ke-jetronic+turbo+re85

Vastaa Viestiin
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

ke-jetronic+turbo+re85

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

No nih.. Nyt on paketti kasassa eli autona w124 230 automaatti.. Garretin t3 ahdin.. Riittääkö ke-jetissä soppa kun tarkoitus ajaa re85 sella..? Ehaa säädetty kaks kierrosta eli kyllä normaalia enemmä saa soppaa.. Seosmittaria ei ole.. Pystyykö ke-jetissä riittämään tuotto re85 ja 0.6barin paineille..?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: ke-jetronic+turbo+re85

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tero88 kirjoitti:No nih.. Nyt on paketti kasassa eli autona w124 230 automaatti.. Garretin t3 ahdin.. Riittääkö ke-jetissä soppa kun tarkoitus ajaa re85 sella..? Ehaa säädetty kaks kierrosta eli kyllä normaalia enemmä saa soppaa.. Seosmittaria ei ole.. Pystyykö ke-jetissä riittämään tuotto re85 ja 0.6barin paineille..?
Ei taida riittää 0.6 ahdoille. Mosselmanin 2.0L sarjassa riittää 175hp asti bensalla orkkis suuttimilla 0.4-0.45bar elikkä noin 1.4-1.5 enempi soppaa kun vaparina. Sulla menis 2x.

Liekkö 2.0 ja 2.3 suuttimissa eroa? Jos on niin sit ehkä riittäis.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

samat (pienet) suuttimet ovat. Vain säädöissä pikkusen eroa. Ei sieltä riitä tuottoa tarpeeksi "noinvain". turbo audista suuttimet ni voi riittää?

Tuo tosiaan Mosselmannin turbosarja on 175hv myös 2.3l malliin, eli ei ooo niinkää litratilavuudessa rajoitus vaan siitä kuinka paljon saadaan polttoainetta kulkemaan?

Alkaa vaan olemaan haasteellista nykyään tuo K(E)-jetronicin viritys kun se on jo antiikkia eikä osia enää löydy eikä kukaan niistä enää mitään tiedä. uusimmatkin autot taitaa olla n. 20v vanhoja mistä ko. vehke löytyy.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Mites kutos koneen suuttimet? Olisi hyllyssä 300bensan suuttimia.. Onnistuisko määräjakajan vaihdolla? Naapurista löytyisi 5.0l kasi mersun jakaja.. Tulppais neljä lähtöä, niin luulis sopan riittävän re85 selle.. :D Vai olisiko he lpoin tehä lisärikastus ahtoputkeen ahtopaineen tunnistimella?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

k jetin suuttimissa ei suuria eroja ole ruiskutus määrissä
v8 koneen jakajasta ei tule sen enempää vaikka puolet lähdöistä tukkiikin määränsäätimien rakenne on sellainen noissa ruiskuissa
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

xr kirjoitti:k jetin suuttimissa ei suuria eroja ole ruiskutus määrissä
v8 koneen jakajasta ei tule sen enempää vaikka puolet lähdöistä tukkiikin määränsäätimien rakenne on sellainen noissa ruiskuissa
Jospa ei tukikkaan ;) Laittaa kaksi tuikitavallista suutinta per pytty kasikoneen jakajalla neloskoneeseen.... :D
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep, Jotku o tehneet kutoskoneen jakajasta nii että kaksi suutinta on imusarjassa.

Esim. 4 sylnterisiin GTI golffeihin joissa ollu K-jet niin niihin on laitettu jostakin 5syl turboaudista jakaja ja se yksi extra suutin on laitettu vain imusarjan päähän rikastamaan seosta.

Niin miksei, V8 jakaja, ja joka sylinteriin 2 suutinta. eipä tuotto lopu kesken iha herkästi.

kasarikikkoja...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
justus46
Viestit: 35
Liittynyt: 18.7.2013 11:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja justus46 »

Vähän epäilyttää se re85, nakutusvaara ilmeinen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

karkeasti jos bensalla 100hv ja vaihtaa aineeksi re85 niin siihen samaan 100hv pitää saada menemään ~30% enemän

se hyvä puoli(muutaman muun lisäksi) on että re85 ei ole niin herkästi nakutavaa kuin bensa

mutta jos ei saa seosta mitenkään mittaut niin miksi koko muutosta tekisi
(mitään hyötyä jos seokset on mitä sattuu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Eli tällä paketilla ajettiin mersulla n. kuukauden päivät.. Re85:lla veti pikkasen laihalle vaikka ahtoputkessa oli turbo volvon sähkösuutin lisärikastuksena.. Bensalla oli optimi seokset kun lisäsuutin avautui (kickdownin katkaisijasta).. Sen verran pääsi käymään laihalla hitaasti kaasua painamalla että posahti kannentiiviste.. Nyt on kansi pöydällä ja tulossa MS1 v2.2 extra koodilla, 870cc siemens deka suuttimet.. ei pitäisi loppua keitto kesken vaikka re85selle rakennetaan.. :twisted: Sytkänkin ohjaa tuo megasquirtti..
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.

® Mesen Linttaklubi
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

hienoja projekteja tämmöset.jatkakaa poijat.
ite ostasin 500 e:n kun en ossoo.
velipojan st projekti oli hieno seurata, jäi kesken kun paukahti mehtään koko lankku.300 kaakkia tuotti sekin silti.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Kooee
Viestit: 75
Liittynyt: 18.3.2007 17:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kooee »

Minulla on alkanut myös 300:n matikin megasquirttaus.

Miten meinaat laittaa suuttimet imusarjaan, itse suunnittelin sorvata holkit vanhoihin reikiin.

Miten triggeripyörä? Katselin tuota ruotsalaisten viritystä: http://turbobanditense.e-butiken.se/sho ... ?artnr=430
Mutta tuossa ilmeisesti kampiakselin värinänvaimennin korvataan triggeripyörällä. Ainakin kutosessa saattaa kyllä kampi katketa pidemmässä juoksussa.
T: Kimmo
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

Kooee kirjoitti:Minulla on alkanut myös 300:n matikin megasquirttaus.

Miten meinaat laittaa suuttimet imusarjaan, itse suunnittelin sorvata holkit vanhoihin reikiin.

Miten triggeripyörä? Katselin tuota ruotsalaisten viritystä: http://turbobanditense.e-butiken.se/sho ... ?artnr=430
Mutta tuossa ilmeisesti kampiakselin värinänvaimennin korvataan triggeripyörällä. Ainakin kutosessa saattaa kyllä kampi katketa pidemmässä juoksussa.

eikös tuohon kapiakantisen imusarjaan saa suuttimet ku vaan poraa vanhoihiin reikiin usille suuttimille reijät. sitte jostaki hommaat monivenan pensa kiskon.
mulla ei ollu mitään värinän vaimenninta omassa. 200d alapyörän väliin vaan sopivan paksunen trikkeri vaan väliin.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tero88 kirjoitti:Eli tällä paketilla ajettiin mersulla n. kuukauden päivät.. Re85:lla veti pikkasen laihalle vaikka ahtoputkessa oli turbo volvon sähkösuutin lisärikastuksena.. Bensalla oli optimi seokset kun lisäsuutin avautui (kickdownin katkaisijasta).. Sen verran pääsi käymään laihalla hitaasti kaasua painamalla että posahti kannentiiviste.. Nyt on kansi pöydällä ja tulossa MS1 v2.2 extra koodilla, 870cc siemens deka suuttimet.. ei pitäisi loppua keitto kesken vaikka re85selle rakennetaan.. :twisted: Sytkänkin ohjaa tuo megasquirtti..
Jos E85 käytää niin kannataa säätää
sille optimiseokset eikä bensalle,

yhdessä
mopossa 1000cc suutimet ja ei kovin paljoa jäänyt "varaa" rikastaa
enään edes bensalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Mulla meni suuttimet suoraan vanhojen paikalle.. Rakennettiin vaan bensakiskolle teline mikä pitää suuttimet paikoillaan.. Bensakisko oli jostain turbosaabista, siinä kävi jako ja kaikki kohdallaan, vähä niinku bolt-on paketti m102 imusarjaan.. :D Triggerinä toimis tuo protopartsin megan mukana tullut 36-1 ja hall-anturi, mutta tällä kokoonpanolla ollut ongelmia mitä oon lueskellut, niin taitaa vielä vaihtua 12-1 triggeri.. Kokeillaan mitä sanoo tolla isolla triggerillä eka..
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.

® Mesen Linttaklubi
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

se mukana tullu trikkeri on ihan väärän mallisella hammastuksella nii se tuo niitä ongelmia...
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Tero88
Team Boost Hooligans Mikkeli
Viestit: 82
Liittynyt: 29.10.2013 0:55
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tero88 »

Aaa okei.. Mitä nyt nettiä selailessa oon katellu nii porukalla on ongelmia ollu tuon protopartsin palikoiden kanssa.. Ite ostin tän "käytettynä" kaverin nurkista pois. Täysin valmis sarja m102 koneeseen mutta ei se kerennyt ikinä käyntiin asti tällä setillä kun vaihtui 606 keulalle :D Pitää varmaanki hommata se 12-1 triggeri ja käydä liitättämässä se tuohon ylimääräseen hihna pyörään, nii olispa sitte valmiina hyllyssä jos on onkelmia ton ison pyörän kaa..
S203 Käyttis-Kippo.
Opel Kadett C -79 "Vanha Rouva".
Pari maatunutta pystäriä.

® Mesen Linttaklubi
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

no nii on mullaki.. eka koe ajolla tilttas kesken ajon... löyty alumiini lastunpalanen poksin sisältä ku käytin auki. päivitin koodin siihen nii rupes taas pelaan. toivottavasti oli siinä vika.

Kuva

tuon mallisella hampaalla trikkeri nii pelaa... huomaat kyllä eron ku vertaat siihen paketin mukanatulleeseen.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Kooee
Viestit: 75
Liittynyt: 18.3.2007 17:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kooee »

jupi kirjoitti:no nii on mullaki.. eka koe ajolla tilttas kesken ajon... löyty alumiini lastunpalanen poksin sisältä ku käytin auki. päivitin koodin siihen nii rupes taas pelaan. toivottavasti oli siinä vika.

Kuva

tuon mallisella hampaalla trikkeri nii pelaa... huomaat kyllä eron ku vertaat siihen paketin mukanatulleeseen.
Onko tuo kutosesta vai nelosesta?

Itseäni mietityttää, jos värinänvaimentimen (dampperin) vaihtaa trikkeripyörään. Kai siinä jotain on että kutosesta ainakin sellainen löytyy. Ilmeisesti pitkä kampiakseli saattaa alkaa värähtelemään. (jotain sellaista ne aikoinaan koulussa höpötti) :D
T: Kimmo
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

4 pyttysestä tuo on. ei tosiaan ollu alunperinkää mitään värinänvaimenninta.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Vähän myöhässä vastaus, mutta kyllä keljujetti pitäisi toimi E85:lla ja sopankin riittää vallan mainiosti.
Tosin kokemusta löytyy 16V:n keljujetistä.
Siitä penkitettiin KE-Jetillä 340hv ja ahtoja 1bar eikä soppa loppunut silloinkaan.

Miten tuohon pääsee? Mustaa ritaria, EHA:n säätöä, klemmareita. Tyhmäkäynti seos myös pitää säätää uusiksi.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Voisiko tarkentaa tuota edellistä?
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Ke-jetistä pitää purkaa auki mihin tulee se kumiosa ja tiivistää se sikaflexillä. Suutintukkeihin menevät kumiletkut pitää varmistaa klemmareilla, muuten ne ei pidä.
EHA:sta sitten vaan kuormituksen alainen seos kohilleen ja lopuksi tyhjäkäyntiseos.
Tuommoisella reseptillä kesti 1bar ahtoja.
Kuisma_
Viestit: 67
Liittynyt: 17.7.2011 16:59
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Eli sille ei käytännössä tehty muuta säätöä kuin tyhjäkäyni seos ja sitten EHA:sta seosruuvia kiinnipäin tarpeen mukaan, eli sieltä talttapäisen ruuvin alta? Oliko siinä bensapaineet yms ihan vakioluokkaa?

Kukahan tietäis onko tuossa 2.3 16v mallissa samat osat kuin 2.3 tai 2.0 8v.
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Bensanpaineet oli vakiot ja sen kummempaa seoksen säätöä sille ei tehty.
Veikkaisin, että jotkut osat ovat samoja, mutta taas jotkut ovat eri.
Suuttimet varmasti isommat, mutta onko muuta eroa niin en osaa sanoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”