Vahaus ongelma

Keskustelua autonhoidosta.
Vastaa Viestiin
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Vahaus ongelma

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Moi,

Mikähän menee mulla pieleen ? Olen pari vuotta törmännyt jokaisen vahaus kerran jälkeen samaan ongelmaa ja nyt ongelma on perheen kummassakin biilissä. Eli vahauksen jälkeen noin kuukauden päästä vesisateiden jälkeen pinnassa alkaa näkyä vahaa. Ihan kuin ko. kohtaa ei olisi kiillotettu lainkaan. Ja kaikkein pahinta on että se punkee pintaan niin paljon, että auto on ihan karseen näköinen. Kun sitten pesee auton ja kiillottaa uudelleen, niin ongelma katoo siitä kohdasta. Ei löydy mitään järkevää selitystä mikä tän tekee.

Auton vauhauksen teen näin :

1. Huuhtelu
2. Liuottimella pesu
3. Shampoo pesu
4. Huuhtelu
5. Kuivaus
6. Vahan levitys ja odotan että vaha kuivuu ohjeen mukaan
7. Kiillotus

Olen käyttänyt niin autoglymiä, korrekkia ja turtlewaxia. Ei ole merkitystä mitä käytän, tulos on sama. Eli oletan että tekijässä on vika, mutta mikä ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29094
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

2. Liuottimella pesu
3. Shampoo pesu
Kysymykseesi en osaa antaa suoraa vastausta, mutta eikös näistä pesuista toinen ole tarpeeton ?
Esimerkiksi Wurthin Pineline on hyvä aine auton pesuun, ennen vahausta vähän voimakkaampana seoksena kuin normaalisti - lähtee vanhat vahat.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hmmmm...Onko autoja hangattu joskus hiomatahnalla, tai onko niitä "myllytetty?" Myllytetyt autot tekee juuri tuota, tai siis menevät hetken kuluttua vahauksesta ja etenkin liuotinpesusta kirjaviksi. :idea:
stratocaster
Viestit: 47
Liittynyt: 12.2.2006 22:27

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Liuotin pesun teen vain niihin kohtiin joihin se on tarpeen. Eli poistan lähinnä piet ja muut töhnät, jotka ei lähde shampoo pesussa.

Vanhaan autoon tehdyistä käsittelyistä en tiedä, mutta uudemmasta tiedän ettei ole hiontavahoja tai myllytystä tehty.
Camargue
Viestit: 95
Liittynyt: 20.6.2006 23:10
Paikkakunta: S -poo

Simoa pintaan

Viesti Kirjoittaja Camargue »

Liuotinpesun jäljiltä lähtee varmaan kaikki siitä kohdasta irti, joten pinta on siltä osin suojaamaton. HVM :n myllytysteoria pitää paikkansa, mutta toisen autosi kohdalla sekään ei päde.

Vaihda kiillotusainetta eli ota oikea autovaha käyttöön näiden luettelemiesi kiillokkeiden sijaan. Keltainen purkki kiinteää Simonizia maksaa reilusti alle kympin, joten kokeilu ei maksa paljoa. Vaha on aika työläs kiillottaa eka kerralla, mutta jälki on vaivan arvoista. Käytän itse k.o. ainetta ja toimiva vahausmenetelmäni löytyy Mese.fi:stä parin, kolmen viikon takaa.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tästä tuleekin mieleen eräs hauska tapaus,kun eukon siskon mies vahas korollansa.

Käytiin saman päivän iltana heillä kylässä ja se tokas mulle,että sinä kun oot niin kova mies autoos hoitamaan niin tuus kattoo meidän autoo.Vahasin sen ens kertaa ja nyt se on ruman näköinen.

Saapuessani autolle oli naama :shock: :eec: oikein hyvin vahattu tokaisin.Sanoin hemmolle no miks et pyyhkinyt vahaa pois,se siihen no mitäs se sitten suojaa jos sen pyyhkii pois :shock: :lol:

Sanoin ettäs se vaha pitää myös kiilottaa :D kesti hetken ennen kuin homma meni jannulla "jakeluun" no oppia ikä kaikki :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pesu, puunaus & fiksaus”