560:sen tyhjäkäynti vielä jossain 900 ??
560:sen tyhjäkäynti vielä jossain 900 ??
Sen lisäilmaluistin siinä ilmanputsarin edessä/alla talvella puhdistin ja se kyllä auttoi siihen, että ne kierrokset tippui reilusta tonnista tai mitä olivatkaan niin 800-900 mutta eikö ne kuuluisi olla vieläkin alemmat, mutta mistä sitten seuraavaksi puhditellaan, niin ja katsatuksessa oli kaikki mitattavt arvot kuulemma tosi hyvät, jos ne jotain vinkkiä antaisi.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Hetkinen, mitäs pilotilla meinaat, onko joku vuodon ilmaisintouhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa![]()
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan![]()
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin


Kohtiin mistä se vois imeä ylimääräistä ilmaa.supersepe kirjoitti:Tarkoitatko starttipilottia. jos niin mihin sitätouhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa![]()
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan![]()
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin
täs kuvas on joku ruuvi tyhjäkäynnin säätöö nr. 2. mut en tiä mistä vuosimallista tai litratilavuudesta toi kuva on... mutta M117
http://img90.imageshack.us/img90/6281/img2623jw5.jpg
Ittellä ei o näistä isoista mitää kokemusta mutta pienistä on (MB M102, M103, M104, VW Golf GTI, Audi 2.2 turbo, Volvoja) ja jokaikises vehkees ei ole aikasemmat omistajat ollu tietosia että tyhjäkäyntiä voi säätää omasta ruuvista ja on säädetty seosruuvista... virheellisesti. Ja tuloksena on ollu justii kuvailemasi tyyppinen oire, eli säätövika.
Vielä lisäksi se että kerran käytin tenavaa Bosch virallisessa huollossa, ja jouduin itse huomauttamaan asentajalle että ko. moottorissa on tyhjäkäynninsäätöruuvi kun se oli 25min tuhertanut koneen kanssa eikä saanu konetta käymään matalilla kierroksilla kunnolla.
Ei tarvinu maksaa huollosta mitään
http://img90.imageshack.us/img90/6281/img2623jw5.jpg
Ittellä ei o näistä isoista mitää kokemusta mutta pienistä on (MB M102, M103, M104, VW Golf GTI, Audi 2.2 turbo, Volvoja) ja jokaikises vehkees ei ole aikasemmat omistajat ollu tietosia että tyhjäkäyntiä voi säätää omasta ruuvista ja on säädetty seosruuvista... virheellisesti. Ja tuloksena on ollu justii kuvailemasi tyyppinen oire, eli säätövika.
Vielä lisäksi se että kerran käytin tenavaa Bosch virallisessa huollossa, ja jouduin itse huomauttamaan asentajalle että ko. moottorissa on tyhjäkäynninsäätöruuvi kun se oli 25min tuhertanut koneen kanssa eikä saanu konetta käymään matalilla kierroksilla kunnolla.
Ei tarvinu maksaa huollosta mitään

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
juu, starttipilottia tarkotin ja sillä ruiskuttelee kaikki letkut kansien välistä ja suuttimien tyvet, mutta epäilen kyllä edelleen sitä tyhjäkäynti moottoriasupersepe kirjoitti:Tarkoitatko starttipilottia. jos niin mihin sitätouhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa![]()
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan![]()
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin

en kyllä ruuvais mistään ruuvista ennen kun on varma että jokin säädöistä olis muuttunut

kokeilempa tuon vanahan venttiilin millasiin kierroksiin sillä pääsee ja....
Jep, näin me toimitaan ja edelleen heitän, että kaikki pakoputken arvot oli kuulemma tosi hyvät, voisin ne vaikka lapusta kaivaa esille, jos niistä olisi jotain silleen vinkkiätouhottaja kirjoitti:juu, starttipilottia tarkotin ja sillä ruiskuttelee kaikki letkut kansien välistä ja suuttimien tyvet, mutta epäilen kyllä edelleen sitä tyhjäkäynti moottoriasupersepe kirjoitti:Tarkoitatko starttipilottia. jos niin mihin sitätouhottaja kirjoitti:olisko nyt niin, että se lisäilmaluisti ei oikein kunnolla pellaa![]()
laskeeko ne kiekat missään vaiheessa alle kaheksan sadan![]()
ja olekko pilottia koittanu letkuihin ja liitoksiin![]()
en kyllä ruuvais mistään ruuvista ennen kun on varma että jokin säädöistä olis muuttunut
kokeilempa tuon vanahan venttiilin millasiin kierroksiin sillä pääsee ja....
Suihkuttelin "touhottajan" ohjeiden mukaan starttipilottia ja kullä ne kierrokset sillä hieman nousi eli se kertoo vuodosta siellä liitoksissa, mitä muuten tyhjäkäyntimoottori maksoi.Zeusx kirjoitti:Ihan sama ongelma mulla, vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin uuden vdo alkuperäisen ja välillä temppuilee edelleen.
Itse ostin Turkista noin 150€ kotiin toimitettuna. En ole ehtinyt vuotoja sen tarkemmin testaamaan laitoin tyhjäkäynti säätimen liitoksiin ja suuttimiin päin menevään liitoksiin klemmarit oli putken pätkät niin kovettuneet ja löysät. Ei ihme, että pientä vuotoa esiintyy. Nyt viime ajo reissulla ei vikaa ilmaantunut.
W126 V8
auttoiko nämä klemmarit sinulla vuotoon, vai oliko muuten ilman vikaa tämän reissunZeusx kirjoitti:Itse ostin Turkista noin 150€ kotiin toimitettuna. En ole ehtinyt vuotoja sen tarkemmin testaamaan laitoin tyhjäkäynti säätimen liitoksiin ja suuttimiin päin menevään liitoksiin klemmarit oli putken pätkät niin kovettuneet ja löysät. Ei ihme, että pientä vuotoa esiintyy. Nyt viime ajo reissulla ei vikaa ilmaantunut.
Nyt pari kertaa tänään ehdin ajella, niin ei vikaa ilmaantunut toivottavasti korjaantui.
Kyllähän toi starttipilotti testi on hyvä, kun sillä liitokset kokeilee ja jos vuotoja löytyy kannattaa tiivistää liitokset. Varsinkin jos löytyy monta pientä vuotoa, niin kyllä se vaikuttaa paljon.
Huomenna voisin ottaa kuvia omasta
Kyllähän toi starttipilotti testi on hyvä, kun sillä liitokset kokeilee ja jos vuotoja löytyy kannattaa tiivistää liitokset. Varsinkin jos löytyy monta pientä vuotoa, niin kyllä se vaikuttaa paljon.
Huomenna voisin ottaa kuvia omasta
W126 V8