W210 Ruostesuojaus

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

W210 Ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja TKD »

Terve vaan.
Eilen kyselin Keski-Uudellamaalla sijaitsevalta Finikor-ruosteensuojaus firmalta farkku väyrysen suojauksen hintaa. Sanoivat että 1000€:lla ei selviä! WTF!?
Missä olette käyttäneet autoanne suojauksessa ja mitä on tullut maksamaan?

-Pekka-
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Parkanossa, mikähän sen nimi oli... Puolet tuosta hintaa jokatapauksessa. :?
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

Ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja TKD »

Ok, jotain 500€ minäkin sen ajattelin maksavan. Mistä firmoista kannattaisi kysellä Uudenmaan/PK-alueella?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Omaa satalankkua kun reilut pari vuotta takaperin täyssuojautin niin tiskillä maksaessani tuli juttua eri Mersumallien vaatimien suojauksien eroista.

W210 on kuulemma siihenastisista malleista rakenteiltaan hankalin suojata. :shock: Älkää kysykö miten ja miksi. :?

Mutta jos tuolle tonnin työlle jotain takuuta antavat, niin eipä tuokaan kovin kallista ole. Tonnilla et vielä kovin montaa metriä oven pohjaa tai helmakoteloa tänä päivänä asiallisesti vaihdata. :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

ovat varmaan tuohon tonniin varautuneet puhaltamaan muutamia ruostepaikkoja ennen suojaamista.vai tuleeko mahdollisesta lisätyöstä lisää hintaa.
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Tein itse ja säästin... nähtävästi jotain 950€. :happy:
Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tomaatti II kirjoitti:Tein itse ja säästin... nähtävästi jotain 950€. :happy:
Näimpä. Itsellä meinas mennä kahvit väärään kurkkuun kun tuon aloituksen luin. Itse säästin noin 900€:a ja siihen säästöön sisältyy jo remonttijuomat sekä grillin täytteet.
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

MB 290

Viesti Kirjoittaja TKD »

Kyselin vähän muistakin liikkeistä ja hintahaitari on suuri, kallein oli 1200€ ja edullisin 550.
Kokemuksia kenelläkään liikkeestä nimeltä Autokorjaamo Kanerva Oy, Helsinki? Puhelimessa ainakin vaikutti erittäin asialliselta kaverilta..
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10605
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Etelässä näyttää olevan hinnat kohdallaan... Iisalmessa olisi tämmönen?
"Ruostesuojaus
Dinitrol/Tectyl ruosteenesto käsittelyt
monen vuoden kokemuksella takuutyönä.
Kotelo suojaus alkaen vain 150 euroa.
Pohjan massaus alkaen vain 250 euroa.
Täydellinen ruostesuojaus alkaen vain 360 euroa.
Kaupanpäälle käsinvahaus arvo 70€.

1. Autopuretaan kaikilta muovi osilta esim sisälokasuojat.
2. Liuotinaine laitetaan pohjaan liukenemaan.
3. Kuumakorkeapainepesu.
4. Kuivatus kuumailma puhaltimilla. esim. yön yli.
5. Mahdollisien pintaruosteiden harjaus/mahdollinen hitsaus.
6. Ohut aineen puhallus runkopalkkeihin ja pohjaan joka imeytyy mahdollisien ruosteiden sisään.
7. Paksumman massan ruiskutus pohjaan ja tukivarret.
8. Koteloaineet konepelti, takaluukku, ovet, kynnys ja lokasuojat.
9. Kasaus, pesu ja käsin vahaus

Varaa-aika numerosta 050-5252400

http://www.ahmonkokoauto.fi/index.htm

Jos sulla on täällä päin tuttuja niin eikös tuossa kohta säästä polttoaineet?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

MB290

Viesti Kirjoittaja TKD »

Eihän nuo "alkaen" hinnat täällääkään ihan hirveitä ole. E-sarjan farmarissa on vaan niin paljon enemmän purkamista ja alkutöitä kuin pienemmissä autoissa. Ihan Iisalmessa asti ei ole tuttuja, mutta tuli kyllä kyseltyä Etelä-Savosta ja hinnat oli 550-700€.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:shock: no kyllä nyt viissatasella pitää selvitä, oli auto sitten kuinka hankala tahansa suojata.. Isäukolle taisi maksaa pakun massaus+kotelosuojaus yhteensä 450e.
BMW E31 V12
TKD
Viestit: 18
Liittynyt: 10.7.2007 15:54

MB290

Viesti Kirjoittaja TKD »

Pitäis selvitä ja pitäis selvitä. No kertokaa missä Uudenmaan-alueella olette selvinneet 500€ ja missä työstä ei tule täyttä sutta niin selviän minäkin!
Avatar
Tenta
Herrasmies
Viestit: 552
Liittynyt: 09.2.2006 16:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tenta »

Hyviä ruostesuojaamoita voi pääkaupunkiseudulla olla muitakin, mutta parempaa ja huolellisempaa työtä tekevää ei ole kuin 60 km:n päässä oleva Finikor-ruostesuojaamo, Karkkilan Ruoste-Ehkäisy, jonka osoite on Pajakatu 14, 03620 Karkkila ja puhelin 09 225 5870. Sähköposti on kre@saunalahti.fi.
Viimeksi muokannut Tenta, 12.7.2011 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Diisseliä!
Viestit: 22
Liittynyt: 24.10.2007 18:33
Paikkakunta: Porvoo

--

Viesti Kirjoittaja Diisseliä! »

Omaani käytin Porvoon takuusuojauksessa, täyskäsittely noin 500 euroa. Dinitrolia käyttävät.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mites jos ite purkaa kaikki pois,eikös siinä säästäis jo aika paljon?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

jari_w123 kirjoitti:Mites jos ite purkaa kaikki pois,eikös siinä säästäis jo aika paljon?
Voip tietenni olla mutta jos on jo kaikki purkanut pois niin eikös kannattaisi tehdä itse loppuun asti.

Itse tein näin:

1.päivä: Purin etuosan pohjapaneelit irti. Pakoputken yläpuolella olevat lämpösuojat pois -> pari ruuvia jumissa, ruuvit poikki, hitsasin kierretangon pätkät tilalle. Takaa tukivarsista myöskin muovisuojat pois, ei vaurioita. Pesu painepsurilla alustaan ja auto yöksi kuivumaan. Auton alla sisätilalämmitin puhaltamassa raitista ilmaa.

2.päivä: Iltapäivällä auton kimppuun. Auto ollut pihalla aamusta saakka ja kesäaurinko kuivattanut jos yön jäljiltä jäänyt kosteutta. Nyt alkaa kotelosuojan suhuuttaminen. Koko pohja kahteen kertaan. Ovet kertaalleen valmiista rei`istä niin että valuu. Sama homma helmapelteihin, lokasuojiin, takakonttiin ja konepeltiin (siis niihin piilossa oleviin paikkoihin). Illalla ennen saunaanmenoa kiveniskusuojamassa ruiskulla vielä kaikkiin näkyviin paikkoihin. Taas puhallin auton alle, ovet, ikkunat ja luukut aukii että liika kotelonsuoja valuu pois.

3.päivä: Pohjapaneelit takaisin paikalleen ja auto ajoon. Sisällä haiskahtaa hieman aineelle mutta itse olen tyytyväinen tulokseen.

Jos jotain oleellista jäi käsittelystä puuttumaan niin kertokaa että osaan tehdä korjaavat toimenpiteet ensi kesänä.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Joo, eihän tuo mitään tiedettä ole, mikäli laitteet löytyy. Toki ne ostaa kompuroineen päivineen noihin hintoihin mitä täällä on esitelty!

Itse purkasin kaikki oviverhoilut, kynnyslistat, sisälokasuojat, helmalistat, tavaratilan/ takaluukun verhoilut, sekä tiivisteet. Sitten vaan huolehtii, että paikat on puhtaat sekä kuivat, ja ei kun ainetta pinnoille.

Jokunen auto on tullut jo käsiteltyä. Viimeisimpänä tuo oma Väyrynen.
Isä on aina massannut kaikki autonsa heti uutena, tai käytettynäkin talouteen tullessa. Ompa ollut ruosteettomia Mazdoja 10-vuoden päästäkin.
Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Meissenkeri kirjoitti:
Voip tietenni olla mutta jos on jo kaikki purkanut pois niin eikös kannattaisi tehdä itse loppuun asti.

Itse tein näin:

1.päivä: Purin etuosan pohjapaneelit irti. Pakoputken yläpuolella olevat lämpösuojat pois -> pari ruuvia jumissa, ruuvit poikki, hitsasin kierretangon pätkät tilalle. Takaa tukivarsista myöskin muovisuojat pois, ei vaurioita. Pesu painepsurilla alustaan ja auto yöksi kuivumaan. Auton alla sisätilalämmitin puhaltamassa raitista ilmaa.

2.päivä: Iltapäivällä auton kimppuun. Auto ollut pihalla aamusta saakka ja kesäaurinko kuivattanut jos yön jäljiltä jäänyt kosteutta. Nyt alkaa kotelosuojan suhuuttaminen. Koko pohja kahteen kertaan. Ovet kertaalleen valmiista rei`istä niin että valuu. Sama homma helmapelteihin, lokasuojiin, takakonttiin ja konepeltiin (siis niihin piilossa oleviin paikkoihin). Illalla ennen saunaanmenoa kiveniskusuojamassa ruiskulla vielä kaikkiin näkyviin paikkoihin. Taas puhallin auton alle, ovet, ikkunat ja luukut aukii että liika kotelonsuoja valuu pois.

3.päivä: Pohjapaneelit takaisin paikalleen ja auto ajoon. Sisällä haiskahtaa hieman aineelle mutta itse olen tyytyväinen tulokseen.

Jos jotain oleellista jäi käsittelystä puuttumaan niin kertokaa että osaan tehdä korjaavat toimenpiteet ensi kesänä.
Tuollaa minäki oon tehny suurinpiirtein,ovet olen käsitellyt ilman ovipahveja mutta tulee ihan hyvä vaikka olisivat paikoillaan.Harmi vaan kun mulla ovet olivat vähän huonoja jo ennen suojausta niin ei auttanut enään :( .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”