Parannetaan kovia kokeneen Viton ulkonäköä
Parannetaan kovia kokeneen Viton ulkonäköä
Varoituksen sana heti alkuunsa että kuvia on paljon vaikka niistä ei juurikaan mitään käsitystä saa mistään.
Kyseessä siis isäukon Vito johon on hyvä kokeilla kaikenlaista kun on huonokuntoista pintaa vaikka jaettavaksi asti.
Aluksi pesin auton Turtlen liukkarilla, sitten noin 30% Pinelineseoksella ja vielä lopuksi noin 10% Big Orange seoksella. Totesin sen jälkeen että pinta olkoon riittävän hyvä tähän tarkoitukseen.
Elikkäs alussa oli tämän näköinen nokkapelti:
Sitten kaivelin tälläisen yhdistelmän esiin:
Ajettu reunasta nuihin muoviräppänöihin asti:
Sitten pyyhintä tällä:
Ei muuttanut pintaa miksikään:
Kokeilin tätäkin komboa ( UC + viimeistelylaikka)
Ei eroa UP:n jäljestä:
Järeämpää laikkaa kehiin:
Toinen varvi perään:
Jotain sentään saa aikaan:
Ja taas tällä pelti läpi:
Sitten etsimään holoja:
Sitten viimeistely:
Pyyhkäisin ipalla vielä tuon puolen pellistä missä oli enemmän holoja ja toisen puoliskon pelkällä liinalla pariin kertaan.
Sitten päälle nämä:
Sitten vielä yritin löytää naarmuja ja holoja:
Loppuauto onkin näin kiiltäväpintainen:
Hieno kuvio tuli kuvaan tuosta lommosta, ihan niinkuin lokarillekkin olisi jotain tehty mutta pysyin ainoastaan konepellin kimpussa:
Pintaanhan vetelin sitten tuota kestoltaan erinomaiseksi havaittua Lidlin vahaa jonka alle ja päälle vielä laittelin Wet Glaze 2.0:n.
Kyseessä siis isäukon Vito johon on hyvä kokeilla kaikenlaista kun on huonokuntoista pintaa vaikka jaettavaksi asti.
Aluksi pesin auton Turtlen liukkarilla, sitten noin 30% Pinelineseoksella ja vielä lopuksi noin 10% Big Orange seoksella. Totesin sen jälkeen että pinta olkoon riittävän hyvä tähän tarkoitukseen.
Elikkäs alussa oli tämän näköinen nokkapelti:
Sitten kaivelin tälläisen yhdistelmän esiin:
Ajettu reunasta nuihin muoviräppänöihin asti:
Sitten pyyhintä tällä:
Ei muuttanut pintaa miksikään:
Kokeilin tätäkin komboa ( UC + viimeistelylaikka)
Ei eroa UP:n jäljestä:
Järeämpää laikkaa kehiin:
Toinen varvi perään:
Jotain sentään saa aikaan:
Ja taas tällä pelti läpi:
Sitten etsimään holoja:
Sitten viimeistely:
Pyyhkäisin ipalla vielä tuon puolen pellistä missä oli enemmän holoja ja toisen puoliskon pelkällä liinalla pariin kertaan.
Sitten päälle nämä:
Sitten vielä yritin löytää naarmuja ja holoja:
Loppuauto onkin näin kiiltäväpintainen:
Hieno kuvio tuli kuvaan tuosta lommosta, ihan niinkuin lokarillekkin olisi jotain tehty mutta pysyin ainoastaan konepellin kimpussa:
Pintaanhan vetelin sitten tuota kestoltaan erinomaiseksi havaittua Lidlin vahaa jonka alle ja päälle vielä laittelin Wet Glaze 2.0:n.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Mitäs muuta nuori mies voisi tehdä perjantai-iltaisin kuin puhdistaa penkkejä?
Tältä ne näytti:
Ja tältä ne näytti sen jälkeen kun hetken heilutteli harjaa, suihkepulloa ja höyrypesuria:
Ovipaneeli oli aika irstaan näköinen:
Siihen tuli kokeiltua ensialkuun tätä:
Ja todettua että olisi pitänyt olla ainakin brushi apuna, sileät pinnat puhdistui jotenkuten mutta nuo ropeloiset ei, hinkkaukseen käytin sientä.
Palataan paneeleiden kimppuun taas joskus myöhemmin eri taisteluvälineillä =)
Tältä ne näytti:
Ja tältä ne näytti sen jälkeen kun hetken heilutteli harjaa, suihkepulloa ja höyrypesuria:
Ovipaneeli oli aika irstaan näköinen:
Siihen tuli kokeiltua ensialkuun tätä:
Ja todettua että olisi pitänyt olla ainakin brushi apuna, sileät pinnat puhdistui jotenkuten mutta nuo ropeloiset ei, hinkkaukseen käytin sientä.
Palataan paneeleiden kimppuun taas joskus myöhemmin eri taisteluvälineillä =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Meinasin seuraavaksi kokeilla Pinelineä ja karkeaa harjaa tai brushia... Tuonne on joskus kaatunut jotain ihme mömmöä tuohon oveen kun toisen puolen ovipaneelista tuli kuin uusi ihan fairyvedellä ja rätillä...
Mutta tartteepa tuota Bangiakin testata jos ei pineline auta =)
Mutta tartteepa tuota Bangiakin testata jos ei pineline auta =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Ite käyttäny tälläistä http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Mat ... ne-369305/
Tuo avaa jotenkin muovin huokoset.
Ja sitte ne pitäis "sulkea" jollain muovikiillokkeella, esim tällä http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Mat ... lto-36608/
Kuorma-autosta kerran töissä pesin tolla ja vedin kiillon päälle, tuli aika hyvä..
Pitäis tuota cilit gangbängiä käydä kyllä kokeilemassa kanssa.
Ja pitäis jotain noita parempia vahoja/kliinereitä ostaa ja rälläkkä mallin kone ehkä.. Cyclokopioo käytin eilen, hyvä peli sekin.
Tuo avaa jotenkin muovin huokoset.
Ja sitte ne pitäis "sulkea" jollain muovikiillokkeella, esim tällä http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Mat ... lto-36608/
Kuorma-autosta kerran töissä pesin tolla ja vedin kiillon päälle, tuli aika hyvä..
Pitäis tuota cilit gangbängiä käydä kyllä kokeilemassa kanssa.
Ja pitäis jotain noita parempia vahoja/kliinereitä ostaa ja rälläkkä mallin kone ehkä.. Cyclokopioo käytin eilen, hyvä peli sekin.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tuossa perjantaina lunastin itselleni Das-6 kiillotuskoneen ja pitihän sitä sitten päässä testaamaan.
Lähtökohtana vanhaa tuttua haalistunutta pintaa:
Tällä kombinaatiolla aloin jynssäämään:
2 varvin ja ipa-pyyhinnän jälkeen näytti tältä:
Sitten toisen "ikkunankohdan" kimppuun:
Vertailun vuoksi tuon vetaisin tällä:
Ja kun laikka näytti tältä:
Niin pelti oli tämän näköinen:
Sitten pääsi dassi siihen toimintaan mitä varten sen hankinkin eli viimeistelyyn:
Ja toimihan se siinä ihan kivasti:
Sitten vaha pinnassa (Korrekin Kestovaha valikoitui tällä kertaa):
Olisin testannut tälläistäkin mutta oli mennyt pilalle:
Sitten kikkailin näitten markettilitkujen kanssa lisää kun oli joutilasta aikaa.
Ensin Glymin punaista:
Ensin:
Kyllähän se kaunistui:
Kulta kuivumassa ja loppukylki oli tämän näköinen:
Vetelin sitten tällä:
Ja muutostahan se tuli tälläkin:
Näiden lopputulos:
Koko kylkilinja:
Peilailua:
Sitten hoksasin että täällähän ei ole vielä mitään:
Ja löysin tälläisen putelin:
No nyt on vahattu tuoltakin:
Sen verran tuli huomattua että tuolla epäkeskokoneella sai ajaa nuita tahnoja ainakin lähes loputtomiin kun taas rotarylla ajoaika on paljon lyhyempi, tosin lopputulos on silti sama. Naarmuja jäi molemmilla mutta niiden poistamista en tuolla dassilla uskalla edes yrittää.
Lähtökohtana vanhaa tuttua haalistunutta pintaa:
Tällä kombinaatiolla aloin jynssäämään:
2 varvin ja ipa-pyyhinnän jälkeen näytti tältä:
Sitten toisen "ikkunankohdan" kimppuun:
Vertailun vuoksi tuon vetaisin tällä:
Ja kun laikka näytti tältä:
Niin pelti oli tämän näköinen:
Sitten pääsi dassi siihen toimintaan mitä varten sen hankinkin eli viimeistelyyn:
Ja toimihan se siinä ihan kivasti:
Sitten vaha pinnassa (Korrekin Kestovaha valikoitui tällä kertaa):
Olisin testannut tälläistäkin mutta oli mennyt pilalle:
Sitten kikkailin näitten markettilitkujen kanssa lisää kun oli joutilasta aikaa.
Ensin Glymin punaista:
Ensin:
Kyllähän se kaunistui:
Kulta kuivumassa ja loppukylki oli tämän näköinen:
Vetelin sitten tällä:
Ja muutostahan se tuli tälläkin:
Näiden lopputulos:
Koko kylkilinja:
Peilailua:
Sitten hoksasin että täällähän ei ole vielä mitään:
Ja löysin tälläisen putelin:
No nyt on vahattu tuoltakin:
Sen verran tuli huomattua että tuolla epäkeskokoneella sai ajaa nuita tahnoja ainakin lähes loputtomiin kun taas rotarylla ajoaika on paljon lyhyempi, tosin lopputulos on silti sama. Naarmuja jäi molemmilla mutta niiden poistamista en tuolla dassilla uskalla edes yrittää.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Entäpä vanteiden pesu ?
Kokeilin pineline Tehopesua ja Kärcherin myrkkyä.
Levitin aineet hammasharjalla, Kärcheriä en uskaltanut laittaa ihan "kovimpana" suositeltuna seossuhteena kun sitä kielletään käyttämästä alumiinipinnoille.
Annoin vaikuttaa minuutin ja sitten harjasin minuutin.
Kokeillut aineet:
Lähtötilanne; pinttynyttä likaa.
Vasemmalla Pineline, oikealla Kärcher.
Kokeilin pineline Tehopesua ja Kärcherin myrkkyä.
Levitin aineet hammasharjalla, Kärcheriä en uskaltanut laittaa ihan "kovimpana" suositeltuna seossuhteena kun sitä kielletään käyttämästä alumiinipinnoille.
Annoin vaikuttaa minuutin ja sitten harjasin minuutin.
Kokeillut aineet:
Lähtötilanne; pinttynyttä likaa.
Vasemmalla Pineline, oikealla Kärcher.
Melko hyvää vannepesuainetta tuo kärsseri, tuohan tepsii paremmin kuin vasitut vannepesut =)
Pinelinellä ei irtoa jarrupölyt, ei edes raa'alla, vaatii joko vahvaa emäksistä tai sitten happoa. Mie tuon ryslerin valssien kanssa taistelin keväällä kun ei oltu varmaan edes pesty vanteita vuosikymmeneen ulkopuolelta ja sisäpuolelta varmasti ikinä. 2 pullollista meni happoa sisältävää vannepesua, pirusti fairya, pinelineä, turtlen liuotinpesuainetta ja kaikkia muitakin mahdollisia myrkkyjä ennenkuin alkoi alumiinipinta näkymään p*skan alta.
Pinelinellä ei irtoa jarrupölyt, ei edes raa'alla, vaatii joko vahvaa emäksistä tai sitten happoa. Mie tuon ryslerin valssien kanssa taistelin keväällä kun ei oltu varmaan edes pesty vanteita vuosikymmeneen ulkopuolelta ja sisäpuolelta varmasti ikinä. 2 pullollista meni happoa sisältävää vannepesua, pirusti fairya, pinelineä, turtlen liuotinpesuainetta ja kaikkia muitakin mahdollisia myrkkyjä ennenkuin alkoi alumiinipinta näkymään p*skan alta.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Toistaiseksi on vielä harmaa tuo alaosa kun ei ole tiloja missä maalaisi. Jos nuo lokasuojat saisi jotenkin oikaistuksi niin olisi sitten tarkoitus maalata ikkunalinjasta alaspäin koko auto ja kynäruiskun kanssa maalailla firman mainokset kylkiin.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Kuville tapahtunut jotain outoa kun eivät näy... No kaippa ne sieltä innostuu näkymään kun lisätään uusia eli eilinen meni tälläisten parissa:
Vielä pitäisi saada liimat pois kunhan lakka ensin kovettuu ja liimailla tekstit tilalle...
Vielä pitäisi saada liimat pois kunhan lakka ensin kovettuu ja liimailla tekstit tilalle...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi