Paperisotku autokaupassa
Paperisotku autokaupassa
Bensa-MB kuume kulminoitui sitten siihen että aloin tosissaan hieromaan kauppaa hyväkuntoisesta 300E 4-maticista.Koe-ajolla auto toimi kuin unelma ja sai oman diisselin tuntumaan "läjältä":Muttamutta;Jobbari-parka ei pystynyt esittämään auton rek.otetta.Auto on nimittäin kilvissä ja AKE kertoi seuraavaa;"Ajoneuvo on rekisteröintikatsastettu mutta ei rekisteröity".Miten autossa oli silti uudet eurokilvet muttei rek.otetta? Ei malta odottaa katsastuskonttorin aukeamista maanantaihin vaan eiköhän tänkin joku täältä selvitä?? En ole koskaan kuullut yllämainitusta? Auton myyjä oli ulkona kuin lumiukko ja olisi tehnyt kaupat mutta joku ääni taka-raivossa käski hillitä...
Eikös Helsingistä saanut yhdestä katsastuskonttorista kilvet mukaan Saksaan. Kaverit ruuvasi kilvet kiinni jo Hampurissa ja siitä reteesti lautalta kotiin, ilman aikaa vieviä tullimuodollisuuksia.Mika.T kirjoitti: Rekisteröintikatsastus meinaa sitä että auto on katsastettu muttei rekisteröity. Eli meinaa taas sitä että kilvet saa 6kk sisällä katsastuksesta ilman auton käyttämistä kontuurilla. Kumma homma miten autoon on saatu kilvet vaikka siinä ei niitä pitäis vielä olla.
Rekisteröimiskatsastuksestahan saa todistuksen rekisteröimiskatsastuksen suorittamisesta, sanoisiko sitä kansanomaisesti maahantuontikatsastukseksi.
Paperi on voimassa muistaakseni 3kk, sen jälkeen katsastetaan sitten uudelleen jos tielle mieluillaan. Operaation yhteydessä saa ne tarrakilvet joilla ajetaan max.3kk, sitten menee pelit seisontaan jos veropäätöstä ei ole tullut/ veroja ei ole maksettu.
Rekisteröimiskatsastus on voimassa sen 6kk, eli auton voi joutua katsastamaan ensimmäisenä Suomi-vuotenaan kahteen kertaan jos 6kk tulee täyteen ennen vuoden loppua tai varsinaista katsastuspäivämäärää.
Sekavaa? Ceetä tuli juoksutettua konttorilla näiden kiemuroiden takia, kivaa.
Paperissa näkyy jo auton tuleva rekisterinumero, kilvet jäävät konttorille siihen saakka kunnes vero on maksettu. Haiskahtaa tämä Daimlerin homma...
Paperi on voimassa muistaakseni 3kk, sen jälkeen katsastetaan sitten uudelleen jos tielle mieluillaan. Operaation yhteydessä saa ne tarrakilvet joilla ajetaan max.3kk, sitten menee pelit seisontaan jos veropäätöstä ei ole tullut/ veroja ei ole maksettu.
Rekisteröimiskatsastus on voimassa sen 6kk, eli auton voi joutua katsastamaan ensimmäisenä Suomi-vuotenaan kahteen kertaan jos 6kk tulee täyteen ennen vuoden loppua tai varsinaista katsastuspäivämäärää.
Sekavaa? Ceetä tuli juoksutettua konttorilla näiden kiemuroiden takia, kivaa.
Paperissa näkyy jo auton tuleva rekisterinumero, kilvet jäävät konttorille siihen saakka kunnes vero on maksettu. Haiskahtaa tämä Daimlerin homma...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Joo eikös näin tapahtunut.....tosin poijjaat sai sittemmin vähän satikutia...elikkäs moittehia viralliselta taholtajusamb kirjoitti:Eikös Helsingistä saanut yhdestä katsastuskonttorista kilvet mukaan Saksaan. Kaverit ruuvasi kilvet kiinni jo Hampurissa ja siitä reteesti lautalta kotiin, ilman aikaa vieviä tullimuodollisuuksia.Mika.T kirjoitti: Rekisteröintikatsastus meinaa sitä että auto on katsastettu muttei rekisteröity. Eli meinaa taas sitä että kilvet saa 6kk sisällä katsastuksesta ilman auton käyttämistä kontuurilla. Kumma homma miten autoon on saatu kilvet vaikka siinä ei niitä pitäis vielä olla.
Voihan olla, ettei ne kilvet kuulu siihen 4 -maticiin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi