W124 museorekisteriin - oletko valmis?

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1006
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

W124 museorekisteriin - oletko valmis?

Viesti Kirjoittaja isk »

Kolmen vuoden kuluttua, vuonna 2015, W124:n saa museorekisteriin.

Kuva

Oletko jo hamstrannut latoon oman kapeakylkisen valkoisen 200D-klassikon ufokapseleineen? Vai aiotko kerätä likaisen tusinan ja ajaa kuukauden päivät kullakin - halpaa ajoa vuodessa?

Vielä on aikaa pakkeloida etulokasuojien ruosteet kuntoon, vaihtaa kannentiiviste, kampiakselin etustefa, kuskin penkin nurkka ja kunnostaa muutama muu paikka, joihin ajan hammas on saattanut iskeä ja mihin tarkka museokatsastaja voi kiinnittää huomionsa.

Sopeutuvatko W124-kuskit ajamaan museoautolla? Hyväksyvätkö pussihousu-puritanistit W124:t joukkoihinsa? Vastauksen saamme muutamassa vuodessa.

;)
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Ei kait sitä han vielä...
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ensin W201 ! 2.3 cosvorth olisi se oikea valinta, mutta monet hyvät aihiot on tuunattu PILALLE :ää:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

AK47 kirjoitti:Ensin W201 ! 2.3 cosvorth olisi se oikea valinta, mutta monet hyvät aihiot on tuunattu PILALLE :ää:
Yhdyn tähän, ja kaikista eniten vituttaa se et niistä pitää tehdä supereita diisselimosalla... :evil: Ihan niinku niitä ei muutenki olis vähän... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mutta entäpäs kun väykky tulee museoikään, ei niitä ole enää jäljellä silloin... :(

:lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

RoopeK kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Ensin W201 ! 2.3 cosvorth olisi se oikea valinta, mutta monet hyvät aihiot on tuunattu PILALLE :ää:
Yhdyn tähän, ja kaikista eniten vituttaa se et niistä pitää tehdä supereita diisselimosalla... :evil: Ihan niinku niitä ei muutenki olis vähän... :roll:
Kylläpä nuota näytti vielä mobile.de:ssä olevan. :wink:

P.S. Oli niitä 2.5-16 versioitakin... :whisper:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kai niistä museo röntistä käyttövoimaverot saa maksaa? jos ei vielä niin sitten parinvuoden päästä :?

kyllähän nuo superitetut cossumersut on parhaimmas kunnos kun vertaa pekkapoijan pesemätöntä mutta wunderilla maustettua rönttää. eli ei muutakuin ostamaan cossu superi ja vaihtaa tekniikka takaisin :wink: onkohan niitä jo 10 kpl suomessa tuommosia cossu superia? missäs loput on :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

On mittariruuvaustaito poikaa, 30 päivää ja 45 000 kilometriä vuodessa :lol:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mitähä museokatsastajat miettii kun 10v päästä vien mun coupen museoleimalle? siitähän on kaaret rullattu vähä ulos mutta esim etulokareiden levityskin on tehty ihan tehtaan ohjeen mukaan.

Jousetkaan ei ole vakiot, eikä iskarit.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

eseestie kirjoitti:
RoopeK kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Ensin W201 ! 2.3 cosvorth olisi se oikea valinta, mutta monet hyvät aihiot on tuunattu PILALLE :ää:
Yhdyn tähän, ja kaikista eniten vituttaa se et niistä pitää tehdä supereita diisselimosalla... :evil: Ihan niinku niitä ei muutenki olis vähän... :roll:
Kylläpä nuota näytti vielä mobile.de:ssä olevan. :wink:

P.S. Oli niitä 2.5-16 versioitakin... :whisper:
Herrasmies ei kahta vaihda, toinen on mersu ja toinen on vaihde :D

Heikosti 2.3 16v cossuja automaatilla ja kaikilla varusteilla. Ja 2.5 16v tuli vasta -88... joutuis oottaan lissee. Mahtaisko museorekisteriin saada 3.2 AMG tenavan?
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

AK47 kirjoitti:Herrasmies ei kahta vaihda, toinen on mersu ja toinen on vaihde :D

Heikosti 2.3 16v cossuja automaatilla ja kaikilla varusteilla. Ja 2.5 16v tuli vasta -88... joutuis oottaan lissee. Mahtaisko museorekisteriin saada 3.2 AMG tenavan?
Kyllähän nuota automaattejakin siellä jokunen oli, mutta silti pitää ihmetellä että MIKSI!? :shock:

Ja tuota 3.2 tenavaa tuskin saa museoleimaan, ei liene tehtaan alkuperäinen tuotos...? :nocando: :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

eseestie kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Herrasmies ei kahta vaihda, toinen on mersu ja toinen on vaihde :D

Heikosti 2.3 16v cossuja automaatilla ja kaikilla varusteilla. Ja 2.5 16v tuli vasta -88... joutuis oottaan lissee. Mahtaisko museorekisteriin saada 3.2 AMG tenavan?
Kyllähän nuota automaattejakin siellä jokunen oli, mutta silti pitää ihmetellä että MIKSI!? :shock:

Ja tuota 3.2 tenavaa tuskin saa museoleimaan, ei liene tehtaan alkuperäinen tuotos...? :nocando: :roll:
Herrasmies ei kahta vaihda, toinen on mersu ja toinen on vaihde ! Ja automaatti on loistava keksintö - kertakaikkiaan. Mukavuusvaruste josta en luovu :no:

Mikäs on eka amg mersu jota sai liikkestä tilaamalla, sen luulis riittävän jos asiaa rupeaa tarkemmin tutkailemaan....
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

AK47 kirjoitti:Herrasmies ei kahta vaihda, toinen on mersu ja toinen on vaihde ! Ja automaatti on loistava keksintö - kertakaikkiaan. Mukavuusvaruste josta en luovu :no:
Mutta miksi sen täytyy olla SPORTTImersu automaatilla!? :tuumaus:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

eseestie kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Herrasmies ei kahta vaihda, toinen on mersu ja toinen on vaihde ! Ja automaatti on loistava keksintö - kertakaikkiaan. Mukavuusvaruste josta en luovu :no:
Mutta miksi sen täytyy olla SPORTTImersu automaatilla!? :tuumaus:
Siksi kun se on sporttiMERSU :twisted:

Jos haluaa SUOMIlinttamersun niin sitten ei saa olla automaatia, ilmastointia, sähkölaseja, sähköpeilejä,sähköantennia,sähköpenkkejä,persegrillejä jne
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

AK47 kirjoitti:
eseestie kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Herrasmies ei kahta vaihda, toinen on mersu ja toinen on vaihde ! Ja automaatti on loistava keksintö - kertakaikkiaan. Mukavuusvaruste josta en luovu :no:
Mutta miksi sen täytyy olla SPORTTImersu automaatilla!? :tuumaus:
Siksi kun se on sporttiMERSU :twisted:

Jos haluaa SUOMIlinttamersun niin sitten ei saa olla automaatia, ilmastointia, sähkölaseja, sähköpeilejä,sähköantennia,sähköpenkkejä,persegrillejä jne
Kyllähän lintassa pitää varusteita olla mutta ei ne missään nimessä saa kaikkia toimia ainakaan kunnolla. :lol:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lintat ja Museokilpiset taitaa kilpailla aivan eri sarjoissa...

Olishan tuo mukavoo nähä jonku pussihousuinsinöörin ilme kun museotarkastukseen veisi priiman 124,sen varustettuna linttaklubin tarralla "tämäkin oli joskus haluttu auto".

:lol:
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

:rollin:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
gaz169
Viestit: 79
Liittynyt: 01.12.2010 17:09
Paikkakunta: jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja gaz169 »

veikkaisin että nostavat museo ikää kohta
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5953
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

gaz169 kirjoitti:veikkaisin että nostavat museo ikää kohta
Olet melko varmasti oikeassa... 30=>40=>50v. Paitsi ettei ehkä koske kuplavolkkareita (olettaen että suomalaisten ruokaan/juomaveteen on "joutunut" jotain outoa lisäainetta) ... :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”