Lattia puhtaaksi?

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Lattia puhtaaksi?

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Millä aineella olis hyvä puhdistaa auton lattiasta rasva ym lika :?:

Tuon ruosteen takia ku rupesin korjaamaan pohjaa niin sinne pitää laittaa uutta äänieristettä ja ajattelin samalla laittaa vielä lisää bitumia orkinaalin päälle :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10605
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ensin kaikki irtonainen ruoste yms roskat imurilla veks. Varmaan tinneri olisi kova sana puhdistukseen... Lähtee ainakin rasva pois. Mitä tulee ruostepaikkoihin, kannattanee varmaan fiksailla ne pois ennenkuin laitat uuden äänieristysmaton. Saattaa pohja ottaa uuden ruosteaallon, mikäli äänieristeen alle jää pesä ruostepeikolle.

:wink:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Pappi kirjoitti:Ensin kaikki irtonainen ruoste yms roskat imurilla veks. Varmaan tinneri olisi kova sana puhdistukseen... Lähtee ainakin rasva pois. Mitä tulee ruostepaikkoihin, kannattanee varmaan fiksailla ne pois ennenkuin laitat uuden äänieristysmaton. Saattaa pohja ottaa uuden ruosteaallon, mikäli äänieristeen alle jää pesä ruostepeikolle.

:wink:
Ruoste olis tarkoitus ensin hävittää ja sen jälkeen imurilla kaikki irto roskat/hiekat ym paska pois ja sitten lattian perusteellinen pesu (jotta bitumi pysyy kiinni eikä irtoa kk kuluttua :shock: ) mutta millä :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10605
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Aikanaan kun jouduin liimaamaan kaikki kylkilistat uudelleen kiinni, toimittiin näin.

Auto pestiin, listat irroiteltiin, vanhat liimat pois tinneriin kostutetulla rätillä. Sitten vaan uudet liimat ja listat paikalleen. Toiminee varmaan sinunkin tapauksessa. Onhan näitä rasvanpoistoaineita olemassa. Brakeclean vai mikä se nyt oli, jolla jarrulevyjä yms voi puhdistaa varastorasvasta.

Rätti kouraan, siihen myrkkyä ja menoksi... Muista työturvallisuus :roll: Saattaa tuo tinneri vähän pehmittää päätä :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Dodiin! Ruoste korjauksista on päästy jo vaimennus hommiin :)

Kuskinpuolen lattian hioin kirkkaalle pellille ja maalasin, vänkärin jalkotilasta revin vanhat bitumit veks jotta näkee ettei siellä ole ruostepesäkkeitä ja se oli niin p*skanen että katsoin helpommaksi ottaa bitumit irti ku ruveta pesemään :roll:

Tuolla on muutama kuva (pitää laittaa lisää kun pääsee lomille)
http://s105.photobucket.com/albums/m238 ... Vaimennus/
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Hyvät kuvat. Ja hyvä jäläkikkii. Oikkeeta meininkiä :wink: :lol: :lol: Mie enne maalausta pyyhin mineraalitärpätti rätillä ja hyvin on pysyny maali päällä.
VALMET 5oo -69
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Hyvät kuvat. Ja hyvä jäläkikkii. Oikkeeta meininkiä :wink: :lol: :lol: Mie enne maalausta pyyhin mineraalitärpätti rätillä ja hyvin on pysyny maali päällä.
Kiitos!

Ajattelin vielä minimoida veden pääsyn bitumin ja pellin väliin kiertämällä bitumien reunat sikaflexillä :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”