Meikän 250D lintta

Vastaa Viestiin
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Meikän 250D lintta

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Räjähtävä kiihtyvyys. Tasainen kyyti. Hienot ajo-ominaisuudet. Se on: W124 250D Automaatti!

Äärimmäisen mukava auto ajaa, tasaista kyytiä ja hyvät penkit. Ja pienellä kulutuksella.

Varustelistaa haeskelin netistä ja tällästä löyty;

240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
630 ECE - WARNING TRIANGLE
826 VEHICLES FOR FRANCE, ADDITIONAL PARTS

Minnuu jäi ihmetyttään toi ECE - Warning triangle. Onkos tää nyt just se kolmio joka vilkkuu jos rengas lyö tyhjää? Ei mun autossa sellasta oo. Tai onhan joskus voinut olla mutta mittaristo vissiin vaihettu, kun ei tuossa listassa kierroslukumittariakaan näytä olevan.
Mikähän tää Vehichles for france on?

Kaikenlaista pikkuvikaa mun autosta myös löytyy, lähinnä sellasia vikoja mitkä ihmetyttää että sellasia vikoja voi ollakkin.

1. Sisävalo, laitan sisävalon kytkimen siihen asentoon että ovien auki ollessa pitäisi sisävalon palaa. No, avaan oven, valot syttyy, laitan oven kiinni ja valot palaa. Jossain on sanomista.

2. Repsikan puolen aurinkolipassa on väljää. Roikkuu puoliksi siinä, ei onneksi haittaa näkyvyyttä.

3. Sähkösäätöisen peilin nänni on menny sipannut, eli mennyt poikki. Toimii silti ruuvimeiselillä.

4. Peruutuspeilissä välystä.

5. Kuskin peilin säätönänni hävöksissä

6. Kuskin ovi ei mene kunnolla kiinni, joutuu käyttämään hieman voimaa. Myöskin kuskin ikkunassa on sanomista, sitä jouduu kädellä vetelemään hieman eteenpäin että menee kiinni kunnolla. Kuskin ovesta myös lukon nuppi on hävinnyt johonkin ovipahvin sisään.

7. Syylärin, pissapojan ja jarrupalojen (?) varoitusvalot eivät toimi. Myöskin ulkolämpötilamittari on pimeänä.

8. Keskuslukitus toimii kaksitoimisesti, toimii repsikan ovesta.

9. Virtalukkoon, kuskin oveen, repsikan oveen ja takahutlariin ei käy sama avain.

10. Narinahelat pitäs vissiin vaihtaa

11. Pissapojan säiliön alla on nyrkin kokoinen reikä. Ehkä tuo lasinpesuneste on tehnyt pellille tehtävänsä kun se säiliö vuoti. Nyt se on kunnossa. Pesunestettä kului litratolkulla kun se viikossa valui tyhjäks :D

Sellasta. :lol: :lol:

Kuva
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Morjens, hieno pelihän tuo näyttäs olevan.

Warning triangle meinaa varoituskolmiota peräkontissa :)

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Hese126 kirjoitti:Morjens, hieno pelihän tuo näyttäs olevan.

Warning triangle meinaa varoituskolmiota peräkontissa :)

H

Heheeeeeheheh, voi helkkari ois taas pitäny eka ajatella :lol: :lol:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Kuva

Jollain oli silmää ja heitti melkein samanlaisen mercedeksen parkkiin!
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tuo kohta 1. sisävalo. minulla ainakin on siinä sammumisessa sellainen pieni tarkoituksen mukainen viive kun laittaa oven kiinni ja lukkoon.

juu kiinnostaa kanssa tietää mitä tuo ranska paketti mahtaa sisältää.. suomessahan lähes kaikki kai ostettu korotetulla alustalla ja jäykemmillä jousilla.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

NonSenCe kirjoitti:tuo kohta 1. sisävalo. minulla ainakin on siinä sammumisessa sellainen pieni tarkoituksen mukainen viive kun laittaa oven kiinni ja lukkoon.

juu kiinnostaa kanssa tietää mitä tuo ranska paketti mahtaa sisältää.. suomessahan lähes kaikki kai ostettu korotetulla alustalla ja jäykemmillä jousilla.
Mulla se viive kesti viime kesänä sellaset 18 tuntia ja sit sippas akku :lol:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ranska-pakettiin taitaapi kuulua ainaki ne ranskalaiset parkit eli kun väännetään valokytkin nolla-asennon yli vasemmalle puolelle... :roll: Eli joko vasemman puolen tai oikean puolen parkit palaa... :wink: Mullaki löytyy tenavasta sellanen varuste vaikka saksasta uitettu onki... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Scroll kirjoitti:Kuva

Jollain oli silmää ja heitti melkein samanlaisen mercedeksen parkkiin!
Kuin kaksi marjaa!! :wink:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

RoopeK kirjoitti:Ranska-pakettiin taitaapi kuulua ainaki ne ranskalaiset parkit eli kun väännetään valokytkin nolla-asennon yli vasemmalle puolelle... :roll: Eli joko vasemman puolen tai oikean puolen parkit palaa... :wink: Mullaki löytyy tenavasta sellanen varuste vaikka saksasta uitettu onki... :lol:
Tämäpä ei ole mikään ns. Ranska-varuste, vaan vakiovaruste Mersuissa, ja muistaakseni myös Volkkareissa. BMW:stä en tiedä. Mutta kuitenkin, lienee kaikkialla muualla ollut hyväksytty, paitsi Suomessa aikanaan, jonka takia jouduttiin jokaisesta Suomeen tulevasta mm. W124sesta ja W201:sestä katkomaan nuo "ylimääräiset" parkkien johdotukset katkaisijalta. Nykyään rekisteröintikatsastuksessa lie säädökset väljempiä, eli sallivat em. mallisen parkkikytkennän sellaisenaan. :wink:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Heheh, aattelin ihan vilimille laittaa tuon nätin kylmänä käynnistämisen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nbc-76Xf ... e=youtu.be[/youtube]

Kohassa 0:33 näkyy myös linttapatenttiovenkahva. Citymarketin parkkipaikalla tässä jokunen aika sitten olin nykäsemässä oven kiinni. Ovi jäi auki mutta kahva oli kädessä. No hard feelings :lol:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Hei. Mikä on lankun sisävalossa se kumiputki ja kaksnapanen liitin mikä tulee siihen lampun oikeaan reunaan? Tuli irrotettua toi valo kun kokeiltiin että käykö kaverin tenavaan (käy) ja alettiin ihmettelemään että mikä systeemi toi nyt on.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10590
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Eikös se tuosta sisävalon kupeesta "haistele" sisäilman lämpötilaa, jotta närhenmunat ossoo antaa matkustamoon oikean lämpötilan... :?
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Pappi kirjoitti:Eikös se tuosta sisävalon kupeesta "haistele" sisäilman lämpötilaa, jotta närhenmunat ossoo antaa matkustamoon oikean lämpötilan... :?
Onkos tenavassa ko. haisteluominaisuus jossain muualla kun sisävalo on muuten identtinen mutta tuo anturi puuttuu?
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Mulla oli tuo oma 250D samanlainen joskus lähtemään käyntiin kylmällä, sitten selvisi, että joutokäynnin korotus oli pois pelistä. Syöttöpumpun takapäähän tulee alipainekellolle letku, joka tässä tapauksessa oli irti. Laitoin letkun kelloon takaisin ja varmistin liitoksen nippusiteellä. Tämän jälkeen joka kerta lähti tulille ilman kaasuun koskemista, kesät ja talvet. Kannattaa vilkaista.

Toki se "alipainekytkin" sylinterikannesta voi olla myös sönder. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Scroll kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Eikös se tuosta sisävalon kupeesta "haistele" sisäilman lämpötilaa, jotta närhenmunat ossoo antaa matkustamoon oikean lämpötilan... :?
Onkos tenavassa ko. haisteluominaisuus jossain muualla kun sisävalo on muuten identtinen mutta tuo anturi puuttuu?
Onkos tenavassa edes automaattisesti säätyvää sisälämpötilaa :?:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

teppo21 kirjoitti:
Scroll kirjoitti:
Pappi kirjoitti:Eikös se tuosta sisävalon kupeesta "haistele" sisäilman lämpötilaa, jotta närhenmunat ossoo antaa matkustamoon oikean lämpötilan... :?
Onkos tenavassa ko. haisteluominaisuus jossain muualla kun sisävalo on muuten identtinen mutta tuo anturi puuttuu?
Onkos tenavassa edes automaattisesti säätyvää sisälämpötilaa :?:
Ei ole. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Noniin, taas olis kysyttävää. Kylmänä kun lähtee lankkuva käynnistään, niin joutuupi pari kertaa hehkuttamaan että lähtee käymään, ja kun lähtee niin käy ekaks neljällä pytyllä. Vissiin hehkuissa jotain vikaa. Tosin hehkun merkkivalo toimii kuin pitääkin. Löytyskö jostain kuvasarjaa noiden hehkujen vaihtamisesta, aattelin notta vaihtas ne kaikki kun tossa helemikuun lopussa ois lapinreissu tiijossa niin vaihtas ne ennen sitä. :roll:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Meinasin tossa viiksen vahtaa mutta milläs saan ton ratin irti, oli nimittäin tuo mutteri aika muljaantunut.

Kuva

Purkuauto josta purin viiksen niin siinä oli ihan rehellinen mutteri eikä ollu mitään ongelmia sen irroittamisessa, mutta tuota kun hellästi yritin isolla 10mm kuusiokoloavaimella kääntää ei puhunut mitään ja liikaa en viittiny vääntää kun muljaantuu tuo vielä enemmän. [/img]
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Siellä on kierrelukitetta, joten kovin pienellä voimalla se ei edes lähde auki... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

eseestie kirjoitti:Siellä on kierrelukitetta, joten kovin pienellä voimalla se ei edes lähde auki... :roll:
Eka meinasin että annan pillillä vähän lämpöä mutta tulee pian poltettua koko auto ja torppa. Paha on lähtee oikeen voimalla vääntään kun on 99% varma että tuo muljaantuu ns. v*tuiks.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Purkuauto josta purin viiksen niin siinä oli ihan rehellinen mutteri eikä ollu mitään ongelmia sen irroittamisessa
Mutteri ? :shock:

Induktiokuumentimella voisi lämmittää ja/tai pulttipyssyllä pyöräyttää.
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

dealer kirjoitti:
Purkuauto josta purin viiksen niin siinä oli ihan rehellinen mutteri eikä ollu mitään ongelmia sen irroittamisessa
Mutteri ? :shock:

Induktiokuumentimella voisi lämmittää ja/tai pulttipyssyllä pyöräyttää.

Joo siinä oli ihan normaali mutteri päässä, ei ollu tollasta kuusiokolosysteemiä ollenkaan. Vissiin otettu joskus ratti aikasemminkin pois ja vaihettu sitten tilalle normaali mutteri. Täytyy pulttipyssyllä kokeilla mutta vähän epäilen kyllä että lähtee. Nooh, kuusakoskelle soittoo vaa.... :lol:
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Hehkun vaihdossa ei oikeestaan muuta oo ku vanha pois ja uusi tilalle :D se hehkun johto on 10mm kannalla ja ite hehku 12mm. Voi olla ahdasta jos ei imusarjaa irroita. Voivat olla tiukassa, kone kuumaksi ja availemaan sit.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Vaihtelin tossa monitoimiviiksen aikani kuluks, kun uus on pyöriny takapenkillä jo useemman kuukauden. Syy vaihtoonhan oli se että pyyhkijöiden I ja III nopeus eivät toimineet eikä myöskään pitkien vilkautus. No, III nopeus alkoi toimimaan ja vilkautus mutta tihkuasennossa pyyhkijä tökkii vieläkin. Mistähän mahtaa olla kyse? Rele on ehjä ja nyt on uus viiksikin. Mikähän se irtonainen karva siinä viiksen johtonipussa on? Paikkaa en sille löytänyt.

Vakionopeudensäädinkin alkoi toimimaan kun sen viiksen käytti irti ja laittoi takasin. Siinä on ollut kaikkee pikku sanomista, välillä toimii ja välillä ei. Useemmin ei. Mutta nyt taas alkoi toimimaan. Henkimaailman juttu tuntuu olevan toi vakkari. Syksyllä heitettiin 1400km lapin reissu, vakkari toimi koko matkan hienosti kunnes lopetti toimintansa 5km ennen kotipihaa. Ihan sopivasti mun mielestä :D Vakkarin boksinkin aukasin tossa yks päivä ja rasvasin sieltä ne rattaat mutta toimii silti satunnaisesti.

Missä sijaitsee nelilovisen tomaattilootan tyhjennysroppu? Oisko kellään kuvaa sijainnista? Ens viikonloppuna olis ohjelmassa laatikon öljyjen vaihto ja vetonivelten rasvaaminen. 8)
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Jaa onkos tää yksinpuhelua.... Kumminkin, kävi vähän hassusti tänää. Ajelin kaikessa rauhassa jyväskylän motarilla jämsään päin ja vähän ennen moottoritien loppua pamahti kuljettajan etupyörä lukkoon. Sain auton ajettua siihen pientareelle ja sit ihmettelemään. Vissiin laakeri meni jumii. Aikasemmin sieltä kuulu rutinaa ja pörinää mut aattelin että se on lunta ja jäätä mitä siellä on. Otin vähän pakkia ja eteenpäin yms ja sit sain auton liikkeelle. Ajelin sen muuramen sellille ja tossa äsken haettii se railerilla kotii. Auto on nyt kaverin pajalla öökattavana ja kattoo nyt kuinka paljon sieltä on menny paskaks kaikkee että kannattaako sitä alkaa ees korjaamaan. Ei viittis neljänsadaneuron autoon alkaa tekee hirveitä remontteja. Sellasta. :)
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

Tämän auton tarina on nyt meikäläisen osalta ohitte. Laitoin puoliltäpäivin nettiautoon myyntiin niin viiden aikaan se oli jo myyty. Kaikkine vikoineen ja puutteineen ikäisekseen helkkarin hyvä auto! Kyl mä vielä joskus kakkosnelkun ostan....
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

tuskien taival on ollut auton kanssa kulku.

ja hämmentävää kuinka meni noin nopeasti kaupaksi. ei mulla vaan koskaan. :(
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Scroll
Viestit: 200
Liittynyt: 10.7.2011 0:22
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Scroll »

NonSenCe kirjoitti:tuskien taival on ollut auton kanssa kulku.

ja hämmentävää kuinka meni noin nopeasti kaupaksi. ei mulla vaan koskaan. :(
Vissiin oli hinta vähän alakanttiin sit... :D
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88

Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti

® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”