W204 M271 Evo moottori
W204 M271 Evo moottori
Wikipediasta kaivoin
DE18LA (M271Evo, 271.8XX)[edit]
This is the last version of M271 engine family. Dimensions are the same as E18ML and DE18ML, but the supercharger has been replaced with a turbocharger; like the DE18ML it uses the CGI (Stratified Charged Gasoline Injection) gasoline direct injection. Output ranges from 156 PS (115 kW) at 5200 rpm to 204 PS (150 kW) at 5500 rpm.
Applications:
2009 Mercedes-Benz C-Class (W204) C 180 CGI, C 200 CGI, C 250 CGI
2009 Mercedes-Benz E-Class (W212) E 200 CGI, E 250 CGI
2009 Mercedes-Benz E-Class Coupé (C207) E 250 CGI
Onkohan tuossa nyt yhtään parannettu sitä yksirivistä jakoketjua?
Alkais kohtapuolin saksanmaalta saamaan järkihintaan noitakin, mutta pitäis tietää että kestääkö nuo. Alkuperäinen M271 ilmesiesti kärsii aika pahoista jakoketjun venymisongelmista. Tuossa ei olekaan remmiahdinta vaan pakokaasuturbo
DE18LA (M271Evo, 271.8XX)[edit]
This is the last version of M271 engine family. Dimensions are the same as E18ML and DE18ML, but the supercharger has been replaced with a turbocharger; like the DE18ML it uses the CGI (Stratified Charged Gasoline Injection) gasoline direct injection. Output ranges from 156 PS (115 kW) at 5200 rpm to 204 PS (150 kW) at 5500 rpm.
Applications:
2009 Mercedes-Benz C-Class (W204) C 180 CGI, C 200 CGI, C 250 CGI
2009 Mercedes-Benz E-Class (W212) E 200 CGI, E 250 CGI
2009 Mercedes-Benz E-Class Coupé (C207) E 250 CGI
Onkohan tuossa nyt yhtään parannettu sitä yksirivistä jakoketjua?
Alkais kohtapuolin saksanmaalta saamaan järkihintaan noitakin, mutta pitäis tietää että kestääkö nuo. Alkuperäinen M271 ilmesiesti kärsii aika pahoista jakoketjun venymisongelmista. Tuossa ei olekaan remmiahdinta vaan pakokaasuturbo
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Kyllä täytyy ihmetellä Mercedeksen ylimielisyyttä tässäkin asiassa. Luulisi, että olisivat ottaneet opikseen niistä 210 ja 202 mallien ruosteongelmista ja siitä mitä se teki merkin imagolle. Kyllä pitäisi reagoida tilanteeseen ja pikimmiten kehittää kyseiseen jakopään rakenteeseen vahvempi malli.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Varmaan siinä vaiheessa menee samalla vaivalla, jos menee kaikki ketjupyörätkin vaihtoon (oliko se Aki P:llä moinen homma kerran työn alla).Väsynyt Mies kirjoitti:Päivitys ei varmaankaan onnistu vanhempiin moottoreihin, tai lienee ainakin paljon rahaa ja tupakkia vaativa rojekti?
Joku oli jenkkifoorumilla tehnyt melkoisen remontin, kun ketju oli hypännyt.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Saksalaisten mielestä on ilmeisesti parempi kieltää kaikki mokat ja maksattaa lasku asiakkaalla...? Tuntuvat luottavan "premium" brändiin ja siihen että niitä haluavia riittää? Toisenlaisiakin valmistajia on heille yleisesti huudellaan viereisistä pöydistä kun lähettävät takaisinkutsut liikkeelle, sekö on huonoa palvelua ja laatua? Ja tämä huono huutoon vastaaminen koskee kaikkia Saksalaisia valmistajia...Väsynyt Mies kirjoitti:Kyllä täytyy ihmetellä Mercedeksen ylimielisyyttä tässäkin asiassa. Luulisi, että olisivat ottaneet opikseen niistä 210 ja 202 mallien ruosteongelmista ja siitä mitä se teki merkin imagolle. Kyllä pitäisi reagoida tilanteeseen ja pikimmiten kehittää kyseiseen jakopään rakenteeseen vahvempi malli.
Tämä nyt kuitenkin harvemmin aiheuttaa hengenvaaraa matkustajilleen, niin kuin suurinosa eräänkin itä-merkin jatkuvista takaisinkutsuista, mistä niistäkin osa korjaataan hyssytellen määräaikaishuollon yhteydessä, kertomatta omistajalle asiasta mitäänkorhora kirjoitti:Saksalaisten mielestä on ilmeisesti parempi kieltää kaikki mokat ja maksattaa lasku asiakkaalla...? Tuntuvat luottavan "premium" brändiin ja siihen että niitä haluavia riittää? Toisenlaisiakin valmistajia on heille yleisesti huudellaan viereisistä pöydistä kun lähettävät takaisinkutsut liikkeelle, sekö on huonoa palvelua ja laatua? Ja tämä huono huutoon vastaaminen koskee kaikkia Saksalaisia valmistajia...
Mitä muuten maksaa tämän ko. moottorin jakopääremontti, noin niin kuin suurinpiirtein?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tulipas hyvää tietoa. Kuinkahan paljon tuollaisen ketjunvaihtoremontti maksaa? Noita on Saksassa myytävänä jostain 12000 eurosta ylöspäin. Niitä on vaan vähän vaikea tunnistaa muuten kuin vuosimallista 2009 alkaen niitä rupeaa olemaan. Co päästöt on pienempiä kuin vanhemmassa remmiahdin versiossa. Niitäkin on useampia, ainakin 160. 163 ja 169 g/100km luvut on tulleet vastaan. 172 ja 185 g autoja löytyy myös. Niitäkin löytyy vielä niinkin uusista kuin 2010 malleista. Kilometreä noissa on 100.000 molemmin puolin. Junge sternejä löytyy.
Mitenkä tuon Saksalaisen mersu liikkeen antaman junge sterni takuun kanssa menee Suomessa? Jos semmosen tuo suomeen niin mitä ne Veholla sanoo siinä vaiheessa kun pitää korjata joku paikka. Miten ne kohtelee saksantuonti malleja? Vaikkapa nyt se jakopää jos kumminkin laukeaa siinä 130.000 kohalla?
Vero hommahan noissa pienemmän Co arvon autoissa on edullisempi. Laskin autoveropäätöksistä vanhemmalle ja syöläämmälle 31% ja uudemmalle 26%. Silläkin alkaa jo olemaan merkitystä tuossa hintaluokassa.
Mitenkä tuon Saksalaisen mersu liikkeen antaman junge sterni takuun kanssa menee Suomessa? Jos semmosen tuo suomeen niin mitä ne Veholla sanoo siinä vaiheessa kun pitää korjata joku paikka. Miten ne kohtelee saksantuonti malleja? Vaikkapa nyt se jakopää jos kumminkin laukeaa siinä 130.000 kohalla?
Vero hommahan noissa pienemmän Co arvon autoissa on edullisempi. Laskin autoveropäätöksistä vanhemmalle ja syöläämmälle 31% ja uudemmalle 26%. Silläkin alkaa jo olemaan merkitystä tuossa hintaluokassa.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Noita Saksassa myönnettäviä käytettyjen M-B:n takuita kuulemma on kahta erillaista, näin kertoivat Veholla. Toiseen kanssa kysyvät korjausluvan ja laskuttavat suoraan. Toisen kanssa korjaus pitää itse maksaa ja hakea sitten itse korvaus yhtiöltä. Jos nyt oiken ymmärsin vaihtoauto takuun myöntää jokin vakuutusyhtiö, en kyllä ole 100 varma asiasta.
Oma ostettiin Daimlerin omistamasta liikkeestä ja sen takuun laskutus meni suoraan Vehon kautta.
Oma ostettiin Daimlerin omistamasta liikkeestä ja sen takuun laskutus meni suoraan Vehon kautta.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllähän ne pikkuhiljaa siirtyykin ku kohta "saa" ropata renault dieseliä mersun keulillaEldorado kirjoitti:Mersunkin olis paras siirtyä hammashihnaan kun eivät (enää) osaa tehdä tuota jakopäätä kestäväksi.
Eikös VW:llä ollut TSI-moottoreidensa kanssa samankaltaisia ketjuongelmia ja vissiin ovat uudemmat versiot nyt hihnalla...
Sitäpaitsi hyvä bisnes ostaa joku rellun clio olio purkuun satasella. Ottaa siitä koneen ja myy mersun moottorina parikymmenkertaisella hinnalla
Pankistakin sais heti ison hallilainan, perusteeksi ja vakuudeksi riittää kun sanoo mersumies pankinjohtajalle että "mersuihin tulee rellun kone". Samoin TE-keskukselta työllistämistukea kymmenen lisämiehen palkkaukseen
Tai sitten ois viisain hakeutua eläkkeelle tai johonki pakkohoitoon jos meinaa vielä korjaamisella ihtensä ja muutaman työntekijän elättää
Pankistakin sais heti ison hallilainan, perusteeksi ja vakuudeksi riittää kun sanoo mersumies pankinjohtajalle että "mersuihin tulee rellun kone". Samoin TE-keskukselta työllistämistukea kymmenen lisämiehen palkkaukseen
Tai sitten ois viisain hakeutua eläkkeelle tai johonki pakkohoitoon jos meinaa vielä korjaamisella ihtensä ja muutaman työntekijän elättää
Moottorilämpö
Kovasti tässä jutussa kerrottiin diesel moottorin tehokkaasti lämpenevän.Itellä W 204 200cdi ja se lämpiää talvelle,siis moottori, tosi hitaasti.Vaikka ollut lohkolämmittimessä,joka letkussa,2 tuntia niin vaatii noin tunnin ajon -10 asteen pakkasessa ennenkuin on normaali lämmin moottori.Vaihdettu termari Veholla,ei vaikutusta,laitettu keulasuoja,ei vaikutusta.Auto sisältä kyllä nopeasti lämmin.Auto on vm 2012.
Re: Moottorilämpö
juttuja aina on mutta totuus on ihan toinenmerhon kirjoitti:Kovasti tässä jutussa kerrottiin diesel moottorin tehokkaasti lämpenevän.Itellä W 204 200cdi ja se lämpiää talvelle,siis moottori, tosi hitaasti.Vaikka ollut lohkolämmittimessä,joka letkussa,2 tuntia niin vaatii noin tunnin ajon -10 asteen pakkasessa ennenkuin on normaali lämmin moottori.Vaihdettu termari Veholla,ei vaikutusta,laitettu keulasuoja,ei vaikutusta.Auto sisältä kyllä nopeasti lämmin.Auto on vm 2012.
jos auto vie satasella 6-7 litraa niin ei siitä paljon lämpöä riitä varsinkin jos ei meinaa sisälle autoon paleltua
sisälle autoonkin paleltusi jos ei ole wepaa tai sähköavusteista lämmitystä
40 vuotta on autoiltu ja en ole tavannut kuin yhden diesel auton joka pitää moottorin lämmöt suht normaalina kelistä riippumatta 2,5l diesel pösö 505 kyseinen piilihän lykkää putkesta sellaista tikua että silmiä kirvelee
dieseli palaa melkein ilman happea
pikkasen piristetty OM606:kin pitää aika hyvin lämpönsä, riskisti kun syö niin jaksaa
nyky dieselin huonoon lämpenemiseen on oikeastaan kolme syytä (osaksi pensa autoissakin)
1. ennen vanhaan auton kone kiljui jo sadan nopeudessa 3000-3500 kierrosta kun nykyään kierroksia on puolet vähenpi
2. nykyään ne pitää olla niin saasteettomia niin moottorin läpi ajetaan ahtimella ainakin 20 prosenttia ylimääräista ilmaa tämä pakkas ilma kyllä hyvin jäähdyttää moottorin
3. ilman vastus ei enää niin paljon kuormita menoa
no sitten on tietysti moottorin sisäisiä kitkojakin pienennetty kaiken maailman yks rivisillä jakopäillä mutta ompahan ainakin siinä marmori tiskillä asiakkaalla hetken lämpö kohillaan
"Keulan tukkiminen" voi tarkoittaa monta asiaa, mutta omassa S204:ssa se merkitsi puskurin alapuolisen ilmanottokidan lisäksi myös säleikön tukkimista kokonaan, ja myös Avantgarden ison tähden kohdalta, vaikka tehtaan viimasuojassa onkin sillä kohdalla selvä tuotevirhe, eli iso reikä.
Kun ei muuraa jäähdytintä tukkoon, ei se ilmanottokuilu säleiköstä jäähdyttimelle mikään umpitunneli ole. Flekti saisi kyllä pakkaskelillä vedetyksi raitista ilmaa jäähdyttimen läpi, jos haluaisi. Mutta ei se halua. Ei edes Rouvan S80, vaikka on bensakoneella.
Diesel ei 12 km työmatkalla -10 asteessa lämmennyt termostaatin 90 asteeseen. Mutta reilusti alle tunnissa nyt kuitenkin. OM646 kanssa töistä lähtiessä tilanne oli tietenkin toinen, kun tiesi mistä tolpasta on kello jumissa (It wasn't me!) ja 8 - 9 tunnin lämmityksen jälkeen kotiin lähtiessä mittari poukkasi pakkasesta riippuen 40 - 60 asteeseen. Siitä se ehti nousta kotimatkalla 80 asteeseen.
Myös 5 litraa sadalle kuluttavan CDI:n hyötysuhde jää selvästi alle 50%, joten se hukkaa yli puolet polttoaineen energiasta häviöinä taivaan tuuliin. Lämpöhäviön osuus hävikistä on edelleen niin suuri, että sillä lämpiäisi ajotavasta riippuen yksi tai ehkä jopa parikin saunaa. Vaan nytpä hukkalämpö ei enää päädykään jäähdytysnesteeseen samassa määrin kuin etukammiodieselissä, joten lämmön talteenotossa se temppu seisoo.
Kun ei muuraa jäähdytintä tukkoon, ei se ilmanottokuilu säleiköstä jäähdyttimelle mikään umpitunneli ole. Flekti saisi kyllä pakkaskelillä vedetyksi raitista ilmaa jäähdyttimen läpi, jos haluaisi. Mutta ei se halua. Ei edes Rouvan S80, vaikka on bensakoneella.
Diesel ei 12 km työmatkalla -10 asteessa lämmennyt termostaatin 90 asteeseen. Mutta reilusti alle tunnissa nyt kuitenkin. OM646 kanssa töistä lähtiessä tilanne oli tietenkin toinen, kun tiesi mistä tolpasta on kello jumissa (It wasn't me!) ja 8 - 9 tunnin lämmityksen jälkeen kotiin lähtiessä mittari poukkasi pakkasesta riippuen 40 - 60 asteeseen. Siitä se ehti nousta kotimatkalla 80 asteeseen.
Myös 5 litraa sadalle kuluttavan CDI:n hyötysuhde jää selvästi alle 50%, joten se hukkaa yli puolet polttoaineen energiasta häviöinä taivaan tuuliin. Lämpöhäviön osuus hävikistä on edelleen niin suuri, että sillä lämpiäisi ajotavasta riippuen yksi tai ehkä jopa parikin saunaa. Vaan nytpä hukkalämpö ei enää päädykään jäähdytysnesteeseen samassa määrin kuin etukammiodieselissä, joten lämmön talteenotossa se temppu seisoo.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: Moottorilämpö
Hyötysuhteen paraneminen vähentää lämpöhäviöitä. Muistelen nähneeni arvion, jonka perusteella etukammiodieselin vaihtaminen suoraruiskutukseksi nosti hyötysuhdetta 5 - 10%?xr kirjoitti:pikkasen piristetty OM606:kin pitää aika hyvin lämpönsä, riskisti kun syö niin jaksaa
nyky dieselin huonoon lämpenemiseen on oikeastaan kolme syytä (osaksi pensa autoissakin)...
Mikähän vaikutus lienee kaksirivisen ketjun vaihtamisella yksiriviseksi?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
...nostan tämän parin vuoden takaisen aiheen kysyäkseni ihan mielenkiinnosta, että onko näitä viimeisimpiä M271 EVO -moottoreita tullut jakoketjunvaihtoon samaa tahtia kun Kompressoreita? Eli autot tyyppimerkinnällä CGI (Stratified Charged Gasoline Injection) tarkoittaen suorasuihkutusta.
Vai onko näissä käytetty uusi ketjumalli, kiristin, laahain ja nokkapyörät poistaneet venymisongelman?!
Vai onko näissä käytetty uusi ketjumalli, kiristin, laahain ja nokkapyörät poistaneet venymisongelman?!
Voihan sitä olettaa, mutta p*skahan se on uudempikin ketju nyt kun on alkanut kokemuksia tulemaandealer kirjoitti:En tiedä, mutta voisi olettaa että parannettu eikä huononnettu.
Joka tapauksessa M271Evossa on jakopäässä eri osat kuin vanhemmassa moottorissa. Myös nokkapyörät erilaiset
Työläämpi vaihtaa kuin vanhempaan ja suositus että aina myös uudet pyörät. Pyörät vähän halvemmat kuin vanhempaan malliin mutta toista tonnia taisi parin hinta olla.
Ensimmäinen tehty meillä. Kilometrejä aika tasan 100000. Vikakoodia ajoituksesta ja ketju reilusti venynyt. En ollut mittaamassa venymää niin ei valitettavasti ole siitä kuvia.
Ketju ei ihan perinteisen näköinen, pyörien hampaat kolmiomaiset:
wiimax.fi
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 17.11.2010 21:15
Näyttäisi siltä että M274 DE 20 AL -moottoriin (155kW, vuosimalleista 2012->) on nokkaketjua muutettu tuosta M271 DE 18 AL-moottorista.
M271 -nokkaketju
M274 -nokkaketju
Kuten kuvista näkyy, on uudessa bensamoottorissa nokkaketjun linkkien materiaali vahvempaa ja noita osia on yhdessä linkissä vähemmän.
Josko tämä versio kestäisi paremmin sitten?
M271 -nokkaketju
M274 -nokkaketju
Kuten kuvista näkyy, on uudessa bensamoottorissa nokkaketjun linkkien materiaali vahvempaa ja noita osia on yhdessä linkissä vähemmän.
Josko tämä versio kestäisi paremmin sitten?