S260 ei ota kierroksia

Vastaa Viestiin
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

S260 ei ota kierroksia

Viesti Kirjoittaja erkka »

kuin 4000, jo 3000:n jälkeen alkaa hyytymään. Ikäänkuin sytytys ei siirtyisi aikasemmalle. Auto on siis S260 -84 mekaanisella ruiskulla, ajettu n. 240 tkm. Muuten toimii moitteettomasti, mutta on hengetön.
Jos paikallaan painaa kaasun pohjaan, kiekat pysähtyy 4000:n ja imusarjasta kuuluu satunnaisesti paukahtelua, kuin löisi vastaan.
Autossa oli 4 pyttyisen rajoitinrele ja se on vaihdettu 6 pyttyisen releeseen, mutta onko mosan ohjausboxikin mahdollisesti "epäsopiva"?

Mikä mättää?
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

Eikö kenelläkään ole minkäänlaista ehdoketta ilmiölle. :evil:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Öööh, ei nyt varsinaisesti tuohon kysymykseesi, mutta onko ässääsi vaihdettu kone? Ku 260 tuli käsittääkseni vasta myöhemmin (260 SE 10/1985-02/1991)?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

dry kirjoitti:Öööh, ei nyt varsinaisesti tuohon kysymykseesi, mutta onko ässääsi vaihdettu kone? Ku 260 tuli käsittääkseni vasta myöhemmin (260 SE 10/1985-02/1991)?
Juu ei, 1/86 on käyttöön otettu, painovirhepahukkalainen.

Mutta ei se silti ota kierroksia niinkuin kuuluisi :evil:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Laita tänne boxien numeroita niin voisi joku kertoa onko oikeita.
Ruiskun boxi, b-pumpun rele ja sytytyksen ohjausyksikkö...
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

missäs kunnossa jakajan kansi ja saarnaaja on, tulupan johot ja kynttilät :roll: entäs polttoainesuodatin ja pumppu :wink:
polttoainepumpun rele :shock: YJ-rele :lol:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mulla aikanaan tenavasa oli samanmoinen ongelma et ei ottanu kiekkoja ku 4000 rpm ja sillon löyty vika bensapumpusta... :roll: Alko jumittaan ja ei sen jälkeen enää soppa riittäny.. :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Zeusx
Viestit: 107
Liittynyt: 15.11.2010 8:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeusx »

Liittyisin noihin touhottajan ja RoopeK kommentteihin kannattaa varmistaa polttoaineen saanti. Tietty voisi tarkistaa tulpat ja jos ei ole vaihdettu aikoihin niin vaihtaisi ne. Hyytyykö ajossa täysin kun painaa kaasun pohjaan? Jos muutoin on nätti tyhjäkäynti, niin kuullostaisi polttoaineen paineen alhaisuudelta. Veljen autossa oli sama vika Opelin Commussa johon oli vaihdettu senattorin kone polttoainepumppu kun alko olla viimeisillä, niin ei ottanu kierroksia enään.
W126 V8
Avatar
erkka
Viestit: 164
Liittynyt: 23.10.2006 23:39
Paikkakunta: Gakaani

Viesti Kirjoittaja erkka »

No nyt alkoi tietäjät heräämään, liekö lähestyvä wappu syynä.....

Osanumeroita en nyt just saa, mutta kokeilin samanlaisen kiesin ecu-yksiköllä ja tulos oli sama.
Mekaaninen ruisku, onko tuossa ruiskunohjausboxia, ei kai?

Pyörijä sekä kansi vaihettu, tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu, b-pumpun rele vaihdettu, kiroiltu hieman, suodatin vaihdettu.

Kierrokset hyppää nopeasti 3000:n, sen jälkeen nousee hitaammin 4500:n ja eipä siitä paljon nouse, ei viitsi vinguttaa montaa sekuntia kerrallaan. Ajossa ei kiekat nouse juuri yli 3000:n jonka jälkeen ikäänkuin voima loppuu.

Bensiinin saanti tai sen puute voisi olla syynä, sitä täytyy seuraavaksi syynätä.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Selevä tappaus... Pumppu vetelee viimeisiä tuon äskösen perusteella... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”