Auton pesu & vahaus ym.puunaus-topic.

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Skodan kattoverhoilu oli aika ikävän näköinen

Kuva

Siispä http://www.cillitbang.fi/products-activ ... apscum.php ja hetken kuluttua kostealla rätillä pyyhintä:

Kuva

Mustiksi pinttyneisiin muoviosiin ruiskin http://www.cillitbang.fi/products-degreaser.php ja kaikki lika lähti kerta pyyhinnällä pois. Tai itse asiassa se lähtee pyyhkimättä, valuu hetken kuluttua omia aikojaan.

Kokeilin ensin muoviosille Wurthin puhdistusvaahtoa, Sonaxin puhdistusvaahtoa ja Korrekin muoviosien puhdistusainetta. Muuta ei purkkikasasta löytynyt, noilla ei lika lähtenyt alkuunkaan. Kävin sitten hakemassa oikeat aineet kaupasta.
CillitBangin vaahdollakin lähti yhtä lailla kuin pumppupullotökötillä mutta säästelin sitä paikkoihin joista pesuaine valuu herkemmin pois, eli mm. kattoverhoilut.
Alle neljä euroa / purkki...miksikähän autonpesuaineiden valmistajat eivät osaa ?

Eihän tuo katto varmaan noin hyvän näköisenä pysy, mutta kuitenkin parempaan päin alkutilanteesta.
wiimax.fi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Osaahan ne autonhoitotuotteidenkin valmistajat. Mutta ne mitkä on tarkoituksenmukaisesti tehty tietyille pinnoille on tehty mahdollisimman turvallisiksi niille pinnoille, yleensä siis puhdistustehoa uhraamalla. Samalla lailla niille muoviosille olisi toiminut minkä tahansa autnhoitotuotteiden valmistajan degreaser eli öljyiseen ja rasvaiseen likaan tarkoitettu puhdistusaine eli yleensä moottorin pesuun tarkoitettu. Ei se millään tavalla turvallista ole muoviosille, mutta harvemmin tapahtuu mitään vahinkoa jos litkua ei kauaa anna muhia muovilla :)

Samoin kattoverhoilulle olisi sopinut minkä tahansa valmistajan suht emäksinen yleispuhdistusaine. Emäkset tuntuvat pinttynyttä ja yleensä biologispohjaista likaa irroittavan erittäin tehokkaasti. Pidemmän päälle irroittavat kyllä myös väriaineita kankaista ja saattavat jopa hajottaa kankaan kuituja. Mutta puhdasta kyllä tulee :)

Kaikki on enimmäkseen käyttäjästä kiinni. Jos vähänkään fiksusti käyttää niin ei ne rajummatkaan kemikaalit yleensä vahinkoa tee.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Noniin ammattilais hinkkaajat, clk maalataan (musta) niin mitäs vahaa siihen ois hyvä sitten hieroa? Vai laitetaanko pinnoite, semmonenki jäi kun evo mitsu piti kans maalarin jälkeen pinnoittaa mutta se kerettiin ostaa heti pois.

Plussaa vahalle jos sitä saa motonetistä, mutta ei välttämättä pakko koska kaveri on tekemässä tilausta autodudelta? Ni tulee myös samalla mullekki jos tarve.
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Pinnottaminen on tietysti kestävin vaihtoehto, mutta melko kestäviä vahojakin on saatavilla. Esim Collinite 915 tai Finish Kare 1000P. Valitettavasti kumpaakaan näistä ei saa motonetistä, mutta ovat kyllä tilaamisen arvoisia aineita. Ja yhdellä purkilla vahaa lopun ikänsä, eli aika taloudellisiakin ovat jos verrataan markettien vahoihin.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
juu-zo
Viestit: 373
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Pinnoitteessa on puolensa, mutta toisaalta hankalempi laittaa. Jos itse olet laittamassa niin melkein kallistuisin johonkin sealantiin tai kunnon vahaan. Fk1000p, bh finnish wax, auto balm, collinitet jne. Kaikki mun mielestä hyviä valintoja. Pinnoitteista sitte opticoat 2.0 esimerkiksi. Motonetistäkin varmaan saa jotain, mutta jos jokatapauksessa tilailette kamaa niin samallahan sieltä saa ainakin kunnon kamat.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

W212 osiossa kuva pinnoitetusta 197 värisestä
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Keston ja helpon käytettävyyden puolesta Finish-Kare 1000P http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_f ... paste_wax/
Tai jos haluaa vähän carnaubaa sinne joukkoon niin Meguiars M16 ei häviä kestossa ihan hirveästi tuolle FK1000P:lle http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_m ... wax_312_g/

Motonetistä Sonax Carnauba Care http://www.motonet.fi/fi/tuote/607160/s ... 0-carnauba
Autoglym High Definition http://www.motonet.fi/fi/tuote/602736/A ... -Wax-150ml
Tai Scholl Concepts The Rock http://www.motonet.fi/fi/tuote/389474/S ... -Wax-200ml

Muita suomalaisia verkkokauppoja jos saa suositella niin vaihtoehtoja tulee helposti kymmenen lisää :lol:

Tällähetkellä pinnotteiden saralla kallistuisin joko Nanolexin Professional Paint & Alloy Sealanttiin http://www.autonhoitokauppa.fi/nanolex- ... lant-50-ml
Optimum Opti-Coat 2.0:aan http://www.autonhoitokauppa.fi/optimum- ... t-20-20-ml
GTechnic EXOv2 http://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq ... ting-30-ml
Tai uusin jännä tuote Nanolex Si3D http://www.autonhoitokauppa.fi/nanolex-si3d-30-ml
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Toi nanolexin pinnoite löytyy. Tarvii kysyä josko joku sen laittais, jos ei ni tilaan sit jonku hyvän vahan ja koitan inspiroitua ite hieroo ees sen pintaan, mutta näköjää ainaki vaha tarvii tilata tuolta autodudelta.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Kumpi? Professional vai Si3D?
Millos tää oli maalattu ja onko uunitettu maalatessa?
Maalauksen jälkeen pitäis antaa uunitettunakin semmonen 30-90vrk että liuottimet haihtuu maalipinnasta ennenkuin sen sulkee tiukasti millään hengittämättömällä pinnalla kuten kemiallisella vahalla taikka pinnoitteella. Mielellään ei kyllä oikein carnaubaakaan. Jos sitä vahailee tai pinnoittaa liian nopsaan niin ei pääse ne vähäiset määrät liuottimia haihtumaan maalikerroksista, saattaa tulla kuplia pinnan alle ja maali irtoilee.

Jos sattuu sopiva rakonen johni väliin niin kyllä mä sen voin tulla lipomaan pintaan jos ette ite laita.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Toi sun linkkaama nanolex. Nojuu siis maalataan vasta ens viikolla. Eli siis ei laiteta mitään vahaa eikä pinnoitetta, sentakia se varmaan muuten evostaki jäi :lol:
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Niin mutta kumpi niistä mun linkkaamista Nanolexeistä, linkkasin kaksi :lol: Varmaan tuo Professional jos se sulla on ollu hyllyssä jo jonkun aikaa. Si3D tuli markkinoille alle kuukausi sitten.

Saattasin mä silti tulla myöhemminkin lipasemaan sen pintaan jos en nyt lotossa satu voittamaan sillävälin. Ei tästä kauaa hurauta hömölön seutuville. Kunhan vaan auto saa sitten seistä yön ylitte lämpösessä ja kuivassa, nuo pinnoitteet kun vaatii sen 12-24h istua kuivassa ja yli +15C että sitoutuvatten kunnolla.

Tossa sitten on vähän kakspiippunen seikka tuo vahaamattomuus. Jos sillä paljoltikin ajellaan sen maalauksen jälkeen ilman mitään suojaa pinnassa niin se lika saattaapi istuutua aika tiukasti kiinni siihen pintaan ja sen poistaminen hellästi naarmuttamatta on aina vähän kinkkisempää... Toki se tuore pinta on muutenkin melko perhanan arka millekään, pesemiselle, hankaamiselle, kosketukselle yms. Mutta siltikään ihan sen maalin rauhassa kuivamisen kantilta en suosittelis välttämäti laittamaan edes laadukkainta ja puhtainta carnaubavahaakaan siihen just sen takia että ne liuottimet pääsee haihtumaan rauhassa. Ajelee mielellään sitten vähempi.
Kunnollisen yön yli uunituksen jäljiltä, riippuen kuinka paksulti väriä ja lakkaa on vedelty, ihan aikasintaan kuukauden päästä jotain suojaa niskaan.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Uusista lakoista tai maaleista mitään haihdu kun on uunituksen jälkeen jäähtyny...

2-3 päivää jos odottaa niin lakkapintapinta on varmasti saavuttanut lopullisen kovuuden. Halpisp.....la menee helposti viikko jos toinenkin ennenkuin kovettuvat jos kovettuvat koskaan :shock:

Tämä siis koskee vesimaaleja...liukkareilla varmaan sen pari viikkoa odottelisin ennen vahaamista ja silloinkin vain carnaubavahaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Wolfie kirjoitti:Osaahan ne ......................moottorin pesuun tarkoitettu....................Jos vähänkään fiksusti käyttää niin ei ne rajummatkaan kemikaalit yleensä vahinkoa tee.
Kiitokset infosta :idea: Moottoripesuaineet eivät yleensä tuoksu hyvältä, ehkä osin siitäkin syystä ei ole tullut niillä kokeiltua.
wiimax.fi
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Maikki kirjoitti:Uusista lakoista tai maaleista mitään haihdu kun on uunituksen jälkeen jäähtyny...

2-3 päivää jos odottaa niin lakkapintapinta on varmasti saavuttanut lopullisen kovuuden. Halpisp.....la menee helposti viikko jos toinenkin ennenkuin kovettuvat jos kovettuvat koskaan :shock:

Tämä siis koskee vesimaaleja...liukkareilla varmaan sen pari viikkoa odottelisin ennen vahaamista ja silloinkin vain carnaubavahaa.
Vesimaalia tukee niskaan, nyt ei kerkiä maalaan ite ni teetetään maalarilla.
Menee siinä vähintään viikko mun tahdilla kasauksessa että sillon aikasintaan alkais lääppiin mitään. Saattaa mennä kaksikin viikkoa, hosumalla ei ole kiva tehdä mitää :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ostinpa tällaisen vaahdottimen ja pesuainetta.
Helpottaa kyllä auton pesemistä kun pesuaine pysyy pinnassa ja ehtii vaikuttaakin, tykkään. Yllätys oli se miten vähän pesuainetta kuluu, desilitralla pesee varmaan kolme neljä autoa eli viiden litran kanisterilla 150-200 pesua.

Sittenpä kysymys, millaiset pesuaineet tuossa toimii ? Mitä tapahtuu jos laittaa vaikkapa pinelineä säiliöön, tuskin vaahtoaa mutta voi halutessaan levittää tuolla ? Saako jostain normi pesuaineesta käyttökelpoisen vaahdon aikaiseksi ?

------------

Toinen kysymys, mitä muoviosiin (felicia) sen jälkeen kun ne on pesty rasvanpoistoaineella ? :P
wiimax.fi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Voisi melkein sanoa että lähes kaikki pesuaineet vaahtoaa tuolla, jopa pineline jos sitä joku nykyään käyttää. Paras pesuainehan tuon kaveriksi on Bil Hamberin Auto-foam useiden testien perusteella, vahaturvallinen ja silti puhdistusteholtaan erinomainen. Itse tosin käytän JL Tuotteiden pesuaineita pitkälti, esipesuun ja joskus myös kinnasteluun RK-24 joka on pesuteholtaan aika lähellä auto-foamia mutta vahaturvallisuuden saa unohtaa vaikkei nyt ihan kerralla eikä kymmenelläkään syö hyviä vahoja. Kinnasteluun olen paljon käyttänyt saman valmistajan PS-Polygen shamppoota siten että roiskinut vaahtona pintaan ja kiertänyt auton kintaan ja huuhteluämpärin kanssa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä ainakin minä käytän pinelineä kun sitä pöntöllinen varastossa on, mutten autojen päältäpesuun :wink: Heitin vain esimerkiksi kun en vaahdotinta ole enemmälti kokeillut enkä siihen perehtynyt.
Kiitokset nopeasta vastauksesta, voisi ostaa mainittua Bilt Hamberia sitten joskus kun nykyinen tökötti loppuu.
wiimax.fi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Toisaalta usea muukin esipesuaine kuten tuo valet prookin täyttää hyvin esipesulta vaaditut kriteerit, auto-foam vain on asettanut referenssiksi liian hyvän tuotteen johon verrattuna kaikki muu huonoja mutta silti tekee sen mikä pitääkin eli poistaa sen irtolian pinnasta. Käytin joskus pöntöllisen autobriten vastaavaa tuotetta joka laimennettiin muistaakseni 1/10 lancen pulloon ja hinta/laatu suhde oli siinä erinomainen vaikka puhdistustehossa jäikin bilt hamberille, lopullinen puhtaus kumminkin tulee vasta käsinpesussa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

dealer kirjoitti: Mitä tapahtuu jos laittaa vaikkapa pinelineä säiliöön, tuskin vaahtoaa
Vaahtoaa tosi mallikkaasti 8)
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Saa sitä ihan kelpo pintaa aikaan ilman myllyttelyäkin, 2 kerrosta Autobrite Extreme Glazea, yksi pesukerta väliä ja loppusilaukseksi Wet Glaze 2.0:

Kuva

Ja toinenki
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Rouvan Reflexsilber -värisen Golf Plussan hoitelin tänään seuraavalla menetelmällä:

-Vaahdotus B-H Autofoamilla, minkä jälkeen huuhtelu ja kinnaspesu Sonaxin Speed washilla sekä kuivaus

-Raudan poisto B-H:n Korrosolilla, hieno aine eikä rautaa paljoa kyllä ollut muuta ku vanteissa. Tämän jälkeen huuhtaisu painepesurilla. Kuivaus

-Pien poisto Sonaxin aineella, tämäkin on hyvää ainetta eikä pikeä liioin paljoa ollut. Tämän jälkeen huuhtelu painepesurilla.

-Kinnaspesu Kärcherin liuotinaineella väkevähköllä seoksella, huuhtelu ja kuivaus.

-Viimeinen putsaus B-H:n Cleanser Polishilla, aika vähän mukana tullut tyyny harmaantui (hyvä juttu). Kiillotus mukana tulleella rätillä.

-Vahaus B-H:n Finis Waxilla ja kiillotus mukana tulleella rätillä.

Todettakoon, että Cleanser Polish ja Finis Wax olivat erittäin helppokäyttöisiä aineita. Kädet eivät väyneet. Kiva käyttää moderneja meneltelmiä. Hopeanharmaaseen tuli hieno lasinkirkas pinta, jonka uskon kestävän taas vuoden. Tätä ennen siinä oli vuoden verran Colliniten 476s huonommin tehdyillä pohjilla.

Finis Waxin riittävyys on melko hyvä, koska ainetta ei kulunut siitä 50 ml purkista juuri ollenkaan kun käytin mukana tullutta pikkusientä jonka kostutin.

Oman autoni pohjustin Sonaxin Extreme #3 Cleaner+Waxilla ja se oli paljon aggressiivisemman tuntuinen ja ehkäpä puhdistikin enemmän? Ainakin sen työstäminen oli raskaampaa. Tämä rouvan auto oli kuitenkin niin paljon vähemmän ajettu ja maalipinnaltaan parempi ettei sitä tarvinnut käsitellä niin kovasti.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tuli eilen testattua schollin aineita ja tehtyä 1steppinä kaverin quattro. Tuli yllättävän hyvä 300tkm ajetusta :shock:

Kuva
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Pari autoa kävi hoidossa. Vecculi oli ikäisekseen yllättävän siisti. Normi esivalmistelut pienpoisto, claybar jne. Tasopinnat kävin läpi Evercoatin Triple Cutilla ja muuten Valet Pron Achilles Prepillä. Päälle Dodo Juicen White Diamond

Kuva

Sitten musta A4 Normi esisetti tähänkin. Pahimmat naarmut pois Evercoatin Triple Cutilla ja Flexin keltaisella laikalla. Muuten riitti Megun 205 CC:n vihreällä hexillä. Sonaxin Paint Prepare, Sonax pinnoite ja päälle Sonax Netshield.

Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mikä vikana kun Megun 105 jäsähtää muutaman laikan pyörähdyksen jälkeen pintaan ja tekee tietysti törkeät holot pintaan? Onko tuo Megu niin ronkelia, että voisi johtua siintä että laikka saattoi olla inan vielä kosteahto illan pesun jäljiltä, mutta ei kuitenkaan varsinaisesti märkä?
Sama laikka, kierrokset, tallin lämpötila jne. ja eilen ei ollut kyseistä ongelmaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Jos kaikki olosuhteet on samat ja nyt paakuttaa kovasti, niin luultavasti vika on kosteudessa kuten arvelitkin. Megut ei oikein vedestä tykkää. Eihän sulla ole liikaa tahnaa laikalla?
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei pitäisi liikaa olla mämmiä. Pesin juuri laikan uudestaa ja kuivasin hiustenkuivaimella, katsotaan auttaako :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

No jo on mysteeri.. Rotarylla saa aika kätevästi avitettua kans kuivausta kun laittaa laikan kiinni ja liipasimen pohjaan hetkeksi. Tällä kuivauksella oon megujen kanssa pärjänny.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Onko muilla ollu Kärcherin pesurin ja PA Foam Lancen kanssa sopivuusongelmia? On tuo messinkisovite nimittäin ihan tautisen tiukka! Kun ensin sain sen pesuriin kiinni, en meinannut saada sitä enää irti :evil:

Mites tuo vaahdotin; pitäskö säiliöön pistää raakaa ainetta vai lantrattua? Minkäänsortin ohjeistusta ei toki mukana tullut. Tököttinä on BH AutoFoam (ja toisinaan Pineline, mikäli kohde on joku muu kuin auto).
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

boogieman kirjoitti:Onko muilla ollu Kärcherin pesurin ja PA Foam Lancen kanssa sopivuusongelmia? On tuo messinkisovite nimittäin ihan tautisen tiukka! Kun ensin sain sen pesuriin kiinni, en meinannut saada sitä enää irti :evil:

Mites tuo vaahdotin; pitäskö säiliöön pistää raakaa ainetta vai lantrattua? Minkäänsortin ohjeistusta ei toki mukana tullut. Tököttinä on BH AutoFoam (ja toisinaan Pineline, mikäli kohde on joku muu kuin auto).
Raakaa ainetta mä olen sinne laittanu. Hyvin on riittoisuutta silläkin tavalla ja kai vaahdosta tulis turhan laihaa jos se olis jo pullossa lantrattuna. Mulla on PT HD -mallin vaahdotin, joten tuohon sopivuuteen on paha sanoa mitään.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
OskuV
Viestit: 314
Liittynyt: 16.6.2008 22:02
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Raakaa pulloon ja nupista säätö.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic

Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”