




Innoituksen W 123:lla matkustamiseen sain lukemalla muutamaa matkablogia:
http://www.duenomat.de/
http://www.mercedes124.de/besold/index.html
Aiemmin keväällä kävin jo ostamisen oppirahoja maksamassa Helsingissä erään 240 D:n takia, joka vielä vuonna 2005 oli aivan pakasta vedetyssä kunnossa (Tähdelliset nro 39), mutta niin vain oli ruostepeikko päässyt raiskaamaan senkin yksilön siihen malliin, että maitojunalla piti tulla kotio, kyllä harmitti
 
 Tätä kotturaa oli aina välillä tullut netistä katseltua ja lopulta sitten päätin tosiaan käydä paikan päällä tarkistamassa tilanteen. Auto oli nyt ollut vanhemmalla herrasmiehellä n.5 vuotta, hän oli ajellut menemään vain sen kummempia miettimättä ja tähän automalliin perehtymättä, sentään öljyt ja suodattimet oli vaihdettu joka kesä, uusi laturikin näytti olevan paikallaan ja käytetty startti ja 4 kpl iskareita löytyi peräkontista, 8 kpl kesärenkaita tuli myös mukaan kuten myös varakardaani ja suksitelineet...sanotaan nyt vielä että hintaa autolle jäi mukavasti alle 2 k€.
Moottoriksi sattui tulemaan tuo 585 000 km ajettu 200 D, mutta en tiedä ajelinko liian isot mersulasit päässä vai mitä, mutta ei tuo minusta mikään mahdottoman hidas peli ole tuolla tien päällä
 Tuskin siis tulen vaatimaan mitään turbosarjoja tms asennettavaksi, itse olen ihan tyytyväinen suorituskykyyn...Kovaäänisempihän tämä peli tietty on verrattuna vaikkapa tuohon W 126:een (W 140:stä puhumattakaan), mutta jotenkin tunnelma hytässä oli hieno ja rento ja kyllä se tuo ~330 km kotimatka vain loppui kesken vaikka selkäkipusena matkaa joutuikin taittamaan
 Tuskin siis tulen vaatimaan mitään turbosarjoja tms asennettavaksi, itse olen ihan tyytyväinen suorituskykyyn...Kovaäänisempihän tämä peli tietty on verrattuna vaikkapa tuohon W 126:een (W 140:stä puhumattakaan), mutta jotenkin tunnelma hytässä oli hieno ja rento ja kyllä se tuo ~330 km kotimatka vain loppui kesken vaikka selkäkipusena matkaa joutuikin taittamaan   Penkki oli onneksi jämäkkä ja tuolta tökeröhkön näköiseltä istuinverhoilun alta pilkistää aika lailla virheettömän näköinen sininen (teko?)nahka. Tämä selviää lähiaikoina kun otan päälliset pois.
 Penkki oli onneksi jämäkkä ja tuolta tökeröhkön näköiseltä istuinverhoilun alta pilkistää aika lailla virheettömän näköinen sininen (teko?)nahka. Tämä selviää lähiaikoina kun otan päälliset pois.Mikään ruosteeton pelihän tämä ei ole kuten kuvistakin jo näkee, fiksaillaan sitten kesän tullen pahimpia pois, siihen asti olis tarkoitus ajella jokapäiväisesti, Ässä menköön huilimaan siksi aikaa. Ovien aluset ovat kumma kyllä terveet, takapyörän koteloon on yksi paikka laitettu, lattiat ja konepellin saranakotelot näyttivät terveiltä myös. Akkuteline tietty ruosteinen, katsotaan sitten mitä sen alta löytyy myös aikanaan.
Häätyy myös alustan puslat tarkistaa aikanaan, venttiilit säätää, uusi primerpumppu laittaa, hehkutuksen merkkivalo korjata ja sen semmoista pientä mukavaa värkkyytä tiedossa sitten keväällä / kesällä, mukavahan tuo on kun Alfamerin opaskirjanenkin pötkötteli valmiina auton takapenkillä.
Siihen asti ajellaan ja naatiskellaan ja jos sattuu muistamaan niin päivitellään topikkia !



 Hieno on laitos
 Hieno on laitos  
 


 Itsellä oli viime syksynä tovin aikaa '84 200D työmatkakuljettimena.
 Itsellä oli viime syksynä tovin aikaa '84 200D työmatkakuljettimena.



 laatukin taattua kehnoa kännylaatua mutta siinäpä olkoon
 laatukin taattua kehnoa kännylaatua mutta siinäpä olkoon   
 







 
 













