GLE:n S204:n tilinpäätös
Hommasin kaks uutta Hakka Blue 225/45 -rengasta. Ne ovat V-nopeusluokkaa kun Rossot ovat näköjään W. Ajattelis hitaamman luokan renkaan kestävän kulutusta paremmin.
Rengaskauppiaskin oli sitä mieltä, että ajaa neljämilliset eturenkaat loppuun tänä kesänä. Tuntuu haaskaukselta pistää sinänsä käyttökelpoisia renkaita pois.
Rengaskauppiaskin oli sitä mieltä, että ajaa neljämilliset eturenkaat loppuun tänä kesänä. Tuntuu haaskaukselta pistää sinänsä käyttökelpoisia renkaita pois.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Kuitataan nyt tännekin, että nykyisen W212 uraherkkyys hävisi samaan kierrätyskeskukseen kuin alla pyörineet Michelin Primacyt. Nyt alla Nokian Blue, ja lähes täysin tunteeton urille.
Tien kallistukset Mersu yhä tuntee, mutta selvästi vähemmän kuin ennen. En osaa arvioida ajettavuutta tai pitoa muulla tavalla, mutta mukava ajaa, kun ei tarvitse koko ajan paimentaa eessuntaas kiemurtelevaan autoa.
Melua on vaikea verrata Ceessä käyttämiini Nokian Greeniin, kun auto on eri, mutta ei nämäkään minusta pahat ole.
Tien kallistukset Mersu yhä tuntee, mutta selvästi vähemmän kuin ennen. En osaa arvioida ajettavuutta tai pitoa muulla tavalla, mutta mukava ajaa, kun ei tarvitse koko ajan paimentaa eessuntaas kiemurtelevaan autoa.
Melua on vaikea verrata Ceessä käyttämiini Nokian Greeniin, kun auto on eri, mutta ei nämäkään minusta pahat ole.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Minä olen myös tykännyt samaisista rinkuloista vaikkakin eri korissa.bercedes menz kirjoitti:Mulla on Continentalin Sport Contactit (edessä 225- ja takana 245-leveät) ja mielestäni mukavat renkaat.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nokian sopivuudessa Suomeen saattaa olla hieman vaikutusta silläkin, että minkään muun rengasmerkin suunnittelija ei osaa kuvitella Suomen tieoloja, koska luulee tehtaan testirataa keinotekoisen huonoksi pinnaksi?
Jos olisin valitsemassa talvirenkaita uudestaan, ostaisin Nokian 8:n sijasta mieluummin ContiIcen samasta syystä kuin Nokian kesärenkaan. Vakaa ja rauhallinen. Nokian 8 on kovalla pinnalla selvästi talvirenkaan tuntuinen, eli pehmeä ja epävakaa. Ei uraherkkä sekään, mutta pienikin tuuli tuntuu kyllä.
Jos olisin valitsemassa talvirenkaita uudestaan, ostaisin Nokian 8:n sijasta mieluummin ContiIcen samasta syystä kuin Nokian kesärenkaan. Vakaa ja rauhallinen. Nokian 8 on kovalla pinnalla selvästi talvirenkaan tuntuinen, eli pehmeä ja epävakaa. Ei uraherkkä sekään, mutta pienikin tuuli tuntuu kyllä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kyllä nämä Nokian Bluet tuntuvat ihan toimivan S204:ssa kunhan ei laita liikaa paineita. Rengasliikkeessä pantiin 2,8 bar taka-akselille ja se teki autosta uraherkemmän. Pudotin 2,6 bar:iin ja tien kallistukset sekä urat lakkasivat haittaamasta. Yhtäkkiä näyttäis jyrkempiolkaiselta renkaalta mitä Pirellin P Zero Rosso ja ehkä siksi herkempi.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Rengaskauppiaasi tuntuu olevan ainakin oman kokemukseni perusteella oikeassa. Keväällä laitoin hyvällä (arviolta n. 6-7mm) pinnalla olevat Hankookit alle (205/55R16), ja mietin silloin, ehtiiköhän kulumaan kesän aikana niin, että saan talvirenkaat ostettua syksyllä samoille vanteille. Nyt vajaa 10 tkm takana, ja mietin joutuuko uusimaan renkaat jo ennen talvirengaskautta... Nopeasti tuntuu hukkuvan normikoossakin ja kuristetun 200 CDI:n allakin.
Keväällä teetin varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksenkin, joten kulmienkin pitäisi olla kohdallaan.
Keväällä teetin varmuuden vuoksi nelipyöräsuuntauksenkin, joten kulmienkin pitäisi olla kohdallaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ohhoh, jopas kuluukin? Omaan S204:n hommasin talvirenkaat ekana syksynä ja kesärenkaat toisena kesänä. Molemmat sarjat vain 205 "leveinä".
Tasaisella yli 30.000 km / vuosi tahdilla molemmat satsit olivat meiltä lähtiessä hyvinkin käyttökelpoisessa kunnossa. Talvirenkaiden paras pito oli toki jo kadonnut kolmen talven aikana, mutta kulutuspintaa oli vielä hyvin jäljellä, kuten paljon lumisella alueella liikkuvalle tahtoo käydä.
Tasaisella yli 30.000 km / vuosi tahdilla molemmat satsit olivat meiltä lähtiessä hyvinkin käyttökelpoisessa kunnossa. Talvirenkaiden paras pito oli toki jo kadonnut kolmen talven aikana, mutta kulutuspintaa oli vielä hyvin jäljellä, kuten paljon lumisella alueella liikkuvalle tahtoo käydä.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Nykyään kesärenkaita kuluttaa sekin, että ne tulee pistettyä alle varhaimmillaan jo maaliskuus ja kitkapyörät pannaan alle lokakuus. Keväällä voi olla pitkäkin karhean pinnan kausi ennen kevään lämmön teitä tasoittavaa vaikutusta.
Talvirenkaat (Michelin X-Ice Xi2) kului mulla jopa Golfissa 4mm pintaan kolmessa talvessa, koska lumella ei paljonkaan kerry kilometrejä. TDI ja raskas kaasujalka kiihdytyksis varmaan tuo oman lisänsä...
Talvirenkaat (Michelin X-Ice Xi2) kului mulla jopa Golfissa 4mm pintaan kolmessa talvessa, koska lumella ei paljonkaan kerry kilometrejä. TDI ja raskas kaasujalka kiihdytyksis varmaan tuo oman lisänsä...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI