Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)

Vastaa Viestiin
Avatar
Seppo
Viestit: 503
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Nonniin, tais se yks aamu tuo Mikan tarjoama "pumpun paskaksi jauhautuminen" tapahtua...alkoi melekonen kirskunta kuulumaan edestä töihin ajellessa, takapenkiltäkin lapset kyseli, että kuuluuko tuo meijän autosta :oops: Olin jo aiemmin lukenut, että jollain oli leikannut pumppu kiinni, kun oli päivän posottanut maantietä menemään lämpmällä kelillä ja siitä sitten hihnaa poikki jnejne., joten kylymää rinkiä tietty pukkas. No, ennenkuin kerkesin pysähtyä kaupunnissa asiaa kattelemaan, ääni loppuikin kuin veitsellä leikaten ja eipä ole palannut. Oisko käyny tuuri, että hajosi sillai "sopivasti"...?

No, kontissa on jo varaosaa, josko sais askarreltua tuon systeemin takaisin kuntoon jos joskus kesä tulee.
Osia.jpg
Osia.jpg (333.43 KiB) Katsottu 200 kertaa
Tilasain samalta purkaamolta tuon syylärin muovikehyksenkin, kun sattui silmään, vaikka eipä tuosta haittaa ole ollut, vaikka sitä ei ole ollut paikoillaan vuosiin.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
kerosiini
Viestit: 771
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Siellähän on pumpun siivellä putkisokka ja mm. Itsellä oli '87 4maticista se sokka murentunu palasiksi. Ohjaustehostin toimi normaalisti mutta ASD:lle/4matic systeemille pumppu ei tuottanu painetta
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7101
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mjoo. Sokka siellä on. Ja kun lamellit leikkaa kiinni pesään, tuo sokka katkeaa.

Kato ennenkuin uutta pumppua laitat kiinni ettei se vanha pieru ole pukannu metalliroinaa paineputkeen.
Avatar
Seppo
Viestit: 503
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jeps, kiitokset taas vinkeistä, palataan tähän sitten aikanaan, ajellaanpa vaan menemään sillä välin ja ootellaan muita murheita... :happy:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 503
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Sepon W126 300SE 200D (korj: W123 200D, W140 S320)

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Piti käydä tytär hakemassa juna-asemalta keskellä yötä, matkalla kävin 24/7 kaupassa; siellähän oli täys meno päällä, nuorisoa parkkipaikka täynnä autojensa kanssa. Kaupasta tullessa auton vieressä hyrskytti just samanvärinen 280SE, valitettavan ruosteeton tosin :lol:

Melkein sama tilanne vappuna kotosalla, vaimon poika kävi isänsä kesäautolla kylässä:
2xW126.jpg
2xW126.jpg (303.98 KiB) Katsottu 68 kertaa
Huoh, kyllä se ruosteettomuus vaan hivelee silmää. Pesin omastakin sitten taas ruosteet paremmin esille myöhemmin illalla.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”