Mersu ei käynnisty

Vastaa Viestiin
jari320
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2011 15:02
Paikkakunta: Espoo

Mersu ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jari320 »

Moi
Mistähän kannattais alkaa hakemaan vikaa kun 200D w124 -87 ei käynnisty?

Starttimoottori pyörii kyllä ja akku on hyvässä kunnossa.
Ei minkäänlaista yritystäkään että moottori lähtisi käyntiin, yleensä lähtenyt välittömästi käyntiin ilman suuria pyörittelyjä
Tankissa on dieseliä.

Sen olen huomannut että hehku valo syttyy n. 10 sekunnin viiveellä palamaan kun lyö virrat päälle kylmänä, se ei ole aikaisemmin tehnyt niin.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Valo kertoo rikkinäisestä hehkutulpasta.
Luultavasti useampi tulppa pimeä kun ei edes lupaa.
Oletko koittanut sahata pidempään startilla josko heräisi edes joku pytty?
jari320
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2011 15:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jari320 »

En ole viitsinyt pyörittää akkua tyhjäksi. Neljä kertaa kokeilin n. 30 sec startteja mutta ei yritä mitenkään käyntiin, ei yski eikä mitään.

Testailen huomenna vielä sen jälkeen kun lämmitän moottoria lohkolämmittimellä.

Ei tuossa varmaan mikään sulakettakaan ole mennyt hehkusta kun se hehkuvalo kuitenkin palaa.

Varmaan ne hehkut on osaksi pimeänä, hyvin se on käynnistynyt tähän saakka ilman mitään yskimistä, ainoastaan se hehkuvalon viive on jotain ilmoitellut.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

En ole varma miten hehkun valo käyttäytyy jos sulake palaa, mutta hehkun sulakehan löytyy siitä mustasta boxista joka on siinä konepellin alla kuskin puolella. Jollei edes lupaa käynnistyä niin varmaan sulake palanut, tuskin kaikki hehkutkaan samaan aikaan pimenee.

Hehkuja voi mittailla vaikka siihen boxille tulevista hehkun johdoista (4kpl) jokaisessa pitäisi olla vastusmittauksella 0,5-1 ohmia, eli ei periaatteessa vastusta juuri ollenkaan. Mittaa vaikka johdon päästä, ja toinen mittapää akun miinukseen taikka moottoriin jonnekin hyvään kohtaan, akun miinuksesta jos mittaa saattaa vastus nousta jos moottorin maadoitus johto tms on huonossa kunnossa.
jari320
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2011 15:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jari320 »

Se hehkun sulake ei taida olla siinä varsinaisessa sulakeboksissa missä on ne kaikki muut posliinisulakkeet, ainakaan en löydä siitä sulakekuvaus lapusta mikä sulake liittyy siihen hehkujärjestelmään.
Muistaakseni se hehkun sulake oli jokin pieni laatikko siinä lähellä sitä isompaa sulakeboksia.
Pitää yrittää etsiä sitä ja tarkistaa sulake.

Voihan se olla että myös polttoaineen suodattimessa on kosteutta tms.

...tutkinta jatkuu.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Joo seo lähempänä ajovaloa, toisella puolella iskaritornia ku tuo ite sulakerasia.
E46 330D & E46 328i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luulisin että yksikään hehku ei nyt toimi. Silloin ei lähde käyntiin oikein mitenkään. Jospa olisi hekun sulake vaan palanut...
wiimax.fi
jari320
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2011 15:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jari320 »

Lopulta sain auton käyntiin kun pidin roikassa sitä 2h ja starttasin tarpeeksi pitkään. Onneks oli uus akku.

Vielä ei tarkkaa tietoa mikä vikana, ,sulake, hehkut ja/tai polttoaineen suodattimessa vettä. Lähetin auton huoltoon, eiköhän siellä vika selviä.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Luulet hehkut tai hehkureleessä vika.
E46 330D & E46 328i
jari320
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2011 15:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jari320 »

Niin se varmaan tod näk jotenkin se vika liittyy hehkuihin tai hehkuttamiseen kun se hehkuvalo indikoi vikaa, syttymällä n. 10 sec viiveellä. Se hehkuvalo-viive on varmaan jokin alkeellinen mersun vikailmoitus että jotain huoltoja pitäs tehdä.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Niin siis se hehkun sulake ei siis ole siellä sulakerasiassa vaan siinä ajovalon takana olevassa mustassa boxissa josta aikaisemmin mainitsin. Sellainen iso ruuvikiinnitteinen litteä sulake. Samaan paikkaan menee hehkutulpilta johdot.

Boxin musta suojakansi lähtee muistaakseni ihan liukumalla ja vetämällä irti. Sen alla on se sulake.
jari320
Viestit: 19
Liittynyt: 12.7.2011 15:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jari320 »

Nyt on vaihdettu kaikki hehkut, polttoaineen suodattimet, kaikki sulakkeet myös se hehkun 80A sieltä mustasta boksista mistä lähtee johtoja hehkuille, sekä liittimet tarkistettu.
Edelleen temppuilee startti kylmänä kun yön jälkeen yrittää käynnistää, näyttää että 8 asteen lämpötilasta ylöspäin sen saa käyntiin. Myös auttaa että keula osoittaa ns. alamäkeen, voisi sanoa että lähtee aina käyntiin kun nokka osoittaa reilusti alamäkeen ja jos auton keula on ylämäkeen ei lähde käyntiin.

Epäilen häiriöitä polttoaineen syötössä tankilta moottoriin, putkistossa reikiä, pumppu rikki, ilmaa pääsee putkiin, tms.

Toivottavasti näistä keskusteluista oli jotain apua muillekkin saman ongelman kanssa painiville.
naftale_n
Viestit: 74
Liittynyt: 09.8.2006 17:36
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

No joka tapauksessa lähtee heikosti käyntiin jos ottaa ilmaa polttoainelinjastoon. Omaan laitoin uudet pumpun kuparitiivisteet niin loppui tälläiset oireet.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”