Talviseisonta

Vastaa Viestiin
Wildman
Viestit: 8
Liittynyt: 05.9.2007 9:01
Paikkakunta: Kajaani

Talviseisonta

Viesti Kirjoittaja Wildman »

Ajattelin tässä pistää autoni talviseisontaan, niin onko kellään kokemuksia tästä mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? Tarkoitus on pitää auto ulkona pihassa talven yli. Eli mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon seisonnan kannalta? Onko muilla kokemuksia..hyviä? huonoja? :)
Avatar
SiPe_
Viestit: 108
Liittynyt: 25.8.2007 9:59
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja SiPe_ »

Itsellä sama homma edessä :wink:

Taivasalla joutuu mege myöskin olemaan ellen saa isännän pressutallia lainaksi, joka sisältää tällähetkellä vuoden -63 Jyry Sisun... :lol:

XL kokoa oleva peite Lidlistä olisi jokatapauksessa tarkoitus suojaksi ostaa. Muuta ei ole tullut mieleen :shock:

Ja tottakai muutaman kerran höräytellä talven aikana käyntiin ettei ihan täysin jumitu paikat 8)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tankki täyteen, ettei kerää kondenssivettä.
Akku täyteen latinkiin - tai lämpimään.
Vois nostaa vaikka pukeille, ei kuole jouset eikä renkaat mee kulumikkaiksi.
Välissä joo vois käytelläkki ja kunnolla kuumaksi, ei puolilämpöseksi.
Jos on ilimastointi, niin sitäki pitäs pyöräyttää päällä hetki, saa voitelunsa.
Pakkasnesteethän oli hyvät?
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Tankki täyteen, ettei kerää kondenssivettä.
Akku täyteen latinkiin - tai lämpimään.
Vois nostaa vaikka pukeille, ei kuole jouset eikä renkaat mee kulumikkaiksi.
Välissä joo vois käytelläkki ja kunnolla kuumaksi, ei puolilämpöseksi.
Jos on ilimastointi, niin sitäki pitäs pyöräyttää päällä hetki, saa voitelunsa.
Pakkasnesteethän oli hyvät?
Aika hyvät eväät.

Tänään laitoin ässän seisomaan, mutta se saa tosin talvehtia lämpimässä tallissa. Mitä nyt välillä käyttelen pihalla kun tarvitsen tallia muuhun käyttöön. Tankin lyön täyteen, juuri tuon kondensoitumisen takia. Ei se bensa pilalle mene, vaikka moni niin väittääkin. Tai meni pilalle tai ei, niin joka kevät on talvehtineilla bensoilla kuitenkin liikenteeseen lähdetty. :idea:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4425
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ite oon säilyttäny talvet tuota 190 mersua eristetyssä,mutta kylmässä tallissa.Eli kuiva ja muutaman asteen lämpösempi kuin ulkoilmassa.
Ja muuta en oo tehnyt syksyllä ku sammuttanu auton :oops: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

harrikka ei yhden talven seisoneilla bensoilla edes lähteny käyntiin...sellaasta bensan ominaisuuksien säilyttäjää myydään ihan kaupassa.Jotta eikö sellaanen vois ihan asiallinen olla josko yli huolehtivainen haluaa olla...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1595
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Jaa että tankki täyteen... No pitää sitte kävästä hakemassa bemariin 100L 98:a kun aika koittaa. Kallista se on tuo auton seisottaminenkin. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Wikke kirjoitti:Jaa että tankki täyteen... No pitää sitte kävästä hakemassa bemariin 100L 98:a kun aika koittaa. Kallista se on tuo auton seisottaminenkin. :lol:
Niin se on. :ope: :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No onhan se ihan varmasti taas kevväällä pensa kalliimpaa, syystankkaus on sijoitus. :pappa:
Pro HVM
Avatar
Jaakko Parantainen
Lasimestari
Viestit: 260
Liittynyt: 13.10.2005 22:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jaakko Parantainen »

Jonkulaista ilmankiertoahan sinne pressun alle ja auton sisätiloihin olis varmaan hyvä saada :? tai ainakin poistaa lumia autonpäältä riittävän usein ainakin mulla kun noita romuja pihassa seisoo purussa ja muutenvaan niin tuppaavat sisältä olemaan keväällä homeessa :nocando: Noista ei kyllä lumia talvenmittaan kyllä luuditakkaan :oops:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos pressu on auton maalipinnassa kiinni ja kun tulee -> maalipinta kuluu puhki. Nih ja on muutama muukin syy, ettei saa tehdä pakettia. Se homehtuu koko auto siellä.

Mitään pressua ei kannata laittaa jollei siitä tee jonkinlaita katosta. Valmiitakin saa kaupasta, mutta ne pitää sitten sitoa hyvin, ettei käy niinkun meikäläiselle, eli myrsky vie koko pressutallin mennessään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”