Bensaa roiskuu takapäästä

Vastaa Viestiin
JD
Viestit: 8
Liittynyt: 06.6.2006 18:58
Paikkakunta: Turku/Mynämäki

Bensaa roiskuu takapäästä

Viesti Kirjoittaja JD »

Pistin talvilevon jälkeen ässää tulille tänään ja kuinka ollakaan, taas roiskuu persiistä bensaa. Vuosi sitten ajelin veholle ja siellä vaihtoivat jonkin tiivisteen ja mutterin bensapumpun nurkilta.

Ajattelin säästää vanhusta vehon iloittelulta ja pohtia tuon asian kuntoon itse. Sanokaapa tietäjät, millainen homma on tuon polttoainepumppuhässäkän irti ottaminen ja mistä suurimmat murheet löytyvät ?

Bensaa tippuu isona norona ja jo heti kun pumppu hörähtää käyntiin ja paineet on saavutettu. Löytyykö jostain kuvaa tuosta asetelmasta ?

Ajokki on v. -91 420 SEL (w126)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vuotaa todennäkösesti pumppu rytingin yhdys putki :idea: mikä ajan mittaan ruostuu puhki :roll:
Kuva
tässä putken toinen pää mikä on paineen varaaja,senkin olen nähnyt vuotavan kun on hinkannut koriin,paineen varaaja on ruostumattomasta tehty :idea:

Kuva
sitten tuo sankarauta millä tuo rytinki on niputettu,sitä en minä ainakaan ole onnistunut uutta saamaan,on vaan ilmotettu ettei niitä enää ole,onneksi niitä on tullut noissa varaosa autoissa :D
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Mulla oli w126 380 SE:ssä alumeetinen suodatin hapettunu(?) sen verran rajusti että oli nuppineulan kokonen reikä. Siitä iloisesti sitten pillitti kun paineet sai... :(
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Saattaa olla ihan polttoaineputkikin ruostunut puhki. Kannattaa könytä auton alle ja paikantaa vuotokohta ennenkuin alkaa purkamaan.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Kempakko
Mersuruhtinas
Viestit: 757
Liittynyt: 04.11.2006 16:56
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Kempakko »

Sillon kun minä vaihoin sitäpuhki mennyttä suodatinta, meni meleko monta metriä lijaa uusiks kun oli niin murakkata että kun vähän heilautti, niin putki poikki. Kiinnikkeiden kohalta ihan korppua, muuten massan alta paljastu virheetön vihreäksi maalattu putki.
- Juokse sinä humma kun se on sinun homma -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”