Mikan 250D -92
Mikan 250D -92
Tuli tänään haettua Mersu autoksi pitkästä aikaa. Nätissä kunnossakin ja jopa huollettu. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/7636027 tuosta taitaa näkyä auton kuva ja vähän tietoja. Laitan itse kyllä kun ehdin.
Vähän on projektintynkää kuitenkin:
- Ei puhalla varpaille eikä tuulilasille eli ilmeisesti säätö jumissa kello yhdeksässä?
- Kuljettajan lämmönsäätö. Ei tule niin kuumaa kuin apukuskille.
- Autossa on kolme antennia, mutta radio ei kuulu. Ajattelin poistaa ulkoiset antennit ja pistää tuulilasiin kiinnitettävän.
- Ilmasuulakkeiden säätöpyörien ja apukuskin lämmönsäätö tarvitsee uudet polttimot. Eikä tainnut valokatkaisijakaan hehkua. Pitäisikö sen edes?
- Vetää oikealle. Eikai suomiautossa kuuluisi olla sitä ominaisuutta?
- Takavalon sen 10w "Parkin" kanta huono. Edellinen polttimonvaihtaja liimannut polttimon kiinni.
(Sai siihen vielä uuden kiinni.)
- Etuparkit pimeät.
(vaihdettu)
- Ajovalot heikot.
(Xtremevision polttimot vaihdettu, toinen polttimo oli vinoon asennettu)
- Rekisterikilvenvalo pimeä.
- Ilmeisesti polttimovikavalo pimeä kun ei ilmoittanut rikkinäisistä polttimoista.
- Eka kylmäkäynnistys ja totesin että eihän tää hehkuta, ei valo syttynyt ja sen verran sai sahata että ei siellä kyllä ainakaan kaikki hehku .... 2014 vaihdettu kyllä hehkut että vois olla relekkin
- Etupuskurista puuttuu pala. Mennee lunta ja kuraa konehuoneeseen. Myyntikuvat oli otettu hyvästä suunnasta ja en käynyt kertaakaan siellä keulan puolella ja kyykyssä kun autoa katsottiin.
- Sisätilanpistoke on, mutta ei lohkon pistoketta keulalla. Ei viitsisi aina webastolla lämmittää.
(Lohkon pistoke löytyi moottoritilasta valoisan aikaan kun katsoi. Pistokkeen siirto puskuriin jos jaksaa.)
- Ainoastaan kuskinoven lukkopesä toimii ja siinäkin eri avain kuin virtalukossa. Saako jostain lukkosarjaa? Ei osunut heti mistään varaosaputkasta silmiin. Lukkosarja purkuosina taas hiukan epäilyttävä kun kuitenkin joku lukko hajoaa hetken päästä.
- Apukuskin puoli lattiasta lainehtii.
(matot kuivumassa, vuotoa etsitään. Rännit ok, seuraavaksi tuulettimen kaukalo. Voisi tulla kyllä myös lokasuojan kautta helmakoteloa pitkin.)
- Yksi kesärengas tyhjä.
- Ruosteita voisi kesällä korjailla ja listojen kiinnityksiä.
Haaveissa: Pumppu pajalle, Kirkkaat etuvalot integroiduilla vilkuilla, tyyliin sopivat takavalot, kromikaaret, ehjät puskurit törmäyslistaa myöten korinväriset.
Haulla löytyykin hyviä vinkkejä näihin, mutta jos tekee mieli niksejä kertoa niin antaa tulla
Vähän on projektintynkää kuitenkin:
- Ei puhalla varpaille eikä tuulilasille eli ilmeisesti säätö jumissa kello yhdeksässä?
- Kuljettajan lämmönsäätö. Ei tule niin kuumaa kuin apukuskille.
- Autossa on kolme antennia, mutta radio ei kuulu. Ajattelin poistaa ulkoiset antennit ja pistää tuulilasiin kiinnitettävän.
- Ilmasuulakkeiden säätöpyörien ja apukuskin lämmönsäätö tarvitsee uudet polttimot. Eikä tainnut valokatkaisijakaan hehkua. Pitäisikö sen edes?
- Vetää oikealle. Eikai suomiautossa kuuluisi olla sitä ominaisuutta?
- Takavalon sen 10w "Parkin" kanta huono. Edellinen polttimonvaihtaja liimannut polttimon kiinni.
(Sai siihen vielä uuden kiinni.)
- Etuparkit pimeät.
(vaihdettu)
- Ajovalot heikot.
(Xtremevision polttimot vaihdettu, toinen polttimo oli vinoon asennettu)
- Rekisterikilvenvalo pimeä.
- Ilmeisesti polttimovikavalo pimeä kun ei ilmoittanut rikkinäisistä polttimoista.
- Eka kylmäkäynnistys ja totesin että eihän tää hehkuta, ei valo syttynyt ja sen verran sai sahata että ei siellä kyllä ainakaan kaikki hehku .... 2014 vaihdettu kyllä hehkut että vois olla relekkin
- Etupuskurista puuttuu pala. Mennee lunta ja kuraa konehuoneeseen. Myyntikuvat oli otettu hyvästä suunnasta ja en käynyt kertaakaan siellä keulan puolella ja kyykyssä kun autoa katsottiin.
- Sisätilanpistoke on, mutta ei lohkon pistoketta keulalla. Ei viitsisi aina webastolla lämmittää.
(Lohkon pistoke löytyi moottoritilasta valoisan aikaan kun katsoi. Pistokkeen siirto puskuriin jos jaksaa.)
- Ainoastaan kuskinoven lukkopesä toimii ja siinäkin eri avain kuin virtalukossa. Saako jostain lukkosarjaa? Ei osunut heti mistään varaosaputkasta silmiin. Lukkosarja purkuosina taas hiukan epäilyttävä kun kuitenkin joku lukko hajoaa hetken päästä.
- Apukuskin puoli lattiasta lainehtii.
(matot kuivumassa, vuotoa etsitään. Rännit ok, seuraavaksi tuulettimen kaukalo. Voisi tulla kyllä myös lokasuojan kautta helmakoteloa pitkin.)
- Yksi kesärengas tyhjä.
- Ruosteita voisi kesällä korjailla ja listojen kiinnityksiä.
Haaveissa: Pumppu pajalle, Kirkkaat etuvalot integroiduilla vilkuilla, tyyliin sopivat takavalot, kromikaaret, ehjät puskurit törmäyslistaa myöten korinväriset.
Haulla löytyykin hyviä vinkkejä näihin, mutta jos tekee mieli niksejä kertoa niin antaa tulla
Viimeksi muokannut Mika_M91, 01.12.2015 10:46. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Asiallisen näköinen 124 ja kelpo varusteet.
Jotain irti jostain, vai eikö nuppikaan liiku ?
Tervetuloa Meselle !
- Ei puhalla varpaille eikä tuulilasille eli ilmeisesti säätö jumissa kello yhdeksässä?
Jotain irti jostain, vai eikö nuppikaan liiku ?
Mitä tarkoitat ettei ole tehokas ? Lämmönsäätöventtiilien takerrellessa säätö muuttuu hitaaksi.-Lämpötilansäätö ei vaikuttanut kovin tehokkaalta eikä tarkalta verrattuna edelliseen 200D:hen.
Kyllä, valokatkaisijalle on yksi 1,2w pieni lasikantapolttimo taustavaloksi.- Ilmasuulakkeiden säätöpyörien ja apukuskin lämmönsäätö tarvitsee uudet polttimot. Eikä tainnut valokatkaisijakaan hehkua. Pitäisikö sen edes.
Sielläkin on 1,2w pieni lasikanta. Ei ole merkkikohtainen polttimo.- Hehkujen valo ei pala, mutta lähtee kyllä hyvin käymään. Polttimo taas? Millä nimellä näitä polttimoita etsitään? Onko nämä merkkohtaisia?
Tämä ei mitenkään riipu maasta jossa auto on uutena myyty. Jos säädöt eivät ole ruostuneet jumiin voi puoltamisen poistaa nelipyöräsuuntauksen yhteydessä.- Vetää oikealle. Eikai suomiautossa kuuluisi olla sitä ominaisuutta?
Uusi polttimolevy. Tai käytetty tietysti, niitähän löytyy.- Takavalon sen 10w "Parkin" kanta huono. Edellinen polttimonvaihtaja liimannut polttimon kiinni.
Tervetuloa Meselle !
wiimax.fi
Pyörii se suuntausnuppi iloisesti ympyrää, mutta mitään iloa ei tunnu olevan. Varpaat jäässä ja tuulilasi huurussa. Täytyy purkaa ja katsella onko vaijeri kiinni kummastakin päästä.
Lämmönsäätö tosiaan hidas ja kuskinpuoli huomattavan paljon viileämpi. Jos ne kulkuset ensin putsailisi.
Voipi kyllä olla että lähtee takaisin myyntiin jos myyjä suostuu kaupan purkuun. Vakuutteli että ei ole mitään vikaa. On vähän liikaa laittoa. Jos teen itse rehellisen myynti-ilmoituksen samalla hinnalla niin eihän sitä kukaan osta.
Lämmönsäätö tosiaan hidas ja kuskinpuoli huomattavan paljon viileämpi. Jos ne kulkuset ensin putsailisi.
Voipi kyllä olla että lähtee takaisin myyntiin jos myyjä suostuu kaupan purkuun. Vakuutteli että ei ole mitään vikaa. On vähän liikaa laittoa. Jos teen itse rehellisen myynti-ilmoituksen samalla hinnalla niin eihän sitä kukaan osta.
Viimeksi muokannut Mika_M91, 25.11.2015 11:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ja lisää.... Apukuskin jalkatila lainehtii. kangasmatto jäätynyt kiinni lattiaan. Tosin se että on jäässä kertoo että lämppäri ei vuoda. Glykoli ei oletettavasti jäädy. Ei ihme että aamulla oli tuulilasi sisäpuolelta jäässä... No ainakaan pohjassa ei ole reikää kun vesi pysyy sisässä... Veikkaisin että sadekourut aivan tukossa ja sisätilanlämmittimen piuha, jota ei ole kytketty minnekkään ei ole myöskään tiivistetty läpiviennistä mitenkään. Joku nokkela mulle jo tarjosi takavalon pohjaa. saa muitakin osia tarjota. Varsinkin noita oven lukkoja.