W204 ostamassa
W204 ostamassa
Mersujen pariin tekisi mieli palata bemarin jälkeen ja muutamien koeajojen perusteella alkaa valinta kallistumaan tähän W204 koriin faceliftinä, jotenkin tuo W212 malli tuntuu muoviselta/äänekkäältä verrattuna tähän C-malliin ja varsinkin nykyiseen kutoskoneella olevaan E60 bemariin. Pari 100tkm ajettua Eemeliä kävin kokeilemassa ja kummassakin epämääräistä nitinää/natinaa sekä toisessa puhallinmoottori rallatti samanlailla kuin 500tkm ajetussa Rengasmelu ja selvä moottorin käyntiääni oli myös jotain aivan hirveää, tosin kumpaankin oli tehty huomattavaa parannusta W212 faceliftissä. Toinen asia mitä ei voinut olla huomaamatta oli muoviset tekonahkat jotka löytyy melkein jokaisesta nykyään, ai että oli mukava istahtaa koeajettavaan Ceehen missä oli perinteiset kangaspenkit! Laatu ja ajotuntuma mennyt kyllä pahasti päin p*rsettä jos vertaa viimeksi omistuksessa olleeseen W211.
Tässä korissa ei taida mitään kummempia vikoja olla pl. OM651 koneen susi jakoketju? Faceliftinä kun ei tahdo muuta konetta saada kotimaasta.. Täysin samaa ongelmaa muuten bemarilla N-sarjan koneissa, eli kaikissa 4pyttysissä 2007-2014..
Lähinnä siis tullut katseltua tuommosta faceliftiä vm.2011-> Premium Business paketilla ja ~100tkm ajettuna. Xenonit taitaa olla aika "must" varuste jo nykyään, vaikkakin näyttää muutamia olevan myös halogeeneilla Muuta pähkäiltävää auton ostoa ajatellen?
Tässä korissa ei taida mitään kummempia vikoja olla pl. OM651 koneen susi jakoketju? Faceliftinä kun ei tahdo muuta konetta saada kotimaasta.. Täysin samaa ongelmaa muuten bemarilla N-sarjan koneissa, eli kaikissa 4pyttysissä 2007-2014..
Lähinnä siis tullut katseltua tuommosta faceliftiä vm.2011-> Premium Business paketilla ja ~100tkm ajettuna. Xenonit taitaa olla aika "must" varuste jo nykyään, vaikkakin näyttää muutamia olevan myös halogeeneilla Muuta pähkäiltävää auton ostoa ajatellen?
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tarkastella ainakin remmiosasto (vesipumppu kalleimpana) ja mahdolliset nestevuodot. Myös tehdyt huollot ja tulossa olevat kannattaa tarkistella, äkkiä menee satasia pelkkään huoltoon jos aiemmin ei ole tehty muutakuin öljynvaihtoa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Käytännössä facelifteissä melkein kaikki suomiautot taitaa olla xenoneilla juurikin tuon premium business varustelun takia. Aika harvassa taitaa olla halogeenit paitsi niissä muutamissa tuontiautoissa niitä näkee. Prefaceliftissä näkee enemmän halogeenejä mutta niissähän xenonit oli rahalla ostettavia lisävarusteita ainakin aluksi.
Tosin hieman kummastuttaa väite muovisuudesta verrattuna eemeliin? w204 on ehkä historian kovamuovisin mersu. Facelift toi ehkä pientä helpotusta. Tosin tottahan se että mustalla avarimuovikumi-sisustalla kaikki näyttää aika karmealle Muitahan suomesta on vaikea löytää.
Tosin hieman kummastuttaa väite muovisuudesta verrattuna eemeliin? w204 on ehkä historian kovamuovisin mersu. Facelift toi ehkä pientä helpotusta. Tosin tottahan se että mustalla avarimuovikumi-sisustalla kaikki näyttää aika karmealle Muitahan suomesta on vaikea löytää.
Joo kyllä näitä liikkuu. Sitten on vielä korkean suorituskyvyn ledit ja ILS-ledit. W205 on varustelultaan huonompi ihan neekerimallina kuin W204. Esim. takapenkin suuttimet puuttuvat keskikonsolin päästä ym..Sakari kirjoitti:Yks päivä tuli jopa 205 vastaan HALOGEENEILLA. Harvinainen näky.
Mutta 204 on kyllä hiton hyvä korimalli. Kannattaa vaan ostaa mahdollisimman hieno.
204 ei kyllä pahaa sanottavaa. Omani oli prefacelifti ja ajelin 70tkm-175tkm ja sinä aikana meni kaksi parkkitutka-anturia ja pari poltinta. Alustaan ei tarvinnut vaihtaa niveliä, jos ei oteta huomioon kw v1 alustaa. Siitä antautui toinen takaiskari ja tilalle vaihdoin bilsteinin b8. Moottorina oli 350cdi, mitä voin suositella
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Mulla on vuodesta 2013 ollut 220 Cdi Avantgarde; 150tkm ajettuna ostin. Suuttimien uusiminen on nostanut kovasti keskimääräisiä korjauskuluja. Se on huonoa tuuria, mutta tämän Mersun kunnossapito on maksanut kolmen viime vuoden aikana keskimäärin 1200 €/vuosi ilman huoltoja. Pitää varautua maksamaan autoilusta jos tällaisen haluaa. Ilman suutinremonttia mentäisiin alle 400€/vuosi + huolto.
Onneksi auto on ollut mieluinen ja pitää hintansa aika hyvin kun olen kysellyt vaihtoja autoliikkeissä hinnoittelumielessä.
Onneksi auto on ollut mieluinen ja pitää hintansa aika hyvin kun olen kysellyt vaihtoja autoliikkeissä hinnoittelumielessä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1915
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei kai E:ssä tai ässässäkään paljoa enempää tilaa kuskille ole, paitsi sivusuunnassa jos sitä tarvitaan. Takamatkustajalle ei tilaa jää jos penkki on taka-asennossa, E:ssäkin niukka (lyhyt S melkein sama kuin E).Leemu kirjoitti:204 on kyllä mainio peli ajettavuus on mallillaan ja näyttää hyvältä. Ainakin sedan oli mielestäni yllättävän hiljainen.
Muuta moitittavaa en omasta kokemuksesta osaa sanoa kuin, että siihen ei ikävä kyllä sovi ihminen sisälle
Leemulla taisi olla pyrkimyksenä mahduttaa myös perhettä mukaan samalla kun oli itse ratin takana?
Kompataan edellisiä, 204 on kyllä ollut kokonaisuutena paras auto mitä tähän asti on pihassa ollut. En tiedä millainen koripalloilija ei 204:ään mahdu, itse tällaisena 197-senttisenä hukkapätkänä mahduin hyvin, ilman että tarvitsi käyttää läheskään kaikkia säätövaroja. Taaksekin meni vielä kolme turvaistuinta rinnakkain.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Siinä käy aina niin ku ajelee paljon pakettiautolla että keskikokoinen henkilöauto alkaa tuntua kapealta kuskin paikalla istuessa. Itselläni sama juttu ku Vito W639:llä ajan. E-Mersu ja 5-sarjan BMW ovat tarpeeksi leveän tuntuisia vaikka kapeampia kuin Vito.luokyio kirjoitti:Kompataan edellisiä, 204 on kyllä ollut kokonaisuutena paras auto mitä tähän asti on pihassa ollut. En tiedä millainen koripalloilija ei 204:ään mahdu, itse tällaisena 197-senttisenä hukkapätkänä mahduin hyvin, ilman että tarvitsi käyttää läheskään kaikkia säätövaroja. Taaksekin meni vielä kolme turvaistuinta rinnakkain.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI