Alkava moottorivaurio 240D / OM616 -80

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Alkava moottorivaurio 240D / OM616 -80

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Mortonki,

Viikonlopun reissussa Helsingin seudulle alkoi pystärin moottori oireilemaan. Käynti oli lämpimänäkin epätasaista ja huohotusta tulee niin, että hävettää liikennevaloissa seisoskella. Viime vuoden lopulla tehdyn koneremontin jälkeen ohivuoto oli n 22-25 ja pari viikkoa sitten mitattuna 31. Kone tehtiin turbotusta silmälläpitäen mieluummin hieman väljäksi kuin liian tiukaksi. Viimeisintä tilannetta ei ole vielä mitattu. Huohotin on johdettu suoraan maahan/auton alle. :(

Jäähdytysjärjestelmään tuntuisi kertyvän enemmän painetta kuin ennekin, mutta varma en asiasta vielä ole. Öljyä hukkaa jonnekin, mahdollisesti huohotuksen mukana ja tihkuupa sitä myös venttiilikopan tiivisteen välistäkin.

Lisäksi ketjunkiristimen sisältä löytyi vaaleita "muovimurusia" tai muuta ainetta. Mistä voivat olla peräisin? Öljynsuodattimen karkeasuodatin on ehjä joten onko peräisin laahaimista?

Mitä mahtaisi olla vialla ja mitä on tehtävissä? Vai onko mitään? :help: :supersad:
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Aika vanhoja vastaamattomia viestejä, mitenhän lie käynyt pystärin mjoottorille?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Muistaakseni tuo Ollin pata laukesi kokonaan.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Muistaakseni sitä huohotusta ei suositeltaisi vedettäväksi auton alle, kun sinne tulee alipaine moottorijarrutuksessa ja voi vetää hiekat moottoriin siinä tilanteessa.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Ei diisseli moottorisa taija tulla alipainetta misään tilanteesa. Oohan kaikisa työkoneissaki maata kohen.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Mäntähän tuolla oli palasina. Syypää väärin ajoitettu pumppu, jolla ajettiin n. 600km. Oli muistaakseni jotain >45 EYKK... Homma sovittu asentajan kanssa joten ei siitä sen enempää.

Uudet männät laitettiin ja kone&pystäri on tuossa pihalla ihan käyttökuntoisena. :) Alkaisi tosin olemaan taas väripesun aika..
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Muistan joskus lukeneeni tästä autosta jotain "projekti kertomusta"... Onko semmonen jossain vielä? Ois mukava lukia nyt kun saattas olla jotain käsitystä näistä hommista..

Vai olikohan ees sama auto.. :?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”