W204 M271 Evo moottori

HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

W204 M271 Evo moottori

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Wikipediasta kaivoin

DE18LA (M271Evo, 271.8XX)[edit]

This is the last version of M271 engine family. Dimensions are the same as E18ML and DE18ML, but the supercharger has been replaced with a turbocharger; like the DE18ML it uses the CGI (Stratified Charged Gasoline Injection) gasoline direct injection. Output ranges from 156 PS (115 kW) at 5200 rpm to 204 PS (150 kW) at 5500 rpm.
Applications:
2009 Mercedes-Benz C-Class (W204) C 180 CGI, C 200 CGI, C 250 CGI
2009 Mercedes-Benz E-Class (W212) E 200 CGI, E 250 CGI
2009 Mercedes-Benz E-Class Coupé (C207) E 250 CGI

Onkohan tuossa nyt yhtään parannettu sitä yksirivistä jakoketjua?
Alkais kohtapuolin saksanmaalta saamaan järkihintaan noitakin, mutta pitäis tietää että kestääkö nuo. Alkuperäinen M271 ilmesiesti kärsii aika pahoista jakoketjun venymisongelmista. Tuossa ei olekaan remmiahdinta vaan pakokaasuturbo
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Äkkiä kahtoin EPC:ltä että samaa pa¨kaa :cry:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sama paska muuten mut remmiahtimen tilalta tosiaan toi solmu pakosarjassa... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Kyllä täytyy ihmetellä Mercedeksen ylimielisyyttä tässäkin asiassa. Luulisi, että olisivat ottaneet opikseen niistä 210 ja 202 mallien ruosteongelmista ja siitä mitä se teki merkin imagolle. Kyllä pitäisi reagoida tilanteeseen ja pikimmiten kehittää kyseiseen jakopään rakenteeseen vahvempi malli.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

C180K ketju, kiristin, laahain:
A0009932176
A2710500611
A2710521116

C180CGI ketju, kiristin, laahain:
A0009931078
A2710500911
A2710500116
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Onko nuo em. osat siis parannettuja versioita?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä, mutta voisi olettaa että parannettu eikä huononnettu.
Joka tapauksessa M271Evossa on jakopäässä eri osat kuin vanhemmassa moottorissa. Myös nokkapyörät erilaiset :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Evossa on ns. hiljainen ketju:
Kuva

Tuommoinen on sitten myös uudemmassa M274:ssä.

Vanhassa on sitten perinteinen ketju:
Kuva

Onko sitten parempi – ainakin erilainen, niinkuin diileri mainitsi. On siinä ainakin enemmän palikoita per lenkki kuin vanhassa. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Päivitys ei varmaankaan onnistu vanhempiin moottoreihin, tai lienee ainakin paljon rahaa ja tupakkia vaativa rojekti?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Väsynyt Mies kirjoitti:Päivitys ei varmaankaan onnistu vanhempiin moottoreihin, tai lienee ainakin paljon rahaa ja tupakkia vaativa rojekti?
Varmaan siinä vaiheessa menee samalla vaivalla, jos menee kaikki ketjupyörätkin vaihtoon (oliko se Aki P:llä moinen homma kerran työn alla).

Joku oli jenkkifoorumilla tehnyt melkoisen remontin, kun ketju oli hypännyt.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
korhora
Viestit: 147
Liittynyt: 15.10.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja korhora »

Väsynyt Mies kirjoitti:Kyllä täytyy ihmetellä Mercedeksen ylimielisyyttä tässäkin asiassa. Luulisi, että olisivat ottaneet opikseen niistä 210 ja 202 mallien ruosteongelmista ja siitä mitä se teki merkin imagolle. Kyllä pitäisi reagoida tilanteeseen ja pikimmiten kehittää kyseiseen jakopään rakenteeseen vahvempi malli.
Saksalaisten mielestä on ilmeisesti parempi kieltää kaikki mokat ja maksattaa lasku asiakkaalla...? Tuntuvat luottavan "premium" brändiin ja siihen että niitä haluavia riittää? Toisenlaisiakin valmistajia on heille yleisesti huudellaan viereisistä pöydistä kun lähettävät takaisinkutsut liikkeelle, sekö on huonoa palvelua ja laatua? Ja tämä huono huutoon vastaaminen koskee kaikkia Saksalaisia valmistajia...
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

korhora kirjoitti:Saksalaisten mielestä on ilmeisesti parempi kieltää kaikki mokat ja maksattaa lasku asiakkaalla...? Tuntuvat luottavan "premium" brändiin ja siihen että niitä haluavia riittää? Toisenlaisiakin valmistajia on heille yleisesti huudellaan viereisistä pöydistä kun lähettävät takaisinkutsut liikkeelle, sekö on huonoa palvelua ja laatua? Ja tämä huono huutoon vastaaminen koskee kaikkia Saksalaisia valmistajia...
Tämä nyt kuitenkin harvemmin aiheuttaa hengenvaaraa matkustajilleen, niin kuin suurinosa eräänkin itä-merkin jatkuvista takaisinkutsuista, mistä niistäkin osa korjaataan hyssytellen määräaikaishuollon yhteydessä, kertomatta omistajalle asiasta mitään :roll:
Mitä muuten maksaa tämän ko. moottorin jakopääremontti, noin niin kuin suurinpiirtein?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Tulipas hyvää tietoa. Kuinkahan paljon tuollaisen ketjunvaihtoremontti maksaa? Noita on Saksassa myytävänä jostain 12000 eurosta ylöspäin. Niitä on vaan vähän vaikea tunnistaa muuten kuin vuosimallista 2009 alkaen niitä rupeaa olemaan. Co päästöt on pienempiä kuin vanhemmassa remmiahdin versiossa. Niitäkin on useampia, ainakin 160. 163 ja 169 g/100km luvut on tulleet vastaan. 172 ja 185 g autoja löytyy myös. Niitäkin löytyy vielä niinkin uusista kuin 2010 malleista. Kilometreä noissa on 100.000 molemmin puolin. Junge sternejä löytyy.

Mitenkä tuon Saksalaisen mersu liikkeen antaman junge sterni takuun kanssa menee Suomessa? Jos semmosen tuo suomeen niin mitä ne Veholla sanoo siinä vaiheessa kun pitää korjata joku paikka. Miten ne kohtelee saksantuonti malleja? Vaikkapa nyt se jakopää jos kumminkin laukeaa siinä 130.000 kohalla?

Vero hommahan noissa pienemmän Co arvon autoissa on edullisempi. Laskin autoveropäätöksistä vanhemmalle ja syöläämmälle 31% ja uudemmalle 26%. Silläkin alkaa jo olemaan merkitystä tuossa hintaluokassa.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Noita Saksassa myönnettäviä käytettyjen M-B:n takuita kuulemma on kahta erillaista, näin kertoivat Veholla. Toiseen kanssa kysyvät korjausluvan ja laskuttavat suoraan. Toisen kanssa korjaus pitää itse maksaa ja hakea sitten itse korvaus yhtiöltä. Jos nyt oiken ymmärsin vaihtoauto takuun myöntää jokin vakuutusyhtiö, en kyllä ole 100 varma asiasta.

Oma ostettiin Daimlerin omistamasta liikkeestä ja sen takuun laskutus meni suoraan Vehon kautta.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mersunkin olis paras siirtyä hammashihnaan kun eivät (enää) osaa tehdä tuota jakopäätä kestäväksi.

Eikös VW:llä ollut TSI-moottoreidensa kanssa samankaltaisia ketjuongelmia ja vissiin ovat uudemmat versiot nyt hihnalla...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eldorado kirjoitti:Mersunkin olis paras siirtyä hammashihnaan kun eivät (enää) osaa tehdä tuota jakopäätä kestäväksi.

Eikös VW:llä ollut TSI-moottoreidensa kanssa samankaltaisia ketjuongelmia ja vissiin ovat uudemmat versiot nyt hihnalla...
Kyllähän ne pikkuhiljaa siirtyykin ku kohta "saa" ropata renault dieseliä mersun keulilla :evil:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, remmissä on kyllä se hyvä puoli että se ei varmasti kestä kovin pitkään, eli ei tarvitse vakuutella jokaista vaihdon tarpeellisuudesta.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sitäpaitsi hyvä bisnes ostaa joku rellun clio olio purkuun satasella. Ottaa siitä koneen ja myy mersun moottorina parikymmenkertaisella hinnalla :happy:

Pankistakin sais heti ison hallilainan, perusteeksi ja vakuudeksi riittää kun sanoo mersumies pankinjohtajalle että "mersuihin tulee rellun kone". Samoin TE-keskukselta työllistämistukea kymmenen lisämiehen palkkaukseen :idea: :idea:


Tai sitten ois viisain hakeutua eläkkeelle tai johonki pakkohoitoon jos meinaa vielä korjaamisella ihtensä ja muutaman työntekijän elättää :roll:
merhon
Viestit: 8
Liittynyt: 17.10.2012 2:56
Paikkakunta: Vantaa

Moottorilämpö

Viesti Kirjoittaja merhon »

Kovasti tässä jutussa kerrottiin diesel moottorin tehokkaasti lämpenevän.Itellä W 204 200cdi ja se lämpiää talvelle,siis moottori, tosi hitaasti.Vaikka ollut lohkolämmittimessä,joka letkussa,2 tuntia niin vaatii noin tunnin ajon -10 asteen pakkasessa ennenkuin on normaali lämmin moottori.Vaihdettu termari Veholla,ei vaikutusta,laitettu keulasuoja,ei vaikutusta.Auto sisältä kyllä nopeasti lämmin.Auto on vm 2012.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kuormitus on todella kevyttä tässä tapauksessa moottorille tai jotain on vialla.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Moottorilämpö

Viesti Kirjoittaja xr »

merhon kirjoitti:Kovasti tässä jutussa kerrottiin diesel moottorin tehokkaasti lämpenevän.Itellä W 204 200cdi ja se lämpiää talvelle,siis moottori, tosi hitaasti.Vaikka ollut lohkolämmittimessä,joka letkussa,2 tuntia niin vaatii noin tunnin ajon -10 asteen pakkasessa ennenkuin on normaali lämmin moottori.Vaihdettu termari Veholla,ei vaikutusta,laitettu keulasuoja,ei vaikutusta.Auto sisältä kyllä nopeasti lämmin.Auto on vm 2012.
juttuja aina on mutta totuus on ihan toinen
jos auto vie satasella 6-7 litraa niin ei siitä paljon lämpöä riitä varsinkin jos ei meinaa sisälle autoon paleltua
sisälle autoonkin paleltusi jos ei ole wepaa tai sähköavusteista lämmitystä
40 vuotta on autoiltu ja en ole tavannut kuin yhden diesel auton joka pitää moottorin lämmöt suht normaalina kelistä riippumatta 2,5l diesel pösö 505 kyseinen piilihän lykkää putkesta sellaista tikua että silmiä kirvelee :D
dieseli palaa melkein ilman happea :lol:
pikkasen piristetty OM606:kin pitää aika hyvin lämpönsä, riskisti kun syö niin jaksaa
nyky dieselin huonoon lämpenemiseen on oikeastaan kolme syytä (osaksi pensa autoissakin)
1. ennen vanhaan auton kone kiljui jo sadan nopeudessa 3000-3500 kierrosta kun nykyään kierroksia on puolet vähenpi
2. nykyään ne pitää olla niin saasteettomia niin moottorin läpi ajetaan ahtimella ainakin 20 prosenttia ylimääräista ilmaa tämä pakkas ilma kyllä hyvin jäähdyttää moottorin
3. ilman vastus ei enää niin paljon kuormita menoa
no sitten on tietysti moottorin sisäisiä kitkojakin pienennetty kaiken maailman yks rivisillä jakopäillä mutta ompahan ainakin siinä marmori tiskillä asiakkaalla hetken lämpö kohillaan :D
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Tulevaisuuden 9g vaihteisen mersun kierrokset ei paljoa yli 1000rpm taajamassa nouse .

Saattaa joku tulevaisuudessa vielä ihmetellä että miten ei lämpene

suomen talvisäässä .
Avatar
740 GLE
Viestit: 2654
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

"Keulan tukkiminen" voi tarkoittaa monta asiaa, mutta omassa S204:ssa se merkitsi puskurin alapuolisen ilmanottokidan lisäksi myös säleikön tukkimista kokonaan, ja myös Avantgarden ison tähden kohdalta, vaikka tehtaan viimasuojassa onkin sillä kohdalla selvä tuotevirhe, eli iso reikä.

Kun ei muuraa jäähdytintä tukkoon, ei se ilmanottokuilu säleiköstä jäähdyttimelle mikään umpitunneli ole. Flekti saisi kyllä pakkaskelillä vedetyksi raitista ilmaa jäähdyttimen läpi, jos haluaisi. Mutta ei se halua. Ei edes Rouvan S80, vaikka on bensakoneella.

Diesel ei 12 km työmatkalla -10 asteessa lämmennyt termostaatin 90 asteeseen. Mutta reilusti alle tunnissa nyt kuitenkin. OM646 kanssa töistä lähtiessä tilanne oli tietenkin toinen, kun tiesi mistä tolpasta on kello jumissa (It wasn't me!) ja 8 - 9 tunnin lämmityksen jälkeen kotiin lähtiessä mittari poukkasi pakkasesta riippuen 40 - 60 asteeseen. Siitä se ehti nousta kotimatkalla 80 asteeseen.

Myös 5 litraa sadalle kuluttavan CDI:n hyötysuhde jää selvästi alle 50%, joten se hukkaa yli puolet polttoaineen energiasta häviöinä taivaan tuuliin. Lämpöhäviön osuus hävikistä on edelleen niin suuri, että sillä lämpiäisi ajotavasta riippuen yksi tai ehkä jopa parikin saunaa. Vaan nytpä hukkalämpö ei enää päädykään jäähdytysnesteeseen samassa määrin kuin etukammiodieselissä, joten lämmön talteenotossa se temppu seisoo.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2654
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottorilämpö

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

xr kirjoitti:pikkasen piristetty OM606:kin pitää aika hyvin lämpönsä, riskisti kun syö niin jaksaa
nyky dieselin huonoon lämpenemiseen on oikeastaan kolme syytä (osaksi pensa autoissakin)...
Hyötysuhteen paraneminen vähentää lämpöhäviöitä. Muistelen nähneeni arvion, jonka perusteella etukammiodieselin vaihtaminen suoraruiskutukseksi nosti hyötysuhdetta 5 - 10%?

Mikähän vaikutus lienee kaksirivisen ketjun vaihtamisella yksiriviseksi?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

...nostan tämän parin vuoden takaisen aiheen kysyäkseni ihan mielenkiinnosta, että onko näitä viimeisimpiä M271 EVO -moottoreita tullut jakoketjunvaihtoon samaa tahtia kun Kompressoreita? Eli autot tyyppimerkinnällä CGI (Stratified Charged Gasoline Injection) tarkoittaen suorasuihkutusta.

Vai onko näissä käytetty uusi ketjumalli, kiristin, laahain ja nokkapyörät poistaneet venymisongelman?!
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Juuri keväällä lähipiirissä meni W204 CGI:n ketju poikki täydestä laukasta. Oli varsin tyyris remontti. Samaa kuraa tuntuu olevan nekin.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dealer kirjoitti:En tiedä, mutta voisi olettaa että parannettu eikä huononnettu.
Joka tapauksessa M271Evossa on jakopäässä eri osat kuin vanhemmassa moottorissa. Myös nokkapyörät erilaiset :roll:
Voihan sitä olettaa, mutta p*skahan se on uudempikin ketju nyt kun on alkanut kokemuksia tulemaan :(
Työläämpi vaihtaa kuin vanhempaan ja suositus että aina myös uudet pyörät. Pyörät vähän halvemmat kuin vanhempaan malliin mutta toista tonnia taisi parin hinta olla.

Ensimmäinen tehty meillä. Kilometrejä aika tasan 100000. Vikakoodia ajoituksesta ja ketju reilusti venynyt. En ollut mittaamassa venymää niin ei valitettavasti ole siitä kuvia.
Ketju ei ihan perinteisen näköinen, pyörien hampaat kolmiomaiset:
Kuva
wiimax.fi
hakkapeliitta
Viestit: 5
Liittynyt: 17.11.2010 21:15

Viesti Kirjoittaja hakkapeliitta »

Näyttäisi siltä että M274 DE 20 AL -moottoriin (155kW, vuosimalleista 2012->) on nokkaketjua muutettu tuosta M271 DE 18 AL-moottorista.

Kuva
M271 -nokkaketju

Kuva
M274 -nokkaketju

Kuten kuvista näkyy, on uudessa bensamoottorissa nokkaketjun linkkien materiaali vahvempaa ja noita osia on yhdessä linkissä vähemmän.

Josko tämä versio kestäisi paremmin sitten?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

09 mallin eemeli evo moottorilla,kilometrejä takana noin 39 tkm.
Vikakoodia imunokan ajoituksesta, voiko noilla kilometreillä olla jako hypännyt tai ketjussa kulumaa? 🤔
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jolle kirjoitti:09 mallin eemeli evo moottorilla,kilometrejä takana noin 39 tkm.
Vikakoodia imunokan ajoituksesta, voiko noilla kilometreillä olla jako hypännyt tai ketjussa kulumaa? 🤔
Auto nyt veholla ketjuremontissa 🤔
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”