Imunokan säätimen johtosarjat öljyssä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Imunokan säätimen johtosarjat öljyssä

Viesti Kirjoittaja srlq »

Kone on M111 200k vuosimallia 2000.
Imunokan päässä(eli moottorin päässä) olevan magneettisäätimen liittimen sisällä on roppakaupalla öljyä. Johtoja kun seuraa on ne öljyssä niin pitkällle kun niitä pystyy seuraamaan.

Kysymys: Tuleeko öljy siis johtoja pitkin jostain säätimelle päin vai vuotaako se tuon säätimen puolelta liittimen kautta johdoille päin?

Eli onko tulossa hiivatinmoinen savotta ja lasku kaikkine johtojen vaihtoineen, se kun tuo solenoidin ohjastama säätörattaistokin rapisee konemallille hyvin tyypillisesti, vai selviääkö tuosta millään enää pelkällä koneen päässä olevan magneettisäätimen vaihdolla?
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Muutamia saatu elvytettyä kun vaihtaa sen magn. venttiilin ja kuivailee pistokkeita pariin kertaa jarrucleanerilla tms.

Ainakin w203:ssa laskeutuu öljy hyvin lambda-anturin pistokkeelle auton alla.
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Aki P kirjoitti:Muutamia saatu elvytettyä kun vaihtaa sen magn. venttiilin ja kuivailee pistokkeita pariin kertaa jarrucleanerilla tms.

Ainakin w203:ssa laskeutuu öljy hyvin lambda-anturin pistokkeelle auton alla.

Niin siis kun alkuunhan tuossa kiinnitin huomiota siihen "ropinaan" mikä tulee rattaistosta ja sillon ei vielä ainakaan noin pahasti ollu öljyä. Ajattelin tuossa tempasta pistokkeen vaan irti et loppuu ropinat mut siel olihi tuollanen ylläri.
Mut yritäkkö tosa siis sanoa et se ruikkii öljyn sieltä mang ventiililtä päin?

Täsä säästelly touhutonnia tuon äänen korjaukseen, mut taitas tarvita toisen mokoman kohta johtosarjaan.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

srlq kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Muutamia saatu elvytettyä kun vaihtaa sen magn. venttiilin ja kuivailee pistokkeita pariin kertaa jarrucleanerilla tms.

Ainakin w203:ssa laskeutuu öljy hyvin lambda-anturin pistokkeelle auton alla.

Niin siis kun alkuunhan tuossa kiinnitin huomiota siihen "ropinaan" mikä tulee rattaistosta ja sillon ei vielä ainakaan noin pahasti ollu öljyä. Ajattelin tuossa tempasta pistokkeen vaan irti et loppuu ropinat mut siel olihi tuollanen ylläri.
Mut yritäkkö tosa siis sanoa et se ruikkii öljyn sieltä mang ventiililtä päin?

Täsä säästelly touhutonnia tuon äänen korjaukseen, mut taitas tarvita toisen mokoman kohta johtosarjaan.
Niin sieltä säätimestä se öljy tulee ja tuuriakin on matkassa... jos kuten kuvailusta voi pääteelä siinä ei ole laitettu pientä lisä johdon pätkää
mikä mukamas estää sen öljyn menon johtosarjaan(todelisuudessa se kerää hetken sitä ja sen jälkeen kun täytyy niin sitä on jokapuolella johtosarjaa...)

mutta niin kauuan kun öljyä sieltä tulee ei kannatta ajella
muuten niitä touhu toneja tarvisee kohta jokusen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

CDI203 kirjoitti:
srlq kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Muutamia saatu elvytettyä kun vaihtaa sen magn. venttiilin ja kuivailee pistokkeita pariin kertaa jarrucleanerilla tms.

Ainakin w203:ssa laskeutuu öljy hyvin lambda-anturin pistokkeelle auton alla.

Niin siis kun alkuunhan tuossa kiinnitin huomiota siihen "ropinaan" mikä tulee rattaistosta ja sillon ei vielä ainakaan noin pahasti ollu öljyä. Ajattelin tuossa tempasta pistokkeen vaan irti et loppuu ropinat mut siel olihi tuollanen ylläri.
Mut yritäkkö tosa siis sanoa et se ruikkii öljyn sieltä mang ventiililtä päin?

Täsä säästelly touhutonnia tuon äänen korjaukseen, mut taitas tarvita toisen mokoman kohta johtosarjaan.
Niin sieltä säätimestä se öljy tulee ja tuuriakin on matkassa... jos kuten kuvailusta voi pääteelä siinä ei ole laitettu pientä lisä johdon pätkää
mikä mukamas estää sen öljyn menon johtosarjaan(todelisuudessa se kerää hetken sitä ja sen jälkeen kun täytyy niin sitä on jokapuolella johtosarjaa...)

mutta niin kauuan kun öljyä sieltä tulee ei kannatta ajella
muuten niitä touhu toneja tarvisee kohta jokusen
Ok. Eli huomenna siis kl-varaosille mars uutta magn ventiiliä ostamaan enshätään. Pitänee kurkata samalla sinne suunnille missä "normaaleissa toimivissa, ei alati uutta vikaa keksivissä" -autoissa on akku, kun sinnepäin se märkä johtosarja menee. Mikä hitto se on kun järestään on mersulla ollu ideana öljytä nuo johtimetkin. Ei se sähkö siellä yhtään sen paremmin ainakaan kulje öljyttynä. Hermo menee kohta näihin, ostan tojotan rkele.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

No niin. Kävinpäs tuossa illalla nyppäsemässä sen magn ventiilin plugin irti ettei ainakaan enempää työnnä sitä öljyä johtosarjaan. MUTTA, äsken piti puoliso heittää linja-auto asemalle kun läks yöbussilla niin kuinkas ollakaan sinne sytty möllöttämään moottorin vikavalo. Jota ei siis ennen ole tullut vaikka plugi on testausmielessä irti ollutkin.

Suomessa kun on aina pilkkopimeää ja kylmää niin tuolla pihalla ei paljoa voi tehä, mut mitenkähän tuo on et uskaltaako sieltä vänkärin puolen reunasta "korttikotelosta" niitä ohjainkortteja ottaa irti pistokkeistaan tarkastusta varten vai sekoaako tuo siitä ja vaatii jotain ohjelmointia? Automaatin ohjainkortista ei ainakaan seonnu kun sen irrotin ja putsasin aikoinaan öljystä.

Mut oli miten oli, nyt sitten vaan kätöset ristissä kyselemään korjaamolta olisko niillä minkään sortin hajua aiheesta ja/tai siitä riittääkö visassa luottoraja korjaustoimenpiteisiin.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

srlq kirjoitti:No niin. Kävinpäs tuossa illalla nyppäsemässä sen magn ventiilin plugin irti ettei ainakaan enempää työnnä sitä öljyä johtosarjaan. MUTTA, äsken piti puoliso heittää linja-auto asemalle kun läks yöbussilla niin kuinkas ollakaan sinne sytty möllöttämään moottorin vikavalo. Jota ei siis ennen ole tullut vaikka plugi on testausmielessä irti ollutkin.

Suomessa kun on aina pilkkopimeää ja kylmää niin tuolla pihalla ei paljoa voi tehä, mut mitenkähän tuo on et uskaltaako sieltä vänkärin puolen reunasta "korttikotelosta" niitä ohjainkortteja ottaa irti pistokkeistaan tarkastusta varten vai sekoaako tuo siitä ja vaatii jotain ohjelmointia? Automaatin ohjainkortista ei ainakaan seonnu kun sen irrotin ja putsasin aikoinaan öljystä.

Mut oli miten oli, nyt sitten vaan kätöset ristissä kyselemään korjaamolta olisko niillä minkään sortin hajua aiheesta ja/tai siitä riittääkö visassa luottoraja korjaustoimenpiteisiin.
CDI203 kirjoitti: mutta niin kauuan kun öljyä sieltä tulee ei kannatta ajella
muuten niitä touhu toneja tarvisee kohta jokusen
Lukikos jossain että ota plugi irti ja ajele... :roll:
niin turhaa varmaan mitään muitakan ohjeita koittaa antaa
etei tule vaan lisää tuhoja

mutta älä huolestu
kyllä se siitä kuntoon tulle kun vie jonekin semoissen korjaamon
missä oikeesti osavat korjata eikä vaan vaihtaa osia :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

CDI203 kirjoitti:
srlq kirjoitti:No niin. Kävinpäs tuossa illalla nyppäsemässä sen magn ventiilin plugin irti ettei ainakaan enempää työnnä sitä öljyä johtosarjaan. MUTTA, äsken piti puoliso heittää linja-auto asemalle kun läks yöbussilla niin kuinkas ollakaan sinne sytty möllöttämään moottorin vikavalo. Jota ei siis ennen ole tullut vaikka plugi on testausmielessä irti ollutkin.

Suomessa kun on aina pilkkopimeää ja kylmää niin tuolla pihalla ei paljoa voi tehä, mut mitenkähän tuo on et uskaltaako sieltä vänkärin puolen reunasta "korttikotelosta" niitä ohjainkortteja ottaa irti pistokkeistaan tarkastusta varten vai sekoaako tuo siitä ja vaatii jotain ohjelmointia? Automaatin ohjainkortista ei ainakaan seonnu kun sen irrotin ja putsasin aikoinaan öljystä.

Mut oli miten oli, nyt sitten vaan kätöset ristissä kyselemään korjaamolta olisko niillä minkään sortin hajua aiheesta ja/tai siitä riittääkö visassa luottoraja korjaustoimenpiteisiin.
CDI203 kirjoitti: mutta niin kauuan kun öljyä sieltä tulee ei kannatta ajella
muuten niitä touhu toneja tarvisee kohta jokusen
Lukikos jossain että ota plugi irti ja ajele... :roll:
niin turhaa varmaan mitään muitakan ohjeita koittaa antaa
etei tule vaan lisää tuhoja

mutta älä huolestu
kyllä se siitä kuntoon tulle kun vie jonekin semoissen korjaamon
missä oikeesti osavat korjata eikä vaan vaihtaa osia :)
Juu, ymmärsin kyllä ohjeen enkä tuolla ennen korjausta enempää ajelekaan. En toki ohjeitanne väheksy. Oli vaan tuo puoliso viskattava bussiasemalle yöllä kun ei sitä viihtiny laittaa pakkaseen kävelemään laukkujen kanssa. Ja kun ei vielä ollu vikavaloakaan. Plugin otin irti ihan periaatteesta et eipähän vahingossakaan valuttele enempää öljyjä. En siks et vois ajella. Joskus tuota rapinaa tutkiessa oli se plugi vaan irti kun heitin testilenkin.

Just täs kävin mersukorjaamolla ja epäili ettei ole kun tuo lambda vasta menny. Ens viikolla vaihdetaan se ja tuo magn venttiili ja samalla nyt sit laitellaan tuo imunokan rattaistokin kuntoon kun se sitä rapinaa on pitäny. Siel oli sopivasti yks m111 auki ja vastaava ratasrojekti meneillään niin pääs tutkimaan vähän livenä mistä on kyse.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”