Mystistä

Vastaa Viestiin
Avatar
Harri
Viestit: 80
Liittynyt: 24.8.2006 9:32
Paikkakunta: Helsinki

Mystistä

Viesti Kirjoittaja Harri »

Taannoin putosi secistä takapönttö Kehä III:selle. Parin viikon jälkeen alkoivat käyntihäiriöt. Tutkin virranjakajaa ja piuhoja, ei mitään näkyvää vikaa. Sitten aivan yllättäen auto sammui kesken ajon, hommasta selvisin, kun laitoin varasytkyboxin käyttöön. Hain sitten uuden Motonetistä (45,50€).
Toimii muuten hyvin, mutta tyhjäkäynti vaeltaa. Ja välillä, varsinkin kylmänä, tuntuu siltä, että kaikki pytyt eivät olisi tasa-arvoisia. Varsinaista nykimistä ei ole, mutta ihme tutina ja vatkaus.
Ja tänään lämppärin moottori lopetti toimimisen.
Johtuuko tämä kaikki siitä katkenneesta pakoputkesta? :roll:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Re: Mystistä

Viesti Kirjoittaja h5 »

Harri kirjoitti:...... laitoin varasytkyboxin käyttöön. Hain sitten uuden Motonetistä (45,50€).
Tuo on minun mielestäni mystistä :shock: Saako ässän sytkäpokseja 45 euroon Motonetistä? Vai ymmärsinkö jotakin väärin? :shock:
Avatar
Harri
Viestit: 80
Liittynyt: 24.8.2006 9:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri »

Mikäli peli on riittävän (-82) vanha, niin kyllä.
Mikähän siinä tyhjäkäynnin vaeltamisessa on syynä?
Onko kenelläkään käsitystä?
Avatar
Harri
Viestit: 80
Liittynyt: 24.8.2006 9:32
Paikkakunta: Helsinki

Christine-tappaja-auto

Viesti Kirjoittaja Harri »

Nyt se lämppärin moottori taas toimii, eikä tyhjäkäyntikään vaella niin paljoa, kuin aiemmin.
Korjaa näköjään itse itseään.
Joku yö kaikki ruostetäplätkin ovat hävinneet? :shock:
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Re: Christine-tappaja-auto

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Harri kirjoitti:Nyt se lämppärin moottori taas toimii, eikä tyhjäkäyntikään vaella niin paljoa, kuin aiemmin.
Korjaa näköjään itse itseään.
Joku yö kaikki ruostetäplätkin ovat hävinneet? :shock:
itselläkin autona 380sel -82 ilman takapönttöä, viat korjaantuu yleensä/viimewistään parin päivän sisällä itsestään.... :lol: ruosteiden häviämistä myös odotellessa.... 8) mutta mutta vosiko olla tyhjäkäynti moottorissa paskaa tai liiti hapettunut, itse joutunut koputtelemaan tyhjäkäyntimoottoria ja runkkimaan liitintä kertalleen (sammuttaa auton ainakin tyhjäkäynnillä jos ei toimi)... :wink: ja kerran oli ylijännitesuojareleessä jotain häiriötä----> kierrokset oli n.yli1000 välistä alle normaalin, mittaristossa ei toiminut kuin kello, vilkut ei toiminut ja auto käyttäytyi eri tavalla, koputtelemalla sekin hoitui... :D :roll:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jos sieltä ylijännitesuojarele löytyy (akun takana semmonen rele missä on sulake tai pari päällä), niin sitä voisi tutkia. Monesti nuo henkimaailmaan viittaavat ihme oireet ja nykimiset ei johdukaan kuun asennosta, vaan siitä releestä. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Sivonen kirjoitti:Jos sieltä ylijännitesuojarele löytyy (akun takana semmonen rele missä on sulake tai pari päällä), niin sitä voisi tutkia. Monesti nuo henkimaailmaan viittaavat ihme oireet ja nykimiset ei johdukaan kuun asennosta, vaan siitä releestä. :shock:
Se rele tekee kummia juttuja, itsellä ei löytynytkään akun takaa vaan suleke poksissa.... :wink:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
Avatar
Harri
Viestit: 80
Liittynyt: 24.8.2006 9:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri »

Tänään ei ollut enää mitään vikaa missään. Hankaloittaa korjaamista tuollaiset viat, mitkä häviää ennen kuin ehtii tekemään mitään. Kuka sitä nyt ehjää korjailis. :roll:
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

Harri kirjoitti:Tänään ei ollut enää mitään vikaa missään. Hankaloittaa korjaamista tuollaiset viat, mitkä häviää ennen kuin ehtii tekemään mitään. Kuka sitä nyt ehjää korjailis. :roll:
vaikeuttaahan tua.... :D no eipä tarvi ressailla ku korjaantuu ittestää... :lol: mut voipi olla juurikin se rele mikä sielä häröilee.... :idea:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
kaijan
Viestit: 16
Liittynyt: 26.4.2007 12:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

mulla sama ongelma myöskin tuossa SEC:ssä, mutta ongelma korjaantui mulla painavalla kaasujalalla :whistle: , myöskin huomasin sen että tämä vaellus esiintyi ainoastaan N-vaihteella, sitten kun laittoi D-vaihteen päälle ja piti autoa paikallaan niin vaellus loppui....
Tyhjäkäynti kun alkoi yhdellä levähdyspaikalla, luulin jo että moottori tekee taas tenän ja jäisin siihen paikkaan :huh:
MB C126 380 SEC (seisonnassa) :huh: :shout: :ää:

Ex. W201 2.0B öljyvatkain
Avatar
Harri
Viestit: 80
Liittynyt: 24.8.2006 9:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri »

Vika tuli taas hetkeksi ja loppui koputtelemalla letermänillä™. Kiitokset hyvästä vinkistä. :D
Siis koputtelemalla sitä mokkulaa, mikä on siinä koneen etuosassa. Pilkistää ilmanputsarin alta.
Avatar
Punisher
Viestit: 56
Liittynyt: 13.5.2008 19:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Punisher »

Tuo tyhjäkäyntihän saattaa vaeltaa jos tyhjäkäyntimoottori eli lisäilmaluistin ei sulkeudu riittävästi koneen lämpöjen noustessa. Varsin tyypillinen vika, en tiedä niinkään mersuissa mutta monessa muussa laitteessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”