webaston asennus
webaston asennus
En tiedä onko tämä oikea paikka kysellä webaston asennusohjeita, mutta kyselenpä kuitenkin.
Eli olen mahdollisesti hankkimassa webastoa ja tiedustelisin vähän niitä näitä.
Ei taida olla suurempaa merkitystä mihin laitan polttoaineen T-haaroitusta (diesel), jos en vedä erillistä linjaa tankilta saakka? Esifiltterin jälkeen?
Laitetaanko lämppäri yleensä oikealle vai vasemmalle vapari 300:ssa?
Lämppärin vesikierto kytketään sisälämmönvaihtimen tulo-linjaan, mutta kumpi letku se on?
Webaston "tuuletus-karva" tulee tuulettimen kakkos-napaan?
Millä tavalla vetäisin pakoputken?
Parhaiten ehkä näkisi jos joku voisi lähettää valokuvan vaparin konehuoneesta missä on lämppäri asennettuna?
Ja sitten vielä yksi hassu: Hällärissä on lisäkanavia ja ajettelin samalla kytkeä lämppärin siihen. Sillä tavalla saisin laitteesta kauko-ohjatun. Paljonko virtaa lämppärin "herätys" vie? En siis tällä tarkoita laitteen käynnistys-sekvenssiä missä hehku jne ottaa reippaasti sähköä (jotain 45W ehkä). Hälläriin saa kytkeä toimintoja jotka vaatii 200mA tai alle.
Eli olen mahdollisesti hankkimassa webastoa ja tiedustelisin vähän niitä näitä.
Ei taida olla suurempaa merkitystä mihin laitan polttoaineen T-haaroitusta (diesel), jos en vedä erillistä linjaa tankilta saakka? Esifiltterin jälkeen?
Laitetaanko lämppäri yleensä oikealle vai vasemmalle vapari 300:ssa?
Lämppärin vesikierto kytketään sisälämmönvaihtimen tulo-linjaan, mutta kumpi letku se on?
Webaston "tuuletus-karva" tulee tuulettimen kakkos-napaan?
Millä tavalla vetäisin pakoputken?
Parhaiten ehkä näkisi jos joku voisi lähettää valokuvan vaparin konehuoneesta missä on lämppäri asennettuna?
Ja sitten vielä yksi hassu: Hällärissä on lisäkanavia ja ajettelin samalla kytkeä lämppärin siihen. Sillä tavalla saisin laitteesta kauko-ohjatun. Paljonko virtaa lämppärin "herätys" vie? En siis tällä tarkoita laitteen käynnistys-sekvenssiä missä hehku jne ottaa reippaasti sähköä (jotain 45W ehkä). Hälläriin saa kytkeä toimintoja jotka vaatii 200mA tai alle.
"I don't belive in faith,
I belive in bad luck!"
I belive in bad luck!"
Itse asensin webaston vänkärinpuoleiseneturenkaan eteen. Mitä alempana webasto on sitä parempi.
Tuossa näkyy virtaus suunta.
Flektin ohjaus johto kytketään sulakeboksin alla olevaan vaaleanpunainen-vihreä johdon väliin niin, että webastolta tuleva punainen johto lähtee sulakerasialta ja musta menee. Näin flekti pyörii webastonpäällä ollessa sillä nopeudella mikä säätönamiskassa on.
Kellolle menevään mustaan johtoon kun kytkee 12v jännitteen niin webasto hörähtää ja sammuu kun jännite tipahtaa. Joka ei paljoa virtaa vaadi.
Tuossa nyt tuommoinen äkkiä vastattu...
Tuossa näkyy virtaus suunta.
Flektin ohjaus johto kytketään sulakeboksin alla olevaan vaaleanpunainen-vihreä johdon väliin niin, että webastolta tuleva punainen johto lähtee sulakerasialta ja musta menee. Näin flekti pyörii webastonpäällä ollessa sillä nopeudella mikä säätönamiskassa on.
Kellolle menevään mustaan johtoon kun kytkee 12v jännitteen niin webasto hörähtää ja sammuu kun jännite tipahtaa. Joka ei paljoa virtaa vaadi.
Tuossa nyt tuommoinen äkkiä vastattu...
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
RRRRRR!!!
RRKELEEN, RRKELE!
Piti vähän ruveta kattoo mitä matkahulto toi. Hienot laitteet, mutta kellon takana olevassa liittimessä oli pari piuhaa jotka olivat menossa poikki. Enhän minä sen enempää ruvennu miettimään.
Vedin piuhan irti juottaakseni, ja samalla muutama muu piuha irtos. Enhän minä mitään kuvaa ottanu ennen kun rupesin repimään palasiksi.
Olisiko jollain kytkentäkaaviota? Katoin että itse kellossa on kaikki navat numeroituja, niin sillähän sen pitäisi sitten tietää...
Se on Webaston thermotop c/z, missä on "vanha" digitaali-kellokytkin johon tulee neliskanttinen liitin...

Kellon takan on numeroidut navat:


Piti vähän ruveta kattoo mitä matkahulto toi. Hienot laitteet, mutta kellon takana olevassa liittimessä oli pari piuhaa jotka olivat menossa poikki. Enhän minä sen enempää ruvennu miettimään.
Vedin piuhan irti juottaakseni, ja samalla muutama muu piuha irtos. Enhän minä mitään kuvaa ottanu ennen kun rupesin repimään palasiksi.
Olisiko jollain kytkentäkaaviota? Katoin että itse kellossa on kaikki navat numeroituja, niin sillähän sen pitäisi sitten tietää...
Se on Webaston thermotop c/z, missä on "vanha" digitaali-kellokytkin johon tulee neliskanttinen liitin...

Kellon takan on numeroidut navat:


"I don't belive in faith,
I belive in bad luck!"
I belive in bad luck!"
enemmän lämpöä koneelle
Teline on rakennettu, kelloon tinattu "herätepiuha" hälyttimen lisäkanavaan ja kelit rupevat sallimaan ulkohommia.
Olen vähän miettinyt vesikiertoa ja tärkeintä olisi minun mielestä että kone lämpiäisi. Ohjaamo lämpiäisi myös mutta hitaammin jos webasto kytkettäisiin sisäkennolta lähtevään linjaan, jopa niin että webasto tulisi sähköisen kiertovesipumpun ja lohkon väliin.
Tällöin en kytkisi erillistä kiertovesipumppua webastolle, vaan käyttäisin auton omaa pumppua tähän tarkoitukseen. Toisen (webaston "oma") pumpun voisi laitta sisäkennon tulolinjaan edesauttaen tällöin parempaa kiertoa.
Kuulostaako ideat ihan idioottimaisilta, vai koitanko tällä tavalla?
Olen vähän miettinyt vesikiertoa ja tärkeintä olisi minun mielestä että kone lämpiäisi. Ohjaamo lämpiäisi myös mutta hitaammin jos webasto kytkettäisiin sisäkennolta lähtevään linjaan, jopa niin että webasto tulisi sähköisen kiertovesipumpun ja lohkon väliin.
Tällöin en kytkisi erillistä kiertovesipumppua webastolle, vaan käyttäisin auton omaa pumppua tähän tarkoitukseen. Toisen (webaston "oma") pumpun voisi laitta sisäkennon tulolinjaan edesauttaen tällöin parempaa kiertoa.
Kuulostaako ideat ihan idioottimaisilta, vai koitanko tällä tavalla?
"I don't belive in faith,
I belive in bad luck!"
I belive in bad luck!"
Auton oma pumppu riittää mainiosti. Itse pistin webaston lämmityslaitteen menopuolelle, eli imusarjan puolelle. Moottori kyllä lämpeää lämmityslaiteen paluukierrollakin.
Auton pumppu käytettäessä pitää pistää vaihtorelee pumpun kumpaankin johtoon, näin ei virta karkaa lämmönsäätöpaneeliin, eikä muihin järjestelmiin, webaston ollessa päällä.
Auton pumppu käytettäessä pitää pistää vaihtorelee pumpun kumpaankin johtoon, näin ei virta karkaa lämmönsäätöpaneeliin, eikä muihin järjestelmiin, webaston ollessa päällä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
diodit lämppärin johtoihin.
Luulisin jotta diodit lämppärin kahden puolen toimisi. Kannattaa ottaa huomioon puhaltimen suurehko virran kulutus (luultavasti useampia Ämpärejä) > diodien virrankesto. Lisäksi jokainen diodi pudottaa aina noin 0,7V jännitettä.
Webaston vihreä/valkonen johto (lämppärin puhaltimen ohjaus) Imax=0,5A eli vaatii releen.
Webaston vihreä/valkonen johto (lämppärin puhaltimen ohjaus) Imax=0,5A eli vaatii releen.
webaston pumppu
kun webaston liittimen ykkösnapaan laittaa virtaa niin webasto käynnistyy. mutta pumppu ei välitä mitään. mis vika?? kytkentä ohjeita, kiitos. 
