w202 tumman hinisestä mustaksi
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
w202 tumman hinisestä mustaksi
Tuossa tullut tuumailtua jokunen päivä auton maalautusta..
Nykyään värinä on midnight dark blue.
Syitä maalaukseen:
-Hirveä nykyinen väri
-Maalipinnassa naarmuja toisessa takaovessa ja peräkontin kannen päällä, joku vissiin pyöritelly jotain pahvilaatikkoo kontin kannella
-Konepelti on ottanut kiveniskuista hieman ruostetta maskin vierestä
-Mustat listat ovissa ja purskureissa tulis samalla maalattua
-Takalokasuojan kaaressa on tippa ruostetta paikkamaalaukseen joutus kuitenkin
-Osittain maalipinta on hapettunut, tosin tuon taitas saada ihan hiomavahalla fiksattuu
-Peräkontinkannen avausnappulan ympärillä maalissa kupruilua, siel se kuppa odottaa pinnan puhkeamista
+naarmuja siel sun tääl,tosin pieniä...
Sekä saa nyt 1.talven jälkeen nähdä mistä se kosla alkaa kukkimaan kiitos suolauksen
Väriksi oon miettinyt mustaa, johon sotkis jotain kivaa sekaan
Sekä pintaan "paksu" kerros KIILTÄVÄÄ lakkaa
Ehdotuksia mitä kivaa sekaan laitetaan otetaan vastaan sekä muita värivaihtoehtoja
Pinkki Cee vois olla eroottinen?
Valkea (147) ois se ihanne väri mutta voi olla liian oudon näköinen kun avaa konepellin kun ulkoa olis valkee ja konehuone tumman hininen mustassa tuo ero ei nyt olisi niin suuri
Pitäskö ovien korin puoleiset karmit vetästä mustalla kans vai antaa olla sinisenä kun sisusta on kuitenkin sininen?
Ennen maalausta pitää tosin hankkia korisarja ja sovitella se paikoillaan että saa samaan sävyyn kerralla koko automobbiilin..
Korkeintaan ensi keväänä olis tuon maalauksen aika..
Mitähän koko homma tulis maksamaan?
Ja nuo listat puskimissa ja kyljissä ihan samaan korin väriin vai pienellä sävyerolla? Mustaan autoon vois hopeahkot listat olla aika NAM
Samalla vois maalauttaa nuo takasivulasit (+ takalasin?) kuten jossain aiemmassa topicissa jube tais asiasta mainita? Tai sitten käyttää takalasia jollain joka sen kalvollakin osaa tummentaa.. Porvoon Mega-Autossa n.250e takalasin + sivulasien tummennus kalvoineen
Nykyään värinä on midnight dark blue.
Syitä maalaukseen:
-Hirveä nykyinen väri
-Maalipinnassa naarmuja toisessa takaovessa ja peräkontin kannen päällä, joku vissiin pyöritelly jotain pahvilaatikkoo kontin kannella
-Konepelti on ottanut kiveniskuista hieman ruostetta maskin vierestä
-Mustat listat ovissa ja purskureissa tulis samalla maalattua
-Takalokasuojan kaaressa on tippa ruostetta paikkamaalaukseen joutus kuitenkin
-Osittain maalipinta on hapettunut, tosin tuon taitas saada ihan hiomavahalla fiksattuu
-Peräkontinkannen avausnappulan ympärillä maalissa kupruilua, siel se kuppa odottaa pinnan puhkeamista
+naarmuja siel sun tääl,tosin pieniä...
Sekä saa nyt 1.talven jälkeen nähdä mistä se kosla alkaa kukkimaan kiitos suolauksen
Väriksi oon miettinyt mustaa, johon sotkis jotain kivaa sekaan
Sekä pintaan "paksu" kerros KIILTÄVÄÄ lakkaa
Ehdotuksia mitä kivaa sekaan laitetaan otetaan vastaan sekä muita värivaihtoehtoja
Pinkki Cee vois olla eroottinen?
Valkea (147) ois se ihanne väri mutta voi olla liian oudon näköinen kun avaa konepellin kun ulkoa olis valkee ja konehuone tumman hininen mustassa tuo ero ei nyt olisi niin suuri
Pitäskö ovien korin puoleiset karmit vetästä mustalla kans vai antaa olla sinisenä kun sisusta on kuitenkin sininen?
Ennen maalausta pitää tosin hankkia korisarja ja sovitella se paikoillaan että saa samaan sävyyn kerralla koko automobbiilin..
Korkeintaan ensi keväänä olis tuon maalauksen aika..
Mitähän koko homma tulis maksamaan?
Ja nuo listat puskimissa ja kyljissä ihan samaan korin väriin vai pienellä sävyerolla? Mustaan autoon vois hopeahkot listat olla aika NAM
Samalla vois maalauttaa nuo takasivulasit (+ takalasin?) kuten jossain aiemmassa topicissa jube tais asiasta mainita? Tai sitten käyttää takalasia jollain joka sen kalvollakin osaa tummentaa.. Porvoon Mega-Autossa n.250e takalasin + sivulasien tummennus kalvoineen
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Re: w202 tumman hinisestä mustaksi
Jaa kivaa? Nooh.®ÐÐ kirjoitti:Väriksi oon miettinyt mustaa, johon sotkis jotain kivaa sekaan
Seepra olis pop.
Pro HVM
No niin,kun kerran kysyttiin mielipiteitä(en kyllä tiedä kysyttiinkö)niin tältähän niitä pesee.
Jos kerran mustaksi haluat niin eikun vaan.Ilman muuta ovenpieletkin mustaksi,ei ole iso homma hinkkailla karhunkielellä.Mitään teinithyyning kamelivärejä ynnämuita hileitä ei mersuun laitella(eikä tartteis muihinkaan laittaa)vaan ihan perusväri,mahdollimman kiiltävä Eli jos oikein näyttävän mustan haluaa niin maalauksen+lakkauksen jälkeen välihionta ja uutta lakkaa,niin kauan kun perse tai rahapussi kestää 8)Tietenkin jos muita värejä haluaa niin löytyy kyllä aika reippaasti hienoja helmiäisvärejäkin.
Konehuonetta en maalannut minäkään,tosin lukkopelti+ lokarin reunat on maalattu konehuoneenkin puolelta,joten ei hirveästi siltikään vanha väri hypi silmille.Ja toisaalta,eipä siellä mitään esittelemistä olekaan.Ehän tuo ylivoimainen tehtävä tosin ole siirtää pois edestä dieselin kolmea koneelle menevää johtoakaan+hehkurelettä No onhan siellä jotain muutakin,mutta ei paljon...eli valkoiseksi jos kerran haluat,itse en maalaisi,saahan noita autoja kuitenkin värillisenäkin
Ja maksaahan se,500€-3000€,ihan mihin vie ja mitä tekee itse.Purkaminen+pohjathan ne maksaa,eli jos itse osaa ne tehdä niin pääsee aika paljon halvemmalla...
Jos kerran mustaksi haluat niin eikun vaan.Ilman muuta ovenpieletkin mustaksi,ei ole iso homma hinkkailla karhunkielellä.Mitään teinithyyning kamelivärejä ynnämuita hileitä ei mersuun laitella(eikä tartteis muihinkaan laittaa)vaan ihan perusväri,mahdollimman kiiltävä Eli jos oikein näyttävän mustan haluaa niin maalauksen+lakkauksen jälkeen välihionta ja uutta lakkaa,niin kauan kun perse tai rahapussi kestää 8)Tietenkin jos muita värejä haluaa niin löytyy kyllä aika reippaasti hienoja helmiäisvärejäkin.
Konehuonetta en maalannut minäkään,tosin lukkopelti+ lokarin reunat on maalattu konehuoneenkin puolelta,joten ei hirveästi siltikään vanha väri hypi silmille.Ja toisaalta,eipä siellä mitään esittelemistä olekaan.Ehän tuo ylivoimainen tehtävä tosin ole siirtää pois edestä dieselin kolmea koneelle menevää johtoakaan+hehkurelettä No onhan siellä jotain muutakin,mutta ei paljon...eli valkoiseksi jos kerran haluat,itse en maalaisi,saahan noita autoja kuitenkin värillisenäkin
Ja maksaahan se,500€-3000€,ihan mihin vie ja mitä tekee itse.Purkaminen+pohjathan ne maksaa,eli jos itse osaa ne tehdä niin pääsee aika paljon halvemmalla...
Millonkas se oli kun tämä ryssän autoralli alako? Oisko ollu jotain -95, siis ihan täyspainoisesti. No eräs näistä turakeista tahtoi että Saksan taksi-värjätty W124 250D (beige, tiedoksi tietämättömille) maalataan metallimustaksi - ja kauttaaltaan. Ei voi kehua pieneksi operaatioksi kun revitään korista pois kaikki mikä irti lähtee, muutenhan autosta ei tule muuta kuin juosten kustu. Eipä ollut tämäkään yksilö parin vuoden perään mikään helmi, entinen väri paistoi läpi helmoista ja muista kuluvista paikoista. Kannattaa ostaa kerralla sen värinen auto minkä haluaa, jälkenpäin värinvaihto on sanalla sanoen hanurista. Vaikka se tehtäisiin miten "hyvin." Käyttöauto on kuitenkin käyttöauto, näyttelyautot erikseen.
Rahalla saa ja hevosella pääsee, vai miten se oli? Voi siitä tulla hyväkin.
Rahalla saa ja hevosella pääsee, vai miten se oli? Voi siitä tulla hyväkin.
Ne pohjat, ne pohjat. Harva tiedostaa sitä käsityön määrää minkä jo pienikin klommo aiheuttaa. Jos jossain fuskaa, niin eka aurinkoinen päivä paljastaa kupletin juonen samantien. Erittäin paljon arvostamani autoharrastajakaveri oli jotain pikkukolhun saanutta uudemman auton ovea hinkannut ja paklannut päivän verran suoraksi. Työnjäljessä ei ollut amatöörin silmään mitään sanomista. Sitten tuli paikalle automaalarikaveri, jonka piti vetää väri pintaan. Maalari oli vähän aikaa ovea hipelöinyt, ja sitten tokaissut että tehdäänkö siihen jotain pohjiakin vai maalataanko noin kolhuisena ja naarmuisena.
Muutama vuosi aurinkoa ja tiesuolaa erottelee komiasti uudelleenmaalatut autot tehtaan värjäämistä, lähes poikkeuksetta. Syynä juuri ne vit*iksi tehdyt pohjatyöt.
Muutama vuosi aurinkoa ja tiesuolaa erottelee komiasti uudelleenmaalatut autot tehtaan värjäämistä, lähes poikkeuksetta. Syynä juuri ne vit*iksi tehdyt pohjatyöt.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Ihan tuubaa nyt kyllä äijjät suoltaa kilpaa Siis totta se että pohjat pitää tehdä kunnolla,mutta ei kai tuossakaan RDD:n kiesissä ihan älyttämiä kolhoja/lommoja/ruosteita ole.Joten pohjien tekoon riittää lähinnä mataksi hiominen.Tottakai pikkulommoja aina löytyy jotka pitää oikaista.Samallalailla se maali siinä autossa pysyy kuin tehtaalta lähtiessäkin...JuMu S kirjoitti: Muutama vuosi aurinkoa ja tiesuolaa erottelee komiasti uudelleenmaalatut autot tehtaan värjäämistä, lähes poikkeuksetta. Syynä juuri ne vit*iksi tehdyt pohjatyöt.
Tietenkin kun kyseessä noinkin uusi auto kuin RDD:llä ja sävyksi tulee joku millaisena sen on saanutkin niin..olisi ehkä ainakin rahallisesti kannattavampaa ostaa valmiiksi musta.TAi sitten se valkoinen...
Tuossa nyt vielä kuva omasta 760tkm ajetusta mesestä johon värinvaihto on tehty 4 vuotta/n.200tkm sitten.Alunperinhän se oli sellainen saksataxikermanvärinen,eikä värinvaihto ole hirveämmin harmittanut
http://www.karstyling.org/gallery/album ... nk_049.jpg
Edit:ohan se nyt prkl kun ei meinaa kuvan liittäminen onnistua
Viimeksi muokannut AM, 16.9.2006 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No olihan toi ehkä vähän radikaalisti sanottu, mutta näin asia mielestäni on. Auto on hieno, ei käy kieltäminen.JuMu S kirjoitti:Muutama vuosi aurinkoa ja tiesuolaa erottelee komiasti uudelleenmaalatut autot tehtaan värjäämistä, lähes poikkeuksetta. Syynä juuri ne vit*iksi tehdyt pohjatyöt.
Mutta sehän siinä se ongelma just onkin, että yleensä jää pohjia tehdessä joku pieni painuma tai patti huomaamatta. Samoin tarvisi kuulemma niitä hiontavärejä vetää useampikin varvi kaikkien kittipaakkujen ja aaltoilun paikallistamista varten. En tiedä miten asia oikeasti on, mutta näin on näyttelyautoja rakentaneet kaverit joskus suupielestään laskeneet.
Tuskin noin uudesta Mersusta mitään jenkkimäisiä kittauksia tai mittavirheitä löytyy, mutta hukkaan se hyvien pohjien tekoon (tai ottoon) kulutettu aika ja raha ei koskaan mene!
EDIToitu kielioppia...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Miten olisi, jos sitä midnight-bluuta, vai mikä se nyt virallisesti olikaan. Niin muokkaisi sen verran että sotkisi pirssin suunnilleen samansävyisellä metallinhohto mualilla. Pelkkä metalli väri voisi piristää tumman sinistä pirssiä jonkin verran.
Tummansinisen muuttaminen valkoiseksi ei kuulosta ainakaan meikeläisestä hirvittävän helpolta rojektilta.
Semmoinen vaalean/tumman-vihreä väri käy myös hyvin w202:seen.
Tummansinisen muuttaminen valkoiseksi ei kuulosta ainakaan meikeläisestä hirvittävän helpolta rojektilta.
Semmoinen vaalean/tumman-vihreä väri käy myös hyvin w202:seen.
BMW 318d -09
Juu,pohjien tekoon pitää käyttää niin paljon aikaa että ne on hyvät,niistä ei voi kyllä tinkiä pätkääkään.Ja oikeat työskentely tavat pitää olla,ihan millä sattuu hiomapaperilla ei pidä mennä hinkkailemaan..aika usein virheenä näyttää olevan pirunmoiset hionta jäljet kun on jossain vaiheessa käytetty jotain 40:stä paperia eikä sen jälkeen ole osattu niitä naarmuja peittää.
Itse tein tuohon pohjat,tosin asiantuntevan kaverin avustuksella.Lisäksi vielä käskin maalarin tarkistaa kittikohdat että varmasti ovat hyvät.Ihme kyllä kelpasivat.Aikaa pohjiin meni runsaasti kun ei tuota ennen oikeasti kokemusta edes pohjien teosta ollutkaan...pienen pientä lommoakin hioessa ja kitatessa saattoi mennä päivä jos toinenkin
Taloudellisestihan tuossa nyt ei ole mitään järkeä,mutta missäpä hauskassa ikinä olisikaan
Itse tein tuohon pohjat,tosin asiantuntevan kaverin avustuksella.Lisäksi vielä käskin maalarin tarkistaa kittikohdat että varmasti ovat hyvät.Ihme kyllä kelpasivat.Aikaa pohjiin meni runsaasti kun ei tuota ennen oikeasti kokemusta edes pohjien teosta ollutkaan...pienen pientä lommoakin hioessa ja kitatessa saattoi mennä päivä jos toinenkin
Taloudellisestihan tuossa nyt ei ole mitään järkeä,mutta missäpä hauskassa ikinä olisikaan
No joo, itse olen sitä mieltä että väri ei ratkaise ihan kaikkea, jos auto on muuten laitettu viimesen päälle, niin "aivan sama" mikä väri, huonompikin väri siis "muuttu" ikään kuin nätiksi kokonaisuudeksi, niin että tossa RDD:nkin autossa on mielestäni erittäin hieno väri, varsinkin kun sen myllyttää ja kiillottaa, tuunausta lisää, ja lisää, tällä takoitan sitä että rakenna autoa, älä väriä.
Miksi kaikkien autojen tarvitsee olla mustia, itse olen ihan tyytyväinen valkoiseenkin, vaikka moni ei sitä arvosta pätkääkään, ja haukkuu pystyyn, mutta hiluvitkuttimilla ym, räpellyksellä siitä tuli mielestäni varsin siisti, itse en ainakaan kovin montaa siistiä valkoista Ceetä ole nähnyt, en rakentanut väriä, vaan autoa, niillä eväillä mitä valkoinen antoi, mutta miksi, esimerkiksi valkoinen ei muka ole väri joidenkin mielestä, kauneus on taas katsojan silmässä.
Tokihan sitä väriä voi vaihtaa jos välttämättä tahtoo, ja jos ruostettakin löytyy, emmää hillä, mutta jos muutat väriä, niin muuta oikein kunnolla
Miksi kaikkien autojen tarvitsee olla mustia, itse olen ihan tyytyväinen valkoiseenkin, vaikka moni ei sitä arvosta pätkääkään, ja haukkuu pystyyn, mutta hiluvitkuttimilla ym, räpellyksellä siitä tuli mielestäni varsin siisti, itse en ainakaan kovin montaa siistiä valkoista Ceetä ole nähnyt, en rakentanut väriä, vaan autoa, niillä eväillä mitä valkoinen antoi, mutta miksi, esimerkiksi valkoinen ei muka ole väri joidenkin mielestä, kauneus on taas katsojan silmässä.
Tokihan sitä väriä voi vaihtaa jos välttämättä tahtoo, ja jos ruostettakin löytyy, emmää hillä, mutta jos muutat väriä, niin muuta oikein kunnolla
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Käyttöautossa joka tapauksessa maalipinta kärsii kulumista olipa maali mikä hyvänsä vaikka se orginaali. Yleensä nuo kuluvat paikat on helmat joihin renkaista kivisuihkut ohjautuu ja toinen on konepelti sekä lokarin kaaret. Maalaamaan ne joutuu jossakin vaiheessa kuitenki vaikka olisi orginaal värikin kyseessä. Ja parempi se että mustasta paistaa tumman sininen kun ruosteen punainen läpi..
Helmojen ns.suojaksi olisi tulossa ne levikkeet
Pohjatyöt on tietty tärkeimmästä päästä koko hommassa. Joo no eipä tuossa nyt ruostetta ole neliökaupalla, pari pientä lommoa löytyy ja pari isompaa naarmua, ei oo kameraa jolla ottaa kuvia tähän hätään kun huomenna saan N70 huollosta. Ehkä huomenna lisään kuvia jos se puhelin toimii
Rahallisesti kannattavaa?? en nyt tiedä ois saanu mustaan tunkee 3t€ lisää rahaa väliin ja alustaan ois saanu tunkee heti uutta osaa. Tuossa ceessä on alusta timmissä toistaiseksi, edellinen omistaja tainnut uusia lähes kaikki iskareita myöten. Hyvällä tuurilla ois sijottanu sen 3t€ enemmän ja saanut romumman auton
Autoihin kuitenkin aina ilmestyy lommoja syystä tai toisesta
Mutta kivahan tuo olisi jos ne kaikki saisi fiksattua
Tosin varmaan tuo lommojen poisto menee jonkun ammattilaisen hommiksi. Ja jos näyttää että ei onnistunut voi rahallista korvausta/uudelleen maalausta pyrkiä saamaan korvaukseksi... REKLAMAATIO!!
Jos ite vaan purkas vasaran ja ison meisselin kans
J.T.S kyllä se varmaan piristäis tuota ilmettä jos vetäsis metallihohtoa tuohon pintaan mutta kun tuo tumman sininen on ällö YÖKS!!!
Tuosta tumman-vihreästä väristäkin sais kivemman kun tuosta sinisestä.
Kyllä se valkeaksi värittäminen taidetaan unohtaa
Totta että huonommastakin väristä saa näyttävän tunaroimalla
Mutta tumman sininen ei kuulu edes siihen värikastiin se on viel pahempi
Jos tuossa maalipinnassa ei olis noita pieniä vikoja niin tuskin koko maalaaminen kävisi mielessäkään, hämärässä vaan kun tuo auto näyttää hieman mustalla kun kattoo pimeessä aurinkolasit päässä 2km päästä sitä. Musta jotenki on vaan hienompi väri
Vaihtetaanko Benzo koreja? Valkonen on hienoin väri
Tunarointia tuon suhteen on tulossa...korisarja on vaan viel hakusessa hieman...yksi vahva suosikki on jo löytynyt ja sitten takalasilippaa yms. pientä..Että kai siitä sais (epä-)onnistuneen kokonaisuuden kun tunaroi ja vaihtaa väri?
Serkun kanssa tänää puntaroitiin tuota värihommaa..
edelleen tilanne väri=musta mutta mitä siihen sekaan?
ja sitä kirkasta lakkaa pintaan reilu kerros
ja nuo listat menee jonkun sävyn hopeiksi/harmaiksi..
Edit: ja tässä tuo auton nykyinen väri kuvassa
http://i76.photobucket.com/albums/j35/R ... uva375.jpg
Helmojen ns.suojaksi olisi tulossa ne levikkeet
Pohjatyöt on tietty tärkeimmästä päästä koko hommassa. Joo no eipä tuossa nyt ruostetta ole neliökaupalla, pari pientä lommoa löytyy ja pari isompaa naarmua, ei oo kameraa jolla ottaa kuvia tähän hätään kun huomenna saan N70 huollosta. Ehkä huomenna lisään kuvia jos se puhelin toimii
Rahallisesti kannattavaa?? en nyt tiedä ois saanu mustaan tunkee 3t€ lisää rahaa väliin ja alustaan ois saanu tunkee heti uutta osaa. Tuossa ceessä on alusta timmissä toistaiseksi, edellinen omistaja tainnut uusia lähes kaikki iskareita myöten. Hyvällä tuurilla ois sijottanu sen 3t€ enemmän ja saanut romumman auton
Autoihin kuitenkin aina ilmestyy lommoja syystä tai toisesta
Mutta kivahan tuo olisi jos ne kaikki saisi fiksattua
Tosin varmaan tuo lommojen poisto menee jonkun ammattilaisen hommiksi. Ja jos näyttää että ei onnistunut voi rahallista korvausta/uudelleen maalausta pyrkiä saamaan korvaukseksi... REKLAMAATIO!!
Jos ite vaan purkas vasaran ja ison meisselin kans
J.T.S kyllä se varmaan piristäis tuota ilmettä jos vetäsis metallihohtoa tuohon pintaan mutta kun tuo tumman sininen on ällö YÖKS!!!
Tuosta tumman-vihreästä väristäkin sais kivemman kun tuosta sinisestä.
Kyllä se valkeaksi värittäminen taidetaan unohtaa
Totta että huonommastakin väristä saa näyttävän tunaroimalla
Mutta tumman sininen ei kuulu edes siihen värikastiin se on viel pahempi
Jos tuossa maalipinnassa ei olis noita pieniä vikoja niin tuskin koko maalaaminen kävisi mielessäkään, hämärässä vaan kun tuo auto näyttää hieman mustalla kun kattoo pimeessä aurinkolasit päässä 2km päästä sitä. Musta jotenki on vaan hienompi väri
Vaihtetaanko Benzo koreja? Valkonen on hienoin väri
Tunarointia tuon suhteen on tulossa...korisarja on vaan viel hakusessa hieman...yksi vahva suosikki on jo löytynyt ja sitten takalasilippaa yms. pientä..Että kai siitä sais (epä-)onnistuneen kokonaisuuden kun tunaroi ja vaihtaa väri?
Serkun kanssa tänää puntaroitiin tuota värihommaa..
edelleen tilanne väri=musta mutta mitä siihen sekaan?
ja sitä kirkasta lakkaa pintaan reilu kerros
ja nuo listat menee jonkun sävyn hopeiksi/harmaiksi..
Edit: ja tässä tuo auton nykyinen väri kuvassa
http://i76.photobucket.com/albums/j35/R ... uva375.jpg
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Tuohon tyyliin niin tuo sininen passaa kuin nappi silmään kun myllyttää kuntoon
http://www.indendesign.de/html/bilderga ... 68&start=0
http://www.indendesign.de/html/bilderga ... 68&start=0