W108:iin om603??
W108:iin om603??
Kun on tarpeeksi paljon joutilasta aikaa ja liian vähän tekemistä, niin tuli tuommoinen kahjo ajatus! Eli olisi tarjolla 250s w108 konevikainen jota ei ole tarkoitus entisöidä vaan tehdä ihan harrastepeli. Bensakonetta en aio laittaa (tarpeeksi tapellut mersun bensakoneitten kanssa), kyllä mersun diesel pitää olla. Onkohan mitään mahdollisuutta saada käymään w108:n konehuoneeseen w124:n 300d moottori automaatilla tai manuaalilla. Leiman luulisi saavan ainakin tehojen puolesta, koneen painokaan tuskin tuottaa ongelmaa.
Onnistuu se iha helposti. ruotsissa on tollasia pilvin pimein. Mutta kauniiseen autoon traktorin kone HUHUH Vertailuun käy 280SE 185hv eli lyöt siihe viel turbon että edes jotenki pelastuu.
Itte oon ajatellu vääntää sinne M104 320 automaatin tai ehkä jopa c36AMG:n
Itte oon ajatellu vääntää sinne M104 320 automaatin tai ehkä jopa c36AMG:n
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
No jos sen pittää olla risiiniöljykampe nii laita etes OM606 Turbolla sinne... Muuten kyl joku kasikone olis kiva jos sinne sais helpolla laitettua...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
oiskoon kellä vinkkejä miten tuon tiisselin sais sovitettua paikoilleen, Ruottissa on paljonkin noita swappeja tehtynä, itelläkkiin odottaa OM603 pääsyä W111 pellin alle. ei näillä pensan hinnoilla kannata edes harkita laittavansa pensakuutosta saatikka isompaa bensamootoria harraste autoon ja tiisselin saapi näköjään kulkemaa jopa paremmin kuin orkkis koneen.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
w108 taka-akselin tilalle pitää vaihtaa kyllä esim Hiacen jäykkä tai jotai muuta. Tietty jos löytää 300SEL 6.3 perän ni se kyl kestänee riittävästi. ja ehottomasti ilmapussit! Orginaalijousien tilalle on helppo laittaa pussit koska se on valmiiks suunniteltu niille
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Miksipä ei moderni bensakone kävisi w108:iin, mutta sepällä pitää olla aika paljon sähkömiehen vikaa, jos semmosen meinaa saada toimimaan. Ja jonkun chevyn/mb:n kasinkin kanssa varmasti omat hankaluutensa. Bensan kulutuskin pistää miettimään näillä hinnoilla vaikka kuinka harraste-auto onkin.
Minun mielestä om603 on kauniskäyntinen dieselmootori, ja antaa ihan riittävän suorituskyvyn, kohtuu pienellä polttoaineen kulutuksella. Jos laittaisi turboversion niin varmasti kerkiää. Ja w124 300d:tä löytyy jo aika huokeasti tekniikan luovuttajaksi. Makuasioistahan pitää kiistellä!!
Minun mielestä om603 on kauniskäyntinen dieselmootori, ja antaa ihan riittävän suorituskyvyn, kohtuu pienellä polttoaineen kulutuksella. Jos laittaisi turboversion niin varmasti kerkiää. Ja w124 300d:tä löytyy jo aika huokeasti tekniikan luovuttajaksi. Makuasioistahan pitää kiistellä!!
ei näin vanha auto tarvi uusissa koneissa mitää erikoista sähköö. Megaruisku vaan. Onko CDI koneille aftermarket rakennussarjoja? Mulle kelpais kyllä w108 jos olisi joku 2000 luvun diesel, muut on kamalia kolinakannuja.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.