Nyt rupes pystäri(220D) temppuilemaantalviseisonnan jälkeen. Vaihoin uudet öljyt ja läksin ajamaan 400 km jälkeen oli pikkasen huvenny öljyä, noin 2mm ylämerkistään, kun palasin kotia samaisen 400 km, niin öljyt oli alamerkin kohdalla ja peräpelleissä ihan seleviä öljyroiskeita.
ekana tuli mieleen että alipainepumpun kalvossa ois reikä, mutta nailoni putki on kirkas ja kun kalvon kaivoin näkyviin sekin on ehjä.
onko ainut vaihtoehto että männänrenkaat ois jumissa vai mistä lähtisin metättämään oireisiin syyllistä, koneella on kokonaisudessaan ajettu 500 tkm ja 250 tkm kohdalla avattu ja vaihettu laakerit ja männänrenkaat, koneistamon mukaaan ihan turhaan, mutta silloinen omistaja on ollut tarkka mersumies ja huollattanut kaiken ennakkoon.
W115 hävittää öljynsä ja rasvaa peräpellin
oletko nyt ihan varma ettei mitään vaan hajoac280r6 kirjoitti:ota iliman putsari pois ja laita paridesiä kaks tahti ölijyä imusarjaan ainut konsti irrottaa männän renkaat hajottamatta,jos tulipeltiä tarkoitat (ohjaamo konehuone välipelti) niin onko öljyn paine mittarilla liitin kiinni kunnolla
ei tosin mikään hajoakkaan jos sitä moottoria ei enää koskaan käynnistetä tai pyöritetä väkisin
jo muutama 10ml ölyä männän päällä voi dieselissä käynnistettäessä lyhentää kiertokangen