CDI suuttimen tiiviste vuotaa.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:

Kuva

Ei ole ihan pikku homma irrotella suuttimet tuolta.... :evil:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

dealer kirjoitti:Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:
Siis mitä hiiskattia tuolla oikein on??? :shock:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Polttoainetta :shock: :lol:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimen juuren tiiviste vuotaa ja eipä sieltä muuta taida tulla kuin polttoainetta / palamisjätteitä.

Tuollaista erittäin pahanhajuista sitkeää mustaa pikeä siitä syntyy.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:Suuttimen juuren tiiviste vuotaa ja eipä sieltä muuta taida tulla kuin polttoainetta / palamisjätteitä.
Tuollaista erittäin pahanhajuista sitkeää mustaa pikeä siitä syntyy.
Onko toi sitä samaa tavaraa, jota löytyy imusarjoista :shock:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

dealer kirjoitti:Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:

Kuva

Ei ole ihan pikku homma irrotella suuttimet tuolta.... :evil:
No enpä enää ihmettele, kun Raskoneella omaani vaihdettiin suuttimien pohjatiivisteet ja joka suuttimen ympärillä oli tuota mönjää ja sanoin että onpas pahan näköinen, niin asentaja sanoi että eihän tämä sinun ole vielä ollenkaan paha, näkisitpä millaisia tulee huoltoon kun on vuotanut pidemmän aikaa.

Ne varmaan sitten näyttää tolta... :shock:
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Laitetaanpas kuva vähän pelokkeeksi toisillekkin.

Joku aika sitten havaitsin kakkospytyn suuttimen juuressa vähän kellertävää haikua.
Tarkoitus oli jonkun ajan päästä vaihtaa ahdinta, joten ajattelin suuttimen tiivisteenkin vaihtaa siinä samalla ja ostinkin sen ja pultin jo valmiiksi.
Ahtimen vaihdon yhteydessä pari viikkoa sitten oli kuitenkin muutakin ohjelmaa ja tuo unohtui.

Tänään laitoin uuden termoelementin rikkoontuneen tilalle ja ajattelin samalla käydä suuttimenkin kimppuun.
Vaihtamatta kuitenkin jäi.
Piki oli jo noussut ylös asti ja piti suutinta jo niin tiukassa otteessa, että en uskaltanut riittävän kovasti väännellä. Minulla kun on häkellyttävän hyvä taito särkeä näpeissä kaikenlaista.
Laitoin uuden pultin kiinni ja täytyy seurailla tilannetta.

Ensimmäisten vuotomerkkien jälkeen ei näytä tosiaan kovin kauaa menevän, kun piki jo tarraa kiinni.
Olisikkohan edellisen vaihdon yhteydessä kuitenkin joku roska jäänyt väliin, vaikka kyllä yritin olla huolellinen.
Vai onkohan erimallisilla tiivisteprikoilla eroavaisuuksia.
Nämä oli veholta.
Kuva
.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tuikku kirjoitti:.
Laitetaanpas kuva vähän pelokkeeksi toisillekkin.

Joku aika sitten havaitsin kakkospytyn suuttimen juuressa vähän kellertävää haikua.
Tarkoitus oli jonkun ajan päästä vaihtaa ahdinta, joten ajattelin suuttimen tiivisteenkin vaihtaa siinä samalla ja ostinkin sen ja pultin jo valmiiksi.
Ahtimen vaihdon yhteydessä pari viikkoa sitten oli kuitenkin muutakin ohjelmaa ja tuo unohtui.

Tänään laitoin uuden termoelementin rikkoontuneen tilalle ja ajattelin samalla käydä suuttimenkin kimppuun.
Vaihtamatta kuitenkin jäi.
Piki oli jo noussut ylös asti ja piti suutinta jo niin tiukassa otteessa, että en uskaltanut riittävän kovasti väännellä. Minulla kun on häkellyttävän hyvä taito särkeä näpeissä kaikenlaista.
Laitoin uuden pultin kiinni ja täytyy seurailla tilannetta.

Ensimmäisten vuotomerkkien jälkeen ei näytä tosiaan kovin kauaa menevän, kun piki jo tarraa kiinni.
Olisikkohan edellisen vaihdon yhteydessä kuitenkin joku roska jäänyt väliin, vaikka kyllä yritin olla huolellinen.
Vai onkohan erimallisilla tiivisteprikoilla eroavaisuuksia.
Nämä oli veholta.

No.
Hermo petti ja käytin paikallisella veholla irroituksessa.
Vielähän tuo irtosi.

Taas seuraillaan tilannetta.
Kiinnitarttumisvaivalle ei hyödytä kääntää selkäänsä, pettää vaan itseään.
Ei taida itsekseen korjaantua.

Samalla huomasin mielenkiintoisen jutun siitä ihan uudesta eemelistä.
Polttoaineen siirtopumpun valmistaja on vaihtunut bochista delphiin.
Ruiskutuspaineen nousu 1800bar taitaa olla nyt tosiasia, jees !.
Kunhan itseeni hirveästi joskus suutun, niin käyn kysymässä hinnankin.
.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimien tiivisteiden vaihto, näin tein sen tänään:

Ajetaan moottori kuumaksi. Auttaa sekä suuttimien irrotuksessa että venttiilikopan päälle muodostuneen pien irrotuksessa.

Konepelti auki. Suojakopat pois moottorin päältä.
(6 Torx-kantaista ruuvia)

Odotetaan kun auton omistaja valokuvaa moottoria. :happy:

Pikeä on kaikkialla suuttimien juurilla ja väleissä, kopan äänieriste on liimaantunut venttiilikoppaan, ylivuotoputket, jokapaikka on mustassa piessä joka haisee pahalta.

Kaavin meisselillä pikeä pois, se on kuumana pehmeää mutta heti kun köntin nostaa meisselillä ilmaan se kovettuu kivikovaksi.

Tässä "siivouksessa" menee aikaa ainakin puoli tuntia.

Tässä osa pas*asta:

Kuva

Paineilma on hyvä apu puhdistuksessa.
Piki kannattaa kaivella mahdollisimman tarkasti pois !

Seuraavaksi löysään suuttimien kiinnitysruuveja (Torx40) niin että jokaisen kanta nousee 3-4 mm koholle.

Laitan auton käyntiin. 1. ja 3. suutin nousevat heti ja tuttu säkätys alkaa. Savunmuodostus on melkoista myös konetilan puolella:

Kuva

Kakkosen suutin nousee myös, ja nyt alkaa käynti vaikeutua.
Sammutan auton ja kiristän nousseet kolme suutinta takaisin paikoilleen.

Käynnistän auton uudestaan ja annan moottorille reilusti kierroksia - pian nousee nelosenkin suutin.

Sammutan auton, löysään taas kaikki ruuvit ja käynnistän auton hetkeksi.
Nyt kaikki suuttimet ovat nousseet muutaman millimetrin ja ovat irrotettavissa ilman ulosvetäjää, jonka käyttäminen edellyttää suuttimen purkamista.
Purettaessa vaarana on aina suuttimen rikkoutuminen.

jatkuu hetken kuluttua
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Irrotan ylivuotoletkun, se on kiinni suuttimissa pienillä sokilla.

Irrotan suuttimien kiinnityspultit kokonaan. Vääntelen pulttien alla olevat "palikat" (jotka painavat suutinta paikalleen) irti.

Irrottelen sähköliittimet suuttimista.
Piki on liimannut ne lujasti kiinni.
Liittimien irrotuksessa hyvänä apuna on kaasuttimen puhdistusaine, se liuottaa pikeä pois.

Irrotan suihkuputket jakoputken puoleisesta päästä 14 mm lista-avaimella.
Ne saavat olla suuttimissa kiinni koko korjauksen ajan.

Suihkuputkesta eestaas väännellen ja samalla isolla meisselillä venttiilikannen ja suuttimen välistä kammeten nostelen suuttimet pois yksi kerrallaan.
Laitan sitämukaa suojukset jakotukin reikiin.

Laitan suuttimien reikiin suojukset, suihkuttelen pultinreiät täyteen kaasuttimenpuhdistussprayta ja rapsuttelen meisselillä loput moskat pois venttiilikopan päältä.
Välillä puhaltelen irtoroskat paineilmalla pois.

Otan pitkän kierretapin jolla puhdistan pultinreiät.
Tässä hommassa verraton apu on paineilmapistooli joka sopii M6 ruuville tarkoitettuun reikään.

Seuraavaksi kalvan tiivistepinnat puhtaiksi ja suoriksi, käytössä mallikohtainen erikoistyökalu.
Ilman sitä tiivistepinnan kunnostaminen on varsin hankalaa, erityisesti jos suutin on vuotanut pitempään ja pinta epätasainen.

Irrallaan olevat suuttimet on helppo puhdistaa teräsharjalaikalla.
Kärkeä on syytä varoa.
Lopuksi tasoitan suuttimen tiivistepinnan tarkoitukseen valmistetulla erikoistyökalulla.

Osa vanhoista tiivisteistä jäi suuttimiin, osa reiän pohjalle - ne tietysti kaivelin pois jo aiemmin.

jatkuu hetken kuluttua
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laitan uudet tiivisteet paikalleen, suuttimet, kiinnikkeet ja uudet pultit.
Pultit pitää ehdottomasti uusia joka kerta kun ne avataan !

Kiristän pultit. (7Nm + 90 astetta)

Kiristelen suihkuputket, laitan sähköliittimet ja ylivuotoletkut paikalleen.

Käyttelen autoa hetken katsoen että kaikki on kunnossa ja laitan suojakopat paikoilleen.

Aikaa meni 2,5 tuntia.

HUOM !

En suosittele kenellekään tämän remontin tekemistä itse, moni taitamaton on puhkaissut kannen vesitilaan asti suuttimen tiivisteitä vaihtaessaan.
Uusi suutin maksaa monta sataa, yhdenkin jos rikkoo niin omalle työlle tulee liikaa hintaa.

Monta muutakin ongelmaa voi tulla eteen, helpointa on teettää työ osaavalla korjaamolla. :D
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Aika karua luettavaa. Hyvä esimerkki mersujen "laadusta".
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Silloin, tällöin kun edes pellin alle vilkuilee, niin ei vaiva pääse kovin pahaksi.

Ja jos käytetyn auton ostaa, niin vaatii tiivisteiden vaihdon kaupan ehdoksi.

Loppujen lopuksi halpa remontti, varsinkin siihen nähden, miltä se näyttää.

Vanhemmassa cdi,ssä on hiukan enemmän tilaakin suuttimen ympärillä verrattuna aivan uusiin moottoreihin, joissa ne ovat jo aika ahtaasti.
.
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Voi mahoton, mikä talkoo mokomankin pikkujutun takia. Uskoni vanhaan perinteiseen tekniikkaan, jota laittaa vaikka unissaan, vahvistuu...

Onko tätä samaa vikaa muissa merkeissä? Ainakin hehkujen kanssa saa tapella muutkin, kuin mersunrassaajat.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Kurat küll, niinku eestiläinen asian ilmaisisi. Olen jo välillä katellut pankkitiliä josko pelkkä sen tyhjennys riittäisi Väykyn ostoon. Taitaa valintani olla 300 TDT CDI:n sijaan... Varulta jätän vielä 20 vuotta vanhan 250:sen öljyttynä pihan perälle odottelemaan ajoa....
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

tuikku kirjoitti:Loppujen lopuksi halpa remontti, varsinkin siihen nähden, miltä se näyttää.
Näinhän se on, osat kun eivät maksa montaa euroa.

Näiden juttujen kanssa kannattaa olla tarkkana, katsella pellin alle kuten tuikku mainitsi ja havaitessaan jotain outoa korjata / korjauttaa vika heti.

Suuttimia on hajonnut kun niiden on annettu vuotaa ja ajettu vaan; suuttimen ympärille kertyvä pas*a puristelee ajan kanssa suuttimen rikki moottorin lämmetessä / jäähtyessä.

Sama juttu hehkutulppien kanssa, hehkuvalon ilmoitellessa viasta hehku / hehkut pitää vaihtaa heti vaikka auton käynnistäminen ei ongelmia tuotakaan - muutaman kuukauden paikallaan ollut rikkinäinen hehkutulppa voi olla todella lujassa !

Hehkun irrotukseen vinkki; 3/8 pulttipyssy ja pienillä tehoilla, sillä lähtee.
Ellei ole näppituntumaa siitä mitä hehku kestää niin älä kokeile...
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

dealer kirjoitti:
Hehkun irrotukseen vinkki; 3/8 pulttipyssy ja pienillä tehoilla, sillä lähtee.
Ellei ole näppituntumaa siitä mitä hehku kestää niin älä kokeile...
Kuumasta koneesta? Eikös noissa tulpanvaihdoissa pitäis olla se
kalvain-työkalu kanssa?


Heikki :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä, mitä kuumempi moottori sen parempi.

Meillä muistaakseni on kalvain hehkutulpan reiälle, mukana sarjassa joka on tarkoitettu katkenneen hehkutulpan irrotukseen.
En ole sitä kalvainta käyttänyt.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Yllä kuva aiemmin mainitsemastani ulosvetäjästä asennettuna purettuun suuttimeen kiinni.
Tässä tapauksessa puretaan noin 150tkm ajetusta 112cdi Vitosta haljennutta sylinterinkantta irti, kaksi suutinta jouduin irrottamaan ulosvetäjällä.

Kyseessä on tosiaan työkalu jolla suutin irtoaa kannesta varmasti mutta voi hajota samalla.
Hajoamisen huomaa vain siitä ettei suutin toimi enää, mitään päällepäin näkyvää vauriota ei tule.
Useimmiten suutin säilyy ehjänä.
kossuppi
Viestit: 114
Liittynyt: 15.11.2006 0:39
Paikkakunta: kalaj lkso

Viesti Kirjoittaja kossuppi »

Kamlaa katottavaa :shock: Tuosta meikäläisen kotterosta ei saatu irti sitä suutinta ollenkaan.. Oisko ollut joskus Joulukuun alussa kun kävin siellä Yka ssa huollattaan, ja samalla meinasin epäilyttävän prikan uusata siellä , mut niin oli lujassa suutin etteipä irronnut vaikka kuin käyteltiin autoa hallissa muitten huollossa olleiden ihmetellessä :)

Varmaan kyllä viisas ratkaisu oli jättää se irrottamatta väkisten, kun ei se vuotanut enää . Oisi kai sen saanut irti, niin ainakin sanoitte siellä, muta hajoomisen vaara arvelutti kun kerran toimii, niin jäi .

Nyt siten vaan tuo , kun joku aikasemmassa kirjotuksessa meinasi että kannattas irrottaa ? Jotain ittensä pettämisestä oli siinä , eli .. no - oisiko se sittenkin pitänyt kiskoa vaikka väksisn irti, silläkin uhalla että hajoaa ? Ite nyt en oikein siihenkään jaksa uskoa, mitä repimään jos pelaa ??

Ainakaan vielä ei vuoda ollenkaan, eli "itekseen " tullut "kuntoon" ... Ja eikös se ole niinkin että kun/jos alkaa uudelleen vuotamaan, niin olettaa voisi että löysemmässä oisi sitten ??

Olikohan tuossa Vitossa kannen halkassu joku muu, kuin suuttimiin liittynyt asia , vai kotiasentajan "korjaustoimetko " .
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitäpä sitä irrottamaan jos ei vuoda.
Ei se taida löystyä enää jos alkaa vuotaa - otetaan ulosvetäjällä irti sitten kun tarvitsee.

Kuvan Vitossa kansi on haljennut vanhuuttaan sikäli että auto on asiallisesti pidetty ja huollettu, yhtäkkiä vaan alkanut kuluttaa nestettä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

itellä kans suutin sulkeiset menossa parasta aikaa , mutta minkäs moiset tiivisteet tuossa suuttimessa oikein on? suuttimen varressa urassa orengas ja kanen ja ylä pään välissä messinki tai kupari rengas?

yhden otin irti ja oli lievästi tarttunut kiinni kun tuota pihkaa oli koko matkalla siellä suuttimen kolossa :lol: ja ei ollut tiivisteitä minkään laisia mekkejä

auto on -00 320 cdi väykkä
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Vanhan treadin löysit, mutta eipä se asia miksikään oo muuttunut. Naapurifoorumilla ainakin on hyviä kuviakin ohjeiden lisäksi:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=39311

Perustietoa; ei siellä mitään o-rengasta ole, ja kupariprikka tiivistää kärjen kanteen. Luultavasti prikka jäänyt sinne reiän pohjalle ja piki pitelee siellä... koita kurkkia. Tai sitten on vuotanut jo aiemmin ja joku sankari laittanut sen o-renkaan? Uusi pultti ja prikka veholta, kooällästä tai vastaavasta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Muistelen kyllä jonku suuttimen varressa olleen O-renkaan. Tarkoituksena kai pitää se keraaminen "valaanrasva" sielä välissä ja p*ska poissa. Pohjalla tietenki se kuparinen liekkirengas. En vaan muista oliko Mersusta se suutin.
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Kiitoksia näistä selkeyttää tuota kasaamista huomattavasti.

itellä ole näistä cdi vehkeistä hirvesti kokemusta ole , mutta eiköhän nuo tuttuksi tule :lol:

huomenna käydä dealeriltä hakemassa nuo tiiivisteet ja pultiit.

samalla reissua hakea käkkäräiseltä tuota kuparitahnaa ja 1/4 " momentti vännin ja jos jonkunlaisen pullo harjan ostais tuota puhdistus hommaa varten.

tuo tiiviste prikka ilmeisesti on jäänyt tuonne kolon pohjalle.

koittaa tehdä imuriin joku letkku viritys millä tuon sais imastua pois..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Se ei sitten ole kuparitahnaa mitä sinne väliin laitetaan.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

huomenna käydä dealeriltä hakemassa nuo tiiivisteet ja pultiit.

samalla reissua hakea käkkäräiseltä tuota kuparitahnaa ja 1/4 " momentti vännin ja jos jonkunlaisen pullo harjan ostais tuota puhdistus hommaa varten.
Juuh, minulla on vapaapäivä mutta kuitenkin.
Ei kuparitahnaa vaan jotain tuollaista:
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... p-9165-30/
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Savitahna sinne juu kuuluu, vaan mitä käypi jos kuparia tarjoo? Kaveri töpläsi wurthin pensseli-aerosolia jotain harmaata metallitahnaa, sano jotta hyvä tulee.. :roll:
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Marmoritiskin valaanrasvan osanumero: A001989425110, saa 50g purkissa eikä maksanu montaa seteliä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
thenq
Viestit: 62
Liittynyt: 14.10.2011 21:16

Viesti Kirjoittaja thenq »

Kehtaako kukaan antaa suuntia mitä maksaa yhen suuttimen prikan vaihto korjaamolla? En saanu ite suutinta nousemaan vaikka ei oo kauaa vuotanu, aattelin suosiolla nostaa kädet pystyyn ettei lisää tuhoja synny.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”