Autokuume

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Vastaa Viestiin
JPT
Viestit: 2
Liittynyt: 01.12.2010 11:47

Autokuume

Viesti Kirjoittaja JPT »

Kyseinen tauti painaa päälle. Joku harraste kehonsiirtoväline olisi ostettava joka selittää autotallissa majailun. Jenkkiä kattelin, mutta sitten pomppasi tämmönen http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/3592072 eteen. Mulla ei mersuista ole muuta kokemusta kun taksin takapenkillä istuskelu. Siispä gurut kertokaa... ilmeisesti kasikone? Mihin kandee kiinnittää huomiota kun menee katsomaan jne...korimalli W107 ?? Kaikki vihjeet tervetulleita !
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Räntäsateen takia kannattaa katsoa toimiiko katon mekanismit?

Vuodenaikaan nähden loisto hankinta,anna palaa,mersu on aina askeleen muita edellä,ainakin mun mielestä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kyllähän mesefoorumilla aina mersuja kannatetaan, joskin osataan niitä täällä kritisoidakin.

Ilmeisesti tuo olisi harrasteautoksi tulossa?
JPT
Viestit: 2
Liittynyt: 01.12.2010 11:47

Viesti Kirjoittaja JPT »

Kyllä, en meinannut tammikuun pakkasiin.... Niin kiinnostaa tietysti ne mersun heikotkin paikatkin.
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

ei hassumman näkönen peli ja kun on koneessakin kokoa niin eihän tuohon tarvii ku ylimäärästä rahaa
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Re: Autokuume

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

JPT kirjoitti: ilmeisesti kasikone? ...korimalli W107 ??
Kasihan tuossa, viisilitrainen moottorikoodiltaan M117.

Korimalli on W107, tai tarkasti ottaen R107 jos käytetään tuota roadster-avokkaiden R-etuliitettä. On muuten varsin pitkäaikainen korimalli, mallia tehtiin 1971-1989. Aavistuksenomaisia muutoksia korin ulkoisiin osiin tuli 1985. Sisustaahan on modernisoitu useampaankin otteeseen, mutta pääosin muodot ovat sisälläkin säilyneet alkuperäisen näköisinä. Tekniikan osalta suurimpia muutoksia tapahtui 1980 kun veekasit muuttuivat kevytmetallilohkomalleihin (350 -> 380, 450 -> 500) ja 1985 twincam-kuutonen muuttui M103 tyypin moottoriksi (280 -> 300). Jenkkilään ja mm. Japaniin tarjoiltiin myös isolohkokasia 560 SL.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

heikkoja paikkoja voi olla missä vaan mutta kaikki nekin on kyllä ihan tehtävissä :lol: (joskus on meinannut heittää vesinaurun puolelle tuon mun R107:kan kanssa)
tuskin tuo nyt ihan paska voi olla kun on 10vuotta uudempi kun tuo mun,kannattaa silti tarkastella huolellisesti,esim jos vaihteiston lähettyvillä olevien vedenpoistoletkujenpäät on värjääntyneet ruosteen ruskeiksi niin todennäköisesti on hapantuminen ainakin alkanut puhallinlaatikossa(ei niitä helpoimpia paikkoja),avoautoa kun menee ostamaan on hyvä muistaa että myös sisäpuoli on voinut saada vettä ja kunnolla,siksi esim kauppakassikolo tuolla penkkien takana,niin sen pohja kannattaa tarkastaa..
auton alla kannaattaisi viettää enemmän aikaa ja katsoa oikeen kunnolla jokainen neliösentti, etulampun päälliset voi olla ruosteessa jos ei ole lokareita ollut aina ja tuskin on mutta sen saa hyvin kädellä kokeiltua,,
Eli ruostetta kannattaa etsiä.ja jos pientä kukkaa löytyy sieltä täältä voi kukista tulla oikeen kunnon reikiä vaikka tuntuisi aluksi että hiekkapaperilla ja maalilla selviää..
osta osta osta..
vanteethan tuossa näyttäisi olevan ihan kauhean näköiset,mutta voin ottaa ne ilmatteeksi,,sunnuntai ajeluun :lol:
tekniikaanhan tekee aina ihan mielellään pieniä parannuksia..
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jeh ruoste on 107:n suurin vihollinen. sen jälkeen tulee ruiskun ihanuudet. ne o suht helppoja loppujen lopuksi, mutta hankala viat paikallistaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Osta pois ja myy mulle vanteet! :twisted:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”