M103 venttiilivikaa ?

Vastaa Viestiin
Avatar
Seppo
Viestit: 505
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

M103 venttiilivikaa ?

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kysäsenpä vinkkiä tällaiseen: Ässän ykköspytyn puristukset on hakusessa, eppäiltiin venttiili- / mäntävikaa. Auto siis selvästikin käy viidellä pytyllä tyhjäkäyntiä, maantiellä kyllä kulkee aivan normaalisti.

Mites kannattais lähtä asiaa tutkimaan / korjaamaan, saattaisko hyvällä säkällä homma selvitä venttiilikopan kautta vai meneekö automaattisesti kannenirroitukseen ?

Vika ilmeni kannentiivisteen vaihdon jälkeen... :?

t. Seppo
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota kansi pois, eiköhän vika seleviä sillä :wink: jos kerta paineet kattilasta hukassa :shock:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Voisikohan olla jompikumpi venttiilinnostin jumissa :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Seppo
Viestit: 505
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kyllä se taitaa kannenaukasuhommiksi mennä. Saavat korjaamolla selvittää vian kun sieltä se vika tulikin. Parisen viikkoa vaan joutuu remonttipäivää ootteleen :evil:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tehe siihen sillai, että laita vuotavaan sylinteriin sytytys hetki eli molemmat venttiilit pitäs olla sillon kiinni ja lykkäät ilimanpaineen tulupanreijästä sissään ja alat kuuntelee mistäpäin tuhina tulee :wink:
jos venttiilikopanreijästä käy kovakin tuhina, sillon männässä reikä tai muuten raju ohivuoto renkaissa :wink:
jos pakoputkesta tullee tuhinaa, pakoventtiili vuotaa :wink:
sitten kaasupohjassa ja jollakin mittarin läppä auki, jos sieltä tuhisee, sillon imuventtiili vuotaa :wink:
jos paisunta säiliöön tulee kuplia, luultavasti kannentiiviste vuotaa taikka joskus myös kansi rikki :wink:
myös rikkinäinen kansi voi aiheuttaa nää edellämainitut jutut kaikki :wink:
mutta kyllä tällä keinoin aina vuodolle saa hiukan suuntaa mitä pitäs alakaa tekee :roll:
vikahan on voinu tulla kun nokka-akseli laitettu paikalleen ja nokat vika asennossa, venttiili auki väärään aikaan ja varsi vääntynyt, taikka konetta pyöritetty kun venttiilin ajotus ollut väärä ja varsi mutkalle :idea:
en mää tiijä mutta arvailen vaan :nocando:
Avatar
Seppo
Viestit: 505
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kas, touholtapa tuli taas hyvät vinkit, kiitosta ! Kassotaan josko nuilla ohjeilla homma alakais seleviään, jos vain tarpeelliset työkalut löytyy eka...:tuumaus:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Itse tein tarvittavan työkalun suolistamalla yhden tulpan ja naittamalla siihen tubeles-venttiilin :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teppo21 kirjoitti:Itse tein tarvittavan työkalun suolistamalla yhden tulpan ja naittamalla siihen tubeles-venttiilin :idea:
itte taas tehin sylinterin puristus paine mittarin letkusta, päähän vaan paineilma liitin ja paineilma letkun pikaliitin siihen eipähän vuoda mikkään sitte ja kuulee hyvin mistä hönkii ilima läpi :wink:
Avatar
Seppo
Viestit: 505
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Noniin, molemmat venttiilit vaihdettu lopultakin ykköseen ja auto sen suhteen kunnossa. Eipä kyllä todellakaan isoja vikoja näkynyt vanhoissa, tosi tarkasti sai tiirata huomatakseen aivan pieniä epätasaisuusjälkiä lautasen sivussa / päällä (tais olla imuventtiili). On se vaan mellevää kun auto ei tutise, ei huoju tyhjäkäynnillä :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”