280 SE käynnistys ongelmia
280 SE käynnistys ongelmia
Taas on se aika vuodesta että pitää värkkäillä bensamersujen kanssa. Projektiksi hommattu vm.-80 280 SE.
Ongelmana tämän kanssa on erittäin huono käynnistyminen kylmänä/ muutaman tunnin seisonnan jälkeen.
Käynnistyy kun starttailee n. minuutin ja sitten kun vaivalloisesti käynnistyy, niin ei kestä painella kaasua yhtään...röpöttää ja imupuolella paukkuu. Kun antaa käydä vähän aikaa niin alkaa toimimaan ihan ok ja lähtee käyntiin niinkuin pitää. Pilotilla käynnistyy paremmin mutta kaasua ei kestä...
Tuntuis että ei saa bensaa tai bensan paine ei riitä. Mutta miten se sitten lämpimänä pelaa, ihmetyttää.
- kk suuttimelle ei tule virtaa, kokeiltu antaa virtaa suoraan akulta katkaisijan kautta, suutin napsahtaa mutta pikemminki huonontaa käynnistystä.
- bensansuodatin vaihdettu, painevaraaja vaihdettu ja vuotoja ei pitäis olla.
- tulpat vaihdettu, jakaja ja pyöriä ainakin näyttävät aika tuoreilta.
- releet tinattu,ei vaikutusta mihinkään. tämän yj(?) releessä ei ole sulakkeita ollenkaan? pelaa vaikka ottaa koko releen pois?
Vinkkejä kaivataan.
Ongelmana tämän kanssa on erittäin huono käynnistyminen kylmänä/ muutaman tunnin seisonnan jälkeen.
Käynnistyy kun starttailee n. minuutin ja sitten kun vaivalloisesti käynnistyy, niin ei kestä painella kaasua yhtään...röpöttää ja imupuolella paukkuu. Kun antaa käydä vähän aikaa niin alkaa toimimaan ihan ok ja lähtee käyntiin niinkuin pitää. Pilotilla käynnistyy paremmin mutta kaasua ei kestä...
Tuntuis että ei saa bensaa tai bensan paine ei riitä. Mutta miten se sitten lämpimänä pelaa, ihmetyttää.
- kk suuttimelle ei tule virtaa, kokeiltu antaa virtaa suoraan akulta katkaisijan kautta, suutin napsahtaa mutta pikemminki huonontaa käynnistystä.
- bensansuodatin vaihdettu, painevaraaja vaihdettu ja vuotoja ei pitäis olla.
- tulpat vaihdettu, jakaja ja pyöriä ainakin näyttävät aika tuoreilta.
- releet tinattu,ei vaikutusta mihinkään. tämän yj(?) releessä ei ole sulakkeita ollenkaan? pelaa vaikka ottaa koko releen pois?
Vinkkejä kaivataan.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tarkotakko sitä valkosta muoviruuvia mitä olet pyöritellyt (jakajan vieressä)
tarvis aina muistaa, että jos tulee jokin käynti häiriö, se ei tarkota sitä että tarvii heti alkaa säätelee vähän niinku joka ruuvista
ensin tarvii kyllä selvittää käynti häiriön syy ja sen selvittyä yleensä ei tarvii säätää mitään, eihän ne säädöt itsellään muutu mihkään 
tarvis aina muistaa, että jos tulee jokin käynti häiriö, se ei tarkota sitä että tarvii heti alkaa säätelee vähän niinku joka ruuvista


-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
sittenhän on releen kannalta kaikki hyvin, avaappas vielä se polttoainejakajan kupeesta suodatin jos vaikka olis tukossaPällinkuu kirjoitti:Pumppu surahtaa kyllä kun laittaa virrat päälle.
Bensa on tuoretta.

suodatin sijaitsee pumpulta tulevan putken ja polttoaine jakajan välissä



ja löytyhän noita releitäkin jokunen kipale

pusissa laatikossa uusi rele

ps. älä yritä ottaa sitä suodatinta irti nipan sisästä, peset vaan sen räkleenillä ja puhaltelet sitten paineilmalla molemmin puolin

Tuo suodatin oliki mulla jo käsissä tuossa viikolla. Pitääpä vielä putsailla sitä paremmin.
Työhommat alkaa taas pikkuhiljaa haittaamaan harrastuksia, mutta sen verran kerkesin jatkaa tutkimuksia että löysin tuolta koneen takaosasta tuon ohjauspaineen säätimen.
Säätimelle pitäisi mennä alipaineletku, mutta kappas vaan ei siellä mitään letkua ole , pelkkä nippa vaan. mihinkähän tuon letkun kuuluisi mennä siitä säätimeltä ? Ja kai sinne säätimelle pitäis sähköäkin tulla..en vielä kerenny sitä mittailemaan.
Ohjastaako se bensapumpun rele tuota ohjauspaineensäädintä ja kk suutinta? kk suuttimellehan ei ainakaan tule virtaa, se on testattu. Olisikohan se rele kuitenkin rikki...
Niin ja polttoaineputket korjasin "väliaikaisesti" letkuilla 2 metrin matkalle auton takapäähän kun olivat aivan pehmiät. kupariputkea hommasin jo että saa tehä uudet linjat.
Työhommat alkaa taas pikkuhiljaa haittaamaan harrastuksia, mutta sen verran kerkesin jatkaa tutkimuksia että löysin tuolta koneen takaosasta tuon ohjauspaineen säätimen.
Säätimelle pitäisi mennä alipaineletku, mutta kappas vaan ei siellä mitään letkua ole , pelkkä nippa vaan. mihinkähän tuon letkun kuuluisi mennä siitä säätimeltä ? Ja kai sinne säätimelle pitäis sähköäkin tulla..en vielä kerenny sitä mittailemaan.
Ohjastaako se bensapumpun rele tuota ohjauspaineensäädintä ja kk suutinta? kk suuttimellehan ei ainakaan tule virtaa, se on testattu. Olisikohan se rele kuitenkin rikki...
Niin ja polttoaineputket korjasin "väliaikaisesti" letkuilla 2 metrin matkalle auton takapäähän kun olivat aivan pehmiät. kupariputkea hommasin jo että saa tehä uudet linjat.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
kun puhdistat sen ohjauspaineen säätimen, älä sitten muuta sen säätöjä mitenkäänPällinkuu kirjoitti:Tuo suodatin oliki mulla jo käsissä tuossa viikolla. Pitääpä vielä putsailla sitä paremmin.
Työhommat alkaa taas pikkuhiljaa haittaamaan harrastuksia, mutta sen verran kerkesin jatkaa tutkimuksia että löysin tuolta koneen takaosasta tuon ohjauspaineen säätimen.
Säätimelle pitäisi mennä alipaineletku, mutta kappas vaan ei siellä mitään letkua ole , pelkkä nippa vaan. mihinkähän tuon letkun kuuluisi mennä siitä säätimeltä ? Ja kai sinne säätimelle pitäis sähköäkin tulla..en vielä kerenny sitä mittailemaan.
Ohjastaako se bensapumpun rele tuota ohjauspaineensäädintä ja kk suutinta? kk suuttimellehan ei ainakaan tule virtaa, se on testattu. Olisikohan se rele kuitenkin rikki...
Niin ja polttoaineputket korjasin "väliaikaisesti" letkuilla 2 metrin matkalle auton takapäähän kun olivat aivan pehmiät. kupariputkea hommasin jo että saa tehä uudet linjat.

sen käynnistys suuttimen sähkö tulee kannessa olevan lämpöanturin kautta

Sen verran edistystä on nyt tapahtunut, että näyttäis lähtevän käyntiin ilman pilottia kun ilmamäärämittarin lautasta painaa hieman alaspäin samalla kun starttaa. Eli eikös moottori saa silloin enemmän bensaa....
Eli voisi kuvitella että bensaa tulee kyllä ruiskulle asti normaalisti mutta suuttimille asti se ei mene ilman kikkailua tuon lautasen kanssa.
Eli voisi kuvitella että bensaa tulee kyllä ruiskulle asti normaalisti mutta suuttimille asti se ei mene ilman kikkailua tuon lautasen kanssa.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Käyttöautona toimiva w124 200E on nyt vaatinu sen verran huomiota katsastusta varten, että ässä on joutunut olemaan ulkoruokinnassa. Talliin kun ei sovi kun yks kerrallaan.
200E on nyt leimattu ja talli vapautunut ässälle.
Hitsasin vänkärin puolelta takaa jousituksen pohjauskumin paikan kuntoon. Onnistui ihan ok kun otti jousen ja iskarin eestä pois. Toisella puolella oottais vielä sama homma.
kk suutinta lämpöaikakytkintä en oo vielä rassannu kun aattelin kerranki alottaa kaikista vmäisimmästä eli tuon takapään hitsauksesta.
200E on nyt leimattu ja talli vapautunut ässälle.
Hitsasin vänkärin puolelta takaa jousituksen pohjauskumin paikan kuntoon. Onnistui ihan ok kun otti jousen ja iskarin eestä pois. Toisella puolella oottais vielä sama homma.
kk suutinta lämpöaikakytkintä en oo vielä rassannu kun aattelin kerranki alottaa kaikista vmäisimmästä eli tuon takapään hitsauksesta.