Lainaan tähän Volvolandian threadia autoveroasian viimeisistä koukeroista 21.12.2006, erityiskiitos Rodionin erinomaiselle käännökselle:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=6799.0
Suomi taistelee tuulimyllyjä vastaan autoveroasiassa
Kestää. Sitten tulee tuomio jota ei sovelleta takautuvasti ja sen jälkeen suomi hakee 25 vuotta siirtymäaikaa täytäntöönpanoon joten vuonna 2057 kannattaa lähteä autonhakureissulle uuden verotuksen puitteissa.HVM kirjoitti:No jopas.Kestääköhän valitusprosessi sen perinteiset 25v?
![]()
Mainio käännös, kiitokset kääntäjälle.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Autoverotusta koskevat rikkomismenettelyt
Käännöksestä edellä kannattaa kiittää vain EU:n lehdistötiedotteen virallisia kielenkääntäjiä. Yleensä Copy / Paste -toimenpiteitä ei sanota käännöksiksi. EU:n teksti on alla olevasa linkissä.
http://www.europa.eu/rapid/pressRelease ... anguage=en
EU:n tekstin käyttölupaa ei tarvitse kysyä volvolandiasta




http://www.europa.eu/rapid/pressRelease ... anguage=en
EU:n tekstin käyttölupaa ei tarvitse kysyä volvolandiasta



Asiaan
Kas, kas, Rodion otti kunnian ansiottomasti itselleen, mutta asiaan:Tenta kirjoitti:Käännöksestä edellä kannattaa kiittää vain EU:n lehdistötiedotteen virallisia kielenkääntäjiä.
Em. tekstissä henkilöllä tarkoitettaneen luonnollisen henkilön, joka ei ole AL-verovelvollinen, lisäksi juridisia henkilöitä, eli firmoja, jotka pääsääntöisesti ovat AL-verovelvollisia.EU:n teksti kirjoitti: Suomen tapauksessa toinen ongelma on se, että alv-velvolliset henkilöt voivat Suomen lainsäädännön mukaan vähentää autoverosta kannettavan alv:n arvonlisäverotuksessaan (edellä mainitun tuomion mukaan kyseinen vero ei ole arvonlisäveroa). Neuvoston kuudennen alv-direktiivin 17 artiklassa säädetään kuitenkin, että vain arvonlisävero on vähennyskelpoista. Suomen lainsäädäntö ei siis ole tässä suhteessa yhteisön arvonlisäverosääntöjen mukaista.
Nythän tulee se tilanne, että tämä "autoverosta maksettava ALV" muuttuu firmoille vähennyskelvottomaksi kuluksi, mutta myydessä pitää tuodusta autosta ALV taas kerran periä -> ainoastaan yksityinen, joka tähänkään saakka ei ole ko. veroa voinut vähentää, mutta myynnistä ei myöskään ole joutunut ALVia maksamaan, voi järkevästi tuoda käytettyjä autoja maahan ja myydä niitä. Lisäksi ko. tulkinta muuttaa "autoverosta maksettavan ALVn" autoveroksi, ja lyö korvalle tätä:
Toinen mahdollisuus on se, että koko "autoverosta maksettava ALV" joudutaan poistamaan, ja mikäli tämä ratkaisu tulee voimaan takautuvasti, niin autoveroista alkaa TAAS uusi valituskierros ja byrokratian työllisyys on turvattu muutamaksi vuodeksi.EU:n teksti kirjoitti: EY:n tuomioistuin on todennut, että jäsenvaltioiden on aina varmistettava EY:n perustamissopimuksen 90 artiklan mukaisesti, etteivät ne kanna muista jäsenvaltioista tuoduista autoista suurempaa veroa kuin se jäljellä oleva vero, joka sisältyy samanlaisten, jäsenvaltiossa jo rekisteröityjen ajoneuvojen arvoon. Jos jäsenvaltio valitsee järjestelmän, jossa ajoneuvon arvon alenemiseen sovelletaan kiinteää prosenttimäärää, prosenttimäärä on vahvistettava siten, ettei se aiheuta syrjintää.
Onhan soppa.
Norsumersu