W204 tilaus Saksasta - Mersu kotona !

Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Löytyhän se linkki kun otti silmän kuvaan... tottunu vaan liian hyvälle, että porukat laittaa kuvat tänne. :nocando:

Hieno se kuitenkin on!
W204
Viestit: 4
Liittynyt: 26.7.2011 20:20

Viesti Kirjoittaja W204 »

Onnittelut 740 GLE:lle uudesta hienosta mesestä! Toivottavasti kolhun korjaus onnistuu ilman suuria vastoinkäymisiä.

Aloittelevana mersumiehenä itsellänikin on suunnitelmissa lähes vastaavilla spekseillä varustetun auton hankkiminen Saksasta. Olisinkin kysellyt asioista paremmin tietäviltä, onko saksantuonteihin, erityisesti diesel-malleihin, syytä tehdä täällä kotimassa jotain lisäasennuksia, että auto pelaisi talvisin kylmemmässä ilmastossa paremmin? Esimerkiksi polttoaineen esilämmittimen/polttoainesuodatinlämmittimen tms. asennus? Ja onko kenelläkään tietoa, kuinka paljon kyseinen laite asennustöineen maksaa?
W204
Viestit: 4
Liittynyt: 26.7.2011 20:20

Viesti Kirjoittaja W204 »

edit: poistettu tuplapostaus
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Käytitkö mitä välitysliikkettä sitten loppujen lopuksi? Itsellä menossa tilaus Lf Cars Oyn:n kautta, joten jos sieltä hommasit mersun, niin mielellään kokemuksia kuulisin ko. firman toiminnasta.

Niin ja hieno on auto :D
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Leemu kirjoitti:
740 GLE kirjoitti: Väkisinvaihdettava E olisi Suomessa myöhemmin myytäessä vielä pahemmin epäkurantti yksilö.
Juu enkä yhtään ihmettele. Kyllä E-Mersu on pilalla jos siinä on manuaalivaihteisto :lol:
E-sarjalainen manuaalivaihteella on ainoa oikea vaihtoehto, ne automaagijäteöljynvatkainvaihteistot on paholaisen keksintöä.

Olisit vaan 740 GLE ostanu sen manuaalivaihteisen E-sarjalaisen, niin mä olisin voinu ostaa sen sitte sulta muutaman vuoden päästä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

haju kirjoitti:Käytitkö mitä välitysliikkettä sitten loppujen lopuksi? Itsellä menossa tilaus Lf Cars Oyn:n kautta, joten jos sieltä hommasit mersun, niin mielellään kokemuksia kuulisin ko. firman toiminnasta.

Niin ja hieno on auto :D
LF carsin ulkoiset puitteet eivät ole ainakaan nyt uusia tiloja odotellessa kovin lennokkaat, mutta autot he katsovat tarkasti.

Omani vaikuttaa edelleenkin olevan juuri sellainen kuin sovittiin ja auton tarkastuksen yhteydessä raportoitujen puutteiden lisäksi en ole löytänyt mitään muuta virhettä kuin Frankfurtin teollisuusilmastossa hapettuneet alumiinikoristeet. Kattokaiteissa ja ikkunoita kiertävissä koristelistoissa oli jo kesämökin alukattilan himmeää pintaa, joka kiillottui parin tunnin jynssäämisellä virhettömäksi.

Olennaistahan ei olekaan kuinka virheetön tuon ikäinen auto voi olla eikä se, kuinka virheetön käytetyn auton tarvii olla, vaan se, että kaikki huolellisenkin tarkastajan löytämät virheet on jo ennalta raportoitu.

LF Carsin heput tuon katsastuksessa tulleen naarmunkin huomasivat, vaikka auton kolhija ei ollutkaan "huomannut mitään". Paha hänen olisi ollut silti väittää vastaan kun oli alle viikon vanha kuvasarja samasta autosta, joten homma näyttäisi hoituvan ja sekä maalaus että maalipinnan hionta yli asti on jo sovittu.

Minusta palvelu ei ollut halvin saatavissa oleva, mutta täysi hoito valkophjaisiin kilpiin ja normaaliin rekisteriotteeseen saakka tehtynä mahdollisti käytetyn auton oston ihan normaalin hintaan mutta virheettömällä historialla olevan yksilön ja omat varusteet vuoden 2008 esitteestä valiten.

Kiva lisäbonus oli suomenkielinen ohjekirja, jota en onneksi ehtinyt tilata vielä itse.

Seuraava voi hyvinkin tulla samaa tietä, tai vaihtoehtona voisi ajatella maksavansa saksalaiselle myyjälle lisähintaa ja pyytää häntä osoittamaan myyntirivistään Junge Sterne-yksilöt, jolloin kaupanteko on myös sangen turvallista itsekin hakien.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Väsynyt Mies kirjoitti: E-sarjalainen manuaalivaihteella on ainoa oikea vaihtoehto, ne automaagijäteöljynvatkainvaihteistot on paholaisen keksintöä.

Olisit vaan 740 GLE ostanu sen manuaalivaihteisen E-sarjalaisen, niin mä olisin voinu ostaa sen sitte sulta muutaman vuoden päästä.
Mulle sopii automaattinen vaihteenarvontakin, kunhan vedon ja moottorijarrutuksen kontrolli toimii niin pienellä toleranssilla, ettei sillä ole talviajossa merkitystä. Jos voimansiirto arpoo käskettyä alasvaihtoa vaikkapa 500 ms, niin se vaihto tapahtuu talvirajoituksillakin yli 10 metriä myöhässä.

Koeajon jälkeen ei uudesta mallista ollut enää paluuta. Mersut ovat aina tarjonneet hyvää kyytiä, mutta 204 ja 212 ovat myös kivoja ajaa.

Cee ei ole tietenkään yhtä hienostunut tai tilava kuin Eee, mutta täytyy vain lohduttautua sillä, että vaikka tilat eivät V70:sta kasvaneetkaan, niin eivät ne juuri huonontuneetkaan. Ja ajamisen, melun ja kulutuksen suhteen uusi Cee minusta pärjää vanhalle Eeelle hyvinkin. Tilojen suhteen ei tietenkään.

6-vaihteinen manuaali hieman epäilytti turhien vaihteiden vuoksi, mutta kulutusoptimi näyttäisi olevan 5-vaihteella 80 rajoituksella, joten kuutosta ei tarvi tarjotakaan alle satasen, vaan se ainoastaan mahdollistaa nopeuden noston ilman suurta kulutuspenaltia.

Tai nouseehan se yli viiden litran kuutosvaihteesta huolimatta. Saa nähdä pysyykö alle normilukeman myös loman jälkeen?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
haju
Viestit: 588
Liittynyt: 20.5.2007 12:16
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja haju »

Hienoa, että asiat menivät putkeen.

Itsekin laitoin kyseisen firman kautta auton tilaukseen ja tänään pitäisi tulla raportit ja lisäkuvat valitusta yksilöstä. Toki muitakin firmoja on pilvin pimein mutta jotenkin kaikki on sujunut ainakin tähän mennessä erinomaisen sujuvasti ja ennenkaikkea rivakasti. Myös avaimet käteen- systeemi kiinnosti, mielellään maksan hivenen ekstraa siitä, ettei tarvi kuin hakea auto ja ajella menemään. Mielenkiinnolla odotan, että loppukin sujuisi yhtä hyvin.
mol
Viestit: 42
Liittynyt: 20.10.2010 7:21
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

W204 kirjoitti:Olisinkin kysellyt asioista paremmin tietäviltä, onko saksantuonteihin, erityisesti diesel-malleihin, syytä tehdä täällä kotimassa jotain lisäasennuksia, että auto pelaisi talvisin kylmemmässä ilmastossa paremmin?
Minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia talvella, käyntiin lähti kylmästäkin tosi hyvin ilman mitään lisälämppäriä. Käsittääkseni tuossa ei mitään sen kummempia talvivarustuksia ole, penkinlämppärit löytyy ja high capasity batteryn bongasin VIN-koodin mukaisesta varustelistauksesta.
timppa911
Viestit: 61
Liittynyt: 29.7.2007 0:08

Viesti Kirjoittaja timppa911 »

Katsoin nuo ensimmäisessä postauksessa olleet kriteerit autolle, ja huomasin että juuri nuo samat varusteet on tässä minunkin autossani :) ja kilsojakin n.150tkm
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Lista on aika lähellä myös meikäläisen kulkinetta, vakionopeussäädin puuttuu ja ajettu alle 125 tkm.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”