt mietin W203 C 230:n ostamista (2.5-litrainen V6). Olen tietoinen ko. moottorin erittäin ikävästä ja kalliista tyyppiviasta, tasapainoakselin ennenaikaisesta kulumisesta, joka koskee ennen tiettyä sarjanumeroa valmistettuja moottoreita. Tämä imusarja mietityttää nyt.
T. Matti
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kyllä tuo nim Sergey kuvaien tilanne ei ole mitenkään harvinainenMatti kirjoitti:Terve,
Vanha aihe jo, mutta itselle ajankohtainen. Kirjoitin asiasta kysymyksen myös mersuforum.net:iin.
Tuosta ko. moottorin imusarjan kestävyydestä on saanut lukea jonkun verran negatiivista viestiä, että on tosi heiveröiset ne läppien säätömekanismien muoviosat jne.
Kuka tietää onko tuon M272 -moottorin (bensa V6) elinkaaren aikana tehty mitään muutoksia tai erilaisia parannettuja kehitysversioita siihen imusarjaan? Vai onko se ollut 'samaa kuraa' koko moottorin tuotannon ajan?
Miten käy jos imusarja jotenkin hajoaa? Ilmeisesti auton moottoriin sisälle ei kuitenkaan pääse mitään irtoavia osia? Tietysti moottorin häiriövaloa pukkaa, vikakoodia varmaan tulee ja suorituskyky laskee, mutta voiko moottori pitkän ajan kuluessa vaurioitua esim. siitä että läpät ovat toiselta puolelta jumissa, ja moottorin toisen puolen kolme sylinteriä saavat eri määrän ilmaa kuin toisen puolen?
On mersukuumetta ollut pitkin syksyä, ja nyt mietin W203 C 230:n ostamista (2.5-litrainen V6). Olen tietoinen ko. moottorin erittäin ikävästä ja kalliista tyyppiviasta, tasapainoakselin ennenaikaisesta kulumisesta, joka koskee ennen tiettyä sarjanumeroa valmistettuja moottoreita. Tämä imusarja mietityttää nyt.
T. Matti
taas hetki sitten semmoinen löyti 251, 350koneesta(3 alipaine kellolla 2 sähkö mutikalla)
samman tapaan oli kulunut reikä ja läppä systeemi hajonnut
lisäänä 3syl tulppa oli saanut kipeää läppä systeemin murusista
korjaus noihin on helppo ko läpät/niiten akselit pois
(ne ullomat valvotut läpät ei yleenssä hajoa, niiden yhteisestä kääntö palasta hajoa nivelkuulat, mihin myydään korjus pallaa jos ei haliua askarella)
reiän paikkus sopivalla (sika tms)tökötillä
eri versioita on jokunen 1, 2 tai 3 alipaine kellolla olevat
niin ja sen ko sisemmän läppä systeemin poiston vaikutukset on pelkästään positiiveset,
samaan homaan kun vielä yhdistää kaasu läpän puhdistuksen niin tulle hoidettua 2 yleistä käynti häiriön syytä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiitos! Tämä oli hyvää tietoa. Laitetaan 'korvan taakse'.Kyllä tuo nim Sergey kuvaien tilanne ei ole mitenkään harvinainen
taas hetki sitten semmoinen löyti 251, 350koneesta(3 alipaine kellolla 2 sähkö mutikalla)
samman tapaan oli kulunut reikä ja läppä systeemi hajonnut
lisäänä 3syl tulppa oli saanut kipeää läppä systeemin murusista
korjaus noihin on helppo ko läpät/niiten akselit pois
(ne ullomat valvotut läpät ei yleenssä hajoa, niiden yhteisestä kääntö palasta hajoa nivelkuulat, mihin myydään korjus pallaa jos ei haliua askarella)
reiän paikkus sopivalla (sika tms)tökötillä
eri versioita on jokunen 1, 2 tai 3 alipaine kellolla olevat
niin ja sen ko sisemmän läppä systeemin poiston vaikutukset on pelkästään positiiveset,
samaan homaan kun vielä yhdistää kaasu läpän puhdistuksen niin tulle hoidettua 2 yleistä käynti häiriön syytä
Kirjoitin aiheesta myös mersuforum.net:iin, ja sielläkin on hieman keskustelua virinnyt. Laitan sen linkkinä tähän jos siitä on hyötyä jollekin joka etsii asiasta tietoa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0#p1122550
Rocknroll
180tkm ajettu m272 koneinen CLS: imusarja finaalissa.
Oireet:
- tyhjäkäynti laihalle > vikavaloa
- bensatrimmit reilusti plussalla koneella katsoessa
- tyhjäkäyntikierrokset tahtoi jäädä välillä vähän korkealle
- risteyksiin hiljentäessä automaatti potki vastaan
- MAF arvot alakanttiin
Tein ensin normaalit läppärungon tiiviste yms hommelit. Vaihdoin MAF:in jne. Auto muuttui parempaan mutta ei tullut kuntoon.
Starttipilotin kanssa konehuoneessa touhuilu jatkui ja vuotoa löytyi imusarjan pituutta säätävien läppien käyttöakselien päästä > kupit irti ja läpät siis toimettomat.
Eipä kun imusarja tilaukseen tiivisteineen. Jahka imari saapui, harrastus käyntiin eli purkamaan vanha pois uutta tilalle.
Vanhassa imarissa yksi läppä irtaallaan siellä sisällä, sen akselitappi kakkospytyn imukanavassa venttilin päällä jatkotoimitusta odottamassa, kaikki pituudensäätöläpät ihan holoja kiinnityksissään ja imarin persiissä reikä läppärungon vieressä.
Välittöminä hoitotoimina ylimääräiset hilppeet venttiilin päältä pois, tiivistepintojen yms puhdistus ja uusi imusarja paikalleen. Ongelmat poispyyhitty.
Onneksi se imukanavassa ollut osa ei ollut ehtinyt pienentyä niin paljoa vielä että olisi ehtinyt ja sopinut venttiilin väliin lol.
Anyway: ensimmäisen kerran tehtynä aikaa meni noin 4h kaikkine kahvinjuonteineen ja yleisine ihmettelyineen. Rahaa meni osiin about 466egeä Pierburg -imarilla ja tarvittavilla tiivisteillä (imusarja+ruiskusuuttimien O-renkaat)
Lähinnä vaan tiedoksi että kyllä näitä vielä sattuu, näihin kannattaa reagoida ja ihan ihmisen korjattavissa ovat
Pyörtelykupit ok ja siksi imarista ei tullut virheitä koneelle.
Monella (ulkomaan)foorumilla julistavat vain sitä että se pituusventtiilien ja swirl -läppien säätömekanismi pettäisi mutta itse kyllä pistän ongelmatilanteessa koko imarin uusiksi jatkossakin. Korjaussarja ja tarvittavat hilppeet maksaa kuitenkin sen verta että en näe järkeväksi tuossa kohtaa askarella ja yrittää pelastaa satkua tai paria.
Toinen vaihtoehto olisi ollut repiä ne pituusläpät kokonaan pois ja tiivistellä imari kuntoon. Veikkaan että tuo olisi ollut ihan ok vaihtoehto ja toimivan koneen olisi saanut noinkin.
Erinomaisena apuna se suomalasien tekemä video josta iso käsi tekijälle. Omassa proseduurissa ainoa ero oli että irroitin läppärungon imarista jo konetilassa ja jätin sen läppärungon sinne laatikon päälle odottamaan.
180tkm ajettu m272 koneinen CLS: imusarja finaalissa.
Oireet:
- tyhjäkäynti laihalle > vikavaloa
- bensatrimmit reilusti plussalla koneella katsoessa
- tyhjäkäyntikierrokset tahtoi jäädä välillä vähän korkealle
- risteyksiin hiljentäessä automaatti potki vastaan
- MAF arvot alakanttiin
Tein ensin normaalit läppärungon tiiviste yms hommelit. Vaihdoin MAF:in jne. Auto muuttui parempaan mutta ei tullut kuntoon.
Starttipilotin kanssa konehuoneessa touhuilu jatkui ja vuotoa löytyi imusarjan pituutta säätävien läppien käyttöakselien päästä > kupit irti ja läpät siis toimettomat.
Eipä kun imusarja tilaukseen tiivisteineen. Jahka imari saapui, harrastus käyntiin eli purkamaan vanha pois uutta tilalle.
Vanhassa imarissa yksi läppä irtaallaan siellä sisällä, sen akselitappi kakkospytyn imukanavassa venttilin päällä jatkotoimitusta odottamassa, kaikki pituudensäätöläpät ihan holoja kiinnityksissään ja imarin persiissä reikä läppärungon vieressä.
Välittöminä hoitotoimina ylimääräiset hilppeet venttiilin päältä pois, tiivistepintojen yms puhdistus ja uusi imusarja paikalleen. Ongelmat poispyyhitty.
Onneksi se imukanavassa ollut osa ei ollut ehtinyt pienentyä niin paljoa vielä että olisi ehtinyt ja sopinut venttiilin väliin lol.
Anyway: ensimmäisen kerran tehtynä aikaa meni noin 4h kaikkine kahvinjuonteineen ja yleisine ihmettelyineen. Rahaa meni osiin about 466egeä Pierburg -imarilla ja tarvittavilla tiivisteillä (imusarja+ruiskusuuttimien O-renkaat)
Lähinnä vaan tiedoksi että kyllä näitä vielä sattuu, näihin kannattaa reagoida ja ihan ihmisen korjattavissa ovat
Pyörtelykupit ok ja siksi imarista ei tullut virheitä koneelle.
Monella (ulkomaan)foorumilla julistavat vain sitä että se pituusventtiilien ja swirl -läppien säätömekanismi pettäisi mutta itse kyllä pistän ongelmatilanteessa koko imarin uusiksi jatkossakin. Korjaussarja ja tarvittavat hilppeet maksaa kuitenkin sen verta että en näe järkeväksi tuossa kohtaa askarella ja yrittää pelastaa satkua tai paria.
Toinen vaihtoehto olisi ollut repiä ne pituusläpät kokonaan pois ja tiivistellä imari kuntoon. Veikkaan että tuo olisi ollut ihan ok vaihtoehto ja toimivan koneen olisi saanut noinkin.
Erinomaisena apuna se suomalasien tekemä video josta iso käsi tekijälle. Omassa proseduurissa ainoa ero oli että irroitin läppärungon imarista jo konetilassa ja jätin sen läppärungon sinne laatikon päälle odottamaan.