300CE Lisätehoja?

Vastaa Viestiin
Sale.I
Viestit: 7
Liittynyt: 23.11.2007 14:00

300CE Lisätehoja?

Viesti Kirjoittaja Sale.I »

Mites sais kutiteltuu pienellä vaivalla :D tollasesta cupee mersusta lisää tehoa.? 12 tappinenkone kyseessä
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pienellä vaivalla: vapaavirtaus suodatin ja paremmin virtaava putkisto... ehkis +5hp jos hyvin käy :D
Siinähän ne helpot vaparikoneen viritykset sitten olikin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Eipä tahdo oikeastaan olla tuohon koneeseen mitään helppoja virikohteita mistä saisi euromäärään verrattuna todellista hyötyä :cry:

Ei vähäpäästöiseen ja isolla rahalla turbotus niin sitten alkais varmaan ilo 8)
BMW E31 V12
Sale.I
Viestit: 7
Liittynyt: 23.11.2007 14:00

Viesti Kirjoittaja Sale.I »

niin toi on katti mut uudessa otteessa ei lue että olis vähäpäästönen :D
Avatar
Manu300cea24
Viestit: 30
Liittynyt: 23.3.2006 8:51
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sale.I kirjoitti:niin toi on katti mut uudessa otteessa ei lue että olis vähäpäästönen :D
Se ei välttämättä vielä tee siitä vanhaa saastuttavaa vehjettä.

Jos siellä otteessa lukee et "kolmitoimi katalysaattori" niin sekin meinaa vähäpäästöistä ilman erillistä vähäpäästöisen merkintää. :wink:

Kokemusta on siitäkin kun tapeltiin katastus ukon kanssa siitä asiasta.
Väitti et mulla on vähäpäästoinen auto kun mulla lukee otteessa "varustettu katalysaattorilla".

Se ei vielä tee siitä vähäpäästöistä vaan "kolmitoimi katalysaattori" merkintä tekee vähäpäästöisen.
Sale.I
Viestit: 7
Liittynyt: 23.11.2007 14:00

Viesti Kirjoittaja Sale.I »

juu tiedän senkin mutta sitäkään ei mainita siellä :)
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Entä jos vaihtaa tiisselin sinne :shock:
® Mesen linttaklubi
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Sale.I kirjoitti:niin toi on katti mut uudessa otteessa ei lue että olis vähäpäästönen :D
Näissä uuden mallin otteissa sitä ei enää lue ollenkaan :ope:
S210 220 CDI -02
Sale.I
Viestit: 7
Liittynyt: 23.11.2007 14:00

Viesti Kirjoittaja Sale.I »

MatKa kirjoitti:
Sale.I kirjoitti:niin toi on katti mut uudessa otteessa ei lue että olis vähäpäästönen :D
Näissä uuden mallin otteissa sitä ei enää lue ollenkaan :ope:
hyvä tietää. kun katsastuksessa kävin niin mitattiin sillee että ei olis katteja. pitää siis nyppää ne pois sieltä nyt
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Katin poistaminenkin tuo niitä paljon kaivattuja lisähevosia, no ainakin pari kolme...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Sale.I
Viestit: 7
Liittynyt: 23.11.2007 14:00

Viesti Kirjoittaja Sale.I »

JaniH kirjoitti:Katin poistaminenkin tuo niitä paljon kaivattuja lisähevosia, no ainakin pari kolme...
niinhän se vissiin tuo. :D pitää siis vetää putki poikki :D
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

JaniH kirjoitti:Katin poistaminenkin tuo niitä paljon kaivattuja lisähevosia, no ainakin pari kolme...
Tai ainakin tuntuu siltä kun äänet kasvaa :roll:

Oikeasti kat ja ei-kat mallin tehoero johtuu erilaisesta moottorinohjauspoksista ja kattimallin matalammasta puristussuhteesta (80-luvulla kun ei vielä ollut saatavilla korkeaoktaanista lyijytöntä bensiiniä).

EDIT: niin ja oikeastaan mihinkään vapaastihengittävään bensiinimoottorin ei saa helposti eikä halvalla lisähevosia. Moottoriin pitää saada lisää ilmaa kairaamalla kansi, optimoimalla imu- ja pakopuolen osat sekä asentamalla virinokka. Toinen vaihtoehto on ahtaminen. Kumpikaan ei ole halpaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Melitos kirjoitti:oikeastaan mihinkään vapaastihengittävään bensiinimoottorin ei saa helposti eikä halvalla lisähevosia. Moottoriin pitää saada lisää ilmaa kairaamalla kansi, optimoimalla imu- ja pakopuolen osat sekä asentamalla virinokka. Toinen vaihtoehto on ahtaminen. Kumpikaan ei ole halpaa.
No eikös nyt vapaavirtausilmansuodattimella, peltisarjalla ja vapaammin virtaavalla pakoputkella jo muutaman hevosen lie saavan? Tosin tuntuuko ne muutama lisähevonen sitten muualla kuin lompakossa on taasen eri asia... Itse ko olen tässä viimeaikoina ajellut eritehoisilla autoilla niin käytännön suorituskyvyssähän ei ole ollut juurikaan eroa, tehoerot on olleet luokkaa 90 hv - 136 hv...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

ite revein omasta väykästä kateista sisukset mäkeen ja yllätyin aidosti koska alhaalla mielestäni kasvoi vääntö (persdynolla mitattaessa) :shock:

Tosin voihan olla että kateissa irtonaiset sisukset olivat suunnilleen poikittain putken edessä, että saattoivat ahdistaa ihan huolella :roll:
BMW E31 V12
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”