OM621

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
esay
Viestit: 4
Liittynyt: 17.5.2007 8:47
Paikkakunta: nokia

OM621

Viesti Kirjoittaja esay »

Osaisiko joku ohjata oikeaan suuntaan, kun on tarve löytää OM621 1,9 l dieseliin tiivistesarja, männänrenkaat, laakerit ym. Kone on ilmeisesti vm. 63, lohkossa olevan merkinnän mukaan.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

No ainaki enklannista saa osia. Tuolta ku tilaa niin ei mene tullia eikä alviakaan.

http://www.west-4x4.demon.co.uk/om636/om621e.html

Veho?

KL-varaosat? KL:ään kannattaa soittaa, läheskään kaikkia osia ei löydy nettisivuilta.
I drive an Opel. What's your excuse?
esay
Viestit: 4
Liittynyt: 17.5.2007 8:47
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja esay »

Kiitos tiedosta. Laitoin hinta tiedustelun menemään.
KL ei oikein tuntenut kyseistä moottoria, joten meni vähän vaikeammaksi.

Vehoa ei oltu vielä kokeiltu.

Hyvää kesän odottelua.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Soitappa RTO tuontiin sieltä pitäisi löytyä.Numeron löytää kun googleen kirjoittaa RTO tuonti.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
esay
Viestit: 4
Liittynyt: 17.5.2007 8:47
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja esay »

Kiitos vinkistä. Tiivistesarja on jo kotona. Seuraava probleema tuntuukin jo vähän vaikeammalta....... mistä löytyisi männänrenkaat 87.5 mm poratulle pytylle. Entä mikä on öljyrenkaan virallinen korkeus.? Tässä tapauksessa on 5 mm, mutta löysin myös tietoa joka viittaa 4mm:n. Liekö minulla jotkut muut männät kuin alunperin ollut kyseisessä moottorissa.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kokeileppa sovittaa w123 200D:n ylikoko renkaita,niitä vois löytyä 87,5 millisinä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

6 vuotta sitten kannentiivisteen sai tilaamalla ihan seinäjoen varaosakeskuksesta, mutta silloin olikin vielä markat ym. kaikki ihan hyvin. Mullon 1 190Dc:n motti kellaris odottamas pääsyä romukuarmaan.
esay
Viestit: 4
Liittynyt: 17.5.2007 8:47
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja esay »

Kiitos kovasti vihjeistä. Moottori on kasassa... mutta tuli pieni takaisku.
Eilen illalla ajateltiin laittaa se käyntiin ennen paikalleen nostoa. Eipä lähtenytkään. Yhden kerran hörähti lupaavasti, mutta sen jälkeen ei mitään. Kampiakseli, nokka-akseli ja pumppu on tahdistettu, niin kuin käyettävissä oleva ymmärrys antaa myöten. Tippaputki menetelmällä pumppu pitäisi olla 26 asteen ennakolla. No, illalla täytyy tarkastaa vielä
kertaalleen kaikki mitä on voinut mokata. Pyörittäessä tulee savua, joten luulisi ainettakin saavan. Koko ajoitus systeemi on vähän tosin arvailun ja päättelyn tulosta, kun ei ole ollut mitään kirjallisuutta tukena.

Kaikki viisaus otetaan kiitollisesti vastaan jos jollakulla on kokemusta moisesta.

Hyvää juhannusta
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

W123 korjausoppaasta olis hyötyä myös tuon vanhemman koneen kans koska ne ovat rakenteeltaan melko samoja.Onhan pumppu varmasti oikealla kierroksella eli nokka akselin merkki on menossa kohdalleen silloin kun kampiakselin asteikko näyttää 26astetta eykk ja kaariputkella tarkastetaan ennakkoa?Pumpun akselillakin on merkit jotka on oltava kohdallaan ennen pumpun asentamista ja kampiakseli pitää näyttää taas se 26astetta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”