W115 lasinpyyhkijät

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arpuusi
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2008 20:34
Paikkakunta: Tampere

W115 lasinpyyhkijät

Viesti Kirjoittaja Arpuusi »

Ensin tervehdys itse kullekin, uusi tällä foorumilla kun olen. Taannoin pikku jalkaongelman vuoksi -72 jytäjammu vaihtui -74 240D:hen. Vanhuksesta kärähti vilkkuviiksi, joka vaihtui W123:n vastaavaan. Nyt tuli uusi pyyhkijäongelma:
-pyyhkijät pysähtyvät heti virran viiksestä katkaistaessa
-tahi lähtevät käyntiin omia aikojaan viiksen ollessa 0-asennossa
Liittynee kapineeseen, joka tunnistelee pyyhkijöiden asentoa? Tihkuasento ei myöskään toimi, saattaa liityä samaan ongelmaan?

Ettei tarvis liikoja autoa purkaa, voisiko joku W115 tuntija ystävällisesti kertoa mistä parhaiten pääsee käsiksi pyyhkijän moottoriin ja tuohon asennontunnistimeen? Laiska kiittää...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

katoppa ensin että vanha ja 123 vilkun viiksen johdot on samanlailla kytketty viikseen ja sitten sama järjestys pistokkeessa :idea:
Avatar
Arpuusi
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2008 20:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arpuusi »

No, eihän sen 123:sen töpseli ihan täysin kompatiipeli ole, painamalla 'kertapyyhkäsyä' viiksen päästä syttyy pitkät valot... mutta vehkeet on pelannut ja pelaa edelleen joinain päivinä ko. viiksellä. Tihku ei pelannut alkuperäiselläkään.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Arpuusi kirjoitti:No, eihän sen 123:sen töpseli ihan täysin kompatiipeli ole, painamalla 'kertapyyhkäsyä' viiksen päästä syttyy pitkät valot... mutta vehkeet on pelannut ja pelaa edelleen joinain päivinä ko. viiksellä. Tihku ei pelannut alkuperäiselläkään.
Mites ku mulla on semmonen muistikuva ettei mun pystärissä ollu tihkua ollenkaan :shock: ,että jos niin on niin ei sen tihkun kuulu toimiakkaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Arpuusi
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2008 20:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arpuusi »

jari_w123 kirjoitti:Mites ku mulla on semmonen muistikuva ettei mun pystärissä ollu tihkua ollenkaan :shock: ,että jos niin on niin ei sen tihkun kuulu toimiakkaan.
Noh, ei sen tihkun niin väliä. Kun vaan löytäis syyn pyyhkijöiden itsekseen käynnistymisiin. Se, että tämän ilmiön sattuessa pyyhkijät pysähtyvät minne sattuu, jos ne nyt saa pysähtymään, viittaisi mielestäni vikaan systeemissä, joka paikoittaa pyyhkimet.
Eli osaisiko joku kertoa, mistä sitä lähtisin etsimään? Varmaan pyyhkijöiden moottorin yhteydessä, eli miten helpoiten kaivan sen esiin?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Muistaakseni pyyhkijän moottoriin pääsee käsiksi irroittamalla se niitattu ritilä tuulilasin alapuolelta.Mielestäni sieltä kautta moottoriin pääsi käsiksi mutta siitä on kulunut niin monta vuotta kun olen pystäriä ruuvannut että voin muistaa väärin :roll: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Ei taida olla helpointa tapaa - tarkistan huomenna, mutta mielestäni pyyhinten moottori on tuolla missä itse koneistokin: kojetaulun sisässä.

Kuva


Tihkukytkin pystäreissä huhtikuu 1972 ->
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ritilän alla se on, näin muistasin..... :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Arpuusi
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2008 20:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arpuusi »

Kiitoksia, ja toivotaan parasta, Lucky-Dog, ja varaudutaan pahimpaan, PKivimäki. Pitänee huomenna ruveta penkoon. Tänään taas lähti pyyhkijät kummittelemaan, piti oikein pysähtyä ja napata sulake pois... jos ei muu auta, täytyy laittaa "tappokytkin" pyyhkimöille.
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Juu, ritilän alla on pyyhinten moottori.

Mutta miksi et tilaa Venetmäeltä W114/W115 -varaosaviikseä, jos vika ilmaantui W123 -viiksen asennuksen jälkeen?
Avatar
Arpuusi
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2008 20:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arpuusi »

Tässäpä oli pyyhinten moottori konehuoneen nurkassa kuskin puolella. En saanut vielä aikaiseksi irrotusta, mutta olen aika vakuuttunut että vika löytyy motorin vaihteen kannen alta. Vika ilmaantui vasta pari viikkoa viiksen vaihdon jälkeen, mutta joo, Venetmäkihän on Viialassa? Voisi vaikka poiketa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”