lang -90 ja -71 tulossa
lang -90 ja -71 tulossa
-90 tulee ajoon tämän vuoden aikana ja -71 ehkä ens vuoden aikana 2012.
-71 ollut tuollaisena vuodesta 1999, kun tuli tähän väliin ok ja verstas rakennus projekti. Siitä on hiekkapuhallettu ja hitsattu kaikki tarvittava.
-90 on 260 alkuperäinen ja -71 on 230 tosin nyt kone on 250 vm -80.
-71 ollut tuollaisena vuodesta 1999, kun tuli tähän väliin ok ja verstas rakennus projekti. Siitä on hiekkapuhallettu ja hitsattu kaikki tarvittava.
-90 on 260 alkuperäinen ja -71 on 230 tosin nyt kone on 250 vm -80.
menee kylmät väreet pitkin selkää ku kattelee nuita langeja, liqqe tuossa jo totes kaiken minkä tarvii ja tervetuloa foorumille
Pitää seurailla näitten tilannetta tarkasti, jos vaan päivityksiä tulee voorumille asti.
Pitää seurailla näitten tilannetta tarkasti, jos vaan päivityksiä tulee voorumille asti.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Juma ! Hiiiieeeenoooja ovat - !
Kaiken muun mä ymmärrän kyllä, mutta mikä tuo koolinkihimmeli tuolla katossa on ???
Kaiken muun mä ymmärrän kyllä, mutta mikä tuo koolinkihimmeli tuolla katossa on ???
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-71 historiasta ei muuta tietoa kun se, että ostin Oulusta muistaakseni -94.
Vanhan kerrostalon pihalta. Gruisin käytössä oli ollut ja paljon kaljapullon korkkeja sisällä. Käytiin yks vaihdelaatikko hakemassa omistajan sukulaisilta Haukiputaalta. Silloin kone 230/4 ja rikkinäinen aut laatikko. Tekniikkaa oli vaihdettu ties kuinka moneen kertaan. Alkuperäinen sisustus oli ollut harmaa, ostaessa punainen plyysi. Just sain ajettua junaan, sieltä Helsinkiin ja sieltä just ja just luistattamalla kotiin hyvinkäälle.
Olen kuullut et näitä autoja näkyi lentokentällä 70 luvun alussa. ??Hyvinkäällä ajeltiin -94- 98, vaihdettiin tekniikkaa yms. Etupään purin kokonaan joskus -95 ehkä, hiekkapuhallaus, uudet maalit, puslat yms. Ja sit taas ajeltiin sinne -98 asti jolloin purin perusteellisesti pressuteltassa. Hiekka puhallukset kojetaulusta taaksepäin, hitsaukset, uudet takakaaren ympäristöt, voimansiirron kasaus, kardaanin kunnostus / tasapainoitus, uudia jarrun osia yms.. Ja nyt odottanut monta vuotta.
Laitan tähän muutaman kuvan.
Aion teettää siihen kattoverhoilun ( entinen oli punaista plyysiä), tekniikka pitää miettiä minkä koneen ja laatikon laittais, sisustus ja penkit menee myös uusiksi. Ihan sopivaa viihdettä ja mielen virkistystä.
TARVIIN VAS PUOL TAKIMMAISEN SIVULASIN KEHYKSEN. ONKO JOLLAIN LONG 114-115 TAKAPIHALLA ??
Vanhan kerrostalon pihalta. Gruisin käytössä oli ollut ja paljon kaljapullon korkkeja sisällä. Käytiin yks vaihdelaatikko hakemassa omistajan sukulaisilta Haukiputaalta. Silloin kone 230/4 ja rikkinäinen aut laatikko. Tekniikkaa oli vaihdettu ties kuinka moneen kertaan. Alkuperäinen sisustus oli ollut harmaa, ostaessa punainen plyysi. Just sain ajettua junaan, sieltä Helsinkiin ja sieltä just ja just luistattamalla kotiin hyvinkäälle.
Olen kuullut et näitä autoja näkyi lentokentällä 70 luvun alussa. ??Hyvinkäällä ajeltiin -94- 98, vaihdettiin tekniikkaa yms. Etupään purin kokonaan joskus -95 ehkä, hiekkapuhallaus, uudet maalit, puslat yms. Ja sit taas ajeltiin sinne -98 asti jolloin purin perusteellisesti pressuteltassa. Hiekka puhallukset kojetaulusta taaksepäin, hitsaukset, uudet takakaaren ympäristöt, voimansiirron kasaus, kardaanin kunnostus / tasapainoitus, uudia jarrun osia yms.. Ja nyt odottanut monta vuotta.
Laitan tähän muutaman kuvan.
Aion teettää siihen kattoverhoilun ( entinen oli punaista plyysiä), tekniikka pitää miettiä minkä koneen ja laatikon laittais, sisustus ja penkit menee myös uusiksi. Ihan sopivaa viihdettä ja mielen virkistystä.
TARVIIN VAS PUOL TAKIMMAISEN SIVULASIN KEHYKSEN. ONKO JOLLAIN LONG 114-115 TAKAPIHALLA ??
Ihmettelitte verstaan katossa näkyvää tsydeemiä !
Olen harrastellut puusepän hommia. Katon kehikko on saranoitu toisesta reunasta, kun toisen reunan laskee lattialle, se on pystyssä, siihen voi asentaa pitkiä puristimia, joilla voi liimata esim liimapuun kaltaisia pöydän tai penkin kansia yms...
Mun töitä näkee www.puusisustus.com tää on ns harrastus nykyään.
Olen harrastellut puusepän hommia. Katon kehikko on saranoitu toisesta reunasta, kun toisen reunan laskee lattialle, se on pystyssä, siihen voi asentaa pitkiä puristimia, joilla voi liimata esim liimapuun kaltaisia pöydän tai penkin kansia yms...
Mun töitä näkee www.puusisustus.com tää on ns harrastus nykyään.
Painakko enteriä kuvien välissä ni ei levene nii paljoa.
Mielenkiinnolla ootan jotta pääsee ainaki toisen livenä näkemään, on ne kauniita pitkinä
Mielenkiinnolla ootan jotta pääsee ainaki toisen livenä näkemään, on ne kauniita pitkinä
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Noniin. Yksi kuva löytyi heti.
Ostin auton 80/90-lukujen taitteessa Laukkasen Jussilta Kemistä. Laukkanen oli paikallinen "käytettyjen autojen pienkauppias". Auto oli maannut pihan perällä parisen vuotta ja oli aika reppanassa kunnossa. Alkuperäinen 230 kutoskone oli halki, kytkin jumissa ja manuaalilaatikko ulvoi melkein joka vaihteella. Maksoin kiesistä 1000mk.
Remppasin sitä aika aktiivisesti ja tuossa kuvassa -93 vapun nurkilla se olikin jo jonkinlaisessa kunnossa. Hitsaus ja maalaushommat teki eräs kyläseppä. Hajin haljenneen kuutosen tilalle 123-koppaisen kaasarinelosen ja automaattilaatikon. Samasta luovuttajasta irtosi sähköikkunat ja jotain muuta nippeliä. Autossahan oli alun perin ollut manuaali rattikepillä. Riettaanpunainen plyyssisisustus oli edellisen omistajan tekosia. Jossain vaiheessa perästä halkesi pikkurattaat ja laitoin siihen jonkun semmosen perän joka käteen sattui. Ei tuohon aikaan ollut oikein osia tyrkyllä ja valikoima oli huonoa.
93 auto sai runsaasti liikuntaa varsinkin yöaikaan kuten Pasi ihan oikein arvelikin. Sillä ajettiin täydessä lastissa Oulu-Rovaniemi -väliä ja vietettiin huolettomia poikamiesvuosia
Muutin Ouluun varmaankin 94 ja laitoin auton myyntiin lähinnä pitovaikeuksien vuoksi. Kyselijoitä oli kovasti, mutta Pasi oli se rohkea joka tarttui tilaisuuteen Siellä Haukiputaalla, josta laatikko haettiin, oli jonkinlaiset pihakorjausmahdollisuudet mutta siinä kerrostalon pihassa ei ollut mitään saumaa koittaa pitää vanhaa autoa kunnossa. En ihan tarkalleen muista mitä sille laatikolle tapahtui ja miten se meni rikki. Onhan tuosta jo aikaa jonnin verran ja pää ei ainakaan ole muuttunut muistavammaksi...
Ostin auton 80/90-lukujen taitteessa Laukkasen Jussilta Kemistä. Laukkanen oli paikallinen "käytettyjen autojen pienkauppias". Auto oli maannut pihan perällä parisen vuotta ja oli aika reppanassa kunnossa. Alkuperäinen 230 kutoskone oli halki, kytkin jumissa ja manuaalilaatikko ulvoi melkein joka vaihteella. Maksoin kiesistä 1000mk.
Remppasin sitä aika aktiivisesti ja tuossa kuvassa -93 vapun nurkilla se olikin jo jonkinlaisessa kunnossa. Hitsaus ja maalaushommat teki eräs kyläseppä. Hajin haljenneen kuutosen tilalle 123-koppaisen kaasarinelosen ja automaattilaatikon. Samasta luovuttajasta irtosi sähköikkunat ja jotain muuta nippeliä. Autossahan oli alun perin ollut manuaali rattikepillä. Riettaanpunainen plyyssisisustus oli edellisen omistajan tekosia. Jossain vaiheessa perästä halkesi pikkurattaat ja laitoin siihen jonkun semmosen perän joka käteen sattui. Ei tuohon aikaan ollut oikein osia tyrkyllä ja valikoima oli huonoa.
93 auto sai runsaasti liikuntaa varsinkin yöaikaan kuten Pasi ihan oikein arvelikin. Sillä ajettiin täydessä lastissa Oulu-Rovaniemi -väliä ja vietettiin huolettomia poikamiesvuosia
Muutin Ouluun varmaankin 94 ja laitoin auton myyntiin lähinnä pitovaikeuksien vuoksi. Kyselijoitä oli kovasti, mutta Pasi oli se rohkea joka tarttui tilaisuuteen Siellä Haukiputaalla, josta laatikko haettiin, oli jonkinlaiset pihakorjausmahdollisuudet mutta siinä kerrostalon pihassa ei ollut mitään saumaa koittaa pitää vanhaa autoa kunnossa. En ihan tarkalleen muista mitä sille laatikolle tapahtui ja miten se meni rikki. Onhan tuosta jo aikaa jonnin verran ja pää ei ainakaan ole muuttunut muistavammaksi...
Komeita autoja on kuvissa.jerrij kirjoitti:Hienoja noi langit i like
juhanille kalja maistunu
Nykyään Juhani ei juokaan yhtään, ainakaan facebook kirjoitusten perusteella...
Anteeksi OT.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Hieno homma kun löytyi ent omistaja ja taas sain tietää lisää historiaa. Onpa ollut silloinkin Juhanin ostohetkellä huonossa kunnossa. Sehän on oikeestaan mennyt kokoajan parempaan suuntaan vuodesta -90.
Minulla lähti edestä alatukivarsi irti silloin joskus -95- 96. Siitä alkoi etupään kunnostus. Vaihdoin kaikki eteen. Onneksi ei pettänyt kovassa vauhdissa.
Millä Juhani ajelet nykyään ja onko harrastuskohteita ?
Minulla lähti edestä alatukivarsi irti silloin joskus -95- 96. Siitä alkoi etupään kunnostus. Vaihdoin kaikki eteen. Onneksi ei pettänyt kovassa vauhdissa.
Millä Juhani ajelet nykyään ja onko harrastuskohteita ?
-90 lang on Kokkolasta Halpahallit Oy:n perustajan Esko Ylisen entinen auto. Hän ostanut uutena, välillä kävi autoliikkeessä ja sieltä ostin -09 kesällä. Täysin alkuperäinen.
Nyt yritän metsästää sähkölasien kaaviota. Boksia ei läydy takapenkin alta, niinkuin norm sedaneista. Keskimmäisten ovien lasit ei toimi.
Autossa s. lasit, ilmast, sähköpenkit. Jälkias. lämmittimen ja cruisen purin pois. Ne oli ilm asennettu heti auton alkutaipaleella. Nyt menossa vesipumpun vaihto myös.
Nyt yritän metsästää sähkölasien kaaviota. Boksia ei läydy takapenkin alta, niinkuin norm sedaneista. Keskimmäisten ovien lasit ei toimi.
Autossa s. lasit, ilmast, sähköpenkit. Jälkias. lämmittimen ja cruisen purin pois. Ne oli ilm asennettu heti auton alkutaipaleella. Nyt menossa vesipumpun vaihto myös.
Sähkölasin moottorin toimivuus on helposti todettu irroittamalla ovipahvin ja antamalla suoraan 12 volttia moottorin päähän. (johdot ovat ainakin norm. sedanissa näkösällä)Pasi Pelkonen kirjoitti:Nyt yritän metsästää sähkölasien kaaviota. Boksia ei läydy takapenkin alta, niinkuin norm sedaneista. Keskimmäisten ovien lasit ei toimi..
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Sain Veholta s lasien kytkentäkaavion. Se ei kyl tässä vaiheessa sano mitään.
Kokeilin virtaa suoraan akusta ja 2 moottoria on pimeenä. Nyt pitäis saada jostain moottoreita. En vielä ole kerinnyt selvittämään mitä uudet maksaa. Käytetyt taitaa olla epävarmoja. KL-varaosan listoissa ei ollut ollenkaan s lasien moottoria.
Kokeilin virtaa suoraan akusta ja 2 moottoria on pimeenä. Nyt pitäis saada jostain moottoreita. En vielä ole kerinnyt selvittämään mitä uudet maksaa. Käytetyt taitaa olla epävarmoja. KL-varaosan listoissa ei ollut ollenkaan s lasien moottoria.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Mulla oli sama idea, mutta uusien moottoreiden hinnat on aika suolaisia, olivatkohan jotain 130-150e/kpl. Toimivia käytettyjä löytynee kohtuu hintaan, itsekin sellaisen hommasin.Pasi Pelkonen kirjoitti:Sain Veholta s lasien kytkentäkaavion. Se ei kyl tässä vaiheessa sano mitään.
Kokeilin virtaa suoraan akusta ja 2 moottoria on pimeenä. Nyt pitäis saada jostain moottoreita. En vielä ole kerinnyt selvittämään mitä uudet maksaa. Käytetyt taitaa olla epävarmoja. KL-varaosan listoissa ei ollut ollenkaan s lasien moottoria.
Onkos sulla kuskin ovesta lasinnostimen moottori pimeenä ? Mun -88 mallisessa oli rikki vain se lämpökytkin, joka estää mm. sormien jäämisen ikkunan väliin. Moottori kyllä toimi, mutta vain esim. hiustenkuivaajalla lämmittämällä.
EDIT: Niin pitäs lukea huolella. Keskimmäiset lasithan sulla oli pimeänä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Myydään kuulemma nostomekanismin kanssa kimpassa ja maksaa 300 / ovi. Kl-varaosa. Mekanismin läpi menee vaijeri ja sieltä sisältä on sen näköistä et ikääntyessä varmaan alkaa jumittamaan ja tuottamaan ongelmaa. Olen tässä miettinyt et pitäiskö käyttää kaikki auki ja rasvata.
Katselin tuota luovuttaja autoani -91 jos vaihtais siitä kaikki.
Katselin tuota luovuttaja autoani -91 jos vaihtais siitä kaikki.