Parannetaan kovia kokeneen Viton ulkonäköä

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Parannetaan kovia kokeneen Viton ulkonäköä

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Varoituksen sana heti alkuunsa että kuvia on paljon vaikka niistä ei juurikaan mitään käsitystä saa mistään.

Kyseessä siis isäukon Vito johon on hyvä kokeilla kaikenlaista kun on huonokuntoista pintaa vaikka jaettavaksi asti.

Aluksi pesin auton Turtlen liukkarilla, sitten noin 30% Pinelineseoksella ja vielä lopuksi noin 10% Big Orange seoksella. Totesin sen jälkeen että pinta olkoon riittävän hyvä tähän tarkoitukseen.

Elikkäs alussa oli tämän näköinen nokkapelti:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten kaivelin tälläisen yhdistelmän esiin:

Kuva

Kuva

Ajettu reunasta nuihin muoviräppänöihin asti:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten pyyhintä tällä:

Kuva

Ei muuttanut pintaa miksikään:

Kuva

Kuva

Kokeilin tätäkin komboa ( UC + viimeistelylaikka)

Kuva

Ei eroa UP:n jäljestä:

Kuva

Kuva

Järeämpää laikkaa kehiin:

Kuva


Kuva

Kuva

Kuva

Toinen varvi perään:

Kuva

Kuva

Kuva

Jotain sentään saa aikaan:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja taas tällä pelti läpi:

Kuva

Sitten etsimään holoja:

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten viimeistely:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pyyhkäisin ipalla vielä tuon puolen pellistä missä oli enemmän holoja ja toisen puoliskon pelkällä liinalla pariin kertaan.
Sitten päälle nämä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten vielä yritin löytää naarmuja ja holoja:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Loppuauto onkin näin kiiltäväpintainen:

Kuva

Hieno kuvio tuli kuvaan tuosta lommosta, ihan niinkuin lokarillekkin olisi jotain tehty mutta pysyin ainoastaan konepellin kimpussa:

Kuva




Pintaanhan vetelin sitten tuota kestoltaan erinomaiseksi havaittua Lidlin vahaa jonka alle ja päälle vielä laittelin Wet Glaze 2.0:n.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mitäs muuta nuori mies voisi tehdä perjantai-iltaisin kuin puhdistaa penkkejä?

Tältä ne näytti:

Kuva

Kuva

Kuva

Ja tältä ne näytti sen jälkeen kun hetken heilutteli harjaa, suihkepulloa ja höyrypesuria:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Ovipaneeli oli aika irstaan näköinen:

Kuva

Kuva

Siihen tuli kokeiltua ensialkuun tätä:

Kuva

Ja todettua että olisi pitänyt olla ainakin brushi apuna, sileät pinnat puhdistui jotenkuten mutta nuo ropeloiset ei, hinkkaukseen käytin sientä.

Kuva

Kuva

Palataan paneeleiden kimppuun taas joskus myöhemmin eri taisteluvälineillä =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29086
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mukavaa luettavaa, tai siis katseltavaa, kun on paljon kuvia.
Kokeileppa sinäkin Cillit Bangia oviverhoiluun, kolmen ja puolen euron pullolla tekee ihmeitä :D
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Meinasin seuraavaksi kokeilla Pinelineä ja karkeaa harjaa tai brushia... Tuonne on joskus kaatunut jotain ihme mömmöä tuohon oveen kun toisen puolen ovipaneelista tuli kuin uusi ihan fairyvedellä ja rätillä...

Mutta tartteepa tuota Bangiakin testata jos ei pineline auta =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ite käyttäny tälläistä http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Mat ... ne-369305/

Tuo avaa jotenkin muovin huokoset. :shock:
Ja sitte ne pitäis "sulkea" jollain muovikiillokkeella, esim tällä http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Mat ... lto-36608/

Kuorma-autosta kerran töissä pesin tolla ja vedin kiillon päälle, tuli aika hyvä..

Pitäis tuota cilit gangbängiä käydä kyllä kokeilemassa kanssa. :)

Ja pitäis jotain noita parempia vahoja/kliinereitä ostaa ja rälläkkä mallin kone ehkä.. Cyclokopioo käytin eilen, hyvä peli sekin. :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Tuossa perjantaina lunastin itselleni Das-6 kiillotuskoneen ja pitihän sitä sitten päässä testaamaan.

Lähtökohtana vanhaa tuttua haalistunutta pintaa:

Kuva

Kuva

Tällä kombinaatiolla aloin jynssäämään:

Kuva

2 varvin ja ipa-pyyhinnän jälkeen näytti tältä:

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten toisen "ikkunankohdan" kimppuun:

Kuva

Kuva

Kuva

Vertailun vuoksi tuon vetaisin tällä:

Kuva

Ja kun laikka näytti tältä:

Kuva

Niin pelti oli tämän näköinen:

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten pääsi dassi siihen toimintaan mitä varten sen hankinkin eli viimeistelyyn:

Kuva

Ja toimihan se siinä ihan kivasti:

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten vaha pinnassa (Korrekin Kestovaha valikoitui tällä kertaa):

Kuva

Kuva

Kuva

Olisin testannut tälläistäkin mutta oli mennyt pilalle:

Kuva

Sitten kikkailin näitten markettilitkujen kanssa lisää kun oli joutilasta aikaa.
Ensin Glymin punaista:
Ensin:

Kuva

Kuva

Kyllähän se kaunistui:

Kuva

Kuva

Kulta kuivumassa ja loppukylki oli tämän näköinen:

Kuva

Vetelin sitten tällä:

Kuva

Ja muutostahan se tuli tälläkin:

Kuva

Kuva

Kuva

Näiden lopputulos:

Kuva

Kuva

Kuva

Koko kylkilinja:

Kuva

Kuva

Peilailua:

Kuva

Kuva

Sitten hoksasin että täällähän ei ole vielä mitään:

Kuva

Ja löysin tälläisen putelin:

Kuva

No nyt on vahattu tuoltakin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sen verran tuli huomattua että tuolla epäkeskokoneella sai ajaa nuita tahnoja ainakin lähes loputtomiin kun taas rotarylla ajoaika on paljon lyhyempi, tosin lopputulos on silti sama. Naarmuja jäi molemmilla mutta niiden poistamista en tuolla dassilla uskalla edes yrittää.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Vahatesti saatu hienosti päätökseen, jokainen levitetty vaha on antautunut kyljestä ja pinta on jälleen kiilloton lukuunottamatta noita myllytettyjä kohtia
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29086
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Entäpä vanteiden pesu ?
Kokeilin pineline Tehopesua ja Kärcherin myrkkyä.

Levitin aineet hammasharjalla, Kärcheriä en uskaltanut laittaa ihan "kovimpana" suositeltuna seossuhteena kun sitä kielletään käyttämästä alumiinipinnoille.
Annoin vaikuttaa minuutin ja sitten harjasin minuutin.

Kokeillut aineet:
Kuva

Lähtötilanne; pinttynyttä likaa.
Kuva

Vasemmalla Pineline, oikealla Kärcher.
Kuva
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Melko hyvää vannepesuainetta tuo kärsseri, tuohan tepsii paremmin kuin vasitut vannepesut =)

Pinelinellä ei irtoa jarrupölyt, ei edes raa'alla, vaatii joko vahvaa emäksistä tai sitten happoa. Mie tuon ryslerin valssien kanssa taistelin keväällä kun ei oltu varmaan edes pesty vanteita vuosikymmeneen ulkopuolelta ja sisäpuolelta varmasti ikinä. 2 pullollista meni happoa sisältävää vannepesua, pirusti fairya, pinelineä, turtlen liuotinpesuainetta ja kaikkia muitakin mahdollisia myrkkyjä ennenkuin alkoi alumiinipinta näkymään p*skan alta.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Vito nyt tässä vaiheessa:

Kuva

Kuva

Ja näillä näkymin olisi jäämässä 2-väri teema tuohon kun sopii yllättävänkin hyvin.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kyllä muuten kiillotus tekee autoon kauheen eron.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Pitäisi jaksaa vielä loppuautokin kiillottaa, tuotahan ei ole kiillotettu ko konepelti ja toiselta puolelta nuo "ikkunaruudut".
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Jäikö tähän tuo matta harmaa alaosaan vai ei ?
Star
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Toistaiseksi on vielä harmaa tuo alaosa kun ei ole tiloja missä maalaisi. Jos nuo lokasuojat saisi jotenkin oikaistuksi niin olisi sitten tarkoitus maalata ikkunalinjasta alaspäin koko auto ja kynäruiskun kanssa maalailla firman mainokset kylkiin.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Kuville tapahtunut jotain outoa kun eivät näy... No kaippa ne sieltä innostuu näkymään kun lisätään uusia eli eilinen meni tälläisten parissa:

Kuva

Kuva

Kuva

Vielä pitäisi saada liimat pois kunhan lakka ensin kovettuu ja liimailla tekstit tilalle...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”