Käyttiscoupe 230CE

Vastaa Viestiin
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Käyttiscoupe 230CE

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Tehdäänpäs tännekkin pientä topiikin poikasta. Joo tuommonen 230ce -89 5v manuaali mursu tuli viime kesänä hommattua. Aika perus karvahattumalli, no kattoluukku ja veluuripenkit löytyy :P Vähän kerrassaan sitä olis tarkotus laitella itelle mieleisemäksi, haaveillu kristallivaloista+vilkuista ja tummista takavaloista ainakin. Muutakin fiksailtavaa olis, auto kuitenkin päälle päin melko siisti kun joskus ylimaalattu ja jonkun aikaisemman omistajan toimesta "faceliftattu". Mutta niinhän se on että moni kakku päältä kaunis :roll: Jotakin on tullu tehtyäkin, ainakin soitin vaihdettu ja sähköantenni asennettu.
Pari kuvatusta.
Lähtötilanne
Kuva
Kuva
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Tiesinkin että noissa vakaajan heloissa on välystä kun katsurikin siitä hiomautti, mutta noin paljon :shock: varmaan ~5mm. Liekö edes oikeat helat. Pitää ne laittaa kuntoon kohtapuoliin.
Kuva

Kesärenkaat vaihtaessa osui sitten maalipurkki käteen ja kun jarrusatulat näytti tältä...
Kuva
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

...niin nyt ne näyttää tältä
Kuva
:o Joo, tiedän että tämä aiheutti nyt joillekkin oksennusreaktion :lol:
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mulla on ollu joka mersussa yhtä väljät tai väljemmät noi vakaajan helat ja ei oo katastuksissa koskaa mittää sanottu. Eikä oo jaksanu vaihtaa uusia ko ei oo kolissu mun mielestä. :roll:
E46 330D & E46 328i
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Joo no tuolla Kuopion "katsastus.fi"-asemalla huomautti, ensin oli vikalistaankin laittanu korjauskehotuksen mutta sitten kun muut viat oli kunnossa niin sanoi vaan että pitäisi vaihtaa. Kyllä minä ne vaihdan kun 7,90€ osat ja pikkuhommahan tuo on.
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Välille jätti, taas.

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

No nyt se perkele jätti taas välille :evil: Ei käy kaikilla pytyillä, kahdella varmaan. Ja vähän taisi öljyä polttaa? Mikähän siinä taas on, virranjakajan putsaus ja kaikkien johtojen nitkuttelu ja crc-läsittely saattoi vähän auttaa. Mutta ei vieläkään käy kaikilla ainakaan kunnolla ja rötää n.3000rpm-> APUVA :!:
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Kaveri vahvisti oman mielipiteen että virranjakajan kansi olis vaihtokunnossa, motonettiin siis.
Avatar
Seppo
Viestit: 505
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

mesekisti kirjoitti:Kaveri vahvisti oman mielipiteen että virranjakajan kansi olis vaihtokunnossa, motonettiin siis.
Ei ole tarkoitus maalata piruja seinille, mutta oma M103-moottorin virranjakajan kansi Motonetistä kesti vajaat 20 000 km, ennenkuin oli aivan hapettunut ympäriinsä. Toivottavasti saat parempilaatuisen osan !
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Seppo kirjoitti:mutta oma M103-moottorin virranjakajan kansi Motonetistä kesti vajaat 20 000 km, ennenkuin oli aivan hapettunut ympäriinsä.
Joo, kyllä ne tarvike hilppeet kannattaa jättää suosiolla hyllyyn.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Auto lähtee muiden murheeksi heti kun saan jonkunlaiseen kuntoon että aivan sama kestääkö 200 vai 200 000 km :lol: Mutta ei auttanut vjakajan vaihto, edelleen pätkii ja käy vajaasti!?!
TÄMÄHÄN OLIKIN SITTEN VAAN HAJONNUT TULPPA :D
3000km kesti ngk, nyt on bossit :lol:
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Tullu vaihteeksi touhuttua mersun parissa kun tämä nyt vielä jäi itelle :) Eli sisusta purettu kokonaan ja kaikki mahdollinen paska putsattu, vyönojentajien kolmiopalat/kehykset vaihdettu ehjiin, ovenkahvat maalattu korin väriin ja talvivanteiden maalausta aloiteltu (tulee ihan pikkusen pervot kulta-hopea väriset :lol: ) Ainiin ja kaukolukitus alkoi taas pelaamaan kun laittoi virran ja maan kiinni :shock: epämäärinen liitos oli jotenkin äässyt karkaamaan... Kuvia laittaisin vaan kun ovat kännyssä ja koneella oleva tiedostonsiirto ohjelma herkesi toimimasta :x
mesekisti
Viestit: 113
Liittynyt: 19.10.2013 9:20

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Tunnisutustehtävä: mitä ovat nämä eksyneet liittimet?? (laitan kuvat linkkeinä kun en jaksanut pienentää) Eli ensin nämä alkuperäisen näköiset:

1. Radion takana on tällainen liitin ilman paria http://i1364.photobucket.com/albums/r73 ... e79e6f.jpg eli käytännössa naaraspuolinen abiko kummallisella peltisuikaleella? Johto on sini-ruskea

2. Samalla suunnalla (radion/tuhkakupin takana) on myös tällainen naaraspuolinen liitin (Ei ole tuhkakupille, se on vielä erikseen) http://i1364.photobucket.com/albums/r73 ... 0792b8.jpg

3. Takapenkin alla oikealla puolella on sitten tämä kolmepaikkainen naaraspuolinen liitin ja tähän tulee +12V! http://i1364.photobucket.com/albums/r73 ... a3026c.jpg

4. Sitten siellä takapenkin alla on myös outoja pyöreitä kolmenapaisia liitimiä, nämä vaikuttaa joltain jäkiasennuksilta? Vai liittyiskö keskuslukituksen pumppuun, sen kun on joku ottanut pois? http://i1364.photobucket.com/albums/r73 ... 978b84.jpg Ja http://i1364.photobucket.com/albums/r73 ... 5978ba.jpg
PTu
Viestit: 25
Liittynyt: 19.10.2010 18:58

Viesti Kirjoittaja PTu »

Taitaa ainakin nuo kaikki takapenkin alla olevat liittymet liittyä juurikin keskuslukituksen pumppu/ohjausyksikköön. Tuleeko sinne myös letkuja?
Kuva
Itsellä ainakin kävi hyvä tuuri, kun ei tarvinnut farkkuun laittaa kuin puuttunut pumppu paikoilleen, niin toimimattomana ollut keskuslukitus rupesi pelaamaan hienosti takaluukkua lukuunottamatta, jonne menevä letku oli katkaistu ja tulpattu peräkontin puolelta.
Muille en nyt äkkiä keksi tarkoitusta

-PTu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”