Moottorin irroitus?

Vastaa Viestiin
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Moottorin irroitus?

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Nytkö sattu tulemaan ostaja vastaan tuolle 200D:n koneelle, niin mistäs kaikkialta tuo onkaan kiinni? aikaisempaa kokemusta koneen irroituksesta eiole...

Korihan on menossa paaliin kunhan kaikki myytävä on myyty, joten korin korvakkeet lähtee vaikka rälläkällä irti, jotta tämä saisi nopeasti irti, mutta miten sitten tuon vaihelaatikon kiinnitys ja perän kiinnitys? Kartaania en viitsi alkaa pilkkomaan :lol:

Nopealla googletuksellakaan ei meinannu löytyä mitään ohjeita tuohon operaatioon :oops:
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Puolen tunnin homma koneen ja lootan irrotus, se on testattu. Vai mitä Karvanaama? :lol:

Kytkimen letku irti, nopeusmittarin vaijeri irti, lootan takakannakkeeseen 17mm ja 13mm hylsyt, vaihetankojen sokat irti, koneen ja rungon välinen maadotus irti, polttoaineletkut irti, jähytinnesteletkut irti, hehkun liitin hehkureleen päästä, koneen kiinnikepultit ihan vaan niillä 17mm kannallisilla, jäähdytin irti, ohjaustehostimen pumppu ensin 13mm hihnapyörän pultit auki ja kahella pultilla ot-pumppu irti (ei tartte letkuja irrottaa ja läträtä öljyllä), alipaineputki irti, laturin liitinki irti, pakoputki irti/poikki, startin johtosarja suhteellisen nopea irrottaa akun + kenkä, 10mm pultin kannan alta yks johto ja kuskin puolelta liitinki irti ristipäällä jaaa jotain pientä.

Aika pitkä lause tuli.

E: Kartaaniahan ei tartte irrottaa, kone kun on nousemassa ylöspäin niin kiskase konetta eteenpäin niin kartaani tulee boorilta pois ja lähtee koneen ja lootan mukana.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Ai se kartaaniko pomppaa nui vaa murikalta poies :shock: jaa, no on siinä huomiseksi show'ta kerrakseen sitten :lol:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ei se mistään murikalta pomppaa vaan etu ja takaosa irtoaa boorituksen kohdalta toisistaan!
Jiiteen ohjeilla onnistuu ja tosiaan jos purkuauto niin leikkaa suosiolla lukkopelti pois niin helpottaa hommaa entisestään...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Ai, no kuten sanoinkin niin ei pahemmin ole kokemusta tämmösestä vielä :lol:

Tuosta oli jo valmiiksi leikattu kaikki koneen etupuolelta edestä pois 8)
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Motti irti 8)

Nätistihä se lähtikin vaikka ilman moottorinnostinta ja ruohikossa äherrettiinki 8)
Avatar
Karvanaama
Viestit: 847
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

JiiTee_ kirjoitti:Puolen tunnin homma koneen ja lootan irrotus, se on testattu. Vai mitä Karvanaama? :lol: .
Jepjepp! Vahvistan tämän. Kerittiin emännän kanssa kierrellä vaan hetki Kärkkäisellä kun JiiTee_ ilmoitti että sopii tulla noutamaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Meillä isäukon kanssa venähti pari tuntia, mutta kaippa tuo sallitaan ensikertalaisille :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”