W108:iin om603??

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
jepjep81
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2011 20:19

W108:iin om603??

Viesti Kirjoittaja jepjep81 »

Kun on tarpeeksi paljon joutilasta aikaa ja liian vähän tekemistä, niin tuli tuommoinen kahjo ajatus! Eli olisi tarjolla 250s w108 konevikainen jota ei ole tarkoitus entisöidä vaan tehdä ihan harrastepeli. Bensakonetta en aio laittaa (tarpeeksi tapellut mersun bensakoneitten kanssa), kyllä mersun diesel pitää olla. Onkohan mitään mahdollisuutta saada käymään w108:n konehuoneeseen w124:n 300d moottori automaatilla tai manuaalilla. Leiman luulisi saavan ainakin tehojen puolesta, koneen painokaan tuskin tuottaa ongelmaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onnistuu se iha helposti. ruotsissa on tollasia pilvin pimein. Mutta kauniiseen autoon traktorin kone HUHUH :( Vertailuun käy 280SE 185hv eli lyöt siihe viel turbon että edes jotenki pelastuu.

Itte oon ajatellu vääntää sinne M104 320 automaatin ;) tai ehkä jopa c36AMG:n
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Sergey kirjoitti:Mutta kauniiseen autoon traktorin kone HUHUH
Samaa mieltä. OM-koneet passaa johonkin vanhaan taksiin kyllä mutta ei ÄssäMersuun. Ei varsinkaan vanhaan.

:pappa:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ihan hieno ajatus kait tuo minusta on, käyttövanhus 8) Toki kannattaa ehkä säilyttää alkuperäinen tekniikka tallessa siltä varalta että jos joskus iskee pussihousuus :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kyllä mulla ainakin on ässän keulalla OM kone ja taitaa se sopia sinne :shock: Toki vaihtaisin ton bensakasiin vaikka heti jos tulis hyvä vastaan :twisted:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

No jos sen pittää olla risiiniöljykampe nii laita etes OM606 Turbolla sinne... :lol: Muuten kyl joku kasikone olis kiva jos sinne sais helpolla laitettua... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

oiskoon kellä vinkkejä miten tuon tiisselin sais sovitettua paikoilleen, Ruottissa on paljonkin noita swappeja tehtynä, itelläkkiin odottaa OM603 pääsyä W111 pellin alle. ei näillä pensan hinnoilla kannata edes harkita laittavansa pensakuutosta saatikka isompaa bensamootoria harraste autoon ja tiisselin saapi näköjään kulkemaa jopa paremmin kuin orkkis koneen.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ehottomasti riiseliä keulalle. Itellä ollut kans tuommoinen märkänä unena :wink: Kattelin joskus että esim. ST-käyttöön taka-akseli vaatii varmaan vähän tuuninkia. Konehuoneeseen sopii tilan puolesta OM60x-koneet hyvin. VoiVoi, nostaako Waxenbergerin BlackEfficiency versio taas päätään :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tällä o kuulemma pystäri 606+40superilla. Tarvii kysellä josko tulis kesällä ratapäiville näyttään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

w108 taka-akselin tilalle pitää vaihtaa kyllä esim Hiacen jäykkä tai jotai muuta. Tietty jos löytää 300SEL 6.3 perän ni se kyl kestänee riittävästi. ja ehottomasti ilmapussit! Orginaalijousien tilalle on helppo laittaa pussit koska se on valmiiks suunniteltu niille ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jepjep81
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2011 20:19

Viesti Kirjoittaja jepjep81 »

Miksipä ei moderni bensakone kävisi w108:iin, mutta sepällä pitää olla aika paljon sähkömiehen vikaa, jos semmosen meinaa saada toimimaan. Ja jonkun chevyn/mb:n kasinkin kanssa varmasti omat hankaluutensa. Bensan kulutuskin pistää miettimään näillä hinnoilla vaikka kuinka harraste-auto onkin.
Minun mielestä om603 on kauniskäyntinen dieselmootori, ja antaa ihan riittävän suorituskyvyn, kohtuu pienellä polttoaineen kulutuksella. Jos laittaisi turboversion niin varmasti kerkiää. Ja w124 300d:tä löytyy jo aika huokeasti tekniikan luovuttajaksi. Makuasioistahan pitää kiistellä!!
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

yks puoltuttu vääntään omaansa w111 cdi konetta ja sähköjen kanssa on hieman miettimistä. mistähän sais innon taas tuonne talliin menemiseen, eikä täällä joutavia kirjoittelis. :oops:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei näin vanha auto tarvi uusissa koneissa mitää erikoista sähköö. Megaruisku vaan. Onko CDI koneille aftermarket rakennussarjoja? Mulle kelpais kyllä w108 jos olisi joku 2000 luvun diesel, muut on kamalia kolinakannuja.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Sergey kirjoitti: Onko CDI koneille aftermarket rakennussarjoja?
On.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”