Mersukuumetta, farmarilankku pitäis saada
Mersukuumetta, farmarilankku pitäis saada
Olenpa jo jonkin aikaa seuraillut tätä palstaa, paljon asiaa ja vinkkejä. Itsellä on -88 200d, rontti 500 000 ajettu perintökalu. Työn takia tarviis kuitenkin kuljetuskapasiteettia enempi, joten farkku pitäisi saada, ja vielä bensa sellainen 90- luvulta , 230te tai e220t.
Mites ko. moottorityypit, onko jotain eroa kestävyydessä? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Kannattaako harkitakkaan tuon ikäistä automaattilaatikolla? Miten tomaatilla talvella pärjää? Eipä ole kokemusta, kertokaa te joilla on.
Tuolla nettiautossa näitä pyörii, mutta ovat aina toisella puolella Suomea kiinnostavat yksilöt. Esim.[nettiauto]1869135[/nettiauto]
Miltäs vaikuttaa meseläisistä tämä? Kannattaako lähteä Kuopiosta katsomaan?
Ja jos jollain on jotain myynnissä joitain mulle sopivaa saapi tarjota.
Mites ko. moottorityypit, onko jotain eroa kestävyydessä? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Kannattaako harkitakkaan tuon ikäistä automaattilaatikolla? Miten tomaatilla talvella pärjää? Eipä ole kokemusta, kertokaa te joilla on.
Tuolla nettiautossa näitä pyörii, mutta ovat aina toisella puolella Suomea kiinnostavat yksilöt. Esim.[nettiauto]1869135[/nettiauto]
Miltäs vaikuttaa meseläisistä tämä? Kannattaako lähteä Kuopiosta katsomaan?
Ja jos jollain on jotain myynnissä joitain mulle sopivaa saapi tarjota.
Re: Mersukuumetta, farmarilankku pitäis saada
Tervetuloa foorumille myös kirjoittelijan muodossa!

Automaatti on kyllä hyvä.. Ite tykkään niin paljo, että en tiiä osaisinko luopua..pinkka kirjoitti: Kannattaako harkitakkaan tuon ikäistä automaattilaatikolla?
Hyvin pärjää.. Toisinaan joutuu vaan niitä pakko"kakkos"/"kolomos" asentoja käyttään, mutta ei kyllä muuten oo ongelmia ollu..pinkka kirjoitti: Miten tomaatilla talvella pärjää? Eipä ole kokemusta, kertokaa te joilla on.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku

Mullakin ensimmäinen takaveto automaatti ja itsekin mietin vielä 10 kk sitten, että mitenköhän tällä talvella pärjää. Ei mitään ongelmaa ole ollutpinkka kirjoitti:Miten tomaatilla talvella pärjää? Eipä ole kokemusta, kertokaa te joilla on.
Kannattaako lähteä Kuopiosta katsomaan?

Eihän sieltä Kuopiosta pitkä matka ole Kemiin. Jos tuo auto vaikuttaa lupaavalta, niin kannattaahan sitä käydä katsomassa.
Oman Mersuni hain viime kesänä juurikin Kuopiosta eikä tuollainen 400 km:n välimatka ole vielä mitään

Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Mihis nuita joutuu käyttämään? Itse olen ajellut koko talven aivan huoletta D:llä ja E/S-nappulan ollessa S asennossa. Taajamassa tulee ajettua 3 asennossa ko ei nuissa 40 vauhdeissa oikein nelosta kannata käyttää...tupru kirjoitti:Hyvin pärjää.. Toisinaan joutuu vaan niitä pakko"kakkos"/"kolomos" asentoja käyttään, mutta ei kyllä muuten oo ongelmia ollu..
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Mikäli on mielenkiintoa kokeilla 124 farkkua, automaattilaatikolla niin vinkkaa. Ei tuo kuopio nyt niin kaukana ole, etteikö joku vapaapäivä voisi käydä taas torilla muikkuja syömässä.
Kulkine on 300tdt. Ei kaunein, eikä priimoin, muttei ehkä kauheinkaan.
Ensimmäinen talvi on takana ja hyvin selvittiin. ASD perä on kyllä plussaa ja on se varmasti pelastanut parilta kiinnijäämiseltä. Asiaa ei paranna se, että autossani on melko huonot talvirenkaat, joiden paras pito on jäänyt ruotsin puolelle. Tilaahan tuossa on kontissa kiitettävästi. Itse tykkään ajaa tuolla ja jos jollakin laatusanalla haluaa kuvailla tuntemuksia niin ajo on "vaivatonta". Antaa laatikon huolehtia pykälät ja itse kaasulla hoidetaan nopeus. Kun sitten haluttu vauhti on saatu niin vakkari päälle ja rento, mutta jämäkkä asento penkkiin ... Kärrykin tulee kivuttomasti perässä. Hevoskoppia en ole vielä vetänyt, mutta taitaa sekin tulla tässä lähiaikoina testattua.
Sen minkä kulutuksessa häviää, vaivattomuudessa voittaa.
Kulkine on 300tdt. Ei kaunein, eikä priimoin, muttei ehkä kauheinkaan.

Ensimmäinen talvi on takana ja hyvin selvittiin. ASD perä on kyllä plussaa ja on se varmasti pelastanut parilta kiinnijäämiseltä. Asiaa ei paranna se, että autossani on melko huonot talvirenkaat, joiden paras pito on jäänyt ruotsin puolelle. Tilaahan tuossa on kontissa kiitettävästi. Itse tykkään ajaa tuolla ja jos jollakin laatusanalla haluaa kuvailla tuntemuksia niin ajo on "vaivatonta". Antaa laatikon huolehtia pykälät ja itse kaasulla hoidetaan nopeus. Kun sitten haluttu vauhti on saatu niin vakkari päälle ja rento, mutta jämäkkä asento penkkiin ... Kärrykin tulee kivuttomasti perässä. Hevoskoppia en ole vielä vetänyt, mutta taitaa sekin tulla tässä lähiaikoina testattua.
Sen minkä kulutuksessa häviää, vaivattomuudessa voittaa.

No ei JOUTUMALLA JOUDU ollenkaan, mutta taajamassa tulee yleensä töristeltyä 3 asennossa ja oikein lumisella pikkutiellä, jossa pohja raapii lunta koko ajan, niin oon joskus 2-asennossa ajellu.. 2-asennossa kun on ollu, niin silloin meno on kyllä ollu sitte hidasta ihan tarkoituksella..JaniH kirjoitti: Mihis nuita joutuu käyttämään? Itse olen ajellut koko talven aivan huoletta D:llä ja E/S-nappulan ollessa S asennossa. Taajamassa tulee ajettua 3 asennossa ko ei nuissa 40 vauhdeissa oikein nelosta kannata käyttää...
® Mesen linttaklubi

Automaattihan on talvilähdöissä vallan paras. Pehmeästi tulee vetoa, kun vaan höllää jarrun. ASD kyllä auttaa, hyvillä renkailla S124 on sarjassaan varsin kelvollinen etenemään.
Juuri aamulla roikuin jonkun diesel-Volvo V70:n perässä. Ilmeisesti sen kuljettaja niittasi ohituskaistalla lämän vähintään konehuoneeseen asti siitä taivaan pimentäneestä sauhupilvestä päätellen. Itsehän ajoin nelosvaihteella, ja ei ollut pientäkään ongelmaa pysyä 300TD:lla tuon Volvon perässä ja rykäistä lopuksi vielä senkin ohi
Viitosvaihteella ei kyllä olisi tullut mitään
Notta kyllä näillä kulun puolesta pärjää, kunhan taitaa taktiikan.
Juuri aamulla roikuin jonkun diesel-Volvo V70:n perässä. Ilmeisesti sen kuljettaja niittasi ohituskaistalla lämän vähintään konehuoneeseen asti siitä taivaan pimentäneestä sauhupilvestä päätellen. Itsehän ajoin nelosvaihteella, ja ei ollut pientäkään ongelmaa pysyä 300TD:lla tuon Volvon perässä ja rykäistä lopuksi vielä senkin ohi

Viitosvaihteella ei kyllä olisi tullut mitään

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Kiitos näistä automaattivinkeistä. Olen joskus vuosia sitten ajanut kaverin amerikkalaisella el caminolla ja aika vaivatontahan se ajaminen on. Tympii manuaalissa välillä se vaihdekepin jatkuva sotkeminen varsinkin kaupungissa.
Eli ilmeisesti automaatin voisi uskaltaa ottaa, siis ostaa.
Olikos noissa linkkaamani tyyppisissä autoissa jotain tyyppivikaa mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Eli siis jotain jonka korjaaminen on kallista?
Pitänee tässä alkaa tositoimiin tämän auton (siis MERSUN) hankinnassa ja ajella joku viikonloppu tutustumaan aiheeseen lisää.
Eli ilmeisesti automaatin voisi uskaltaa ottaa, siis ostaa.
Olikos noissa linkkaamani tyyppisissä autoissa jotain tyyppivikaa mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Eli siis jotain jonka korjaaminen on kallista?
Pitänee tässä alkaa tositoimiin tämän auton (siis MERSUN) hankinnassa ja ajella joku viikonloppu tutustumaan aiheeseen lisää.
Joo ei tarttekkaa ostaa ihan hetkeen teinitähteä pois.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=D ... d=81373165
Tässä voi vielä kestää hetki ennenkö tuo on ajossa.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=D ... d=81373165
Tässä voi vielä kestää hetki ennenkö tuo on ajossa.