M103 venttiilivikaa ?
M103 venttiilivikaa ?
Kysäsenpä vinkkiä tällaiseen: Ässän ykköspytyn puristukset on hakusessa, eppäiltiin venttiili- / mäntävikaa. Auto siis selvästikin käy viidellä pytyllä tyhjäkäyntiä, maantiellä kyllä kulkee aivan normaalisti.
Mites kannattais lähtä asiaa tutkimaan / korjaamaan, saattaisko hyvällä säkällä homma selvitä venttiilikopan kautta vai meneekö automaattisesti kannenirroitukseen ?
Vika ilmeni kannentiivisteen vaihdon jälkeen...
t. Seppo
Mites kannattais lähtä asiaa tutkimaan / korjaamaan, saattaisko hyvällä säkällä homma selvitä venttiilikopan kautta vai meneekö automaattisesti kannenirroitukseen ?
Vika ilmeni kannentiivisteen vaihdon jälkeen...
t. Seppo
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tehe siihen sillai, että laita vuotavaan sylinteriin sytytys hetki eli molemmat venttiilit pitäs olla sillon kiinni ja lykkäät ilimanpaineen tulupanreijästä sissään ja alat kuuntelee mistäpäin tuhina tulee
jos venttiilikopanreijästä käy kovakin tuhina, sillon männässä reikä tai muuten raju ohivuoto renkaissa
jos pakoputkesta tullee tuhinaa, pakoventtiili vuotaa
sitten kaasupohjassa ja jollakin mittarin läppä auki, jos sieltä tuhisee, sillon imuventtiili vuotaa
jos paisunta säiliöön tulee kuplia, luultavasti kannentiiviste vuotaa taikka joskus myös kansi rikki
myös rikkinäinen kansi voi aiheuttaa nää edellämainitut jutut kaikki
mutta kyllä tällä keinoin aina vuodolle saa hiukan suuntaa mitä pitäs alakaa tekee
vikahan on voinu tulla kun nokka-akseli laitettu paikalleen ja nokat vika asennossa, venttiili auki väärään aikaan ja varsi vääntynyt, taikka konetta pyöritetty kun venttiilin ajotus ollut väärä ja varsi mutkalle
en mää tiijä mutta arvailen vaan
jos venttiilikopanreijästä käy kovakin tuhina, sillon männässä reikä tai muuten raju ohivuoto renkaissa
jos pakoputkesta tullee tuhinaa, pakoventtiili vuotaa
sitten kaasupohjassa ja jollakin mittarin läppä auki, jos sieltä tuhisee, sillon imuventtiili vuotaa
jos paisunta säiliöön tulee kuplia, luultavasti kannentiiviste vuotaa taikka joskus myös kansi rikki
myös rikkinäinen kansi voi aiheuttaa nää edellämainitut jutut kaikki
mutta kyllä tällä keinoin aina vuodolle saa hiukan suuntaa mitä pitäs alakaa tekee
vikahan on voinu tulla kun nokka-akseli laitettu paikalleen ja nokat vika asennossa, venttiili auki väärään aikaan ja varsi vääntynyt, taikka konetta pyöritetty kun venttiilin ajotus ollut väärä ja varsi mutkalle
en mää tiijä mutta arvailen vaan
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
itte taas tehin sylinterin puristus paine mittarin letkusta, päähän vaan paineilma liitin ja paineilma letkun pikaliitin siihen eipähän vuoda mikkään sitte ja kuulee hyvin mistä hönkii ilima läpiteppo21 kirjoitti:Itse tein tarvittavan työkalun suolistamalla yhden tulpan ja naittamalla siihen tubeles-venttiilin
Noniin, molemmat venttiilit vaihdettu lopultakin ykköseen ja auto sen suhteen kunnossa. Eipä kyllä todellakaan isoja vikoja näkynyt vanhoissa, tosi tarkasti sai tiirata huomatakseen aivan pieniä epätasaisuusjälkiä lautasen sivussa / päällä (tais olla imuventtiili). On se vaan mellevää kun auto ei tutise, ei huoju tyhjäkäynnillä