M102:een turbo

Vastaa Viestiin
N0fear
Viestit: 12
Liittynyt: 19.1.2008 20:45
Paikkakunta: Tornio

M102:een turbo

Viesti Kirjoittaja N0fear »

Siispä, auttakkee tietämätöntä !!

tenavassa on jo kaikki kilkkeet paikallaan mutta pari kysymystä olis jos joku vain kertois vastauksen :D

elikkä turbona toimii garretin ahdin jossa öljykierto JA nestekierto..

mistä olis hyvä ottaa öljynpaine turbon voitelulle ja minne paluu ??

toinen kysymys kuuluu että mistä olis näppärä ottaa sitten se nesteen kierto siihen föönille ja minne laittaa paluu ??

huomenna olis tarkotus saada paketti nippuun ja koe-ajolle mutta nämä pari juttua vain vähän kaivertaa vielä mieltä...
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Eiköhän se paine ole otettu yleensä öljypaine anturin paikasta ja paluu alas riittävän isolla putkella öljypinnan yläpuolelle ettei tule painetta ahtimeen.

Tuon jäähdytysnesteen kierrätys ahtimessa ei taida olla pakollinen juttu
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eikös sen öljyn saa sieltä kannen takapäästä banjolla..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
N0fear
Viestit: 12
Liittynyt: 19.1.2008 20:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja N0fear »

Juu kyllähän sieltä kannen takaa löyty tulppa ja siitä sitten paine otettiin.
ja ainaki näin alustavasti näyttäis/tuntuis toimivan :D

nesteenkierto ei tosiaan ole nyt sitten ollenkaan käytössä eikä ainakaan vielä ole ongelmia ilmennyt. mutta jos jollakin olis tähän joku idea niin kyllähän sitäkin vois sitten kokeilla :)
Avatar
Firefly
Viestit: 111
Liittynyt: 25.10.2010 20:27
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja Firefly »

ylävesi letku keskeltä poikki ja siihen klemmariilla kiinni semmonen putken pätkä mistä otat lähdön turbolle.
samallaane palikka alavesiletkuun niin eiköhän se sillä hoidu.

Ainakin volvoissa joissa on vesikierto turbot niin lähtö on hoidettu ylläolevalla tavalla ihan tehtaalta lähtien.
Paluusta en sitten tiärä kuinka on hoirettu.
Avatar
Series
Viestit: 83
Liittynyt: 26.6.2012 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Series »

Millanen homma tuo M102:n turbotus onpi?

Itteltä löytyis moinen löylykammio nokalta ja kivahan sitä ois piristää.

KE-jet vissiin kestääpi ~0.5bar ahdot?
Tarviiko syöttöhommia muutella?
Riittääkö vakiosytkä?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Series kirjoitti:Millanen homma tuo M102:n turbotus onpi?

Itteltä löytyis moinen löylykammio nokalta ja kivahan sitä ois piristää.

KE-jet vissiin kestääpi ~0.5bar ahdot?
Tarviiko syöttöhommia muutella?
Riittääkö vakiosytkä?
Jos laittaa jotain 0.3-0.4 ahtoa niin selviää vertailuautona 2.6 litraseen jolloin ei tarvi muistaakseni abs jarruja laitella. Vaihtelee vain etujarrut ja kallistuksenvakaimet eteen ja taakse. Eräillä asemilla saa näillä leiman penkkilapun lisäksi kuulemma.

Jos haluaa ottaa kaikki irti kejetistä niin ahdot sinne 0.5-0.8 kieppeille ja alusta vastaamaan 2.3-16 tai 2.5-16 (samat) ja saa sitten sen 175-220heppaa. Jos haluaa sen maksimin mitä laki salli (noin 246hp) niin tarvii tehä jo moottorin ohjaukselle ihan vaihto kejetti ei riitä paljoakaan yli 200-220hp.

Ennenaikaan mosselmanissa oli jotain 0.4-0.5 ahtoa ja 175hp kakslitrasesta kejetillä ilman ihmeempiä muutoksia. Kakslitrasen alakerta sama kuin kuustoistaventtiilisessä joten sen 175 voi ottaa ihan huoletta. Seos nyt on vähän mitä on varsinkin jos aihiossa ei edes lambdaa käytössä:)
noonakki
Viestit: 721
Liittynyt: 24.10.2010 17:53
Paikkakunta: perse

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Itelläkin olis tommonen jääauton turbotusrojekti tossa tiedossa. Mistä sais tommosia banjopultteja mikkä menöö tuonne kannen takapäähän? Ja kuinka se öljynpaluu turbolta, öljypohjaan, mutta kuinka korkialle? ei varmaan niin suurta merkitystä? Vaikka yläreunaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”